בחינוך, גם בחינוך עצמי, צריכים את שני הדברים.
1. בניה פנימית אמיתית, בניית הרצון העצמי של האדם, וזה אמור להיות על ידי 'חנוך לנער על פי דרכו'. עם מה שמתאים לו, ועם הרגשה טובה של הערכה וסיפוק.
2. גבולות והתרחקות מניסיונות.
אם יש פלאפון בעייתי, ודאי צריך להזהיר על זה ולהרחיק אותו ללא פשרות. גם בחור מחובר ומסופק עלול להיכשל בניסיון כזה קרוב וזמין.
מובן שאין בזה די. וחייבת להיות בנייה של הרצון הפנימי, סיפוק והרגשה טובה ושמחה עם מה שעושים.
1. בניה פנימית אמיתית, בניית הרצון העצמי של האדם, וזה אמור להיות על ידי 'חנוך לנער על פי דרכו'. עם מה שמתאים לו, ועם הרגשה טובה של הערכה וסיפוק.
2. גבולות והתרחקות מניסיונות.
אם יש פלאפון בעייתי, ודאי צריך להזהיר על זה ולהרחיק אותו ללא פשרות. גם בחור מחובר ומסופק עלול להיכשל בניסיון כזה קרוב וזמין.
מובן שאין בזה די. וחייבת להיות בנייה של הרצון הפנימי, סיפוק והרגשה טובה ושמחה עם מה שעושים.