דרוש מידע בעניין המצב העגום של התחבורה הציבורית ...

loving music

משתמש מקצוען
אני נוסעת המון בתחבורה ציבורית ממרכז לפריפריה (מאמינה שיותר מכולכם, נסו להתחרות איתי...)
התדירות בסדר, מסכימה עם @עדינה ב בזה
יש היום תחבורה ציבורית לכל חור בארץ, תדירות טובה, אוטובוסים בדר"כ עם מקומות ישיבה פנויים, מגיעים בזמן פלוס מינוס, והכל מצויין.
אבל יש בעיה אחרת (הייתי מצביעה בלי היסוס לכל מי שיבטיח לפתור אותה ...):
הפקקים בלתי נסבלים!!!!!!!!!!!!!!!!!
נסיעה שלוקחת שעה וחצי ברכב לוקחת 3.5-4.5 שעות באוטובוס, שעה אחת נוספת מהסיבובים בפקקים שבתוך העיר, ושעה - שעתיים נוספות זוחלים בגהה/כביש 1/ כביש 6, והמצב רק הולך ומחמיר.
וזה קשור לתחבורה כי עד שלא תהיה התקדמות דרסטית ביעילות התחבורה - אנשים ימשיכו בהמוניהם למלא את הכבישים ברכבים פרטיים, והמשק ימשיך להפסיד מיליארדים מאובדן שעות עבודה
 

loving music

משתמש מקצוען
ועוד משהו - שאלה לי אל מקבלי ההחלטות בעניין התח"צ: האם ניסיתם לשבת פעם בקופסת פלסטיק ומתכת בשטח של פחות מ- 50 מטרים רבועים (מקווה שחישבתי נכון...) יחד עם 50- 60 אנשים נוספים, במשך 3 שעות, בלי חלון אחד לרפואה?
מי הסדיסט שהמציא אוטובוסים בלי חלונות???
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
דבר ראשון.. התגעגענו!!
אולי תושבי תל-אביב או אזורי ההי-טק של חיפה נהנים ממשהו אחר.
ממש לא! כל מי שנוסע על ציר זבוטינסקי בואכה ת"א עד פ"ת מכיר אלפי אוטובוסים עמוסים יותר מאשר קו 2 הבני ברקי וכמעט כמו 59 הירושלמי.
בגיגול קצר תמצא דוחות מפורטם שנכתבו ע"י שלל ועדות יועצים וסתם עמך המצביעות על פער של -90% בין מדינתינו היקרה לחברותיה מהמערב. המידע הנ"ל הינו נתונים טכניים (ברמת מס' כלי רכב/אורך נתצי"ם וכדו') ללא קשר למגזר דת או חסידות.
שר התחבורה כמובן גם כן,
שנייים אני חושב שצריך לחוקק ששר התחבורה מתנייד בתח"צ בלבד.
כך לפחות התושבים מהאשכול שלו יקבלו שירות מעט משופר.
כעת, בתקופה זו של טרם הקמת הממשלה, לכאורה הדבר בר תיקון.
אני לא רוצה לקרר.. רק ש..
אחרי שתצליח על משרד התחבורה אני מציע ללכת לחרד את מפעל הפיס..
כבר לא תזדקק לתח"צ..
;)
;)

דו"ח מבקר המדינה כמשל..
 
נערך לאחרונה ב:

דע-את-האמת-שבחיים!

משתמש צעיר
המשתמש נחסם
נראה כאן שכל מי שמהלל ומשבח את התחבורה הציבורית
מתכוון לתחבורה בין עירונית
רב הסיוט הגדול נמצא בתחבורה הציבורית העירונית!!
(בפרט בנוגע לתדירות והעומסים המטורפים בתוך האוטובוסים שלעיתים קרובות מזכיר הרבה יותר מסע בהמות... נכון שזה קורה יותר בשעות היעודיות-- אבל בדיוק לכן אז ובדיוק אז צריך לתגבר כמה שצריך!
 

RUSI10

משתמש מקצוען
אף אחד לא ישנה עבורנו את ההתנהלות העכשווית. תכניסו לראש!!!!!
הנציגים שלנו בבית ההזיות הלאומי עסוקים במקרים הרבה יותר קריטיים ויסודיים.

אז או שתמשיכו לסבול ולהתלונן
- או -
תקנו כבר רכב!!!!!!!!!!

כשהכבישים ששייכים גם ל"אליטות" יהיו בלתי נסבלים, אבל בלתי נסבלים גם לבעלי הרכבים הפרטיים מרוב עומס - אולי משהו יזוז.
 
נערך לאחרונה ב:

loving music

משתמש מקצוען
כשהכבישים ששייכים גם ל"אליטות" יהיו בלתי נסבלים, אבל בלתי נסבלים גם לבעלי הרכבים הפרטיים מרוב עומס - אולי משהו יזוז.
היום הזה קרוב מאד
גם היום
ימי ראשון בבוקר לדוגמא - מה שהולך הגוש דן זה מעל לכל דמיון
אי אפשר לתאר בכלל, עד שלא חווים לא מאמינים....
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אחת הסיבות בגינם אין סיכוי לשינויהם ה..
בנקים!

כ50% מהרכבים החדשים בישראל משועבדים לבנקים השונים.
במידה כלשהי שהתח"צ ישתפר עד כדי עזיבת כלי רכב פרטיים הם עלולים להינזק מכך.
וכמו שידענו הם לא יאפשרו זאת..
 

loving music

משתמש מקצוען
אחת הסיבות בגינם אין סיכוי לשינויהם ה..
בנקים!

כ50% מהרכבים החדשים בישראל משועבדים לבנקים השונים.
במידה כלשהי שהתח"צ ישתפר עד כדי עזיבת כלי רכב פרטיים הם עלולים להינזק מכך.
וכמו שידענו הם לא יאפשרו זאת..
אלא אם מנהלי הבנקים יתחילו לנסוע לעבודה באוטובוס....
 

loving music

משתמש מקצוען
אין לכך קשר.
הבעיה שלהם היא איתנות פיננסית וכו'...
"בשנת 2012 פרסמו משרד התחבורה ומשרד האוצר אומדן, שלפיו עד לשנת 2030 צפוי כל נוסע ברכב לאבד בכבישים יותר מ-60 דקות נוספות בממוצע ביום בגלל הגודש, וסך שעות האדם המבוזבזות בשל הגודש בדרכים צפוי להגיע ל-850 מיליון שעות בשנה". בדיון היום העריך נציג האוצר אסף וסרצוג את הנזק הכלכלי שגורמים הפקקים ב-40 מיליארד שקל בשנה, מעל הערכות קודמות, כאשר המספר מתחבר לאפשרות שהמתנה מתגברת גורמת לנזק כלכלי מתגבר. "
מקור
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
אף אחד לא ישנה עבורנו את ההתנהלות העכשווית. תכניסו לראש!!!!!
הנציגים שלנו בבית ההזיות הלאומי עסוקים במקרים הרבה יותר קריטיים ויסודיים.

אז או שתמשיכו לסבול ולהתלונן
- או -
תקנו כבר רכב!!!!!!!!!!

כשהכבישים ששייכים גם ל"אליטות" יהיו בלתי נסבלים, אבל בלתי נסבלים גם לבעלי הרכבים הפרטיים מרוב עומס - אולי משהו יזוז.
בדיוק בשביל זה הקימו כבישי אגרה :mad: :confused: :(...
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
יש לי חבר נהג אוטבוס במודיעין עילית שגר בה.
אדם שסבל סבל רב מהתחבורה הציבורית.
השביע את עצמו שהוא הולך להיות הנהג הכי טוב בעולם.
אדם עם לב טוב!!!
הגיע עם כל הרצון הטוב שיש עוד בעולם.
אדם שבשעות הפנויות שלו כולו קודש לאנשים.
אברך שכ"כ כאב את היחס של הנהגים לתושבי עירו.
הבטיח שלא יהיה כמוהם...
היום שהוא מספר לי מעת לעת מה שעוללו לו תושביה הקיצונים, וכו וכו'.
בדמעות בעיניים ובלב מרוסק.
והסיפורים מסמרי שיער.
מאנשים שצועקים ומטיחים עליו דברים קשים ביותר על שנוהג לעצור לילדים לעבור את הכביש
[שזה חוצפה וביטול תורה] עד ילדים שזורקים עליו דברים, ועושים לו עם לייזר.
ילדים קבועים שמתעללים בו.
ועוד ועוד.
הגעתי למסקנה, שאנחנו לא בסדר!
הלחץ המטורף של החיים להספיק לעלות ולהספיק לרדת.
העצבים של המתנה לאוטובוס.
כל זה הופך אותנו לאנשים עצבניים שלא מרגישים שאנו עולים לאוטבוס כמו חיות.
ואני מדבר על עצמי, התחלתי לחשוב על זה אייך אני עולה על אוטובוס איך אני נדחף.
ואיך אני יורד, הגעתי למסקנה שאני פועל באינסטיקטים של הישרדות של חיות.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
"בשנת 2012 פרסמו משרד התחבורה ומשרד האוצר אומדן, שלפיו עד לשנת 2030 צפוי כל נוסע ברכב לאבד בכבישים יותר מ-60 דקות נוספות בממוצע ביום בגלל הגודש, וסך שעות האדם המבוזבזות בשל הגודש בדרכים צפוי להגיע ל-850 מיליון שעות בשנה". בדיון היום העריך נציג האוצר אסף וסרצוג את הנזק הכלכלי שגורמים הפקקים ב-40 מיליארד שקל בשנה, מעל הערכות קודמות, כאשר המספר מתחבר לאפשרות שהמתנה מתגברת גורמת לנזק כלכלי מתגבר. "
מקור
ההבדל הוא ש40 מיארד הינם על כל המשק והבנקים הם אישיות ידועה וברורה וממילא יכולים להשפיע בצורה טובה יותר..
 

נועה מ

משתמש מקצוען
אחת הסיבות בגינם אין סיכוי לשינויהם ה..
בנקים!

כ50% מהרכבים החדשים בישראל משועבדים לבנקים השונים.
במידה כלשהי שהתח"צ ישתפר עד כדי עזיבת כלי רכב פרטיים הם עלולים להינזק מכך.
וכמו שידענו הם לא יאפשרו זאת..
ומה עם כל המיסים של הרכבים?
איך המדינה תוותר עליהם?
לעומת תחבורה ציבורית שצריך לסבסד.
למרות שאני חושבת שכעלות של הפקקים תעלה יותר מהמיסים של הרכבים. אז לא תהיה ברירה לממשלה אלא לטפל בכך. (אולי אני נאיבית? יש מצב, אולי כשתפתח מחאה בסגנון מחאת הקוטג'. ואנשים באמת יצאו לרחובות ויראו שאכפת להם יזוז משהוא רציני בנידון)
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
בעוד 30 שנה יהיה לנו מטרו בבני-ברק, ניסע עם הרכבת הקלה מרחוב ז'בוטינסטי עד תחנת רכבת סבידור, שם נעלה על הרכבת לירושלים, לאחר כ-45 דקות נמצא את עצמינו באיזור גשר אתרים, על מסלולן של 2 רכבות קלות שיביאו אותנו כמעט לכל המקומות המרכזיים של הציבור החרדי בירושלים.
תחבורה ציבורית ככל הנראה לא תעבור ברחוב בר-אילן שיצטמצם לכדי נתיב וחצי בלבד לכל כיוון.

 

loving music

משתמש מקצוען
כל זה הופך אותנו לאנשים עצבניים שלא מרגישים שאנו עולים לאוטבוס כמו חיות.
ואני מדבר על עצמי, התחלתי לחשוב על זה אייך אני עולה על אוטובוס איך אני נדחף.
ואיך אני יורד, הגעתי למסקנה שאני פועל באינסטיקטים של הישרדות של חיות.
מסכימה עם כל מילה
לפעמים אני נחרדת למצוא את עצמי נדחפת בצורה מבישה, כי האופציה האחרת היא להישאר 3 שעות ברחוב, בחום או בקור (תלוי בעונה כמוהן...)
 

אלעזר 1

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
מוזיקה ונגינה
UX UI
D I G I T A L
יוצרי ai
מסכימה עם כל מילה
לפעמים אני נחרדת למצוא את עצמי נדחפת בצורה מבישה, כי האופציה האחרת היא להישאר 3 שעות ברחוב, בחום או בקור (תלוי בעונה כמוהן...)
מעניין שזה תמיד 'לא צפוי'...
אולי הגיע הזמן להפסיק לסמוך על הנס, ופשוט ללכת לתחנה שבה יהיה לכם סיכוי למקום באוטובוס?
אני מבין שמיד יקומו ויצעקו עלי שיש הורים שבשבילם זה אומר להיסחב עם ילדים קטנים ותינוקות מלבד ההוצאה הכספית הגדולה (ניקוב עירוני * מספר הילדים). אבל די - כמה נאיבים אפשר להיות?
 

chaia

משתמש מקצוען
כשהכבישים ששייכים גם ל"אליטות" יהיו בלתי נסבלים, אבל בלתי נסבלים גם לבעלי הרכבים הפרטיים מרוב עומס - אולי משהו יזוז.
זה מה שקורה כבר עכשיו.
בבקרים אי אפשר להיכנס למרכז ובפרט בימי ראשון בבוקר
ואין שום שינוי.
אם כבר בזמנים האלו מצבם של הנוסעים בתח"צ טוב יותר כי הם עוד נוסעים בנתיב של התח"צ
 

loving music

משתמש מקצוען
מעניין שזה תמיד 'לא צפוי'...
אולי הגיע הזמן להפסיק לסמוך על הנס, ופשוט ללכת לתחנה שבה יהיה לכם סיכוי למקום באוטובוס?
אני מבין שמיד יקומו ויצעקו עלי שיש הורים שבשבילם זה אומר להיסחב עם ילדים קטנים ותינוקות מלבד ההוצאה הכספית הגדולה (ניקוב עירוני * מספר הילדים). אבל די - כמה נאיבים אפשר להיות?
א. לפעמים זה לא צפוי.
ב. ואם זה צפוי, מה זה עוזר?
כשמסיימים יום לימודים או עבודה ויוצאים גם כך רבע שעה מוקדם יותר כדי להספיק את האוטובוס שיוצא פעם בשלוש שעות, אי אפשר לצאת חצי שעה נוספת מוקדם יותר כדי להספיק להגיע לתחנה ראשונה או שניה שנמצאת בקצה השני של העיר.
ג. אתם ממשתמשי התח"צ או הרכב הפרטי?
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מעניין שזה תמיד 'לא צפוי'...
אולי הגיע הזמן להפסיק לסמוך על הנס, ופשוט ללכת לתחנה שבה יהיה לכם סיכוי למקום באוטובוס?
אני מבין שמיד יקומו ויצעקו עלי שיש הורים שבשבילם זה אומר להיסחב עם ילדים קטנים ותינוקות מלבד ההוצאה הכספית הגדולה (ניקוב עירוני * מספר הילדים). אבל די - כמה נאיבים אפשר להיות?
הבעיה הגדולה היא
שבהרבה מקרים בשעות העומס הרבה חושבים כמוך ועולים בתחנות הראשונות וההתנהגות המתוארת לעיל חוזרת על עצמה גם שם
אז מה הרווחנו ?!
גם שילמנו סתם כסף נוסף, וגם ההתנהגות נשארה כמו שאם לא היינו נוסעים לתחנות קודמות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה