אמא שלי מורה

שראי

משתמש מקצוען
חחחחחחח
זה באמת מצחיק איך לכולם כיף להתלונן על המורות החופשות והמפונקות,
אם זה כל כך כיף-
למה לא כולן רצות להיות מורות?
אה, כי יש לזה גם חסרונות ומחירים,
אז אולי פעם הבאה שאתן באות להתלונן-
פשוט תיזכרו בכל הסיבות שגרמו לכן לא להיות מורות,
ואם גם זה לא יעזור-
זה כבר בהחלט סיבה טובה לעשות הסבה....

ולגבי למידה מרחוק-
כן, זה קשה מאד מאד מאד!
אין פידבק, לא רואים את העינים של התלמידות- הבינו או לא?
זה כל כך מתיש לנסות להסביר משהו ולהסביר שוב, ואז עוד פעם, להוציא את הגרון,
כשבכיתה רגילה עם לוח זה היה נגמר בכמה שירטוטים או כיתובים על הלוח והכל מובן,
בקיצור- זה ממש ממש ממש לא זה,
זה פתאום לעבוד בצורה אחרת,
כמו שתהיי מנה"ח ולפתע יעבירו אותך להיות מזכירה בלי לשאול אותך,
מורה בחרה להיות מורה בשביל לעבוד בצורה מסוימת, לפגוש תלמידות וכו'
פתאום דורשים ממנה צורת עבודה שונה בתכלית השינוי,
בלי לשאול אותה אפילו...
לא אומרת שזה לא מוצדק,
כן אומרת שזה מכפיל את הקושי.
 

א.ש. אמיתי

משתמש מקצוען
חחחחחחח
זה באמת מצחיק איך לכולם כיף להתלונן על המורות החופשות והמפונקות,
אם זה כל כך כיף-
למה לא כולן רצות להיות מורות?
אה, כי יש לזה גם חסרונות ומחירים,
אז אולי פעם הבאה שאתן באות להתלונן-
פשוט תיזכרו בכל הסיבות שגרמו לכן לא להיות מורות,
ואם גם זה לא יעזור-
זה כבר בהחלט סיבה טובה לעשות הסבה....

ולגבי למידה מרחוק-
כן, זה קשה מאד מאד מאד!
אין פידבק, לא רואים את העינים של התלמידות- הבינו או לא?
זה כל כך מתיש לנסות להסביר משהו ולהסביר שוב, ואז עוד פעם, להוציא את הגרון,
כשבכיתה רגילה עם לוח זה היה נגמר בכמה שירטוטים או כיתובים על הלוח והכל מובן,
בקיצור- זה ממש ממש ממש לא זה,
זה פתאום לעבוד בצורה אחרת,
כמו שתהיי מנה"ח ולפתע יעבירו אותך להיות מזכירה בלי לשאול אותך,
מורה בחרה להיות מורה בשביל לעבוד בצורה מסוימת, לפגוש תלמידות וכו'
פתאום דורשים ממנה צורת עבודה שונה בתכלית השינוי,
בלי לשאול אותה אפילו...
לא אומרת שזה לא מוצדק,
כן אומרת שזה מכפיל את הקושי.
במגזר החרדי זה לא כזה פשוט ל'זכות' במשרת הוראה, זה מצריך נתונים גנטיים מסוימים שלא כולם התברכו בהם.

אבל יש לי הצעה,
אולי תדברו עם הנהלת האתר, שפורום חדר מורים יהיה חסום לצפיה לכל המשתמשים חוץ מהמורים, וכך תוכלו להלין על מצבכם ה'מזעזע' בחופשיות בלי להוציא לכל שאר העובדים והעובדות את העינים ובלי לספוג ריקושטים.
 

בעצם היום

משתמש פעיל
אולי תדברו עם הנהלת האתר, שפורום חדר מורים יהיה חסום לצפיה לכל המשתמשים חוץ מהמורים, וכך תוכלו להלין על מצבכם ה'מזעזע' בחופשיות בלי להוציא לכל שאר העובדים והעובדות את העינים ובלי לספוג ריקושטים.
הדבר הזה היה יכול להיות נכון, לולי השיח על ושל המורות, מעניין את כולם, כי לכל המשתמשים ישנן בנות - תלמידות לאותן מורות.
היחס המזלזל, המתנשא, והלא מתעניין בנסיבות (המורות בחרו שלא לצאת לחל"ת? וכן, הן שמחות מאד ומודות על כך) עובר אליהן, וחוזר דרך התלמידות אל המורות.
ולא, המורות לא מלינות, ומצבן אינו מזעזע.
 

שראי

משתמש מקצוען
במגזר החרדי זה לא כזה פשוט ל'זכות' במשרת הוראה, זה מצריך נתונים גנטיים מסוימים שלא כולם התברכו בהם.

אבל יש לי הצעה,
אולי תדברו עם הנהלת האתר, שפורום חדר מורים יהיה חסום לצפיה לכל המשתמשים חוץ מהמורים, וכך תוכלו להלין על מצבכם ה'מזעזע' בחופשיות בלי להוציא לכל שאר העובדים והעובדות את העינים ובלי לספוג ריקושטים.

מי שיוצא לו העינים לא חייב להכנס לאשכולות האלו ולקרוא.
ובשביל לזכות במישרה של הוראה צריך לעבוד שנים רבות מאד כמ"מ, לרוב יומית, ולחלום נורא על תקן.
אולי מי שיש לה פרוטקציות- מקבלת יותר מהר, מבינה מדבריך שלזה התכוונת,
אבל ממש לא כל המורות נכנסות עם פרוטקציה,
הרבה מאד מאד מהן עוברות את דרך החתחתים ההזויה הזאת, של מילויי מקום, כי הן בחרו לשלם את המחיר בשביל הפלוסים של ההוראה.
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
לא התקבלתי בפרוטקציה אנושית אלא מהקב"ה .... והדרך לא קלה.
יש דרך קצרה שהיא ארוכה שהיא קצרה...
נראה לי שהיום כשרגילים יותר לתוצאות מהירות בכל התחומים , וחייבים תלושים מסודרים יותר למשכנתא וא"א לקנות דירה ע"ס מ"מ שיהיו או לא... הפסדנו הרבה מורות מעולות...
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
העתקתי מאיזה צאט :
אפרת כהן (ar0527102225@gmail.com)




חומר למחשבה :



גברת רצתה לקנות עוגה, היא התקשרה לשף קונדיטור אבל היא מצאה את המחיר קצת יקר, היא אמרה בבוטות: "אני רוצה לקנות את העוגה שלך אבל אני חושבת שהמחיר מאוד יקר". השף קונדיטור היה קצת המום אבל ענה: "כמה לדעתך עליי לקחת?"

הגברת ענתה: "קמח, סוכר, ביצים, חלב, שמרים, חלב מרוכז, מרגרינה, חמאה אז בערך 70 שקל" והוא אמר לה שאין בעיה ושמחר זה אצלה.

הלקוחה הייתה מאוד מרוצה מעצמה וסיפרה לכל חבריה את הסיפור הזה ועל העסקה המופלאה שעשתה! למחרת היא קיבלה קופסא מהממת, היא פתחה את הקופסא ובתוכה היו המרכיבים, הקמח, הסוכר, הביצים, החלב וכו'. היא הייתה בהלם, התרגזה והתקשרה אליו שוב! "איך יכולת לעשות לי את זה? הזמנתי עוגה ושלחת לי קופסה עם המרכיבים בלבד!"

השף קונדיטור ענה בשלווה:
"גברת, קיבלת בדיוק את מה ששילמת עליו, אם את חושבת שמשהו חסר, את צריכה לשלם"





מוסר השכל:
כשאתה קונה עוגה, קינוח, שירותי צילום או משהו אחר בעבודת יד מאיש מקצוע אתה לא קונה רק מרכיבים. אתה גם צריך לקנות את הזמן, את המאמץ, את ההשקעה, את הלימודים וההשכלה, אהבה, מסירות, לילות ללא שינה, מחשבות לארגון וסדר, כאבי גב ורגליים, ציוד, דלק ועוד.

תעריכו ותכבדו את האחר
תוספת של מורה:כשאתם רואים שיעור של 10 דקות קחו בחשבון את כל מה שסביבו....

כמו שמנעולן היה שואל בכמה זמן אתם רוצים שאפרוץ את הדלת? אני יכול ברגע אבל אז תאמרו כ"כ יקר? ואני יכול בשעתיים....
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
במגזר החרדי זה לא כזה פשוט ל'זכות' במשרת הוראה, זה מצריך נתונים גנטיים מסוימים שלא כולם התברכו בהם.
זו רק סטיגמה.
המציאות שונה.
רוב המורות נכנסות ללא פרוטקציה.

בכל עבודה שהיא ישנם אחוזים של עובדים שנכנסו בפרוטקציה.
אז בבקשה.
 

ענינית

משתמש פעיל
לפי הנושא האחרון: כשאנחנו מחפשות מורות מ"מ איפה הן? בקושי מוצאות אותן, סיוט למורה חולה! כל אחת בתחילת הדרך צריכה דריסת רגל בבי"ס, קצת מילויי מקום עד לקבלת תפקיד קבוע. מנסיון 20 שנה ראיתי שמי שהתעקשה ולא בחלה במילוי מקום והצליחה בכיתות המנהלת נתנה לה משרה טובה. רק מה, אני מאד מבינה את אלה שלא באות למ"מ , הן צריכות כסף זמין כאן ועכשיו ולא יכולות להסתדר עם קמצוץ שעות כמו בזמני.
שנית לגבי הויכוח הישן מורות, לא מורות- אני תמיד אומרת ,בבקשה, בכבוד, מוזמנות להיות מורות, מה הקיטורים האלה? אני בחרתי במשרה זו על מעלותיה וחסרונתיה ומשכורותיה....
ולגבי הלימדה מרחוק, אנחנו בבעיה, גם אם נראה לנו שהתקדמנו והעברנו חומר מה נעשה כשנבוא לכיתה חזרה? הלו ברור שלא כולם נכנסו לשיעורים וגם אלה שנכנסו לא כולם מסוגלים להבין בצורה זו. ואני כל הזמן חושבת מאיפה אתחיל ללמד כשנחזור? (חשבון)
הקשבתן פעם לשיעורים של בנותינו איך זה נראה? אני עוד יותר מעריכה את המורות (ואותי ;)) אני נמצאת בין לבין עם הקטנה שלי ושומעת את המורה מנסה לנתב את השיעור, לענות לכל הבנות . היא שואלת שאלה שבכיתה לענות עליה לוקח כמה שניות גם אם היא בוחרת כמה בנות .ובטלפון זה מסורבל, הן עונות יחד, אם היא משתיקה ונותנת אפשרות ללחוץ הצבעה, כולן ביחד לוחצות ואז היא לא מזהה מי לחצה, בקיצור הכל כבד יותר.
המצב לא פשוט , וכמו שאמרו , ב"ה לא מתלוננים, כן מעריכים ובואו נטפח לעצמינו על השכם לבד!
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
הבת שלי ואני שומעת גם מהתלמידות מעדיפה הרבה יותר את שיחות הועידה ע"פ ההקלטות . הבעיה שלי בתור מורה היא שמספיק בת אחת שעולה לועידה עם פלפון לא משהו.... ויש רעשים נוראיים , א"א לשמוע כלום או שפתאום בת נעלמת מהקו ונשמע צלצול של שיחה ממתינה, הכי כיף כשבת בטעות עוברת לשיחה אחרת ומשאירה מנגינת רקע.... חוץ מבעיות הקליטה... תרתי משמע...
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
המורה האחראית על הקו אצלנו שואלת אם משהי יודעת את הקישור לקו של החינוך העצמאי?
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
אנחנו לא מחכות להערכה סביבתית כי יש לנו את המשוב מהבנות וזה מדהים ומספק...
אבל עד שאני משוחחת עם ידידות בחופש ואני שומעת את הצלילים.... זה לא נעים כשצריך להתנצל על החופש... וגם להסביר אז מה את עושה....
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
לפחות נביא עצות מעשיות , שמעתי על רעיון למחנכות שקוראות שמות , להשמיט כל פעם שם של בת אחת ולומר לבנות ששלושת הבנות שמתקשרות אליה ראשונות יכולות לבוא לביתה לקבל ממתק קטן [ טופי או משהו בסגנון ] כמובן צריך לתאם את זה קודם עם הבת
הרווח של הסיפור הוא יצירת קשר בין הבנות...ותשומת לב לבת המיוחסת.
 

בת צלפחד

משתמש מקצוען
אולי אם יש מורה שהשאירה שיעור מיוחד במינו כמו : שיעור חברה או יהדות שמתאים לימים אילו שתפרסם איך אפשר לשמוע ותזכה את הרבות...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלא

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

ממה זה עשוי...? • אתגר 16

לוח מודעות

למעלה