אשמח לתשובה ממורים או ממי שעסקו בהוראה: מדיניות במבחנים

element

משתמש מקצוען
השאלה נכתבת בלשון נקבה כי הסיפור התרחש עם מורה אישה אבל כמובן מיועד למורים, מורות וכו'

תלמידה בכיתה ו' מסיימת ראשונה את המבחן.
את כמורה אומרת תודה והופכת את הדף על השולחן.
התלמידה, חצי דקה אחרי שהתיישבה במקום,
ניגשת ומבקשת בדחילו ורחימו את המבחן -
כי יש שאלה אחת שלא מילאה, משום שלא הצליחה בשום אופן להיזכר בשעת המבחן בתשובה, וכעת נזכרה.

עדיין אף אחת לא סיימה את המבחן, האם מחזירים לה שתענה על השאלה או לא?

יש המשך מאוד לא נחמד לסיפור אבל אשמח לשמוע עד כאן כיצד הייתם נוהגים.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
האם מחזירים לה שתענה על השאלה או לא?
אם היא יצאה מהכיתה אז לא. כי אולי בדקה בחוץ,
אבל אם נשארה בכיתה, ללא ספק כן.

זו ההוראה שאשתי נתנה למורות ומורים שעובדים תחתיה.
 
השאלה נכתבת בלשון נקבה כי הסיפור התרחש עם מורה אישה אבל כמובן מיועד למורים, מורות וכו'

תלמידה בכיתה ו' מסיימת ראשונה את המבחן.
את כמורה אומרת תודה והופכת את הדף על השולחן.
התלמידה, חצי דקה אחרי שהתיישבה במקום,
ניגשת ומבקשת בדחילו ורחימו את המבחן -
כי יש שאלה אחת שלא מילאה, משום שלא הצליחה בשום אופן להיזכר בשעת המבחן בתשובה, וכעת נזכרה.

עדיין אף אחת לא סיימה את המבחן, האם מחזירים לה שתענה על השאלה או לא?

יש המשך מאוד לא נחמד לסיפור אבל אשמח לשמוע עד כאן כיצד הייתם נוהגים.
אנימ
אם היא יצאה מהכיתה אז לא. כי אולי בדקה בחוץ,
אבל אם נשארה בכיתה, ללא ספק כן.

זו ההוראה שאשתי נתנה למורות ומורים שעובדים תחתיה.
גם אני הייתי עושה ככה.
 

FLY HIGH

משתמש מקצוען
השאלה נכתבת בלשון נקבה כי הסיפור התרחש עם מורה אישה אבל כמובן מיועד למורים, מורות וכו'

תלמידה בכיתה ו' מסיימת ראשונה את המבחן.
את כמורה אומרת תודה והופכת את הדף על השולחן.
התלמידה, חצי דקה אחרי שהתיישבה במקום,
ניגשת ומבקשת בדחילו ורחימו את המבחן -
כי יש שאלה אחת שלא מילאה, משום שלא הצליחה בשום אופן להיזכר בשעת המבחן בתשובה, וכעת נזכרה.

עדיין אף אחת לא סיימה את המבחן, האם מחזירים לה שתענה על השאלה או לא?

יש המשך מאוד לא נחמד לסיפור אבל אשמח לשמוע עד כאן כיצד הייתם נוהגים.
מסתבר.
 

element

משתמש מקצוען
תודה.
ומה אם המורה אומרת לי אח"כ, שאם כך כל הבנות תבקשנה לעשות תיקונים, שינויים והוספות במבחן לאחר הגשתו ואולי אפילו לאחר שתם הזמן, והיא לא יכולה לעשות איפה ואיפה?
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
תודה.
ומה אם המורה אומרת לי אח"כ, שאם כך כל הבנות תבקשנה לעשות תיקונים, שינויים והוספות במבחן לאחר הגשתו ואולי אפילו לאחר שתם הזמן, והיא לא יכולה לעשות איפה ואיפה?
אני לא מאפשרת בדיוק מהסיבה הנ״ל
מדגישה כל פעם לפני מבחן לא להגיש כל עוד יש סיכוי להיזכר ולענות על שאלות
מי שהגיש - אין דרך חזרה.
מה שכן אני מדגישה את זה כל מבחן מחדש
 

element

משתמש מקצוען
אני לא מאפשרת בדיוק מהסיבה הנ״ל
בעיני זאת לא סיבה.
איזה אסון יקרה אם עוד בת תבקש לכתוב תשובה במסגרת הזמן של המבחן?
(אם מישהי תבקש לא בזמן או שתבקש לשנות תשובה אפשר לסרב וגם להסביר את ההבדל בין זו שהסכמת לה אליה, תסמכי על זה שהיא תבין)
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בעיני זאת לא סיבה.
איזה אסון יקרה אם עוד בת תבקש לכתוב תשובה במסגרת הזמן של המבחן?
(אם מישהי תבקש לא בזמן או שתבקש לשנות תשובה אפשר לסרב וגם להסביר את ההבדל בין זו שהסכמת לה אליה, תסמכי על זה שהיא תבין)
יקירה
זה הכלל שלי!!! ואני מגובה ע״י ההנהלה (ביה״ס מוכר של משה״ח) והפיקוח!!!
הכלל נוצר אחרי הרבה מאד חיכוכים!!!
מאז שקבעתי את הכלל - נגמרו החגיגות!! כן יכולה לומר שתלמידות הרבה פחות פזיזות בהגשת המבחן
לא מוצא חן בענייך? מה לעשות זה מה יש
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
ככלל לא
גם אם הילדה באמת תמימה, זה יגרור שרשרת של מקרים כאלו ואחרים
וילדות בכיתה ו מתוחכמות מספיק בשביל לתכנן כאלו דברים...
אם זו באמת ילדה טובה ש"מגיע לה" הייתי אומרת לה שתגיד לי את התשובה בעל פה ואומר לה שאחשוב אחכ איך לשקלל בציון
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני כיום גם בדעה הזו, כל עוד זה מקרה חד פעמי, ולא משהו גורף,
אם אפשר לתת לילדה הרגשה טובה, למה לא?
בית ספר יסודי הוא לא אוניברסיטה. וחשוב לזכור זאת.
כיום המורות שזכורות לי לטובה , הן דווקא המורות שידעו לוותר, לרמוז על תשובה בשעת מבחן,
ולא אלו שדקדקו על קוצו של יוד.
אני אחרי 14 שנות חינוך בכיתות ה - ח, לא זכור לי שזה היה גורף, קרה פה ושם , ממש לא משהו גורף.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

ציפי-ה

נשארתי סקרנית בהחלט...
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הייתי מחזירה סתם מרחמים
למרות שבעיני
מבחינה חינוכית לכאורה נכון שלא להחזיר.

זה לא המבחן
זה הסבלנות, הבקרה העצמית
קבלת ההחלטות
והתאמה לכללי המצב
 

סלט פרות

משתמש פעיל
מחזירה עם פרצוף רציני ואומרת שזה לא יחזור על עצמו
וכן שאר הבנות מבינות שזה לא נחמד
אבל בנינו בסהכ ילדה
 

element

משתמש מקצוען
אני חושבת בדיוק כמוכם (או רובכם ליתר דיוק)

המחנכת לצערי, פחות.

הבעיה שזה לא נגמר שם,
בתי המאוכזבת סיננה ''שאלה כזאת 'טפשית'''
או אולי השתמשה במילה דומה, לא כדי לזלזל במורה אלא להביע את התסכול מכך ששכחה.
(היא עמלה רבות למען הצלחת המבחן כולל מאמץ גדול ערב לפני,
שלא שיחקה עם חברות אלא ישבה ושיננה את החומר).

והמורה? לא רק שלא החזירה את המבחן,
ולא הבינה או לא רצתה להבין שהילדה נורא מתוסכלת,
היא בתגובה הענישה אותה כדי ש'פעם הבאה תזכור איך מדברים למורה'......


איזו שרשרת של טעויות בשיקול דעת....
 

שוקולד חלב

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
חבל,
אבל אפשר גם לדון לזכות את המורה
כי אנחנו לא יודעות באיזו סיטואציה היא הייתה
לפעמים גם מורה הכי טובה ומתחשבת ונחמדה, יכולה ליפול בסיטואציות מסוימות
ויכול להראות לה שהילדה התנהגה בחוצפה
 

במבה אדומה10

משתמש רשום
אני חושבת בדיוק כמוכם (או רובכם ליתר דיוק)

המחנכת לצערי, פחות.

הבעיה שזה לא נגמר שם,
בתי המאוכזבת סיננה ''שאלה כזאת 'טפשית'''
או אולי השתמשה במילה דומה, לא כדי לזלזל במורה אלא להביע את התסכול מכך ששכחה.
(היא עמלה רבות למען הצלחת המבחן כולל מאמץ גדול ערב לפני,
שלא שיחקה עם חברות אלא ישבה ושיננה את החומר).

והמורה? לא רק שלא החזירה את המבחן,
ולא הבינה או לא רצתה להבין שהילדה נורא מתוסכלת,
היא בתגובה הענישה אותה כדי ש'פעם הבאה תזכור איך מדברים למורה'......


איזו שרשרת של טעויות בשיקול דעת....
ניסית לדבר עם המורה ולהבין מה קרה.
הרבה פעמים התמונה משתנה כשמדברים עם המורה.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא יודע מה הסוף של הסיפור, ולפי הבנתי אצל בנות זה קצת שונה מן הבנים
אבל אצלי, המטרה של המבחן היא להראות הצלחה, וילד שהשקיע במהלך השבוע ושכח אני יתן לו שוב, ויותר מכך אם אני רואה שהוא התבלבל אני אף אקרא לו ויאמר לו את שאלה זו או זו, תקרא שוב טוב את השאלה, ילד שלא השקיע במהלך השבוע, וממילא לא הצליח במבחן, אם נזכר אחרי שיצא בסוף זמן המבחן אני לא אתן לו שוב, כי לפעמים חשוב לראות את האמת מול העיניים שתגרום לו לעלייה, ובדר"כ אני נותן לו גם שייחה אישית בנושא, כדי לרומם את העניין (כמובן כשזה לא בעיה אמיתית בילד) ויותר מזה יש לי ילד בכיתה שקשה לו בהבנת הנקרא והכתיבה , ולכן אני מקריא לו את השאלות והוא אומר לי מה לכתוב ואני כותב, וילד שני שקשה לו מאוד הקריאה בלי ניקוד אני מנקד לו הכל, (כיתה ג') כי זה המטרה בגדול של מבחנים. את המציאות אני רואה כל השבוע בכיתה ולא צריך לראות במבחנים , המבחן הוא בשביל הילד!!!!
מותר לא להסכים איתי, אך זה דרכי!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה