דממה לעוד בית יהודי

רחשי הלב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י תמרג;n5092140:
בבא קמא צודק לגמרי, ועדין אני לא רואה שום בעיה בתגובות אמוציונליות,לא כל דבר צריך תכל'ס,מותר ונכון להביע דיעה כאובה וכועסת ואוהדת וכו'

אני קראתי את הספר,הזדעזעתי מאוד כי לא ידעתי על הדבר הנורא הזה. הודיתי לה' שלא הכניס אותי לצרה כזו,והלאה---
ואם אז הייתי פותחת אשכול הוא היה גם כנראה אמוציונלי...זה הכל ענין הטריות בקריאת הספר...

עימודעילית -למה כ"כ לזלזל??

אם ד' ברא אמוציונליות ברור שזה דבר חיובי לפעמים, אבל באשכול הזה זה היה על חשבון מישהו.
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י עימודעילית;n5092104:
דבר ראשון - זה ממש לא מתאים שגבר יתחוב את אפו (ואת הגיונו הקר והשכלתני, עם נקודת הפתיחה הטובה יותר בתור גבר) באשכול שכל כולו נשי...
דבר שני - מה שכתבת "בדרך כלל זה מסתיים כשהגב' קפלר אומרת את דעתה בקול שקול מחד ונחרץ מאידך והכל משתתקים ביראת כבוד (אינני אומר זאת בציניות. זו המציאות ויש לה סיבה טובה", זו סתם חנפנות, אין שום יראת כבוד, ואין לה שום סיבה טובה.
אתה רוצה להסביר?

 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L

vhsvchch

משתמש מקצוען

בבא קמא אתה מצחיק כי אתה גבר שנכנס לאשכול של נשים ומגיב שם ומסביר בחוצפתו שהוא גבר ולכן מבין טוב יותר ורואה את המצב טוב יותר מכל אלפי הנשים שכבר כתבו ואמרו מה הן חושבות
אז תפסיק להטיף לעימודעילית או לאחרים
ותחזור כבר לבבא קמא שנראה לי ששכחת אותה לאחרונה
אבל זה מה שאני חושב וכמובן כמובן אתה יכול לחשוב אחרת
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תקוה;n5092058:
אולי גם הפוך?

אולי.
עצם העובדה שניתן לדון ולבחון כל אדם במשקפיים של 'מופרע אישיות', זה בעייתי מאד מאד.
לא לחינם זו אבחנה שיכולה להיעשות רק ע"י פסיכיאטר. סיפןר, ויהיה תואם מציאות ככל שיהיה, עדיין לא יכול לשקף מציאות ולהקביל אליו את החיים; בוודאי שלא בנושא מורכב כל כך.
לא אחזור שוב על נושא 'פריצת ההגנות'; אבל החרדה שעלולה להיווצר לאשה שמגלה פנים שונות אצל בעלה (ובינינו- למי אין...), היא נוראה.
פתאום המושג 'מופרע אישיות' פרוץ לכל אחד, וכולם מאבחנים בגרוש את כולם.
נכון, אנשים חייבים לדעת על קיומה הנורא של התופעה. איך? לא כך.
ישנן מחלות נפש נוראות פחות שלא יכתבו עליהם ספרים. (מתאים לך תיאור מפורט של שוק חשמלי לחולה סכיזופרניה, ואת חיבוטי הגוף והנפש הכורכים בכך?) למה לזה כן? ועוד בתחום כל כך מעורפל לזיהוי?
ואם יש מישהו בסביבה שאתם חושבים שהיא מתמודדת עם זה? יש מספיק דרכים להתייעץ מה לעשות, מלבד ספר שעלול לפרק אותה.

אני לא מדברת על הסופרת, חלילה, אלא על עצם הספר
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י הרהור עמוק;n5092209:
בבא קמא אתה מצחיק
תודה. לא אמרו לי את זה אף פעם.
כי אתה גבר
נכון???
שנכנס לאשכול של נשים
??? אין כאן שום נושא נשי, אם כבר להיפך לאור הנתונים שהובאו פה...
ומגיב שם ומסביר בחוצפתו
אפשר לחלוק על המינוח. כתבתי די בצורה מכובדת, בניגוד ל....
שהוא גבר ולכן מבין טוב יותר ורואה את המצב טוב יותר מכל אלפי הנשים שכבר כתבו ואמרו מה הן חושבות
כמדומני שהדגשתי שאני רואה כאן 2 גישות, האחת מונעת יותר על ידי רגש והאחת על ידי שכל, ומטבע הדברים כיון שאני גבר אני יותר קרוב לגישה השניה.
אז תפסיק להטיף לעימודעילית
לא שמתי לב שהטפתי לה/לו משהו, אתה יכול להפנות אותי למקור?
או לאחרים
נו נו.... אני לא שונה מכל אחד ואחת פה שעוסק בזה למחייתו מבוקר ועד ליל
ותחזור כבר לבבא קמא
הלוואי!!!
שנראה לי ששכחת אותה לאחרונה
זה קרה דוקא מזמן, ויש לי תוכנית לעשות חזרה בקרוב. אולי אתה תהיה הדרבון שיעשה לי את זה.
אבל זה מה שאני חושב וכמובן כמובן אתה יכול לחשוב אחרת
מנימת דבריך לא נראה כך...

כוח"ט.

 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
ישנה דרישה של הרבה מאד אנשים כאן, שמבקשים לדעת באמת מי הדעת תורה שאישרה את הספר המדובר?
ומשום מה, למרבה התימה הענין עלום ומוסתר באופן מוזר.
אני מבקש בשם כולנו, מי שיודע על רב או איש חינוך תורני ומוסמך שנתן אישור לספר, אנא אל תמנע טוב מבעליו ותפרסם את שמו.
תודה.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י גדי ישראלי;n5092309:
ישנה דרישה של הרבה מאד אנשים כאן, שמבקשים לדעת באמת מי הדעת תורה שאישרה את הספר המדובר?
ומשום מה, למרבה התימה הענין עלום ומוסתר באופן מוזר.
אני מבקש בשם כולנו, מי שיודע על רב או איש חינוך תורני ומוסמך שנתן אישור לספר, אנא אל תמנע טוב מבעליו ותפרסם את שמו.
תודה.

תפנה לסופרת ותשאל. כאן זאת לא הבמה שלה. והיא לא אמורה לענות לך כאן.
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י רותי קפלר;n5091516:
אחזור שוב:

יש מצב, בהחלט, שרבנים ואפילו גדו"י מהשורה הראשונה,
יתמכו ברעיון או יתנו גיבוי מלא,
אך ללא פרסום הדבר בשמם.

יש מושג של הסכמה שבשתיקה.
יש דברים שאי אפשר לפרסם.

כך שהטענה 'לו הייתה לו הסכמת רבנים, פלוני היה מפרסם אותה' - אינה מוכיחה דבר.
ייתכן שיש הסכמה, ואפילו נלהבת, אך לא ניתן להוציא אותה לציבור מכל מיני סיבות.

אפשר הסבר הגיוני ל"הסכמה שבשתיקה של רבנים לענין ציבורי"?
[הגרשיים נועדו למקד את השאלה לאופן הספציפי הנ"ל בלבד]
 

רחשי הלב

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גדי ישראלי;n5092309:
ישנה דרישה של הרבה מאד אנשים כאן, שמבקשים לדעת באמת מי הדעת תורה שאישרה את הספר המדובר?
ומשום מה, למרבה התימה הענין עלום ומוסתר באופן מוזר.
אני מבקש בשם כולנו, מי שיודע על רב או איש חינוך תורני ומוסמך שנתן אישור לספר, אנא אל תמנע טוב מבעליו ותפרסם את שמו.
תודה.

סליחה שאני שוב מתווכח, אבל ברטלר לא חייבת דו"ח ולא להסביר את עצמה בפני אף ניק אנונימי חשוב ככל שיהיה. ברגע שיקום איש חינוך מוכר עם קבלות, יציג את עצמו בשם מלא, וידרוש ממנה להציג מי הרב שמסכים איתה זו תהיה דרישה לגיטימית. אין שום סיבה שאחרי קריאה של האשכול ה'סופר-מקצועי' הזה היא עוד תרגיש מחוייבת הסברים לאי מי מכאן...
 

גדי ישראלי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בבא קמא;n5092341:
סליחה שאני שוב מתווכח, אבל ברטלר לא חייבת דו"ח ולא להסביר את עצמה בפני אף ניק אנונימי חשוב ככל שיהיה. ברגע שיקום איש חינוך מוכר עם קבלות, יציג את עצמו בשם מלא, וידרוש ממנה להציג מי הרב שמסכים איתה זו תהיה דרישה לגיטימית. אין שום סיבה שאחרי קריאה של האשכול ה'סופר-מקצועי' הזה היא עוד תרגיש מחוייבת הסברים לאי מי מכאן...

טעות בסיסית. לא ביקשתי הסברים ולעולם גם לא אבקש. תקרא את הודעתי שוב.
כשתקרא תבין שאין קשר אם השואל הוא אנונימי או ידוען.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י גדי ישראלי;n5092330:
אפשר הסבר הגיוני ל"הסכמה שבשתיקה של רבנים לענין ציבורי"?
[הגרשיים נועדו למקד את השאלה לאופן הספציפי הנ"ל בלבד]

:eek::eek::eek:
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
נכתב ע"י רותי קפלר;n5092415:
כן.

לדוגמה:
פלוני רוצה לפתוח מסגרת לנערים שמסיבות שונות נפלטו מהישיבות הקיימות. במסגרת זו הם ילמדו גם לבגרויות, כדי למלא את ראשם ואת סדר יומם בדברים חיוביים ולא בבטלה מחטיאה.

רבנים חשובים סוברים שהקמת ישיבה כזו, לבחורים המדוברים, היא מעשה חיובי ואף מצווה גדולה.
אך הם לא ירצו שיפרסמו זאת בשמם - כי הציבור, שמנת משכלו הממוצעת נמוכה למדי, עלול לראות זאת כהיתר או כעידוד מצידם ללימודי בגרויות, ואף לצאת בחרב ובחנית נגד הרבנים ש'סרו מן הדרך', כביכול, ואישרו הקמת ישיבה כזו.

לכן כל המגעים, האישורים וההדרכות, נעשים בשקט ולא בפרהסיה. וכשיבואו למקים הישיבה בטענות על 'מסירת בחורי ישראל לשמד הבגרויות ר"ל', לא תמיד הוא יוכל להזכיר את שמות הרבנים העומדים מאחוריו, כיוון שהתנאי להסכמתם ולקבלת הדרכתם, היה אי הזכרת שמם.

הבעיה העיקרית, כאמור, היא מנת המשכל הציבורית הנמוכה. השטחיות והאוויליות שאופפות חלקים גדולים מהציבור. מדי הרבה אנשים לא יכולים לתפוס מורכבויות (כבר נדון העניין באשכולות אחרים). מבחינתם, אם הרב אישר להקים ישיבה כזו, הוא 'אמר שבחורים צריכים ללמוד לבגרות!'

ושלמה המלך קיצר במשלי י"ב,י'.

הנימוק והדוגמא נכונים
לא לענין זה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
בא לי להוציא ספר שיכיל את כל התגובות פה באשכול
משהו כעין נספח ללילה ולא דומיה.
בעולם המודרני יש כזה דבר [האמת- יותר בסרטים, מוציאים סרט שנקרא מאחורי הקלעים וזה
משווק ונמכר פי 2 מהסרט עצמו]
מה דעתכם, יכול ללכת?

 

נחל

משתמש מקצוען
לענין לשון הרע - אין איסור לשון הרע בהעלאת ביקורת על ספר.
כך בדברי החזון איש.
חבל מאד שאין אצלנו במה לשיח וביקורת על ספרים, זולת שרשורים מזדמנים כגון אלה.
זה באמת נחוץ.
אני לא מדברת על הספר שנידון כאן (ושלא קראתי) אלא בכללי.
מתפרסמים גם חומרים טובים, וגם גרועים.
הספרות היא נשק. כדי להגן על הקוראים מחומרים בעייתיים לא יעזרו וועדות או הסכמות. צריך לפתח חשיבה ולפתח חוש ביקורת.
חלק מהסופרים/ות גם מרשים יותר לעצמם לכתוב מכל הבא למקלדת, כאשר הם יודעים שהדברים לא באמת יעמדו לביקורת ציבורית - בניגוד למה שקורה במגזר הכללי ובכלל.
 

עפולה

משתמש מקצוען
השאלה אם לקרוא או לא לקרוא את הספר היא שאלה מקצועית נטו ואינה ענין לדעת תורה.
אם מחפשים מישהו שיש לו כתפיים להכריע בעניינים שכאלה, נראה לי שהרב נחום דיאמנט הוא הכתובת.
ובמחשבה שניה אין הבדל גדול בין הרב נחום דיאמנט ל'רבנית' ברטלר.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י עפולה;n5092725:
השאלה אם לקרוא או לא לקרוא את הספר היא שאלה מקצועית נטו ואינה ענין לדעת תורה.
אם מחפשים מישהו שיש לו כתפיים להכריע בעניינים שכאלה, נראה לי שהרב נחום דיאמנט הוא הכתובת.
ובמחשבה שניה אין הבדל גדול בין הרב נחום דיאמנט ל'רבנית' ברטלר.

למה דווקא הרב נחום דיאמנט?
ולמה את חושבת שאין הבדל בין הרב דיאמנט ל"רבנית" ברטלר? (ולו רק משום שהוא מבוגר ממנה בכמה ימים?! עם קצת יותר נסיון וותק בתחומו ועם קצת יותר הכרה מצד הציבור...)

חני
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  34  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה