פוליטי הבחירות לרשויות המקומיות • סיבוב שני

מצב
הנושא נעול.

מה שאני

משתמש מקצוען
במהלך הלילה נחתם ההסכם של דגל התורה עם אגודת ישראל בבית שמש, שם סוכם על התפקידים הבאים לאגודה: סגן בשכר, תיק כספים, שפ"ע, יו"ר ועדת כספים עם חתימה מחייבת (ראה"ע זקוק להם בכל העברה תקציבית), תיק מחלקת חינוך שירכז את הצהרונים, קייטנות וחונכים, תיק התרבות החסידית, ראשות תאגיד מי שמש ואת החברה למתנסי"ם - כאשר במסגרת ההסכם אגודה קיבלה סעיף מיוחד שמעניק לה זכות ווטו על כל הקצאה בעיר בית שמש.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
הבחירות בבית שמש: אליהו ארנד יועץ לקמפיין הבחירות של דגל התורה לאדמקר ב'קול ברמה'

"האחדות ניצחה בבית שמש. כל מפלגה קיבלה את הראוי לה ויועצי אחיתופל של בלוך לא הצליחו במזימתם. עליזה בלוך מצהירה שלא תתן מוסדות חינוך לחרדים בשכונות המעורבות. היא גם לא ניהלה את העיר מבחינה מקצועית כמו שצריך".

"שמואל גרינברג הוא איש מקצועי משכמו ומעלה, יצעיד את העיר קדימה בכל התחומים. בתשתיות, ניקיון, תעסוקה, תחבורה, חינוך ורווחה.

הוא עשה מהפך אמיתי בירושלים עם הסמינרים הספרדים יחד עם יו"ר שס צביקה כהן והוא גם מכיר את משרדי הממשלה מקרוב עוד מתקופתו בלשכת ח"כ גפני".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יעקב ריבלין: הדבר הכי טוב שעליזה בלוך יכולה לעשות כעת הוא להודיע על פרישה מהמירוץ. כך היא תחסוך מעצמה תבוסה מבישה וגם תפגין אזרחות טובה כמי שחסכה למדינה מימון של יום בחירות מיותר. לא מאוחר עליזה.

גדסי: האחדות ניצחה! כלל הסיעות החרדיות מתאחדים תחת שמואל גרינברג לראשות העיר. שס, כח ואגודת ישראל קיבלו כל אחד את מבוקשו וחתמו על הסכם תמיכה. בית שמש צועדת לשינוי וגרינברג מוכתר הלילה כמעט בודאות כראש העיר הבא של בית שמש.

אליהו ארנד יועץ לקמפיין הבחירות של דגל התורה לאדמקר ב'קול ברמה': "האחדות ניצחה בבית שמש. כל מפלגה קיבלה את הראוי לה ויועצי אחיתופל של בלוך לא הצליחו במזימתם. עליזה בלוך מצהירה שלא תתן מוסדות חינוך לחרדים בשכונות המעורבות. היא גם לא ניהלה את העיר מבחינה מקצועית כמו שצריך.
שמואל גרינברג הוא איש מקצועי משכמו ומעלה, יצעיד את העיר קדימה בכל התחומים. בתשתיות, ניקיון, תעסוקה, תחבורה, חינוך ורווחה. הוא עשה מהפך אמיתי בירושלים עם הסמינרים הספרדים יחד עם יו"ר שס צביקה כהן והוא גם מכיר את משרדי הממשלה מקרוב עוד מתקופתו בלשכת ח"כ גפני".

ישראל כהן: האחדות ניצחה! אחרי שאגודת ישראל בבית שמש חתמה על ההסכם הלילה עם דגל התורה לתמיכה ברב שמואל גרינברג לראשות העיר ח"כ יעקב אשר מצרף הבוקר את חתימתו למסמך האחדות בין המפלגות.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אחרי שס ואגודת ישראל - גם דרך מצטרפת:

הרשימה הכלל חרדית 'דרך':
"לאחר ליל מו"מ בין סיעת דרך למועמד לראשות העיר שמואל גרינברג הושגו פריצות דרך והבנות. היום (חמישי) ימשכו המגעים לקראת חתימה על הסכם"
 

מאירקה'

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ח"כ יצחק פינדרוס ל'קול חי': "חתמנו על הסכם ריצה משותפת בבחירות הבאות, כי רצינו להוריד מסדר היום את המתחים של הבחירות". על בית שמש: "שילמנו מחירים יקרים במשך 5 שנים. ההתאחדות של הציבור החרדי הלילה מבורכת. בית שמש עיר העתיד של הציבור החרדי"
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הערבות של רבי משה הלל: כך נסגר ההסכם הדרמטי בעיר בית שמש
וייסברג ופריינד על מאחורי הקלעים של הימים האחרונים באחדות החרדית שהביאה לתמיכה במועמד 'דגל' שמוליק גרינברג בבית שמש, הפגישות הסודיות, המסרים מבתי גדולי הדור הליטאי והחסידי
לאחר מערכת בחירות יצרית ומדממת בבית שמש, ולקראת הסיבוב השני ביום ראשון בשבוע הבא, הודיע במפתיע שבוע שעבר האדמו"ר מויז'ניץ על תמיכה במועמדתו של שמוליק גרינברג. בהמשך לכך פעל האדמו"ר אצל כלל חלקי אגודת ישראל לתמוך במועמד שמוליק גרינברג.

'בחדרי חרדים' חושף את הציר הסודי שהוביל לאחדות ולשלום ביהדות החרדית כאשר גדולי הדור ביקשו לשים את המחלוקות בצד ולפעול יחד יד ביד לטובת כלל היהדות החרדית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה התקיימו שיחות ממושכות בין ביתו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מול בית הרבי מויז'ניץ כאשר לשיא הגיעו הדברים בחילופי מסרים בין בית ראש הישיבה לבית האדמו"ר על הצורך באחדות וליכוד השורות בציבור החרדי על רקע מערכת הבחירות הסוערת.

בין הרבי לראש הישיבה קיימים קשרים חמים, במיוחד על רקע הקמת הוועדה החדשה-ישנה לענייני תקשורת בה הם משתפים פעולה באופן עקבי. כזכור, במוצאי שבת קודש שעברה הגיע רבי משה הלל לנחם את הרבי שישב שבעה על אחותו הרבנית מסקווירא ע"ה.

בשבוע שעבר התרחשה פריצת הדרך כאשר האדמו"ר מויז'ניץ התקשר ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני והודיע לו על תמיכתו בשמוליק גרינברג לראשות העיר בית שמש. ראש הישיבה שיבח את ההתנהלות האחראית למען השלום והאחדות והעביר מסר של חיזוק מיוחד לאדמו"ר.

כהמשך לכך נפגש יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני עם האדמו"ר מויז'ניץ לפגישה ממושכת בבית הנופש בנתניה שם שוהה הרבי בימים אלו, בביקור עלו צרכי החסידות וצרכי אגודת ישראל בעיר. הרבי ביקש שרבי משה הלל יהיה אחראי לכך שדגל התורה תעניק את צרכי אגודת ישראל בעיר.

לאחר מכן נועד יו"ר דגל התורה לפגישה סודית בגבעת רוקח עם בנו של ראש הישיבה, הגאון רבי אהרן הירש מרבני ישיבת סלבודקה, שם סוכמו עיקרי הפרטים לקראת מהלך האחדות בציבור החרדי.

לאחר הפגישה הסודית עלו לביתו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, לשם הצטרפו חברי הכנסת של דגל התורה. ראש הישיבה דיבר על החשיבות באחדות ובהליכה משותפת של כלל הציבור החרדי עבור גרינברג. ועל הצורך לתת גם לש"ס ואגודת ישראל את צרכיהם בעיר ללא אפלייה בין קהילות. המוטו שהתווה ראש הישיבה היה: "לתת לכל קהילה בעיר את הצרכים שלה, ללא אפליה או החרמה חלילה".

מביתו של רבי משה הלל עלו הח"כים לקבל את ברכתם של ראשי הישיבה הגר"ד לנדו וזקן חברי המועצת הגרמ"צ ברגמן שסמכו את ידיהם על המהלך. כזכור, הגרמ"צ ברגמן אף הוא במהלך ניחום האבלים בויז'ניץ התבטא כי הרבי מויז'ניץ גורם לאחדות בכלל ישראל.

במהלך הימים של המו"מ מורט העצבים התקיים שיח רציף מצד בית ראש הישיבה גם עם ביתו זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה ויו"ר ש"ס אריה דרעי, כדי להבטיח גם את צרכי הציבור הספרדי.

כידוע, ש"ס נחשבת קרובה מאוד לראש הישיבה רבי משה הלל ואף לוקחת חלק פעיל בוועדת הרבנים לענייני תקשורת שהקים מחדש ראש הישיבה יחד עם הרבי מויז'ניץ והגר"מ מאיה.

אתמול (רביעי) לאחר שסוכמו מרבית פרטי ההסכם שלח יו"ר דגל ח"כ גפני את ח"כ אורי מקלב לבית שמש כדי לחתום על ההסכם בפועל.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יו”ר סיעת ‘כח’, סגן ראש העיר שמעון גולדברג, הביע הבוקר (חמישי) תמיכה בהתאחדות החרדית סביב מועמדתו של שמואל גרינברג לראשות העיר בית שמש.
זאת לאחר שהלילה חתמו סיעות ש”ס ואגודת ישראל על הסכם עם דגל’ על תמיכה במועמד שמואל גרינברג – ובכך נסללה דרכו לכס ראש העיר. לפי ההסכמים, כל הסיעות קיבלו תיקים ותפקידים מכובדים, לשביעות רצונם. סיעת כח תומכת גם היא בהסכמים, לאחר שנשמרו כל הסיכומים שחתמה עם ‘דגל’ עוד לפני פתיחת מערכת הבחירות המקומיות.
גולדברג אמר: “אני מברך את שותפיי מסיעות ש”ס וג’ שהצטרפו לתמיכה במועמד החרדי והיציאה לדרך לקראת קדנציה של אחדות חרדית מקיר לקיר, אני בטוח שכלל המפלגות בעיר יצטרפו ל’אחדות-אחים’ וקואליציה מאוחדת מקיר לקיר, לטובת כל תושבי העיר.
“בהזדמנות זו, אודה למועמד לראשות העיר הרב שמואל גרינברג על שותפות נאמנה ועמידה איתנה לכיבוד ההסכמים לכל אורך הדרך”.
לדבריו, “ההסכמות הערב מבטיחות כי העיר תתנהל בשותפות מלאה לאורך הקדנציה, לרווחתם של התושבים ובעזרת ה’ באחדות ננצח ונצליח להשלים את הפערים לטובת כלל הקהילות והחסידויות שהתפתחותם נעצרה בעקבות מעשי חבלה מצד ראש העיר היוצאת. אנחנו נדאג לכולם, מכל המגזרים וכל שכונות העיר, כפי שהתחייבנו לציבור לכל אורך הדרך”.
הוא הוסיף: “כל תושבי בית שמש החרדים המתינו לרגע האחדות ולתמיכתם של כלל הסיעות החרדיות במועמד החרדי לראשות העיר. כפי שראינו בסבב ראשון, 68% מתושבי בית שמש דורשים ראש עיר חרדי שכפוף לגדולי ישראל.
“תוצאות הבחירות למועצת העיר לא מותירות ספק לגבי החובה של חברי סיעת כח לייצג נאמנה את קהילות הקודש בעיר, ואנו נעשה זאת במסגרת התפקידים החשובים שנכהן בהם בחמש השנים הקרובות. תור הזהב של הציבור הכלל-חסידי יוצא לדרך, ואנו נבטיח את ניהול העיר בשוויון ובכבוד לכל קהילה וקהילה”.
ממטה סיעת ‘כח’ נמסר: “אחדות חרדית והצגת הישגים ושלל של תפקידים וועדות לציבור הוא דבר מבורך אבל כפי שאומר יו”ר הסיעה הרב שמעון גולדברג בכל הזדמנות ‘בבית שמש יש מספיק לכולם ולא על חשבון מישהו אחר’, כך גם בהסכמים שנחתמו היה מספיק תפקידים לכולם וכובדו כלל ההסכמים שנחתמו מול סיעת ‘כח’ בחודש אלול תשפ”ג”.
חרדים 10
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אפרופו הישגים ורוטציה.
פרט חשוב בהסכם בבית שמש: ההסכם שנחתם עם דגל אשר נותן רוטציה לשס בקדנציה הבאה נחתם על ידי דגל התורה ומחייב רק את דגל התורה ולא את אגודת ישראל על כל אגפיה ובעיקר שלומי אמונים - כח.
איתי גדסי
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אחרי שס ואגודת ישראל - גם דרך מצטרפת:

הרשימה הכלל חרדית 'דרך':
"לאחר ליל מו"מ בין סיעת דרך למועמד לראשות העיר שמואל גרינברג הושגו פריצות דרך והבנות. היום (חמישי) ימשכו המגעים לקראת חתימה על הסכם"
לא בטוח:
עו"ד יעקב רובינשטיין, מועמד 5 ברשימת 'דרך' הגיש עתירה לבית המשפט לפרסם מיידית את כל ההסכמים שנחתמו בין הסיעות עם המועמד לראשות העיר שמואל גרינברג
IMG-20240307-WA0008.jpg
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
לא בטוח:
עו"ד יעקב רובינשטיין, מועמד 5 ברשימת 'דרך' הגיש עתירה לבית המשפט לפרסם מיידית את כל ההסכמים שנחתמו בין הסיעות עם המועמד לראשות העיר שמואל גרינברג
צפה בקובץ המצורף 1595480
הבהרה ממקור הידיעה:
הבהרה: יעקב רובינשטיין אינו נציג ברשימת 'דרך', העתירה שהוגשה היא פרטית ולא קשורה בכלל למפלגה. אנו ב'חדשות החרדים' מתנצלים על הקישור בין העתירה למפלגה.
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שחסכה למדינה מימון של יום בחירות מיותר.
כמו שכבר הובהר, זה לא חוסך.

באין אפשרות לבחור במועמד אחד או בשני המועמדים בבחירות חוזרות (תיקון מס' 2) תשל"ח-1978

9א. (א) היה צורך לערוך בחירות חוזרות לפי סעיף 9(ב), ואחד משני המועמדים בבחירות אלה חדל לעמוד לבחירה, מחמת פטירה, התפטרות או סיבה אחרת, בין הבחירות הראשונות לבחירות החוזרות, יקויימו הבחירות החוזרות לגבי המועמד שנותר, בהצבעה בעדו או נגדו, והוא ייבחר אם מספר הקולות הכשרים שניתנו בעדו עלה על מספר הקולות הכשרים שניתנו נגדו; לא נבחר המועמד כך, תבחר המועצה בראש רשות מבין חבריה לפי סעיף 26.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
גדסי דיווח בקול חי שהוסכם עם דגה"ת שתתמוך בקדנציה הבאה לראשות באיציק אלמליח יו"ר ש"ס המקומית, המיועד כעת להיות סגרה"ע ומחזיק תיק חינוך. (אמנם זה לא מופיע בהסכם).
 
נערך לאחרונה ב:

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מסמך החתימה של רבני דגל בית שמש:
הרב דינקל - שהמועמד יהיה ראוי על דעת גדולי הדור
הרב אלבק - ערבות על תמיכתי בלבד
הרב מאירוביץ - אין בחתימה זו התחיייבות ממונית המשפטית
הרב ספטנר - מועמד המוסכם כל גדולי ישראל

IMG-20240307-WA0013.jpg
 

אחג

משתמש מקצוען
הרב שמעון גולדברג מדגיש כעת בשיחה טלפונית לתושבים כי סיעת כח תקבל את כל מה שנחתם מולה - תכנון ובניה כולל כל האגפים, החברה הכלכלית וועדת ההקצאות, כמו"כ הסכמות חתומות על שלל נושאים נושסים והשפעה על נושאי תחבורה ארנונה ועוד.
הרב גולדברג הדגיש כי 'אף אחד לא ימנע מאיתנו לדאוג לכלל צורכי הקהילות שלנו, כמו שאנחנו לא מפריעים לאף אחד לדאוג לקהילות שלו, יש מספיק לכולם', (לכאורה הדברים מכוונים לחששות של קהילת הגר"ש אלתר שחוששים מהווטו על הקצאות שניתן לגור).
הרב הוסיף להזהיר מהשאננות שעלולה להיות ביום ראשון, בפרט לאור שעות ההצבעה המצומצמות והדגיש כי זו מערכה על צביון העיר ועל קידוש השם, להיות או לחדול, כדבריו.
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
גורם בכיר באחד המפלגות:
ש"ס קיבלה וועדת הכספים עם אפשרות לווטו, ואגודה קיבלה ווטו על הקצאות, כך לכולם יש שליטה חזקה בעיר.
או שיצליחו להגיע לאחדות ולמנף את העיר בצורה יוצאת דופן או שהעיר תהפוך לסחבת פוליטית מקטעת.
ימים יגידו.
 

אברהם חסיד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כינוס אחדות למען צביון העיר יתקיים היום בשעה 8:00 בערב בביהכ"נ המרכזי לב אליהו ברמה א' בהשתתפות רבני העיר ( ספרדים, חסידים וליטאים) ובראשם הרב משה הלל שליט"א ר"י סלבודקא
נכון לשעה זו ר' משה הלל לא יגיע
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה