אף על פי שהאף על גבי הפה

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"אף על פי", "אפילו", "למרות", "הגם".

1. האם יש קשר בין המונח "אף על פי" למיקום האיברים על גבי הפנים?
2. האם משמעות כולם שווה?
3. ראיתי שעל פי האקדמיה ללשון העברית יש להשתמש במלה "אפילו" בעיקר להדגשת מקרה קיצוני או לצורֶך השוואה למצב אַחֵר, כגון 'מַכיר את המקום אפילו בחושֶך', 'אפילו פחות (או יותר) מקודֶם', 'אינו יודע אפילו צורת אל"ף'. האם זה מקובל גם בעריכה תורנית?
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
2. לא! אף על פי, למרות והגם שוים - המצב הוא לא מה שציפיתי. אפילו אינו במשמעותם, אלא ריבוי - לא רק מקרה א' אלא גם מקרה ב'. ולמעשה היא בלשון חכמים ומורכבת מאַף אִלּוּ. למרות היא מילה חדשה במשמעות הזו, וטוב לא להשתמש בה בכתיבה תורנית.
3. ודאי. הש"ס מלא בדוגמאות כאלה. "אפילו אתה מוכר שער ראשך, אתה נותן לה כתובתה". "אפילו תינוקות של בית רבן יודעין אותו".
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה