תלוי באיזה מצב הילד... במצב שהוא לא קיצוני ובלי תוספות רבות ונלוות, אפשר להסתדר... ואני לא אומר את זה מהשערה, אלא ממעשים שבכל יום (בזמן הלימודים כמובן לא בימי קורונה אלו)
אבל בדיוק בשביל זה צריך לדאוג לילדים האלה שלא הסתדרו במסגרות הרגילות
בוא ואספר לך רק סיפור אחד משלל סיפורים שיש לי.
נער צעיר, עם שכל של גאון, ויכולות חברתיות ברמות הכי גבוהות, אבל היכולת שלו להתרכז הרבה זמן, קטנה עד להבהיל.
היה קטן, הסתדר, גדל קצת, התחילו בעיות, גדל עוד קצת התקדמו הבעיות, הגיע לכיתה ג', (או אולי כבר בב'?) הת"ת כבר לא היה מוכן להשאיר אותו.
מה עושים?
מציעים להם בתי ספר לחינוך מיוחד.
ההורים ניסו להתנגד, ולא הצליחו, בסופו של דבר הוא נכנס לשם.
הילד הזה, כבר בחור, הוא עבר והעביר את המשפחה שלו 7 מדורי גהינם, רק בגלל, שאין לו מה לעשות בכיתות האלו.
איך הוא אמר לי פעם, אני מקשיב 5 דקות, הבנתי מה הרב רוצה לעשות כל השיעור, מתאפק עוד 5 דקות, ולא יכול יותר, מתחיל להפריע, מוציאים אותי מהכיתה, ותוך כמה דקות, זה הולך מכות במסדרונות, איפה שהוציאו את כל התלמידים הבעייתיים.
הוא לא היחיד.
ילדים כאלה, צריכים פתרון, לא הילדים שאתם מדברים עליהם, שיכולים להשאר במסגרת, מי שיכול להסתדר, שישאר!!!
ורק שנזכור, אם הילד הזה היה במסגרת מיוחדת, אבל לא החינוך המיוחד שיש לנו היום שמיועד לילדים המופרעים והלא יכולים ללמוד, אלא ללמוד מקצועות, (לא מתכוונת לאקדמיה, אלא מקצועות תורניים והלכתיים כמו שחיטה, השגחת כשרות, מילה ועוד) וללמוד במנות קטנות, ועוד ועוד רעיונות, ויש המון.