אשמח לחוות דעתכם-בית ספר

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
הכוונה פה הוא לבהס"פ ששיטת הלימוד בו תהיה שונה, מאתגרת, משחררת, מפתחת, נותנת לילדי הקש"ר מה שמורה בכתה רגילה לא יכול ללתת.
בהס"פ כזה אמור להגדיל ולתת לילדים לפרוח להוכיח את היכולות המיוחדים שנחנו בהם ולא לתחום אותם ולהוציא מהכלל!!!
אולי זה נכון לכאלו במצב של קש"ר רציני מאוד, ו\או עם תוספות נלוות אך לא לילדי קש"ר מצוי, שהם עדיף שישארו במוסד רגיל לחלוטין, עם העזרה שיכולה להינתן להם בתוך המוסד!!!...

על כל פנים אני לא רואה שנפתח כזה מוסד, כך שכל הדיבורים פה הם נראלי באוויר
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
תלוי באיזה מצב הילד... במצב שהוא לא קיצוני ובלי תוספות רבות ונלוות, אפשר להסתדר... ואני לא אומר את זה מהשערה, אלא ממעשים שבכל יום (בזמן הלימודים כמובן לא בימי קורונה אלו)
אבל בדיוק בשביל זה צריך לדאוג לילדים האלה שלא הסתדרו במסגרות הרגילות
בוא ואספר לך רק סיפור אחד משלל סיפורים שיש לי.
נער צעיר, עם שכל של גאון, ויכולות חברתיות ברמות הכי גבוהות, אבל היכולת שלו להתרכז הרבה זמן, קטנה עד להבהיל.
היה קטן, הסתדר, גדל קצת, התחילו בעיות, גדל עוד קצת התקדמו הבעיות, הגיע לכיתה ג', (או אולי כבר בב'?) הת"ת כבר לא היה מוכן להשאיר אותו.
מה עושים?
מציעים להם בתי ספר לחינוך מיוחד.
ההורים ניסו להתנגד, ולא הצליחו, בסופו של דבר הוא נכנס לשם.
הילד הזה, כבר בחור, הוא עבר והעביר את המשפחה שלו 7 מדורי גהינם, רק בגלל, שאין לו מה לעשות בכיתות האלו.
איך הוא אמר לי פעם, אני מקשיב 5 דקות, הבנתי מה הרב רוצה לעשות כל השיעור, מתאפק עוד 5 דקות, ולא יכול יותר, מתחיל להפריע, מוציאים אותי מהכיתה, ותוך כמה דקות, זה הולך מכות במסדרונות, איפה שהוציאו את כל התלמידים הבעייתיים.
הוא לא היחיד.
ילדים כאלה, צריכים פתרון, לא הילדים שאתם מדברים עליהם, שיכולים להשאר במסגרת, מי שיכול להסתדר, שישאר!!!
ורק שנזכור, אם הילד הזה היה במסגרת מיוחדת, אבל לא החינוך המיוחד שיש לנו היום שמיועד לילדים המופרעים והלא יכולים ללמוד, אלא ללמוד מקצועות, (לא מתכוונת לאקדמיה, אלא מקצועות תורניים והלכתיים כמו שחיטה, השגחת כשרות, מילה ועוד) וללמוד במנות קטנות, ועוד ועוד רעיונות, ויש המון.
 

צ

משתמש פעיל
נראה לי שלא הבנתם
אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהילדים האלו הם ילדים בעלי יכולות יותר מהרגיל והמוסד הנ"ל אמור להגדיל את הילדים ולהוציא נהם את הדברים המיחדים שהם יכולים לתרום לחברה ולא להוציא אותם מהכלל.
הכל ספקולציות בנתיים, משהו פה כבר פנה למשרד החינוך? ;)
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל בדיוק בשביל זה צריך לדאוג לילדים האלה שלא הסתדרו במסגרות הרגילות
בוא ואספר לך רק סיפור אחד משלל סיפורים שיש לי.
נער צעיר, עם שכל של גאון, ויכולות חברתיות ברמות הכי גבוהות, אבל היכולת שלו להתרכז הרבה זמן, קטנה עד להבהיל.
היה קטן, הסתדר, גדל קצת, התחילו בעיות, גדל עוד קצת התקדמו הבעיות, הגיע לכיתה ג', (או אולי כבר בב'?) הת"ת כבר לא היה מוכן להשאיר אותו.
מה עושים?
מציעים להם בתי ספר לחינוך מיוחד.
ההורים ניסו להתנגד, ולא הצליחו, בסופו של דבר הוא נכנס לשם.
הילד הזה, כבר בחור, הוא עבר והעביר את המשפחה שלו 7 מדורי גהינם, רק בגלל, שאין לו מה לעשות בכיתות האלו.
איך הוא אמר לי פעם, אני מקשיב 5 דקות, הבנתי מה הרב רוצה לעשות כל השיעור, מתאפק עוד 5 דקות, ולא יכול יותר, מתחיל להפריע, מוציאים אותי מהכיתה, ותוך כמה דקות, זה הולך מכות במסדרונות, איפה שהוציאו את כל התלמידים הבעייתיים.
הוא לא היחיד.
ילדים כאלה, צריכים פתרון, לא הילדים שאתם מדברים עליהם, שיכולים להשאר במסגרת, מי שיכול להסתדר, שישאר!!!
ורק שנזכור, אם הילד הזה היה במסגרת מיוחדת, אבל לא החינוך המיוחד שיש לנו היום שמיועד לילדים המופרעים והלא יכולים ללמוד, אלא ללמוד מקצועות, (לא מתכוונת לאקדמיה, אלא מקצועות תורניים והלכתיים כמו שחיטה, השגחת כשרות, מילה ועוד) וללמוד במנות קטנות, ועוד ועוד רעיונות, ויש המון.
מה שנכון נכון, הילדים שאינם יכולים להסתדר במשגרת הרגילה טוב שיהיה להם מסגרת משלהם, הבעיה מתחילה שכאשר יש כזה מוסד, אז גם הילדים שאפשר להסתדר איתם רק שהם מצריכים יותר מאמץ ויצירתיות, יקטלגו אותם מיד וישלחו אותם למוסד שכזה, היד תהיה הרבה יותר קלה על ההדק הן מצד ההורים והן מצד ההנהלות... ובדר"כ ילד שלא יכול להתרכז יותר מ-5 דקות עף אף שנוטל ריטלין וכדו' זה לא בעיית קש"ר רגילה מן הסתם
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
מסכימה עם
הבעיה מתחילה שכאשר יש כזה מוסד, אז גם הילדים שאפשר להסתדר איתם רק שהם מצריכים יותר מאמץ ויצירתיות, יקטלגו אותם מיד וישלחו אותם למוסד שכזה, היד תהיה הרבה יותר קלה על ההדק הן מצד ההורים והן מצד ההנהלות... ובדר"כ ילד שלא יכול להתרכז יותר מ-5 דקות עף אף שנוטל ריטלין וכדו' זה לא בעיית קש"ר רגילה מן הסתם
מסכימה עם כל מילה, נכון, היד תהיה קלה על ההדק, ולזה כתבתי באחת ההודעות, שאסור יהיה לשלוח ילדים למוסדות האלה, לפי רצון מישהו.
רק דרך ועדה חוץ בית ספרית, וחוץ בתי הספר/תתי"ם רגילים, שמהם נשלחים הילדים האלה.
צריך לעשות איזו שהיא רפורמה בחינוך, לשבת עליה בצורה בריאה ואמיתית, ללא אינטרסים, וללא מעורבים, שההחלטות יהיו בידים אחרות,
ובכל זאת, ברור שיהיו נפילים. וחבל על כל אחד.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
מסכימה עם

מסכימה עם כל מילה, נכון, היד תהיה קלה על ההדק, ולזה כתבתי באחת ההודעות, שאסור יהיה לשלוח ילדים למוסדות האלה, לפי רצון מישהו.
רק דרך ועדה חוץ בית ספרית, וחוץ בתי הספר/תתי"ם רגילים, שמהם נשלחים הילדים האלה.
צריך לעשות איזו שהיא רפורמה בחינוך, לשבת עליה בצורה בריאה ואמיתית, ללא אינטרסים, וללא מעורבים, שההחלטות יהיו בידים אחרות,
ובכל זאת, ברור שיהיו נפילים. וחבל על כל אחד.
הוועדות האלו ואחרות, לא תמיד יושבים בצורה בריאה וטובה....
וכמו ש @סמינר דוד אומרת חבל על כל נשמה... אז אולי שאף אחד לא ילך למשרד החינוך וישאיר את הדברים הנאמרים פה- מגדלים פורחים באוויר... (זאת בתקווה שהם לא מסתכלים מידי פעם בפורום החשוב הזה:D)
 

נקודה אחת

משתמש סופר מקצוען
אני בעד שינוי,
אבל לא רק בשביל הקש"ר, אלא בשביל כלל התלמידים
רחמנות עליהם!
בתי הספר שלנו היום- לא כיפיים.
לא מספיק.
לא משמחים מספיק
מעמיסים, מתישים את הנפש.
לא בנויים ורגישים מספיק לצרכים של הילדים שלנו!

גם ילדה תמימה שעושה את הנדרש ממנה מתעייפת אחרי יום שלם
ארוך ואינסופי, עמוס מלל ודרישות.
ק"ו הקש"ב.
ואולי השם מעורר את כולם, עם הקש"ב הבלתי מתפשרים האלו
שיש להם אמירה שאי אפשר להשתיק.
מעורר אותנו
עורו מורים מתרדמתכם
תתחילו ללמוד ללמד
תתחילו להחיות את השיעורים
תצאו מהקופסה
אם לא ברצון,
אז בכוח, בשביל התלמידים שלכם.
לכל אחד יש בכיתה אחד או שניים
שרק בשבילם חייבים להחיות את השיעור.
אחרת, הכל יהרס... והאווירה תעכר...
ואם יקחו לנו אותם מהשיעור...
נמשיך להעמיס ולייבש את התלמידים
ואין מוחה ומצפצף.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני בעד שינוי,
אבל לא רק בשביל הקש"ר, אלא בשביל כלל התלמידים
רחמנות עליהם!
בתי הספר שלנו היום- לא כיפיים.
לא מספיק.
לא משמחים מספיק
מעמיסים, מתישים את הנפש.
לא בנויים ורגישים מספיק לצרכים של הילדים שלנו!

גם ילדה תמימה שעושה את הנדרש ממנה מתעייפת אחרי יום שלם
ארוך ואינסופי, עמוס מלל ודרישות.
ק"ו הקש"ב.
ואולי השם מעורר את כולם, עם הקש"ב הבלתי מתפשרים האלו
שיש להם אמירה שאי אפשר להשתיק.
מעורר אותנו
עורו מורים מתרדמתכם
תתחילו ללמוד ללמד
תתחילו להחיות את השיעורים
תצאו מהקופסה
אם לא ברצון,
אז בכוח, בשביל התלמידים שלכם.
לכל אחד יש בכיתה אחד או שניים
שרק בשבילם חייבים להחיות את השיעור.
אחרת, הכל יהרס... והאווירה תעכר...
ואם יקחו לנו אותם מהשיעור...
נמשיך להעמיס ולייבש את התלמידים
ואין מוחה ומצפצף.
אני לא יודע מה קורה אצל הבנות בבית הספר (אצל הבת שלי לא כל כך נורא, אם כי עדיין קטנה יחסית והמצב יחסית סביר) אבל אצל הבנים, אצלנו בכל אופן, דואגים בכל הכח שלא יהיה מעמסה לימודים גדולה מידי, בלי כל קשר לילדי הקש"ר, עושים להם את השיעורים הכי כייפים שאפשר, כל רב'ה אצלנו יוצא מהקופסא בצורה הכי שהוא יכול, גם בשביל התלמידים המצויינים וגם בשביל התלמידים שקצת פחות וגם בשביל התלמידים שיש להם בעיות וב"ה בכל מוסד יש ילדים כאלו, מתייעצים שוב ושוב אחד עם השני וגם עם הנהלה איך אפשר להוסיף\לעזור\ לעודד תלמיד פלוני או אחר, מצד הת"ת ב"ה יש פעילויות\מבצעים וכדו' כדי לעודד להרים ולרומם כל ילד וילד, ואנחנו לא מוסד של חינוך מיוחד ואף לא מתקרבים לכך, ואנחנו כן שומרים על רמה לימודים מצויינת ורובו ככולו של הרב'ס אצלנו לא עברו הכשרה וכדו' אלא מגיעים עם כל הלב והנשמה לטובת הילדים, וכמבן חשוב להדגיש שחלק גדול מכך הוא כתוצאה של אמון מלא של המערכת ברב'ס, שיתוף פעולה מלא ואמיתי, דבר שאני אישית יודע על כמה ת"ת שאין להם את התענוג הזה, וב"ה רושמים הצלחות... אבל אכן מה שכתבת @נקודה אחת הוא חומר מעורר תהיות
 

~רחלי~

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מכירה אולפנה כזו לאמנות מוזיקה וחקלאות, משהו מדהים שנפתחה בשנה שעברה.
היא נותנת ערך מוסף בתחומי דעת רלוונטיים, והבגרות - רק מה שחייבים בשביל תעודת הבגרות.
מחכה לפתוח דבר כזה בחרדי.
 

שירה:)

משתמש מקצוען
מכירה אולפנה כזו לאמנות מוזיקה וחקלאות, משהו מדהים שנפתחה בשנה שעברה.
היא נותנת ערך מוסף בתחומי דעת רלוונטיים, והבגרות - רק מה שחייבים בשביל תעודת הבגרות.
מחכה לפתוח דבר כזה בחרדי.
פעם קראתי כתבה נראה לי בבתוך המשפחה על מישהיא שמנהלת תיכון בית יעקב לאומניות.
נראה לי נמצא בהרנוף, ירושלים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קל

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה