אשמח לתשובה ממורים או ממי שעסקו בהוראה: מדיניות במבחנים

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
לגבי המקרה בהתחלה- כשתלמידה מגישה מהר מבחן, אני עוברת לבדוק שהיא לא פספסה כלום, ואם היא לא ענתה על אחת השאלות אני מבקשת ממנה לנסות לחשוב עליה לפני שהיא מגישה.
אם היא בכל זאת התעקשה לא לענות, אני לא חושבת שנכון לתת לה אח"כ להתחרט, כדי שתלמד לקחת אחריות על הבחירות שלה.
(אם לא עשיתי את זה משום מה- כנראה שכן הייתי מאפשרת לה)

לגבי תגובת המורה- נשמע שהיתה פה אי הבנה, יכול להיות שהיא חשבה שהכוונה במילה טפשית היא למורה ולא לשאלה?
 

element

משתמש מקצוען
יכול להיות שהיא חשבה שהכוונה במילה טפשית היא למורה ולא לשאלה?
לא.
המורה הבינה אך התייחסה לזה כאל כחוצפה
כי טענה שהילדה אומרת שהמורה ניסחה שאלה טיפשית, וגם אמרה אתת זה לאוזני הבנות כולן.
 

חיים יפים מאד

משתמש מקצוען
אני לא מבין למה לא קובעים זמן להחזרת המבחן, ואם ילדה או ילד החזירו לפני הזמן, זכותם לחזור ולקחת את המבחן שוב.
בגלל שהוא גמר מהר אז הוא הפסיד?
כמובן אם אין חשד להעתקה (שאז זה עוד נושא), אבל סתם ככה? נו.., אז הוא החזיר, מה יש? מה הוא שונה ממי שלא החזיר? אהההה, אולי בגלל שאין למורה כח לקחת ולהחזיר ולהיות דוור??, שתיקח ויטמינים ותוספי תזונה.
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
לא.
המורה הבינה אך התייחסה לזה כאל כחוצפה
כי טענה שהילדה אומרת שהמורה ניסחה שאלה טיפשית, וגם אמרה אתת זה לאוזני הבנות כולן.
אז יש כאן חוסר הבנה מסוג אחר...
אני מבינה את זה שהתלמידה כועסת על עצמה שהיא לא ענתה על שאלה כ"כ פשוטה (טפשית בשפתה), אבל מסתבר שהמורה הבינה אחרת.
אולי שווה לדבר עם המורה ולהסביר לה שלא היתה כוונה לחוצפה, גם אם זה יכול להשתמע מהדברים (וכמובן- להתנצל על הניסוח הלא מוצלח)
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אני לא מבין למה לא קובעים זמן להחזרת המבחן, ואם ילדה או ילד החזירו לפני הזמן, זכותם לחזור ולקחת את המבחן שוב.
בגלל שהוא גמר מהר אז הוא הפסיד?
כמובן אם אין חשד להעתקה (שאז זה עוד נושא), אבל סתם ככה? נו.., אז הוא החזיר, מה יש? מה הוא שונה ממי שלא החזיר? אהההה, אולי בגלל שאין למורה כח לקחת ולהחזיר ולהיות דוור??, שתיקח ויטמינים ותוספי תזונה.
משתי סיבות:
א. חינוכית- הכלל הוא שמי שמגיש את המבחן סיים אותו ולא יכול להמשיך. אפשר להחליט לשנות את הכלל הזה, אבל ברגע שהוא קיים אני חושבת שהתלמידים צריכים ללמוד לשאת באחריות של הבחירות שלהם. בחרת להגיש- תוודא קודם שבאמת סיימת, ואם לא עשית את זה- תשא בתוצאות.
כאן בעיני יש משמעות לגיל. בכיתות הנמוכות לדעתי צריך יותר גמישות, ובכיתות הגבוהות לעמוד על זה יותר, וכמובן- להזהיר מראש, והזכיר גם תוך כדי המבחן.

ב. טכנית- לא תמיד יש למורה יכולת לדעת האם לתלמיד היתה אפשרות להעתיק בינתיים, וגם אם היתה אפשרות לדעת שלא העתיק כמו במקרה המתואר- זה נותן פתח לשאלות של "למה היא כן ואני לא"
בעיני, לא צריך לפחד משאלות של "למה היא כן ואני לא", המורה לא צריך לתת דין וחשבון על כל החלטה שלו, אבל יכולה להבין מורים שלא מעוניינים בזה.
(ובכלל- אני בעד לתת אמון בתלמידים, ואם החלטתי שחינוכית אני יכולה לאפשר לתלמידה להמשיך את המבחן, אני אשאל אותה אם הסתכלה בחומר, ואם היא אמרה שלא- אתן לה. גם היא שיקרה, אני מאמינה שהיא תרגיש רע עם עצמה)
 

אבי100

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
השאלה נכתבת בלשון נקבה כי הסיפור התרחש עם מורה אישה אבל כמובן מיועד למורים, מורות וכו'

תלמידה בכיתה ו' מסיימת ראשונה את המבחן.
את כמורה אומרת תודה והופכת את הדף על השולחן.
התלמידה, חצי דקה אחרי שהתיישבה במקום,
ניגשת ומבקשת בדחילו ורחימו את המבחן -
כי יש שאלה אחת שלא מילאה, משום שלא הצליחה בשום אופן להיזכר בשעת המבחן בתשובה, וכעת נזכרה.

עדיין אף אחת לא סיימה את המבחן, האם מחזירים לה שתענה על השאלה או לא?

יש המשך מאוד לא נחמד לסיפור אבל אשמח לשמוע עד כאן כיצד הייתם נוהגים.

https://www.prog.co.il/threads/כתיבה-כואבת-עונש.613362/

דרוש מידע - נוהל משונה במעון של התמ'ת (פעם שנייה השנה שזה קורה לי)

הורה שמאחר להביא את הילד אחרי שעה מסוימת מחכה בין 10 ל- 20 דק' בחוץ, הסיבה הרשמית היא שיש זמנים קבועים שמכניסים ילדים בשביל הסדר, אך הסיבה האמיתית כפי שרמזה לי הסייעת בפעם הראשונה, שזה בא כעונש. מישהו שמע על התנהלות כזאת? לפעמים הורה מאחר בנסיבות הגיוניות ומחויבות המציאות, ולמה 'להעניש'...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

התייעצות - האם בבתי הספר מודעים לכך שהשעיה היא בד"כ לא עונש?!

והאם זה בכלל מתפקידי כאמא להפוך את זה מפרס לעונש? לצערי הרב מאוד מאוד זה הגיע אלי. הילד הושעה יחד עם עוד אחד מהכיתה שלו ועוד שלושה מהמקבילה. בינתיים סיים את היום השני, והוא חוגג וחוגג ולא נראה לרגע שהוא בהשעיה וגם טורח לברך בכל הזדמנות על החופש. מצד אחד אני לא חושבת שני צריכה להוסיף לו מעבר...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

אשמח לתשובה ממורים או ממי שעסקו בהוראה: מדיניות במבחנים

השאלה נכתבת בלשון נקבה כי הסיפור התרחש עם מורה אישה אבל כמובן מיועד למורים, מורות וכו' תלמידה בכיתה ו' מסיימת ראשונה את המבחן. את כמורה אומרת תודה והופכת את הדף על השולחן. התלמידה, חצי דקה אחרי שהתיישבה במקום, ניגשת ומבקשת בדחילו ורחימו את המבחן - כי יש שאלה אחת שלא מילאה, משום שלא הצליחה בשום...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

התייעצות - רוצה להתייעץ. דפוס פעולה מסוים של רבה בחיידר

כתבתי פעם על מלמד שנקט בקשירת ידיים לילד שהרביץ שוב ושוב. אותו מלמד לא מחנך, אלא מורה למקצוע מסוים, מהקיץ הקודם וגם עכשיו בתחילת שנה"ל החדשה, הוא שוב בכיתה של בני, מאיים בזה ואפילו הספיק לממש (לפחות) פעם אחת בקיץ. גם אם זה לכמה דקות וגם אם לא נעשה לבני, לא יודעת אפילו מה העמדה שלי לגבי זה. לא...
www.prog.co.il
www.prog.co.il

התייעצות - נוהל חדש בגן של הילדה

הורה שמאחר בחצי שעה ממתין בחוץ 7 דק', עם הילד. החל משעה 9 ממתין בין 10 דק' לרבע שעה. היום לא הרגשתי טוב ובעלי הגיע עם הילדה ב9:15 וחיכה מעל 10 דק' שיפתחו לו, כשאמר שהילדה לא אשמה ומדוע היא נענשת, קיבל תשובה (מחויכת אמנם) 'מי אמר שהעונש עבורה?'.... שמעתם פעם על נוהל שכזה?!
www.prog.co.il
www.prog.co.il
 

חוקרת

משתמש מקצוען
כותבת את נקודת מבטי בתור מורה
ולא כמי שהיתה עדה לסיטואציה

לפעמים תלמידות מגיעות בגישה של המורה חייבת לי, ואם המורה לא עושה מה שאני רוצה היא חצופה....
כל צורת הדיבור וההתנהגות זועקים את זה
במצב כזה, זה לא משנה מה התלמידה רוצה, אני אעמיד גבול וסמכות, ורק אחרי שההתנהלות תהיה מתוך כבוד וסמכות התלמידה תקבל את מבוקשה....

לפעמים תלמידות יכולות להכריז כל מיני "פנינים" לחלל הכיתה, משפטים שלא מתאים,
בתור מורה אני משתדלת להבדיל בין תוכן למנגינה, ,כי יש כאלה שלא מתכוונות להתחצף, רק שלפעמים המשפט הנאמר ממש לא במקום, וכן תלמידה צריכה ללמוד איך לדבר

אני לא מכירה את הבת שלך, (מה היא באופי שלה : מייללת / תובעת / דורשת / מנומסת / מקבלת מרות / בודקת גבולות)
לא יודעת מה היתה הסיטואציה (אולי המורה הציעה לה לעבור שוב על המבחן והיא טענה שלא בא לה או אין לה כוח, ואז פתאום באה לבקש את המבחן (קרה לי כבר עם תלמידות) במקרה כזה אני לא אתן את המבחן
תבררי את הענין בכבוד ובנעימות מול המורה
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כותבת את נקודת מבטי בתור מורה
ולא כמי שהיתה עדה לסיטואציה

לפעמים תלמידות מגיעות בגישה של המורה חייבת לי, ואם המורה לא עושה מה שאני רוצה היא חצופה....
כל צורת הדיבור וההתנהגות זועקים את זה
במצב כזה, זה לא משנה מה התלמידה רוצה, אני אעמיד גבול וסמכות, ורק אחרי שההתנהלות תהיה מתוך כבוד וסמכות התלמידה תקבל את מבוקשה....

לפעמים תלמידות יכולות להכריז כל מיני "פנינים" לחלל הכיתה, משפטים שלא מתאים,
בתור מורה אני משתדלת להבדיל בין תוכן למנגינה, ,כי יש כאלה שלא מתכוונות להתחצף, רק שלפעמים המשפט הנאמר ממש לא במקום, וכן תלמידה צריכה ללמוד איך לדבר

אני לא מכירה את הבת שלך, (מה היא באופי שלה : מייללת / תובעת / דורשת / מנומסת / מקבלת מרות / בודקת גבולות)
לא יודעת מה היתה הסיטואציה (אולי המורה הציעה לה לעבור שוב על המבחן והיא טענה שלא בא לה או אין לה כוח, ואז פתאום באה לבקש את המבחן (קרה לי כבר עם תלמידות) במקרה כזה אני לא אתן את המבחן
תבררי את הענין בכבוד ובנעימות מול המורה
האשכול ישן.
בהודעה לעיל הביאו את כל אשכולות בנושאים של ענישה בביה"ס
שנכתבו על ידי אותו משתמש.
 

REBEKA997

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
לא יודע מה הסוף של הסיפור, ולפי הבנתי אצל בנות זה קצת שונה מן הבנים
אבל אצלי, המטרה של המבחן היא להראות הצלחה, וילד שהשקיע במהלך השבוע ושכח אני יתן לו שוב, ויותר מכך אם אני רואה שהוא התבלבל אני אף אקרא לו ויאמר לו את שאלה זו או זו, תקרא שוב טוב את השאלה, ילד שלא השקיע במהלך השבוע, וממילא לא הצליח במבחן, אם נזכר אחרי שיצא בסוף זמן המבחן אני לא אתן לו שוב, כי לפעמים חשוב לראות את האמת מול העיניים שתגרום לו לעלייה, ובדר"כ אני נותן לו גם שייחה אישית בנושא, כדי לרומם את העניין (כמובן כשזה לא בעיה אמיתית בילד) ויותר מזה יש לי ילד בכיתה שקשה לו בהבנת הנקרא והכתיבה , ולכן אני מקריא לו את השאלות והוא אומר לי מה לכתוב ואני כותב, וילד שני שקשה לו מאוד הקריאה בלי ניקוד אני מנקד לו הכל, (כיתה ג') כי זה המטרה בגדול של מבחנים. את המציאות אני רואה כל השבוע בכיתה ולא צריך לראות במבחנים , המבחן הוא בשביל הילד!!!!
מותר לא להסכים איתי, אך זה דרכי!
אני שולחת את הילד שלי אלייך
זו הגישה הנכונה
שמעתם כולם?
המבחן לא בא להכשיל!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה