האם ריח עישון מפריע לציבור - סקר

'מה דעתך על ריח עישון'

  • 1. לא דוחה כלל, ריחו כריח גן עדן

  • 2. לא דוחה כלל, ריחו נעים ברמה סבירה

  • 3. ריח עישון הוא נייטרלי, בעיניי. (כלומר: באפי). לא דוחה, אבל גם לא נעים.

  • 4. פוי

  • 5. נורא ואיום

  • 6. הקטסטרופה בהתגלמותה, בואש קטן על זה


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

רחלי 1234

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
טוב
אותי הריח דוחה מאד מאד מאד
ואני כל פעם מתפלא מחדש איך יכול להיות שדבר כזה הוא חוקי
אחד נהנה מאד על חשבון כ"כ הרבה שסובלים לידו...

מכירה כמה מעשנים שנגמלו שלא יכולים לסבול את ריח העישון, ורק מוחים נמרצות לכל מי שמעז לעשן לידם.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
קראתי הכל וחייב להגיב
אני מעשן גאה גאה (אף פעם לא הייתי גאה אחרי שקראתי זה סופי )
ולא מהסוג שאתם מכירים
תתפלאו
אבל אם מישהו ייגש ויגיד שאני מפריע לו
מייד אכבה את הסיגריה
אם מישהו חושב שסיגריה -3 ביום יכול להזיק אכבד את דעותיו ולא אעשן על ידו
אשתדל לא לעשן במקומות שזה יכול להכנס לחלונות בתים של אחרים בלנ"ד
לא אני לא מכור אני יודע שזה עלול להזיק
אני עדין מאמין שאלוקים יותר חזק מכמה חפיסות קאמל או מלברו
ולא הסיגריה ממיתה אלא החטא ממית
ואם אחד מבני משפחתי יהיה חולה אסתמה חס וחלילה (ל"ע)
אפסיק לעשן בלנ"ד
מבחינתי זה גם לא נזק כלכלי כי קנית בדיוטי פרי כמה פקטים טובים
וכן אני בטוח במעלות הגדולות של הסיגריה
לא אפרט כאן
המעונינים בפרטי
ואני בטוח שיש הרבה יותר דברים שמזיקים לכלל הסובבים יותר מסיגריה לאישה חולת אסטמה בהיריון מתקדם
דוגמאות בבקשה (פאה/בגד לא צנוע,מחלוקת,אינטרנט פרוץ, לשוה"ר וכו',)
אבל אם נוח לכם לשפוך הכל על חולשתיהם של טובי בחורינו
שיערב לכם
אני גאה שחולשתי הם סיגריות ולא דברים אחרים
ובלנ"ד אמשיך לעשן כל עוד זה לא מזיק לאף אחד אחר
בגאווה ובהנאה
אל תתפס בבטחון מזוייף, כדי להצדיק חולשה שלך - הואל בבקשה להתגבר על עצמך ולהפסיק או להימנע מעישון!!!
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למה זה לא משנה ?
שאלת מגזר ספציפי מאד, במקום ספציפי מאד = קיבלת תשובות ספציפיות.
לא ערכת כאן מחקר עומק ולא סקר רוחב.
אין כאן שום מסקנה גורפת.
אלא"כ את רוצה לשמוע תשובות דווקא מחרדים ובעיקר נשים.
זה נראה שלא קראת את תגובת אחת הניקיות העובדת עם חילוניות המעשנות המתלוננות על הריח.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
האשכול הזה הפך להיות קצת קטנוני, חבל.
'כולה' סקר. תרגיעו.
בכולופן בא לי גם להיות מהקוטרים ולכן רק שואלת:

1. לא דוחה כלל, ריחו כריח גן עדן.
מישהו היה שם וחזר?! מאיפה אתם יודעים איזה ריח יש שם:rolleyes:
אחרי שאלתך אני מגלה שטעיתי והיה עלי לבחור בתשובה שריחו כריח גן עדן, וזאת מפני שהעישון מקצר את הדרך לשם ובהרבה...
 

יוני מקרוני

משתמש פעיל
אם גדולי הפוסקים אומרים שאסור לעשן באיסור חמור
אז אולי זה החטא בעצמו?
בהיותי בחור בישיבה של מרן הרב שטינמן זצל
התפרסם פעם בישיבה פשקוויל לא מאומת מאותם אלו ששטפו לכם תמוח נגד הסיגריות
עליו היו חתומים כל גדולי ישראל
באותו זמן היה לי חבר חדר צדיק תמים שניגש איליו בחור אחר וביקש ממנו הלואה של 20 ש"ח
ואותו בחור לא רצה להלוות לו
שאלתי את חברי אתה הרי מקפיד על קלה כבחמורה
ומדקדק גדול ויש לך כסף מיותר והבחור אמין אז מה עם מצוות פתוח תפתח
ענה לי הבחור אני חושש שמא הוא יקנה עם זה סיגריות ואני לא רוצה להכשיל אותו
לא וויתרתי לקחתי למרן הגראיל זצל ולאחר השיעור הקבוע במוצש בביתו ניגשנו ושאלנו האם מותר להלוות כסף לבחור צעיר על מנת שהבחור יקנה סיגריות
הראש ישיבה התפלא על השאלה מה הבעייה
הבחור ניסה להסביר שהוא יעשן אותם חלילה
הראש ישיבה שאל מה הבעייה
זה מזיק לבריאות ניסה הבחור להצטדק
נו אמר הראש ישיבה אבל הרי מעט סיגריות לא מזיקות ואתה מלווה לו כסף רק למעט
אז מותר
בעינינו ראינו
אוי חבל על דאבדין
עינים טהורות ששום פשקוויל לא הצליח לבלבל אותם
גם לא זה של המשבק של הרב שך
 

יענקי R

ספר יהלום - עימוד נוצץ ברמה אחרת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
עריכה והפקת סרטים
נו אמר הראש ישיבה אבל הרי מעט סיגריות לא מזיקות ואתה מלווה לו כסף רק למעט
הוא רצה לחנך אותו שלא יערב נגיעות אישיות וכדומה ויתחיל לחנך אחרים.
אז מה, זה אומר שזה בסדר, וזה כבר כן בריא?

"אין למדים הלכה מן המעשה" (ב"ב קל, ב)
"אם אין דעת - הבדלה מנין"?
וד"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בהיותי בחור בישיבה של מרן הרב שטינמן זצל
התפרסם פעם בישיבה פשקוויל לא מאומת מאותם אלו ששטפו לכם תמוח נגד הסיגריות
עליו היו חתומים כל גדולי ישראל
באותו זמן היה לי חבר חדר צדיק תמים שניגש איליו בחור אחר וביקש ממנו הלואה של 20 ש"ח
ואותו בחור לא רצה להלוות לו
שאלתי את חברי אתה הרי מקפיד על קלה כבחמורה
ומדקדק גדול ויש לך כסף מיותר והבחור אמין אז מה עם מצוות פתוח תפתח
ענה לי הבחור אני חושש שמא הוא יקנה עם זה סיגריות ואני לא רוצה להכשיל אותו
לא וויתרתי לקחתי למרן הגראיל זצל ולאחר השיעור הקבוע במוצש בביתו ניגשנו ושאלנו האם מותר להלוות כסף לבחור צעיר על מנת שהבחור יקנה סיגריות
הראש ישיבה התפלא על השאלה מה הבעייה
הבחור ניסה להסביר שהוא יעשן אותם חלילה
הראש ישיבה שאל מה הבעייה
זה מזיק לבריאות ניסה הבחור להצטדק
נו אמר הראש ישיבה אבל הרי מעט סיגריות לא מזיקות ואתה מלווה לו כסף רק למעט
אז מותר
בעינינו ראינו
אוי חבל על דאבדין
עינים טהורות ששום פשקוויל לא הצליח לבלבל אותם
גם לא זה של המשבק של הרב שך
לילה טוב, תמשיכו לישון ולנסות להרדים את כולם..., אנחנו בכל אופן ננסה שלא לתת לכם להרדים אותנו.
 

1140

משתמש רשום
בהיותי בחור בישיבה של מרן הרב שטינמן זצל
התפרסם פעם בישיבה פשקוויל לא מאומת מאותם אלו ששטפו לכם תמוח נגד הסיגריות
עליו היו חתומים כל גדולי ישראל
באותו זמן היה לי חבר חדר צדיק תמים שניגש איליו בחור אחר וביקש ממנו הלואה של 20 ש"ח
ואותו בחור לא רצה להלוות לו
שאלתי את חברי אתה הרי מקפיד על קלה כבחמורה
ומדקדק גדול ויש לך כסף מיותר והבחור אמין אז מה עם מצוות פתוח תפתח
ענה לי הבחור אני חושש שמא הוא יקנה עם זה סיגריות ואני לא רוצה להכשיל אותו
לא וויתרתי לקחתי למרן הגראיל זצל ולאחר השיעור הקבוע במוצש בביתו ניגשנו ושאלנו האם מותר להלוות כסף לבחור צעיר על מנת שהבחור יקנה סיגריות
הראש ישיבה התפלא על השאלה מה הבעייה
הבחור ניסה להסביר שהוא יעשן אותם חלילה
הראש ישיבה שאל מה הבעייה
זה מזיק לבריאות ניסה הבחור להצטדק
נו אמר הראש ישיבה אבל הרי מעט סיגריות לא מזיקות ואתה מלווה לו כסף רק למעט
אז מותר
בעינינו ראינו
אוי חבל על דאבדין
עינים טהורות ששום פשקוויל לא הצליח לבלבל אותם
גם לא זה של המשבק של הרב שך
זה נראה תרוצים של מי שנגוע בענין
אני אומר מידיעה
גדולי ישראל אוסרים את העישון נקודה.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
תשובות והנהגות ר"מ שטרנבוך כרך ג סימן שנד
שאלה: איסור עישון סיגריות שמסכן חיים
היום הוכח באופן ברור דעישון סיגריות מזיק לבריאות וגורם לסרטן הריאות ח"ו, למחלות בדרכי הנשימה ולמחלות לב, והמספרים מבהילים ממש, וקראו אותי להוציא כרוז שכל המעשן עובר איסור חמור מאוד שמסכן בזה את גופו, ועבריין הוא מדין תורה שמכניס עצמו לסכנה שאיסרוורו בר. אבל אף שלדעתי אכן יש בזה סכנה וראוי לאסור, עדיין לא ברור אצלי אם כדאי להכריז על כך איסור מרבנים אף שרבים לא ישמעו.
אמנם במק"א הבאתי דעת רופא אחד שטען שסרטן עלול לפגוע בעשרות מקומות בגוף ר"ל גם בלא עישון, ואצל המעשן נפגעים ריאותיו יותר מאשר אבר אחר, אבל בלא מעשנים גם כן הסרטן פוגע ר"ל ולא ניצול, רק שאצלו מופיע הסרטן באבר אחר, ולכן יתכן שאותו אדם שעישן ונפגע בסרטן הריאות רח"ל, היו לו אותם הסיכויים להיפגע מהמחלה גם בלא עישון, אלא שאז זה היה פוגע בו אולי באיברים אחרים. ותמהני היאך אפשר לסמוך על סברא כזאת, והלוא אדרבה אפשר שאם היו איבריו בריאים ולא נפגע בריאות, לא היה נפגע כלל, ודוקא בעישון פוגע בו הסרטן, ויש כאן חשש פיקוח נפש ממש כפשוטו, והיאך נוכל בסברא פורחת באויר ליכנס לחשש פיקוח נפש.
הבאתי עוד מה שיש טוענים שסיבת המחלה היום היא החיים הסואנים הגורמים לעצבנות, ולכן בכפרים או אצל התימנים שחייהם שלוים לא היה מצוי כלל, והמעשנים טוענים שאדרבה העישון עוזר להם במקרים הרבה להשקיט עצביהם, ובפרט דהרגילים בעישון הרגל נעשה כטבע וקשה להם מאוד בלעדיו שטוענים שזה גופא יזיק הרבה לבריאותם, וגם זה דחיתי שהתורה לא התירה לנו ללכת אחר תאות לבו, ולכן עליו להיגמל מתאוה זו המזיקה ומסכנת את בריאותו ח"ו, וגם לא הוכח אם אכן ע"י שמשקיט עצביו יינצל, אבל שעישון מזיק כבר הוכח ברור.
הבאתי עוד מה שיש שרצו לטעון שאורח החיים שלנו כולל סעודות עם תערובת של הרבה מאכלים לא טבעיים, ובשר בע"ח שבחיי הבהמה או העוף הוזרקו להם זריקות שאינם טובים לבריאות, צבע מאכל, חומרי הדברה למניעת מזיקים המוחדרים למאכלים בעודם במחובר לקרקע, כל אלו עלולים לסכן הגוף, ולמה לנו לשפוך חימה רק על המעשנים. ולא דמי שהעישון אין בו צורך כלל והוכח שמזיק ומסוכן, ולכן חייבין למנוע, אבל שאר המאכלים הנ"ל שהבאתי אין בהם אלא חשש גרידא, ובמדה ויש ממש חשש סכנה השלטונות מונעים, ואף שטוב ליזהר מהם כפי האפשר, אך על זה נאמר "שומר פתאים ד'" שאין צורך לדקדק אחר חששות רחוקים מאד בדבר שדשו בו ונהגו בו רבים.
ונראה שעישון סיגריות דומה במהותו לעישון חשיש אופיום ושאר סמים מסוכנים, רק שבאלו הסמים אוסרים השלטונות ואף מענישים על כך, אבל בסיגריות אי אפשר להם למנוע כיון שכבר הורגלו בזה ולא יועיל. אכן לדעתי המעשן עובר בלאו ד"לא תתורו אחרי לבבכם", שנוהג רק כפי תאות לבבו, בשעה שע"פ שכל אסור, ועיין בחינוך שביאר גדר לאו זה, וכאן לא שייך לומר "שומר פתאים ה'" וכמבואר ביבמות (עד א), דנראה שזהו בדבר המזיק רק מצד הסברא, והואיל ולא מצינו למעשה שמזיק נהגו להקל, ובזה הקדוש ברוך הוא שומר, אבל בנ"ד שנראה בעליל היום שמסכן, ודאי אסור לו להכניס עצמו לסכנה.
מיהו אין גוזרים על הציבור גזירה שלא ישמעו לנו, ויכול לצאת תקלה שיסיקו מכך שאין לרבנים השפעה, וממילא לא יקבלו דבריהם גם בשאר דברים, וגם תמיד ימצאו איזה רב שמתיר ואפילו מעשן בעצמו, ואינם צריכים להצטדק יותר ממנו, לכן חוששני לפרסם האיסור מדינא.
ולכן אף שאני מזהיר כל אחד לא לעשן, ואפילו לא להתיישב במקומות שמעשנים, ואם בא אצלו אחד המעשן יש לבקש ממנו למנוע לעשן עכ"פ לפניו, וליזהר מאיסור זה שהתורה הזהירה "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", והוא כגדר מאבד עצמו לדעת, אבל להוציא כרוז על כך ברבים שהדבר איסור חמור אינו כדאי, הואיל וחלק ניכר לא ישמעו לנו, וכמו שרואים שהרופאים בעצמם אין בכוחם לאסור אפילו לעצמם לעשן, גם אנו מוכרחים לשתוק, אבל ראוי לומר למעשן שמשחק בחייו [ואף חיי שעה בכלל זה] עבור הנאתו, וימהר להסיר תקלה וסכנה מגופו, ואז טוב לו ששומר גופו שהוא נרתיק לנשמתו, והקב"ה ישמור אותו מכל רע.
וכל זה לעצמו, אבל בציבור יש לאנשים זכות למנוע אותו דהוה כקוטרא ובית הכסא שהריח מפריע ויכולים לעכב. וגם הוא עצמו ראוי לו להימנע מעישון ברבים, ובבתי כנסיות וישיבות וכדומה ראוי לתקן שאסור לעשן ברבים, וב"ה בהרבה מקומות כבר תיקנו כן והיא תקנה גדולה. ומה שכמה רבנים ואדמו"רים מעשנים ראו כן בדורות הקודמין, ואולי הטבאק היה אז אחרת, אבל היום אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, וכיון שהיום נראה בעליל שמסכן ומזיק לבריאות אסור וכמ"ש, ואפילו במי שחושב שאצלו לא הזיק יש לו לחשוש שאח"כ יזיק או שאין ההיזק ניכר עדיין וע"כ אסור וכמ"ש.
ועובדא ידענא מגדול אחד זצ"ל, שעישן סיגריות הרבה, ובסוף ימיו נחלה והרופא אמר שהריאות פגועות לגמרי, ואין לו אלא כחודש לחיות. וביקש שיביאו אצלו עשרה אנשים ואמר להם בערך בזה הלשון "יודע אני שבשמים ידונו אותי כמאבד עצמו לדעת, שעישנתי אף שיש סכנה בדבר, אבל אני מקוה להי"ת שבזה שאני מתודה לפניכם, ואומר הריני מתחרט על מה שעשיתי, ובזאת שאני מבקש מכם לא לעשות ח"ו כמוני, אולי יהיו דברים אלו מקצת תיקון לחטאי" עכ"ד.
(ובזמן האחרון נודע שמערבין גליצרין בטבאק שבסיגריות כדי שלא יתייבש ובמיוחד בחו"ל, גליצרין שמקורו מבעלי חיים טרפות ונבילות, ויש לחוש כשמעשן שנכנס בו משהו כטעימה, ואף ששמעתי שיש מערבין גליצרין סינטטי, שאין בו איסור, וכן יש מצדדין להתיר אפי' בגליצרין מבע"ח, ועיין היטב במ"א תס"ז ס"ק י' בטבאק שמערבין בו שכר שאסור לקיימו בפסח וצריך לסוגרו בחדר, וכ"ז צ"ב ואכמ"ל).
 

מגנום

משתמש סופר מקצוען
אודה לכל מי שיסכים למלא כאן את דעתו והרגשתו, כדי לבחון האם אנחנו - סולדי העישון - אכן רוב, או מיעוט זניח.
יש הבדל בין להיות נגד עישון ולסלוד מהעישון בכללותו,
לבין לא לאהוב את הריח.
אני חושבת שרוב האנשים סולדים מהעישון על כל משמעותו
ולכן נכון יותר היה לבדוק איזה אחוז מהאוכלוסיה סולד מהעישון, וממילא לעשן ליד אדם כזה, זה מעשה לא ראוי ולא יפה.
ולא איזה אחוז לא נהנה מהריח. ולשם הדוגמא: יתכן אדם שאוהב מאוד את הריח אך עקב ההשלכות המזיקות למעשן ולסובבים, הוא פיתח סלידה לגבי כל הנושא.
אם השאלה היתה "כמה לא נעים לך לעמוד ליד אדם מעשן", התשובה שלי היתה: "מאוד לא נעים, זה גורם לי להתרחק מהמקום". (כשאני מתכוונת לנזק בריאותי בעיקר)
ואז גם תשובה כמו: "זה מגעיל ודוחה, מסריח כמו נבלה" היתה עונה על השאלה
ובעצם היו מספיקות שתי אפשרויות:
- לא נעים לי, גורם לי להתרחק מהמקום.
- נעים וענוג. מחפש קרבת מעשנים ומסתופף בצילם.
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
היו כאן כמה אשכולות נגד עישון. קראתי בהם, ושאלתי את עצמי שוב ושוב: מה המטרה של הכותבים?
את מטרת הסקר הבנתי, הגם שעל רקע התוכחות העוינות מסביב - זה נתפס אצל אנשים אחרת מהכוונה הראשונית.
שאלתי את עצמי: הכותבים באשכולות בחריפות נגד המעשנים - רוצים להוציא קיטור? (לא עשן - חס ושלום!) אולי. אם זו המטרה - אני לא מתערבת, על אף שגם על זה יש מה לומר.

רוצים לגרום לאנשים להפסיק לעשן? - זה כבר עניין אחר, ויש כאן טעות גדולה. הדרכים הללו- לא גורמות לאף אחד להפסיק לעשן. אם כבר - אז להיפך.
לא זו הדרך שתעזור. אם אתם נלחמים, אם אתם עוינים - זה מה שמקבלים בחזרה, כפי שהוכח בפעם המי יודע כמה - גם באשכולות הללו.
תמיד כדאי להיות חכמים יותר מצודקים. אנשים שהלכו עם ראש בקיר עם הצדק שלהם - לא ראו ברכה והצלחה.

וסתם שאלה: ניסיתם פעם להיגמל מעישון? למדתם פעם את הנושא: למה אנשים מעשנים?
 
נערך לאחרונה ב:

269

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
השאלה על המעשנים קשור לסיפור שלך, רותי?
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
היו כאן כמה אשכולות נגד עישון. קראתי בהם, ושאלתי את עצמי שוב ושוב: מה המטרה של הכותבים?
את מטרת הסקר הבנתי, הגם שעל רקע התוכחות העוינות מסביב - זה נתפס אצל אנשים אחרת מהכוונה הראשונית.
שאלתי את עצמי: הכותבים באשכולות בחריפות נגד המעשנים - רוצים להוציא קיטור? (לא עשן - חס ושלום!) אולי. אם זו המטרה - אני לא מתערבת, על אף שגם על זה יש מה לומר.

רוצים לגרום לאנשים להפסיק לעשן? - זה כבר עניין אחר, ויש כאן טעות גדולה. הדרכים הללו- לא גורמות לאף אחד להפסיק לעשן. אם כבר - אז להיפך.
לא זו הדרך שתעזור. אם אתם נלחמים, אם אתם עוינים - זה מה שמקבלים בחזרה, כפי שהוכח בפעם המי יודע כמה - גם באשכולות הללו.
תמיד כדאי להיות חכמים יותר מצודקים. אנשים שהלכו עם ראש בקיר עם הצדק שלהם - לא ראו ברכה והצלחה.

וסתם שאלה: ניסיתם פעם להיגמל מעישון? למדתם פעם את הנושא: למה אנשים מעשנים?
ממש ממש לא!!!!! הוכח כאן ובאשכולות הסמוכים שאין כל סיכוי להניע את המעשנים מהתאבדותם, המטרה היא למנוע מאחרים ללכת בעקבותיהם (וכמדומני שתגובות המעשנים עוזרות לכך...).
 

לאה 22

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לא הבנתי איזה עישון .עישון רגיל או בסיגריה אלקטרונית
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  26  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה