הגיל הכי צעיר להתחיל לדבר

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י neom;2492030:
אני חושבת שזה נכון לגמרי, אבל בעצם, ככה כולם לומדים לדבר, לא? השאלה היתה באיזה גיל.

נכון. כך לומדים לדבר.

לגבי מה משפיע על התפתחות מוקדמת של השפה,

בתיאוריות של התפחות השפה יש את הגישה ההתנהגותית של סקינר שהניח ששפה היא התנהגות מילולית שנרכשת בעקבות גירויים ותגובות של הסביבה להתנהגות של התינוק. כתוצאה מכך, ככל שהסביבה תגיב יותר לקולות של התינוק כך תתפתח אצלו יותר השפה.

יש גם את המודל של חומסקי שהניח שיש גם כישרון לשוני מולד שמשפיע על יכולת רכישת השפה, מלבד מערכת של גירויים וחיזוקים סביבתיים, אבל בזה אני פחות בקיאה.
 

חנהלה1

משתמש פעיל
סולפג', זה הגיוני שהיא קוראת לכם אבא ואמא, וזה מתוק, תהנו!
לגבי אלו שילדיהם הוגים מילים לפני גיל חצי שנה, זה דמיון כפי שכתבו כאן שהתינוק גרגר תאתאתא והאמא מתרגשת כולה ומסבירה שהוא מתגעגע לסבתא [באמת שראיתי סיטואציה כזו בעיני והנהנתי בהתלהבות. למה להרוס לה את הדמיון?]
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה