דרוש מידע בעניין המצב העגום של התחבורה הציבורית ...

לעת עתה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
דעתי בענין.
משתמשי התחבורה הציבורית סותמים וכאן מתחילה הבעיה.
אם כל אחד היה פותח את הפה.
הולך לבית משפט לתביעות קטנות אפילו. היה מתחיל לזוז משהו.

ואגב, שמתם שכל פעם שמישהו מתחיל לצאת נניח על אגד, מחתים עצומות ולוקח את הענינים לידיים הוא נעלם לפתע פתאום בדיוק כמו שהוא צץ.
כדאי לכם גם, תהפכו למיליונרים.
 

עדינה ב

משתמש צעיר
אני ממש לא יודעת על מה אתם מדברים,
אני גרה בירושלים, באחת השכונות החרדיות המרכזיות,
במסגרת עבודתי אני נוסעת לכל חלקי הארץ ממש, ולפחות פעמיים - שלוש בשבוע.
(כולל ערים חרדיות גדולות, יישובים נידחים, התנחלויות ועוד)
הכל בתחבורה ציבורית ואני מאד מרוצה !
יש היום תחבורה ציבורית לכל חור בארץ, תדירות טובה, אוטובוסים בדר"כ עם מקומות ישיבה פנויים, מגיעים בזמן פלוס מינוס, והכל מצויין.
אני מרגישה שאני יכולה לסמוך על התחבורה הציבורית, והיא ממש מתקתקת.
יכול להיות שהציפיות שלי שונות, ואני לא מצפה שאוכל לעלות לאוטובוס עירוני בארבע אחה"צ עם עגלת תאומים ועוד שלושה ילדים ושיהיה לי גם מרווח וגם מזגן, וגם שהנהג לא יצעק עלי חלילה.
זאת ההרגשה שלי, אני נוסעת לבד, בלי ילדים ויכול להיות שזה העניין.
ואני לא רואה שרכב זה יותר קל - עם חניה בירושלים באזור הצפוף שלי.....
וברור לי מאד שיש זמני עומס גדולים - שלא כ"כ מצליחים להשתלט עליהם כמו חול המועד למשל, ואפשר להבין את זה - פתאום כל האנשים רוצים לנסוע מעיר לעיר באותו יום.
אבל בימי חול רגילים - התחבורה ממש בסדר מבחינתי ובקושי יצא לי לאחר בגלל אוטובוס.
 

עדינה ב

משתמש צעיר
חוץ מירושלים יש עוד ערים חרדיות!!!
אז זהו שאני נוסעת אליהן די הרבה, ולדעתי התחבורה לשם מירושלים ולירושלים ממש טובה.
מודיעין עילית, ביתר, בית שמש, בני ברק, קרית גת, אשדוד, טלזסטון, זה ערים שאני נוסעת אליהם הרבה.
למרוחקות יותר אני באמת לא כל כך מגיעה.
 

SHILATI

משתמש מקצוען
יכול להיות שהציפיות שלי שונות,
הציפייה שלי היא כמו שלך בדיוק, לעלות על האוטובוס ולהגיע הביתה, העניין הוא שהיו ימים שלא היה לי אוטובוס והייתי מוצאת את עצמי יוצאת מהעבודה ב 15:00 ומגיעה ב 20:00!!!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא מבין למה מישהו חושב שאפשר להזיז משהו, כשאין - ולא נראית ברקע - ממשלה מתפקדת כלשהי.
כל זמן שאנשים מצביעים רק על בסיס 'כן ביבי' ו'לא ביבי', אין שום סיכוי שמשהו יזוז.
הייתי מסתפק לעת עתה בשרת תחבורה שבאה לשרת את הציבור, ולא את המשפחה הקיסרית.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
די כבר עם ההתבכיינות!!!
שכחתם איך התחבורה הציבורית נראתה לפני שנה או שנים, ולפני עשרים שנה.
אין מה להשוות.
המדינה מתקדמת ב"ה בכל התחומים!
יש שיפור בכלל הפרמטרים כמעת.
פקחו עינים תראו מה שיש שלנו.
האם יש מי שהאמין לפני עשר עשרים שנה שכך תראה התחבורה הציבורית?
סתם עצלנות של הישראלים, שלא מעונינים לעבוד כנהגים, אז אין נהגים נורמליים.
מה רוצים מנהגים ערביים, ועצבניים, שנוסע בכבישים ישראלים, עם נהגים ישראלים ממורמרים, שיהיה בריטי אדיב.
שיחייך חיוך צרפתי, שיחבק חיבוק אמריקאי, שיקוד קידה סינית, שיארח אירוח דרוזי, שידייק כאזרח שויצרי, שינהג כגרמני, ויעקוף כישראלי, ויהיה חם כהונגרי, ויקבל שוחד כרוסי, ויקבל את הבאים כמרוקאי????
 

לייבובוש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עם נהגים ישראלים ממורמרים

אני לא יודע אם ממורמרים או לא,אבל אני אגיד לך שאני בא ממדינה אחת מדרום אמריקה,ואני אגיד לך שממה שיצא לי לנהוג פה,תענוג לנהוג פה בארץ
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
בחלק גדול מאד ממדינות העולם, רוב האנשים מגיעים לעבודתם בתחבורה ציבורית,
למנהטן להכנס עם רכב, ולמצוא חניה, דומה לסיכוי של טראמפ למצוא קולות פסולים ולכבוש את הבית הלבן,
לפרנקפורט באזור המסחרי, להכנס עם רכב, ואפילו בלי למצוא חניה, דומה לסיכוי של גפני להיות ראש הממשלה,
לפראג 1, חניה עולה 50 שקל לשעה, וגם זה כמעט בלתי מצוי.

רוב העולם משקיע סכומי עתק בתחבורה ציבורית איכותית ומהירה,
וגם במדינת ישראל הרכבת שודרגה, הנתיב המהיר פותר בעיות רבות,
והתחבורה הציבורית בחלק מן המקומות איכותית מאד

למשל - קו 480 מתל אביב לירושלים, יוצא כל עשר דקות ממסוף 2000, ובאם יש עומס, מיד מגיע אוטובוס נוסף,
כמעט ולא מצוי להמתין שם בתור, בטח לא 45 דקות כמו בתוככי בני ברק וירושלים.
תגיד, אתה שומע מה שאתה מקליד?
יש הבדל ענק בין להשתמש בתח"צ למקום העבודה לבין להשתמש בה ככלי תחבורה יחיד


בנסיעה למקום העבודה - תגבור בשעות ספציפיות. בשימוש ככלי תחבורה יחיד - כל שעות היום חסר אוטובוסים.
בנסיעה למקום העבודה - כמות נוסעים קבועה. בשימוש ככלי תחבורה יחיד - האוטובוס התמלא בנכדות כי לדודה נחמה יש יום- הולדת
בנסיעה למקום העבודה - מסלול נסיעה קבוע (מאפשר מעקב ושיפור) בשימוש ככלי תחבורה יחיד - לאן נוסעים ילדי הקייטנה? כל יום לגינה אחרת!
בנסיעה למקום העבודה - תחנות ייעודיות באזורי תעשיה ומסחר. בשימוש ככלי תחבורה יחיד - 36 תחנות לאורך המסלול...
בנסיעה למקום העבודה - מניחים רב קו ונוסעים . בשימוש ככלי תחבורה יחיד - "נהג לאן אתה מגיע? איפה יש תחנה? כמה זה עולה? אפשר לחכות לאחותי?"
בנסיעה למקום העבודה - יושבים ונוסעים . בשימוש ככלי תחבורה יחיד - "שרי לא לעמוד, דודי להקיא רק לתוך השקית, שלומי לך לשלם עכשיו!, אבא מתי מגיעים? , נהג אתה יכול להנמיך? "
 
נערך לאחרונה ב:

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
סקר מוזר.
נותנים רק שתי אפשרויות.
מה עם האפשרות שיש כאלה שמרוצים מהתחבורה הציבורית ?
שלא תבינו לא נכון,
וודאי שיש הרבה מה לתקן.
אבל רוב מכריע של הנהגים אדיב וטוב,
רוב הזמן התחבורה עובדת כמו שצריך,
לא הכל שחור.
נראה לי שמרגישים צורך להראות רק את השלילי.
 

מ. ק.

משתמש מקצוען
אני ממש לא יודעת על מה אתם מדברים,
אני גרה בירושלים, באחת השכונות החרדיות המרכזיות,
במסגרת עבודתי אני נוסעת לכל חלקי הארץ ממש, ולפחות פעמיים - שלוש בשבוע.
(כולל ערים חרדיות גדולות, יישובים נידחים, התנחלויות ועוד)
הכל בתחבורה ציבורית ואני מאד מרוצה !
יש היום תחבורה ציבורית לכל חור בארץ, תדירות טובה, אוטובוסים בדר"כ עם מקומות ישיבה פנויים, מגיעים בזמן פלוס מינוס, והכל מצויין.
אני מרגישה שאני יכולה לסמוך על התחבורה הציבורית, והיא ממש מתקתקת.
יכול להיות שהציפיות שלי שונות, ואני לא מצפה שאוכל לעלות לאוטובוס עירוני בארבע אחה"צ עם עגלת תאומים ועוד שלושה ילדים ושיהיה לי גם מרווח וגם מזגן, וגם שהנהג לא יצעק עלי חלילה.
זאת ההרגשה שלי, אני נוסעת לבד, בלי ילדים ויכול להיות שזה העניין.
ואני לא רואה שרכב זה יותר קל - עם חניה בירושלים באזור הצפוף שלי.....
וברור לי מאד שיש זמני עומס גדולים - שלא כ"כ מצליחים להשתלט עליהם כמו חול המועד למשל, ואפשר להבין את זה - פתאום כל האנשים רוצים לנסוע מעיר לעיר באותו יום.
אבל בימי חול רגילים - התחבורה ממש בסדר מבחינתי ובקושי יצא לי לאחר בגלל אוטובוס.
הלוואי על כולנו.
למה נסיעות קבועות שלי ושל עוד כמות גדולה למקום הלימודים/לעבודה לא נראות כך.
קבוע!!! אחרי 2 תחנות ברבי עקיבא בבני ברק, כבר לא ניתן לעלות לאוטובוסים בבקרים (שעות הגעה למקומות לימודים /עבודה, לא בעשר), בלי לדבר על הפעמים שגם בתחנה השניה לא.
 

anotherית

משתמש סופר מקצוען
לא לא לאוטובוסים אין תקווה ואין פתרון.

תגורו בערים מעורבות או חילוניות, יבנו לכם רכבות, ירחיבו כבישים, וישפרו תנועה. (בירושלים המצב נהיה טוב מיום ליום מבחינת הרכבת, הנתיבים והנתצים, לא מצד האוטובוסים).

בערים חרדיות כרגע נראה שאין תקווה. מכל מיני סיבות, תגידו בגלל שאת הערים שלנו מנהלים ראשי כוללים עם פראקים... תגידו בגלל אנטיחרדיות, תגידו בגלל שאנחנו לא מעניינים אף אחד, אבל זה לא משנה למה. כל עוד שבנו בכניסה לרמת שלמה גשר בגודל של גשר קוקה קולה, ובני ברק עדיין על מקומה עומדת, אז בתחבורה מי בדיוק יטפל? (תחבורה פנימית, תחבורה חיצונית יחסית עובדת יפה).
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הלוואי על כולנו.
למה נסיעות קבועות שלי ושל עוד כמות גדולה למקום הלימודים/לעבודה לא נראות כך.
קבוע!!! אחרי 2 תחנות ברבי עקיבא בבני ברק, כבר לא ניתן לעלות לאוטובוסים בבקרים (שעות הגעה למקומות לימודים /עבודה, לא בעשר), בלי לדבר על הפעמים שגם בתחנה השניה לא.
הבעיה הבסיסית היא שבכלל קיימת תחנה שניה.
נסעתי השבוע לבני ברק, ועמדתי לספור את כמות האוטובוסים שחולפים בתוך העיר - היא מטורפת.
אין בן אדם שפוי שהיה מאשר מערך תחבורתי כל כך מועד לכישלון יומיומי.
הבעיה היא שהשפויים מתייאשים ורוכשים רכב כדי לעמוד איתו בפקקים שהאוטובוסים של המטורפים גורמים..
צריך לתת בעיטה חזקה לכל מה שאנחנו מכירים על תחבורה ציבורית בארץ, ובמגזר החרדי בפרט, ולהתחיל לעבוד על תוכנית אסטרטגית שתכלול מצד אחד יעילות ברמה אירופאית, עם התפשרות ברמה אירופאית שהאוטובוס לא יעבור על פני כל העיר בין תחנות גדושות בנוסעים מנופפים ומבולבלים, אלא יוזמה כמו רכבת קלה או פיתרון הסעת המונים אחר, שיציל אותכם מללכת ל"תחנה בקודמת", אלא פשוט תסעו כמה דקות עד לתחנה מרכזית משוכללת ומרווחת שבה תוכלו לצעוק על הסדרן באופן פיזי אם הוא לא יוצא עוד אוטובוס..
 

קומבינה

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
נקודה למחשבה:
פעם פעם,
לפני שנים רבות
נסענו במוצ"ש למודיעין עילית באוטובוס
לקראת סוף הנסיעה,
עם התרוקנות האוטובוס,
פתח הנהג את סגור ליבו
ושפך אותו בפני בעלי,
לדבריו להיות נהג בקווים של מודיעין עילית זה סוג של עונש
שניתן לנהגים שלא מתנהגים יפה.
תחשבו שיכולים להיות שני נהגים,
שמקבלים את אותה משכורת,
אחד נוסע במודיעין, מעלה ומוריד פנסיונרים ותלמידים, באוטובוס חצי ריק.
השני נוסע במודיעין עילית ומעלה עגלות ילדים ועגלות קניות לאין מספר,
רעש ובכיות ושקיות וטיטולים ומוצצים.
שעה לחכות בכל תחנה עד שחצי אוטובוס יצא למדרכה כדי שהעגלה שתקועה בפנים תוכל לרדת כי זו התחנה שלה.
ואז כולם עולים בחזרה.
בלי עין הרע!!!
צריך המון המון סבלנות כדי להיות רגוע ונחמד לנוסעים בסוף יום כזה!
נראה לי שיחס יפה ומודה לנהגים,
וחינוך הילדים לומר "תודה" לפני שיורדים, או כשעולים.
עשוי בהחלט לשפר את היחס שלהם אלינו.
זה אמנם לא ימנע הברזות, איחורים וכו' וגם לנהגים המופרעים שכבר קטפו לנו כמה נשמות זכות צריכים למצוא סידור מתאים...
אבל נראה לי שזה יאריך את הפתיל ויפחית קללות.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני גרה בדרום ועובדת במרכז, על מעללי התחבורה הציבורית, יש לי ספר עב כרס, זוועה.
אוטובוס שלא יוצא ומשאיר אותי לחצי יום שנשרף במרכז, אוטובוס שמדלג, אוטובוס שמאחר, בקיצור.
הגשתי קרוב ל 10 תביעות חמורות למשרד התחבורה, רק שתקבלו מושג מה זה מדינת ישראל, חוזר אלי עו"ד(!) ממשרד התחבורה שראה את הפניות שלי והוא רוצה לבשר לי שאני ממש צודקת והוא משתתף בצערי, אבל אין מה לעשות, גם הוא נעזר בתח"צ ורואה את הבעיות, חסר להם כוח אדם ולכן יש בעיות רבות כ"כ.
זאת תשובה הגיונית? לא יודעת, מה שבטוח שהבנתי שאין עם מי לדבר!!!
כמה שזה כואב, זה המצב.
אנא פנו אליי במייל zlygbtmnאין לכתוב כתובת מייל, נראה לי שאוכל לנסות לעשות משהו לתועלת עם זה.
תודה.
 

יערי

משתמש מקצוען
הבעיה בתח"צ נעוצה כמי שכתבו קודמי לאי יכולת ההתאמה לאירועים מיוחדים.
ביום יום אני נהנה מאד מהתח"צ, מתקתק בזמנים, ואפילו האוטובוסים מתחדשים מעת לעת.
נסעתי בחודש האחרון כמה וכמה נסיעות מב"ב לי-ם בשעות הערב והלילה, ובכל הפעמים לא היו יותר מ10-15 נוסעים באוטובוס, ריווחי זה ודאי לא, והנסיעה היתה בתחושה של מונית. ואגב, מגיעה פה מילה טובה לשינויים שנעשו בקוים של י-ם ב"ב שהוסיפו קוים ושינו מסלולים בצורה יוצאת מן הכלל עם הרבה חשיבה.
הבעיה היא יותר באירועים מיוחדים שאז התשתיות קורסות, באשמת כל הגורמים.
 
במודיעין עילית הנהגים החרדים בסדר גמור
הבעיה שכמעט כל הנהגים שם ערבים שנוסעים פרא אדם כל אחד יותר מהשני
לדעתי זה הדבר הראשון שצריך לטפל בו
בחודשים האחרונים היו 2 תאונות עם מעורבות של אוטובוס שנגמרו בפציעה בלבד
אבל לפני שנה היה תאונה שהסתיימה במוות
אני נוסעת המון בתחבורה ציבורית ועדה לניסים שבכל יום
שאנשים ברגע האחרון מצליחים להגיע למדרכה לפני שנדרסים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה