בנושא האתגר השבועי "מאקרו"

מצב
הנושא נעול.

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;845255:
חלילה פתיחת חזית, רק הסבר פשוט, מדוע ההישתתפות באתגר השבועי מאוד נמוך, צילום מאקרו לא משמש כל צלם, ולא אמור לאתגר אלא את מי שמתעסק בו, שהרי מלבד ציוד הוא לא שונה מכל צילום אחר ... אין חוקים שונים לא בקומפוזיציה לא בתאורה ... רק ציוד מתאים, מה שמאתגר את כיס הצלם פחות את הידע ... ואני לא בא בתלונה חלילה, רק הסבר על דבריה של מילכי לעיל.
עם מצלמה ביתית או עם עדשה רגילה אי אפשר לצלם מאקרו ברמת אתגר, כך ע"פ דברי תמיר לתמונת פרפר שהעלתי פה
בהצלחה באתגר

אז מה- אם אני משאיל לך 105VR או 180 3.5 אתה נוציא פנינים על הסט הראשון?
זה רק ציוד נראה לך?

אני לא צלם מאקרו- אני מודע לזה.
חסר לי הרבה ידע והרבה נסיון בתחום הזה. (דוקא ציוד תואם יש לי).
אבל אין בי את העוז והחוצפה לטעון שזה לא מאתגר את הידע והיכולות שלי.

מה מאתגר את הידע שלך? להתכופף ולצלם רגליים ??
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;845270:
אז מה- אם אני משאיל לך 105VR או 180 3.5 אתה נוציא פנינים על הסט הראשון?
זה רק ציוד נראה לך?

אני לא צלם מאקרו- אני מודע לזה.
חסר לי הרבה ידע והרבה נסיון בתחום הזה. (דוקא ציוד תואם יש לי).
אבל אין בי את העוז והחוצפה לטעון שזה לא מאתגר את הידע והיכולות שלי.

מה מאתגר את הידע שלך? להתכופף ולצלם רגליים ??
בוקר טוב :)
מה שמאתגר את הידע שלי זה הרבה דברים שאני משתדל ללמוד, פחות צילום מאקרו - לא מורכב ומאתגר, אולי אני חושב ככה כי אני רואה כל יום עשרות תמונות של צילומי מאקרו שכולם דומים והמאפיין הוא ציוד מתאים ... לא רואה בזה צילום יותר מסובך מצילום רגליים ... חוץ מזחילה שקטה יותר לעבר הזבוב וציוד מתאים. וכל זה מהגיון לא מניסיון, אם אתה חושב אחרת, בסדר גמור, אני לא מתווכח רק הבעתי דעה.
יום נפלא :)
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אז אולי תתנסה בזה פעם לפני שאתה מביע דיעה על דבר שאין לך שמץ של מושג בו??

זה תחום מאוד מורכב ומאוד מאתגר. ונדרשת ממך בו יכולת טכנית גבוהה מאוד מאוד מאוד. ממש לא "ציוד".
וזה אני כותב כמי שמודה שאין לי יכולות צילום מאקרו ברמה מספקת (דוקא ציוד יש ב"ה).
 

מיכאל דב

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
דוד לא מתאים לך!! בדר"כ אתה עם ראש פתוח...

צילום מקרו מעולם לא היה צילום טכני!!! אכן צילום מקרו דורש ידע נרחב בהפעלת הציוד כי כל סטיה הכי קטנה והתמונה הלכה. אבל וודאי שיש הרבה פן אומנותי בצילום המקרו!!

האתגר הזה יכול להעיד על האנשים ששום פן בצילום לא משעמם אותם! (בדמות סולו סנפס שכולנו יודעים שהיא חורקת שיניים להצליח .)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;845285:
אז אולי תתנסה בזה פעם לפני שאתה מביע דיעה על דבר שאין לך שמץ של מושג בו??

זה תחום מאוד מורכב ומאוד מאתגר. ונדרשת ממך בו יכולת טכנית גבוהה מאוד מאוד מאוד. ממש לא "ציוד".
וזה אני כותב כמי שמודה שאין לי יכולות צילום מאקרו ברמה מספקת (דוקא ציוד יש ב"ה).
שוב, אני לא מתווכח, אבל זה מה שאני אומר, "יכולת טכנית" לתיפעול המצלמה יש לכל צלם ... לא צריך בשביל זה מאקרו, השוני במאקרו הוא הציוד, אשמח אם תוכל לפרט איזה עוד הבדלים יש, תודה מראש :)
 

מיכאל דב

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ככל שהמצולם יותר קטן היכולת שלך והידע שלך יעמדו יותר מבחן.

להעמיד תאורה או לבחור בתאורה טבעית מסויימת לכל צבע מה שמתאים לו . להחליט על חיתוך מדוייק. כיוון הפוקוס המדוייק וכו'.

יש הרבה מה להוסיף !!
אבל בבקשה הדיון חייב להתנהל בכבוד גם אם לא מסכימים. !! חריגה של אחד מהמתדיינים תגרור מחיקה של כל האשכול וממש חבל. ( המחיקות הקולקטיביות האלו לא מתבצעות על ידי. ואין לי שליטה בזה אז בבקשה....)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י מיכאל דב;845294:
ככל שהמצולם יותר קטן היכולת שלך והידע שלך יעמדו יותר מבחן.

להעמיד תאורה או לבחור בתאורה טבעית מסויימת לכל צבע מה שמתאים לו . להחליט על חיתוך מדוייק. כיוון הפוקוס המדוייק וכו'.

יש הרבה מה להוסיף !!
אבל בבקשה הדיון חייב להתנהל בכבוד גם אם לא מסכימים. !! חריגה של אחד מהמתדיינים תגרור מחיקה של כל האשכול וממש חבל. ( המחיקות הקולקטיביות האלו לא מתבצעות על ידי. ואין לי שליטה בזה אז בבקשה....)
משתדל מאוד לשמור על דיון בכבוד ... (למרות התגובות הקשות)
תאורה לכל צבע חיתוך מדוייק וכיוון פוקוס מדוייק יש בכל צילום ... כל השוני פה זה ההגדלה והיכולת של העדשה, עדיין לא הבנתי :(
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תנסה ותחזור לספר לנו איך היה.

בעצם לפי הלינק שתמיר הביא- כבר ניסית- זה לא יצא לך משו להגדיל לחדר...
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י הגלים;845303:
תנסה ותחזור לספר לנו איך היה.

בעצם לפי הלינק שתמיר הביא- כבר ניסית- זה לא יצא לך משו להגדיל לחדר...
ניסתי ואני מנסה הרבה, בצילום הפרפר זה לא יצא משהוא להגדיל לחדר בגלל חוסר בציוד, אתה מוצא שם משהו אחר ? לעניות דעתי וניסיוני הדל הפוקוס נראה במקום הקומפוזיציה בסדר עומק השדה טוב ... החסרון הוא בחדות בגלל ציוד שהוא לא ייעודי למאקרו (במדריך כתב תמיר שחובה ציוד ייעודי).
 

הגלים

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
אני רואה שם בעיקר בעיות חשיפה ובחירת זוית ורקע מאוד לא מוצלחים.
החדות שם הרבה פחות מענינת אותי.

ואם כבר בא לך לצטט את תמיר אז תצטט את מה שהוא כתב לך שם מפורשות.

----
- תודה על המדריך
השאלה היא עם הציוד שהיה לי והמקום שבו הייתי איך אפשר להוציא יותר מזה ?

-כן
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;845261:
כמה שאתה טועה....


מצ"ב דוגמה של אותו הפרפר...
לא צולם בעדשת מאקרו ובצמצם 6.3
הסתכלתי בנתוני האקסיף של צילום הפרפר שצירפת, בניגוד למה שכתבת הצמצם דווקא כן 6.3, והצילום בוצע במצב אוטומט (AV) ככה שאין שם צורך אפילו בידע טכני ... נשגב מבינתי ...
איזה כייף שאתה תמיד דואג לומר את המשפט המפורסם שלך "כמה שאתה טועה" (יכול להיות חתימה אישית)
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;845327:
הסתכלתי בנתוני האקסיף של צילום הפרפר שצירפת, בניגוד למה שכתבת הצמצם דווקא כן 6.3, והצילום בוצע במצב אוטומט (AV) ככה שאין שם צורך אפילו בידע טכני ... נשגב מבינתי ...
איזה כייף שאתה תמיד דואג לומר את המשפט המפורסם שלך "כמה שאתה טועה" (יכול להיות חתימה אישית)

והנה אתה שוב טועה

עד כמה שידוע לי... AV הוא מצב חצי אוטומטי (עדיפות צמצם)
מה גם שבניקון אין כזה דבר AV...

ובד"כ מצלמים במצב A כשהצלם מחליט שעומק השדה והשליטה בצמצם
הם החלק החשוב בסצנה (מדובר בצילום של פרפר שעף..)
ומכיוון שקשה מאוד לכוון את שני הפרמטרים בו זמנית
קובעים צמצם > המהירות משתנה לבד
וכמובן שמתקנים את החשיפה בעזרת פיצוי שלילי או חיובי

אבל את כל זה אתה בטח כבר יודע...

נ.ב
התכוונתי שזה לא צולם בעדשת מאקרו
וכן צולם בצמצם יחסית סגור 6.3
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;845340:
והנה אתה שוב טועה

עד כמה שידוע לי... AV הוא מצב חצי אוטומטי (עדיפות צמצם)
מה גם שבניקון אין כזה דבר AV...

ובד"כ מצלמים במצב A כשהצלם מחליט שעומק השדה והשליטה בצמצם
הם החלק החשוב בסצנה (מדובר בצילום של פרפר שעף..)
ומכיוון שקשה מאוד לכוון את שני הפרמטרים בו זמנית
קובעים צמצם > המהירות משתנה לבד
וכמובן שמתקנים את החשיפה בעזרת פיצוי שלילי או חיובי

אבל את כל זה אתה בטח כבר יודע...

נ.ב
התכוונתי שזה לא צולם בעדשת מאקרו
וכן צולם בצמצם יחסית סגור 6.3
ברוך שכיוונת ... :)
מזה הקשקוש הזה חצי אוטומט ? ברגע שהמצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה זה אוטומט ! A זה עוד אחד ממצבי האוטומט במצלמה שבה המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה ולא הצלם ... אז גם רקע טכני לא צריך בצילום מאקרו ?
שוב כייף לשמוע את "אתה טועה" :)
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;845347:
ברוך שכיוונת ... :)
מזה הקשקוש הזה חצי אוטומט ? ברגע שהמצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה זה אוטומט ! A זה עוד אחד ממצבי האוטומט במצלמה שבה המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה ולא הצלם ... אז גם רקע טכני לא צריך בצילום מאקרו ?
שוב כייף לשמוע את "אתה טועה" :)

עזוב... לך תלמד קצת
אם את הדבר הבסיסי הזה אתה לא מכיר
אני ממש מבזבז את זמני כרגע
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;845348:
עזוב... לך תלמד קצת
אם את הדבר הבסיסי הזה אתה לא מכיר
אני ממש מבזבז את זמני כרגע
אני אכן לומד ...
יכול להיות שאתה לא יודע אבל A זה מצב שבו המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה גם אם אתה קובע את מפתח הצמצם, וזה נקרא שהצילום בוצע במצב אוטומט (אין דבר כזה חצי, ברגע שמעורב אוטומט זה אוטומט, לא אתה הוא זה ששולט) ...
באמת חבל על זמנך הכל כך יקר, מספיק עם הויכוח ...
יום טוב :)
 
L

la5

אורח
סתם הצעת ייעול מהצד לכל הצדדים שוחרי הצדק הצילמי, חבל שאנשים שיכולים לעשות לעצמם כאן פרסומת אדירה על סמך הכישורים שלהם והמקצועיות שלהם (ולהאמין שהצלחת האחר לא פוגעת בהצלחתם) נגררים לרמה שמזכירה לי את הוויכוח בין שני נהגי המוניות שנלחמו הבוקר על 20 השקלים שלי.
נכון שתחרות זה חלק מכל תחום אבל הרמה שבה היא מתנהלת מעידה הרבה על רמה מקצועית גם כן, ופרסומת האשכולות האלה בטח לא מהווים לאף אחד.

לדעתי ברגע שמופיעה תגובה מעצבנת מכל סוג וסגנון (לא מדברת על ביקורת מקצועית אלא זלזול וכו') הדבר החכם היחיד שיש לעשות זה לדווח ולא להגרר לדברים נוספים. הטיפול מניסיון בדרך כלל מהיר מאוד ומספיק לכתוב בדיווח "ההודעה הזאת מנוסחת בצורה שפוגעת לי בערך העבודה ובסגנון לא ענייני, מפריעה להתנהלות האשכול ומורידה את המוטיבציה להעלות, אודה לכם אם תמחקו". ואם זה מישהו שבדרך כלל מגיב תגובות טובות וענייניות וסתם קם על הצד הלא נכון אז להסביר בפרטי למה ביקשת מחיקה. אם זה סתם משועמם גם את זה לא צריך לטרוח.

זה לא מופנה לאף אחד ספציפית אלא אמור לגבי כל אחד שנתקל בתגובה שמפריעה לו מסיבה כל שהיא.
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;845351:
אני אכן לומד ...
יכול להיות שאתה לא יודע אבל A זה מצב שבו המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה גם אם אתה קובע את מפתח הצמצם, וזה נקרא שהצילום בוצע במצב אוטומט (אין דבר כזה חצי, ברגע שמעורב אוטומט זה אוטומט, לא אתה הוא זה ששולט) ...
באמת חבל על זמנך הכל כך יקר, מספיק עם הויכוח ...
יום טוב :)

OK נעשה פה סדר לטובת אלו שלא מקשיבים בשיעורים

M - ידני, הצלם קובע את מהירות התריס ואת הצמצם

A - עדיפות צמצם - הצלם קובע את הצמצם והמצלמה קובעת את המהירות. הצלם יכול לשנות את מהירות הצילום ע"י פיצוי שלילי או חיובי.

S - עדיפות תריס - הצלם קובע את מהירות התריס והמצלמה קובעת את הצמצם. הצלם יכול לשנות את הצמצם ע"י פיצוי שלילי או חיובי.

AUTO - אוטומט, הצלם לא קובע כלום...

החשיפה נקבעת ע"י שלושה פרמטרים
צמצם, מהירות תריס וISO

כך שברגע שהצלם קובע שניים מן הדברים והמצלמה קובעת רק את אחד מהם
זה נקרא חצי אוטומט (לא המצאה שלי)
וגם כאן לצלם יש אפשרות לשנות את החשיפה בעזרת פיצוי שלילי וחיובי

במצלמות מקצועיות וחצי מקצועיות אין בכלל את האופציה לצילום אוטומטי
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;845366:
OK נעשה פה סדר לטובת אלו שלא מקשיבים בשיעורים

M - ידני, הצלם קובע את מהירות התריס ואת הצמצם

A - עדיפות צמצם - הצלם קובע את הצמצם והמצלמה קובעת את המהירות. הצלם יכול לשנות את מהירות הצילום ע"י פיצוי שלילי או חיובי.

S - עדיפות תריס - הצלם קובע את מהירות התריס והמצלמה קובעת את הצמצם. הצלם יכול לשנות את הצמצם ע"י פיצוי שלילי או חיובי.

AUTO - אוטומט, הצלם לא קובע כלום...

החשיפה נקבעת ע"י שלושה פרמטרים
צמצם, מהירות תריס וISO

כך שברגע שהצלם קובע שניים מן הדברים והמצלמה קובעת רק את אחד מהם
זה נקרא חצי אוטומט (לא המצאה שלי)
וגם כאן לצלם יש אפשרות לשנות את החשיפה בעזרת פיצוי שלילי וחיובי

במצלמות מקצועיות וחצי מקצועיות אין בכלל את האופציה לצילום אוטומטי
עוד פרט שפספסת : P - מצב אוטומט שגם בו המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה ושגם איתו אפשר לשחק עם פיצוי החשיפה
האם לדעתך P - פרוגרם, זה לא מצב אוטומט כי אפשר לקבוע בו את רמת האיזו הוויט באלאנס ופיצוי חשיפה ???
ולסיכום יש שלושה מצבי אוטומט P, S, A, שבכולם המצלמה היא זו שקובעת את רמת החשיפה ואפשר לשנות אותה ע"י פיצוי חשיפה (במקום לצלם במנואל).
זה שחצי אוטומט זו לא המצאה שלך זה נכון, אבל באימרה הזאת יש טעות, ברגע ששיקול הדעת של הצלם הוא לא הקובע, זה אוטומט.
 

חלב ודבש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;845375:
עוד פרט שפספסת : P -
זה שחצי אוטומט זו לא המצאה שלך זה נכון, אבל באימרה הזאת יש טעות, ברגע ששיקול הדעת של הצלם הוא לא הקובע, זה אוטומט.

צלם מומחה הוא זה שיודע להשתמש באוטומטי לטובתו
ברגע שאני קובעת חשיפה נכונה (ע"י פיצוי חשיפה)
צמצם (במצב A)
וISO כדי להגיע למהירות רצויה לי,
מה בדיוק לא נתון לשיקול דעתי??!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה