בניית תוכנית פרסום ללקוח, כיצד והיכן?

מנהל מדיה

משתמש פעיל
שלום לכולם.
ברצוני להעלות לשולחן הניתוחים של מומחי הפורום בלבד (וכל אחד שמרגיש מומחה שיביע דעתו בשמחה)
איך בונים תוכנית פרסום ללקוח.
עד היום הורגלתי לשבת עם הלקוח לפגישת אסטרטגיה עסקית, עסקת אסטרטגיה שיווקית, תמהיל העסק (רווח מול הפסד, כל ההוצאות מול ההכנסות) יעדים התחלתיים, מטרות שנתיות, והלאה כשהעסק יעלה ע"ד המלך.
הכל טוב ויפה.
אבל וכאן מגיע האבל הקטן, תפקידי היה רק להכין את כל החומר, קרי, אסטר' כנ"ל תדמית, מחקר כזה או אחר, בניית שפה עיצובית מבודלת, קריאייטיב, קופי ועיצוב (מספיק, לא?!)
אך לגבי ההכנסה למדיות השונות, רדיו, עיתונות זו או אחרת, רק הייתי מייעץ לו מה לדעתי.
לאחרונה נפל דבר במשרדי.
בא והתייצב לקוח, שלדעתו יש לו מספיק עבודה על הראש, והוא מעוניין שאבנה לו תוכנית פרסום שנתית, הכוללת פירוט האפיקים השונים בהם יזרום הפרסום, עיתונות, יח"צ, פרסום בחוצות, קדמי''ם למיניהם ועוד והוד, ועוד זאת הוסיף ולא יסף, שהוא מעוניין כמובן בתקציב כולל ברמה שנתית.
בתחילה היה נראה לי שזה פשוט, אך כרגע פשוט לי שזה לא כ"כ פשוט.
א. איך אני מחלק מבחינה מקצועית את שטחי המדיה שלו.
איך אני יכול לומר לו, תראה, אם תפרסם ביתד יום ג' כל שבוע, בטח ילך...
אם תכניס לכח הפרסום גם ילך, ואם דוקא תתעקש, תכניס לסטריפ המאונך בשיחת השבוע, ובא לציון גואל...
אקיצ'ר, שאלתי ובקשתי מהיושבים ראשונה במלכות, איך בונים תוכנית מסודרת רחבת רואי, ועל סמך מה סוגרים עם עיתון זה וזה עסקאות.
כמו"כ מבחינה תקציבית על מה נגבה המחיר בעסקאות כאלו, פר עבודה ספציפית כמו עד היום, או ברווח משטחי מדיה כבושים על ידי בחבילה גדולה.

וכל העוזרים והמסייעים יבורכו מפי עליון אמן
אזרח ותיק בתחום
 

שם שמי

משתמש מקצוען
משרד הפרסום שלי מבסס את הרווחיות בעיקר על מכירת המדיה.
העמלה שלנו מכסה את עלויות קופירייטינג, הגרפיקה וכו' וכו', מזכירות, הוצאות משרד ועוד משאירה נתח רווחים מכובד.
בחירת המדיה הינה מקצוע בפני עצמו.
אתה צריך לאבחן את אופי הממכר, לנתח את קהל היעד ולהבין איפה תמצא אותו בצורה הכי ממוקדת, במינימום עלויות ומקסימום חשיפה, וכמובן - להתחשב גם בקונוטציות שכל מדיה מייצרת. יש מדיות שמייצרות הדר, ולהפך...
לגבי התמחור - כל מדיה נותנת לך עמלה כחברת פרסום. מדובר בעמלה נכבדת שמצדיקה את העבודה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה