נכתב ע"י tamiro;845252:זאת הדרך העדינה לומר
"אני לא יודע/מסוגל"
ואני לא רוצה ללמוד לדעת ולהיות מסוגל....
נכתב ע"י tamiro;845252:זאת הדרך העדינה לומר
"אני לא יודע/מסוגל"
נכתב ע"י דוד דנברג;845255:חלילה פתיחת חזית, רק הסבר פשוט, מדוע ההישתתפות באתגר השבועי מאוד נמוך, צילום מאקרו לא משמש כל צלם, ולא אמור לאתגר אלא את מי שמתעסק בו, שהרי מלבד ציוד הוא לא שונה מכל צילום אחר ... אין חוקים שונים לא בקומפוזיציה לא בתאורה ... רק ציוד מתאים, מה שמאתגר את כיס הצלם פחות את הידע ... ואני לא בא בתלונה חלילה, רק הסבר על דבריה של מילכי לעיל.
עם מצלמה ביתית או עם עדשה רגילה אי אפשר לצלם מאקרו ברמת אתגר, כך ע"פ דברי תמיר לתמונת פרפר שהעלתי פה
בהצלחה באתגר
בוקר טובנכתב ע"י הגלים;845270:אז מה- אם אני משאיל לך 105VR או 180 3.5 אתה נוציא פנינים על הסט הראשון?
זה רק ציוד נראה לך?
אני לא צלם מאקרו- אני מודע לזה.
חסר לי הרבה ידע והרבה נסיון בתחום הזה. (דוקא ציוד תואם יש לי).
אבל אין בי את העוז והחוצפה לטעון שזה לא מאתגר את הידע והיכולות שלי.
מה מאתגר את הידע שלך? להתכופף ולצלם רגליים ??
שוב, אני לא מתווכח, אבל זה מה שאני אומר, "יכולת טכנית" לתיפעול המצלמה יש לכל צלם ... לא צריך בשביל זה מאקרו, השוני במאקרו הוא הציוד, אשמח אם תוכל לפרט איזה עוד הבדלים יש, תודה מראשנכתב ע"י הגלים;845285:אז אולי תתנסה בזה פעם לפני שאתה מביע דיעה על דבר שאין לך שמץ של מושג בו??
זה תחום מאוד מורכב ומאוד מאתגר. ונדרשת ממך בו יכולת טכנית גבוהה מאוד מאוד מאוד. ממש לא "ציוד".
וזה אני כותב כמי שמודה שאין לי יכולות צילום מאקרו ברמה מספקת (דוקא ציוד יש ב"ה).
משתדל מאוד לשמור על דיון בכבוד ... (למרות התגובות הקשות)נכתב ע"י מיכאל דב;845294:ככל שהמצולם יותר קטן היכולת שלך והידע שלך יעמדו יותר מבחן.
להעמיד תאורה או לבחור בתאורה טבעית מסויימת לכל צבע מה שמתאים לו . להחליט על חיתוך מדוייק. כיוון הפוקוס המדוייק וכו'.
יש הרבה מה להוסיף !!
אבל בבקשה הדיון חייב להתנהל בכבוד גם אם לא מסכימים. !! חריגה של אחד מהמתדיינים תגרור מחיקה של כל האשכול וממש חבל. ( המחיקות הקולקטיביות האלו לא מתבצעות על ידי. ואין לי שליטה בזה אז בבקשה....)
ניסתי ואני מנסה הרבה, בצילום הפרפר זה לא יצא משהוא להגדיל לחדר בגלל חוסר בציוד, אתה מוצא שם משהו אחר ? לעניות דעתי וניסיוני הדל הפוקוס נראה במקום הקומפוזיציה בסדר עומק השדה טוב ... החסרון הוא בחדות בגלל ציוד שהוא לא ייעודי למאקרו (במדריך כתב תמיר שחובה ציוד ייעודי).נכתב ע"י הגלים;845303:תנסה ותחזור לספר לנו איך היה.
בעצם לפי הלינק שתמיר הביא- כבר ניסית- זה לא יצא לך משו להגדיל לחדר...
הסתכלתי בנתוני האקסיף של צילום הפרפר שצירפת, בניגוד למה שכתבת הצמצם דווקא כן 6.3, והצילום בוצע במצב אוטומט (AV) ככה שאין שם צורך אפילו בידע טכני ... נשגב מבינתי ...נכתב ע"י tamiro;845261:כמה שאתה טועה....
מצ"ב דוגמה של אותו הפרפר...
לא צולם בעדשת מאקרו ובצמצם 6.3
נכתב ע"י דוד דנברג;845327:הסתכלתי בנתוני האקסיף של צילום הפרפר שצירפת, בניגוד למה שכתבת הצמצם דווקא כן 6.3, והצילום בוצע במצב אוטומט (AV) ככה שאין שם צורך אפילו בידע טכני ... נשגב מבינתי ...
איזה כייף שאתה תמיד דואג לומר את המשפט המפורסם שלך "כמה שאתה טועה" (יכול להיות חתימה אישית)
ברוך שכיוונת ...נכתב ע"י tamiro;845340:והנה אתה שוב טועה
עד כמה שידוע לי... AV הוא מצב חצי אוטומטי (עדיפות צמצם)
מה גם שבניקון אין כזה דבר AV...
ובד"כ מצלמים במצב A כשהצלם מחליט שעומק השדה והשליטה בצמצם
הם החלק החשוב בסצנה (מדובר בצילום של פרפר שעף..)
ומכיוון שקשה מאוד לכוון את שני הפרמטרים בו זמנית
קובעים צמצם > המהירות משתנה לבד
וכמובן שמתקנים את החשיפה בעזרת פיצוי שלילי או חיובי
אבל את כל זה אתה בטח כבר יודע...
נ.ב
התכוונתי שזה לא צולם בעדשת מאקרו
וכן צולם בצמצם יחסית סגור 6.3
נכתב ע"י דוד דנברג;845347:ברוך שכיוונת ...
מזה הקשקוש הזה חצי אוטומט ? ברגע שהמצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה זה אוטומט ! A זה עוד אחד ממצבי האוטומט במצלמה שבה המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה ולא הצלם ... אז גם רקע טכני לא צריך בצילום מאקרו ?
שוב כייף לשמוע את "אתה טועה"
אני אכן לומד ...נכתב ע"י tamiro;845348:עזוב... לך תלמד קצת
אם את הדבר הבסיסי הזה אתה לא מכיר
אני ממש מבזבז את זמני כרגע
נכתב ע"י דוד דנברג;845351:אני אכן לומד ...
יכול להיות שאתה לא יודע אבל A זה מצב שבו המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה גם אם אתה קובע את מפתח הצמצם, וזה נקרא שהצילום בוצע במצב אוטומט (אין דבר כזה חצי, ברגע שמעורב אוטומט זה אוטומט, לא אתה הוא זה ששולט) ...
באמת חבל על זמנך הכל כך יקר, מספיק עם הויכוח ...
יום טוב
עוד פרט שפספסת : P - מצב אוטומט שגם בו המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה ושגם איתו אפשר לשחק עם פיצוי החשיפהנכתב ע"י tamiro;845366:OK נעשה פה סדר לטובת אלו שלא מקשיבים בשיעורים
M - ידני, הצלם קובע את מהירות התריס ואת הצמצם
A - עדיפות צמצם - הצלם קובע את הצמצם והמצלמה קובעת את המהירות. הצלם יכול לשנות את מהירות הצילום ע"י פיצוי שלילי או חיובי.
S - עדיפות תריס - הצלם קובע את מהירות התריס והמצלמה קובעת את הצמצם. הצלם יכול לשנות את הצמצם ע"י פיצוי שלילי או חיובי.
AUTO - אוטומט, הצלם לא קובע כלום...
החשיפה נקבעת ע"י שלושה פרמטרים
צמצם, מהירות תריס וISO
כך שברגע שהצלם קובע שניים מן הדברים והמצלמה קובעת רק את אחד מהם
זה נקרא חצי אוטומט (לא המצאה שלי)
וגם כאן לצלם יש אפשרות לשנות את החשיפה בעזרת פיצוי שלילי וחיובי
במצלמות מקצועיות וחצי מקצועיות אין בכלל את האופציה לצילום אוטומטי
נכתב ע"י דוד דנברג;845375:עוד פרט שפספסת : P -
זה שחצי אוטומט זו לא המצאה שלך זה נכון, אבל באימרה הזאת יש טעות, ברגע ששיקול הדעת של הצלם הוא לא הקובע, זה אוטומט.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
סילבוס חדש ל-2024!
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קמד
א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו: