אשמח לחוות דעתכם-בית ספר

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא קראתי את כל התגובות, אבל אני ממש לא מבין למה להפוך ילד נורמלי שבסה"כ יש לו קושי מסויים היכול להיפתר די בקלות לילד במוסד מיוחד לכך... ואני לא מדבר על עניינים חריגים אלא על בעיות שמצויות די הרבה היום, אפשר לטפח ולהעצים ילד שכזה בצורה נפלאה אף במוסד רגיל לחלוטין
 

ברברה ה.

משתמש צעיר
אפשר למתג את זה כ: וואו, אתה לומד בבית הספר של היצירתיים האלו! או משהו כזה.

נכון מאד.
אלה ילדים מקסימים ויצירתיים.
וגם אם הם שונים מכל הילדים ה"נורמליים",
אולי השוני שלהם דווקא יכול להיחשב כדבר טוב?
ואני חושבת שבית ספר מיוחד יוכל להזניק אותם לגבהים, מכל הבחינות!
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בלתק
לדעתי הרעיון ממש לא טוב כאמא לשלושה ילדים המוגדרים עם הפרעות קשב וריכוז המסתדרים יפה בכיתה רגילה עם העזרה המתאימה לא הייתי רוצה שיבוא יום שבמקום לתת את העזרה יגידו לי לשלוח לבית ספר של ילדים של הפרעות קשב וריכוז ולגרום לילד לסלוח לעצמו על התנהגויות שליליות.. ...
כי מי שמכיר ילדי קשר יודע שהם מאד יצירתיים בשטויות שלהם ומסגרת רק שלהם תיצור קשת של התנהגויות שהילד יהיה חשוף אליה.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
אז זהו. שלחשוב שבגלל הענין הסטגמטי כל כך הרבה ילדים חווים חוויות של כישלון במקום של הצלחה.
דווקא בגלל הסטיגמה, דווקא בגלל שכרגע חוקי המשחק אינם הוגנים,
דווקא בגלל שמערכת החינוך התבלבלה לגמרי... (תראו ערך הלמידה מרחוק של היום בבתי הספר לבנות: לא היה עדיף ללמד כישורי חיים? אינלגנציה רגשית? למדיה חוויתית? לשלוח חוברות העשרה מרתקות לכל התלמידים?)
לא חוזרת בי.
זה לא שמשרד החינוך התבלבל, האנשים התבלבלו. במקום לחפש פתרונות לילדים עם בעיות, הם בוחרים בלהסתגר במסגרות רגילות, שחלילה לא יאמרו עליהם כלום.
ולגבי הלמידה מרחוק, נכון. אבל מסובך.
צריך להערך כדי לעשות דברים כאלה. ולא כל מורה מתאימה להכין כאלה דברים. ואם רוצים שבכל המדינה, הלמידה תמשיך ברמה זו או אחרת, ורוצים שהמורים יהיו בקשר עם התלמידים, ויתנו להם מענה רגשי ואישי.
ה' יעזור לנו, וזה יהיה כבר מאחורינו!
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
זה לא שמשרד החינוך התבלבל, האנשים התבלבלו. במקום לחפש פתרונות לילדים עם בעיות, הם בוחרים בלהסתגר במסגרות רגילות, שחלילה לא יאמרו עליהם כלום.
ילד עם קש"ר זה ממש לא ילד שלא יכול להסתדר במסגרות הרגילות, הם יכולים להסתדר מצויין ביותר עם ההורים והמורים והמורות ידעו איך להתייחס לעניין
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
בלתק
לדעתי הרעיון ממש לא טוב כאמא לשלושה ילדים המוגדרים עם הפרעות קשב וריכוז המסתדרים יפה בכיתה רגילה עם העזרה המתאימה לא הייתי רוצה שיבוא יום שבמקום לתת את העזרה יגידו לי לשלוח לבית ספר של ילדים של הפרעות קשב וריכוז ולגרום לילד לסלוח לעצמו על התנהגויות שליליות.. ...
כי מי שמכיר ילדי קשר יודע שהם מאד יצירתיים בשטויות שלהם ומסגרת רק שלהם תיצור קשת של התנהגויות שהילד יהיה חשוף אליה.
אם יפתח בית ספר לילדים לא סטנדרטיים, הוא לא אמור לחייב אותך לשלוח ילדים לשם, אם הילדים שלך מסתדרים.
הבעיה היא, עם הילדים שלא מסתדרים, ונושרים מהמערכת בגלל הקשיים שלהם, בשעה שהם יכולים לפרוח ולעשות דברים שהילדים הרגילים לא יכולים, שיפתחו את עצמם, ולא יהיו שק החבטות בכיתה.
כשמדובר בקשיים, זה לאו דוקא קש"ר, יש גם דיסלקציות למיניהן ועוד. אם יהיה כזה בית ספר, הילדים ילמדו טוב וברמה טובה, בסגנון המתאים להם, לא שהם לא ילמדו בגלל הבעייתיות שלהם. חס וחלילה. אין פה מטרה לעזור לבתי הספר אלא לעזור לילדים האלה דוקא.
צריך הרבה כח להיות שונה, כדי לפתוח כזה דבר, וזה יכול לתת מענה רב להרבה תלמידים שבורים ומדוכאים.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם יפתח בית ספר לילדים לא סטנדרטיים, הוא לא אמור לחייב אותך לשלוח ילדים לשם, אם הילדים שלך מסתדרים.
הבעיה היא, עם הילדים שלא מסתדרים, ונושרים מהמערכת בגלל הקשיים שלהם, בשעה שהם יכולים לפרוח ולעשות דברים שהילדים הרגילים לא יכולים, שיפתחו את עצמם, ולא יהיו שק החבטות בכיתה.
כשמדובר בקשיים, זה לאו דוקא קש"ר, יש גם דיסלקציות למיניהן ועוד. אם יהיה כזה בית ספר, הילדים ילמדו טוב וברמה טובה, בסגנון המתאים להם, לא שהם לא ילמדו בגלל הבעייתיות שלהם. חס וחלילה. אין פה מטרה לעזור לבתי הספר אלא לעזור לילדים האלה דוקא.
צריך הרבה כח להיות שונה, כדי לפתוח כזה דבר, וזה יכול לתת מענה רב להרבה תלמידים שבורים ומדוכאים.
ראשית דיברו פה על ילדים עם קש"ר ולא עם בעיות נוספות, שאכן יש הרבה כאלו שקשורים גם לקש"ר, אבל הרבה מן הילדים האלו הנושרים זה ממש לא בגלל שהם לא התאימו למסגרת רגילה זה בגלל שההורים והמורים גרמו שהם לא יתאימו...
 

welcome

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם יפתח בית ספר לילדים לא סטנדרטיים, הוא לא אמור לחייב אותך לשלוח ילדים לשם, אם הילדים שלך מסתדרים.
הבעיה היא, עם הילדים שלא מסתדרים, ונושרים מהמערכת בגלל הקשיים שלהם, בשעה שהם יכולים לפרוח ולעשות דברים שהילדים הרגילים לא יכולים, שיפתחו את עצמם, ולא יהיו שק החבטות בכיתה.
כשמדובר בקשיים, זה לאו דוקא קש"ר, יש גם דיסלקציות למיניהן ועוד. אם יהיה כזה בית ספר, הילדים ילמדו טוב וברמה טובה, בסגנון המתאים להם, לא שהם לא ילמדו בגלל הבעייתיות שלהם. חס וחלילה. אין פה מטרה לעזור לבתי הספר אלא לעזור לילדים האלה דוקא.
צריך הרבה כח להיות שונה, כדי לפתוח כזה דבר, וזה יכול לתת מענה רב להרבה תלמידים שבורים ומדוכאים.
נכון שהוא לא אמור לחייב אבל אחד מהקשר שלי היא ברמה שנדרש ממני ומהמערכת הרבה כוחות בשביל שיעזור ועכשיו היא משגשגת אבל ברגע שיהיה פתרון זמין למערכות החינוך לא יהיה כוח להשקיע
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
ילד עם קש"ר זה ממש לא ילד שלא יכול להסתדר במסגרות הרגילות, הם יכולים להסתדר מצויין ביותר עם ההורים והמורים והמורות ידעו איך להתייחס לעניין
לצערי פגשתי הרבה ילדים כאלה, מתבגרים.
הם סבלו כל כך הרבה במערכות החינוך, והם מיואשים מעצמם.
יפה שאת מצליחה להחזיק אותם שפויים ומצטיינים.
אבל תחשבי שלא אצל כולם זה כך, ובפרט אם יש 2 בעיות יחד.
אתן לך דוגמה שפגשתי, תלמידה בגיל תיכון, שנזרקה מכמה בתי ספר, כשהיא עם בעיית קש"ר, ועם קושי בהבנת הנקרא.
את יודעת כמה אנרגיה הוצאנו עליה, כדי שתגיע למקום שהיא חייבת, אבל ממש חייבת להוציא תעודת בגרות, וכרגע היא בדרך לזה?
היא אכלה קש כל השנים הקודמות. וזה לא שעכשיו הכל פורח, יש הרבה קשיים, של החזרת האמון במבוגרים, של החזרת האמון בעצמה, שהיא כן מסוגלת, ועוד. ועוד.
ותאמיני לי שהיא לא לומדת רגיל, היא לומדת בצורות מאוד יצירתיות ומיוחדות,.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לצערי פגשתי הרבה ילדים כאלה, מתבגרים.
הם סבלו כל כך הרבה במערכות החינוך, והם מיואשים מעצמם.
יפה שאת מצליחה להחזיק אותם שפויים ומצטיינים.
אבל תחשבי שלא אצל כולם זה כך, ובפרט אם יש 2 בעיות יחד.
אתן לך דוגמה שפגשתי, תלמידה בגיל תיכון, שנזרקה מכמה בתי ספר, כשהיא עם בעיית קש"ר, ועם קושי בהבנת הנקרא.
את יודעת כמה אנרגיה הוצאנו עליה, כדי שתגיע למקום שהיא חייבת, אבל ממש חייבת להוציא תעודת בגרות, וכרגע היא בדרך לזה?
היא אכלה קש כל השנים הקודמות. וזה לא שעכשיו הכל פורח, יש הרבה קשיים, של החזרת האמון במבוגרים, של החזרת האמון בעצמה, שהיא כן מסוגלת, ועוד. ועוד.
ותאמיני לי שהיא לא לומדת רגיל, היא לומדת בצורות מאוד יצירתיות ומיוחדות,.
כי לא נתנו לה את הכלים שהיא הייתה צריכה....
אני רואה ילדים שהיו בכיתה שלי והיום בישיבות וכדו', אבויי אם היו מכניסים אותם במוסד מיוחד
 

chani2006

משתמש מקצוען
אם הגישה של בית הספר הזה תהיה של למידה פעילה במקום למידה פאסיבית, חשיפה לחוויות רב חושיות, למידה עצמאית באמצעות חשיבה, התנסות וחקר, וגיוון באתגרים ובמיומנויות, הרי שבל"נ אשלח אליו את כל ילדי ביום בו ייפתח, ואף אחד מהם איננו בעל הפרעת קש"ר או כל הפרעה אחרת, והם תלמידים מצטיינים בכיתותיהם ב"ה.
 

סיפורים

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפקות ואירועים
היי.
קש"ר מתחלק בד"כ לשתי קבוצות.
הקבוצה הראשונה הם ילדים שהקש"ר מפריע להם להתקדם ולהצליח.
יש להן קושי בהבנת הנקרא, בקריאה בחשבון...
זה יכול להתלוות לקושי בויסות חושי, חברתי, אלימות מילולית ומעשית, תסכול, חוסר הצלחה.

הקבוצה השניה זה הילד הכי מבריק ומוצלח בכיתה, שקולט בפעם הראשונה שמסבירים ולכן מפריע בפעם השניה והשלישית. הוא מוצלח חברתית, מלך הכיתה, יצירתי, ובלתי צפוי.

בעוד לקבוצה הראשונה יש לסייע לימודית. ואז ממילא הכיתה לא תפסיד, את הקבוצה השניה כדאי ומומלץ לאתגר - יש להם את היכולות לכך.

מצחיק לשים אותם ביחד בבית הספר - המכנה המשותף היחיד הוא אבחון משותף: מעבר לזה, הם אף פעם לי יסתכלו אחד על השני.
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
כי לא נתנו לה את הכלים שהיא הייתה צריכה....
אני רואה ילדים שהיו בכיתה שלי והיום בישיבות וכדו', אבויי אם היו מכניסים אותם במוסד מיוחד
א. נכון, לא נתנו כלים, ולא ידעו איך להתמודד עם זה. ויש מקרים קשים. שהמערכת לא בנויה להתמודד עם ילדים כאלה, הם מוציאים מהריכוז כיתה שלמה. אני מאמינה שבהיותה קטנה היה אפשר יותר לרסן אותה. ובכלל, זו דוגמה אחת, יש לי הרבה מאוד דוגמאות, ואני רואה את הקשיים שהם עוברים. לא כל המקרים דומים.
ב. מה זה מוסד מיוחד? הוא יכול להיות יותר מוצלח ממוסד רגיל. ילד שקשה לו להתרכז יותר מחצי שעה, זה לא אומר שהוא לא יתרכז ברמה גבוהה. אני מתכוונת ליצור מסגרת איכותית. לא מסגרת לסגור בה את הבעיות.
ג. באמת, לא כל בעיות הקשר אמורים להתנקז במוסד המיוחד. יש הרבה מאוד, שלומדים להתמודד עם זה, אם ההורים והמורים מצליחים לכוון אותם, והתלמידים האלה מצליחים להתמודד, ואחרי שהם גדלים, ומגיעים לישיבות, הם כבר מחוסנים, ויודעים להתמודד.
 

סיפורים

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הפקות ואירועים
א. נכון, לא נתנו כלים, ולא ידעו איך להתמודד עם זה. ויש מקרים קשים. שהמערכת לא בנויה להתמודד עם ילדים כאלה, הם מוציאים מהריכוז כיתה שלמה. אני מאמינה שבהיותה קטנה היה אפשר יותר לרסן אותה. ובכלל, זו דוגמה אחת, יש לי הרבה מאוד דוגמאות, ואני רואה את הקשיים שהם עוברים. לא כל המקרים דומים.
ב. מה זה מוסד מיוחד? הוא יכול להיות יותר מוצלח ממוסד רגיל. ילד שקשה לו להתרכז יותר מחצי שעה, זה לא אומר שהוא לא יתרכז ברמה גבוהה. אני מתכוונת ליצור מסגרת איכותית. לא מסגרת לסגור בה את הבעיות.
ג. באמת, לא כל בעיות הקשר אמורים להתנקז במוסד המיוחד. יש הרבה מאוד, שלומדים להתמודד עם זה, אם ההורים והמורים מצליחים לכוון אותם, והתלמידים האלה מצליחים להתמודד, ואחרי שהם גדלים, ומגיעים לישיבות, הם כבר מחוסנים, ויודעים להתמודד.

מאמינה שאם תבדקו במוסדות למחוננים תמצאו שם לא מעט ילדי קש"ר, בלי שום קשר לחלקם היחסי באוכלוסיה.
ביננו, זה מגיע בעסקת חבילה עם עוד משהו...
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
מאמינה שאם תבדקו במוסדות למחוננים תמצאו שם לא מעט ילדי קש"ר, בלי שום קשר לחלקם היחסי באוכלוסיה.
ביננו, זה מגיע בעסקת חבילה עם עוד משהו...
מסכימה לחלוטין.
ומכירה את זה מקרוב.
התלמידות הכי מוכשרות שיש לי יש להם בעית קשר. ועברה דרכי אפילו תלמידה עם דיסלקציה מוכשרת ברמה גבוהה מאוד מאוד. היא מתגברת על הדיסלקציה בעזרת הקראת שאלונים, וקוצרת ציונים גבוהים מאוד.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
א. נכון, לא נתנו כלים, ולא ידעו איך להתמודד עם זה. ויש מקרים קשים. שהמערכת לא בנויה להתמודד עם ילדים כאלה, הם מוציאים מהריכוז כיתה שלמה. אני מאמינה שבהיותה קטנה היה אפשר יותר לרסן אותה. ובכלל, זו דוגמה אחת, יש לי הרבה מאוד דוגמאות, ואני רואה את הקשיים שהם עוברים. לא כל המקרים דומים.
ב. מה זה מוסד מיוחד? הוא יכול להיות יותר מוצלח ממוסד רגיל. ילד שקשה לו להתרכז יותר מחצי שעה, זה לא אומר שהוא לא יתרכז ברמה גבוהה. אני מתכוונת ליצור מסגרת איכותית. לא מסגרת לסגור בה את הבעיות.
ג. באמת, לא כל בעיות הקשר אמורים להתנקז במוסד המיוחד. יש הרבה מאוד, שלומדים להתמודד עם זה, אם ההורים והמורים מצליחים לכוון אותם, והתלמידים האלה מצליחים להתמודד, ואחרי שהם גדלים, ומגיעים לישיבות, הם כבר מחוסנים, ויודעים להתמודד.
א. אכן כל עניין לכשלעצמו, ותלוי מה מצב הילד, אבל כל רב'ה או מורה צריך שיהיה לו כלים מינימאלים להתמודד, וזה לא מאוד מסובך במצב נורמלי
ב. עצם העניין של מוסד לילדים כאלה הופכים אותם ל"מיוחד", אפילו שיהיה הכי מוצלח בעולם
ג. מסכים
 

סמינר דוד

משתמש מקצוען
כל רב'ה או מורה צריך שיהיה לו כלים מינימאלים להתמודד, וזה לא מאוד מסובך במצב נורמלי
לצערי הרב מאוד, רוב הרביים,, והמורות לא יודעים להתמודד עם זה ובזה צודק האומר שמשרד החינוך לא בסדר. כי אין פתרונות לבעיות.
מורה לבד לא יכול להתמודד, הוא צריך לגייס את ההורים, והרבה עבודה סביב ילד כזה.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
לצערי הרב מאוד, רוב הרביים,, והמורות לא יודעים להתמודד עם זה ובזה צודק האומר שמשרד החינוך לא בסדר. כי אין פתרונות לבעיות.
מורה לבד לא יכול להתמודד, הוא צריך לגייס את ההורים, והרבה עבודה סביב ילד כזה.
תלוי באיזה מצב הילד... במצב שהוא לא קיצוני ובלי תוספות רבות ונלוות, אפשר להסתדר... ואני לא אומר את זה מהשערה, אלא ממעשים שבכל יום (בזמן הלימודים כמובן לא בימי קורונה אלו)
 

צ

משתמש פעיל
הכוונה פה הוא לבהס"פ ששיטת הלימוד בו תהיה שונה, מאתגרת, משחררת, מפתחת, נותנת לילדי הקש"ר מה שמורה בכתה רגילה לא יכול ללתת.
בהס"פ כזה אמור להגדיל ולתת לילדים לפרוח להוכיח את היכולות המיוחדים שנחנו בהם ולא לתחום אותם ולהוציא מהכלל!!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה