מנסיון, עם חברה לשיווק מוצרים שלא הסכימה לבטל עיסקת אשראי שנכפתה עלינו באגרסיביות על ידם, פנינו ל"טעון טיפול" (של המודיע) עם מכתב חריף (שאם היינו קוראים אותו בקול הייתה מזדעזעת כל השכונה... אבל זהו, שהנייר סובל הכל!!!) ובו מתוארים כל פרטי התלונה, כולל שם הפקידה והאחראית עליה!!! יש לציין את יעילותו של המדור הנ"ל ששלח את המכתב לחברה וביקש תגובה על כך. תוך יומיים קיבלתי טלפון מהמנהלת עצמה (ששמה כמובן אוזכר במכתב!) ובו היא "ממש מזועזעת מהמכתב שהגיע אליה..." עניתי לה :" את מזועזעת מהמכתב, ואני מזועזעת מזה שכל מה שכתוב בו אכן נעשה בחברה שלכם!!!" תוך כמה שניות היא קיפלה את הזנב שלה, הסכימה לבטל את העיסקה והתחננה שלא נפרסם את זה. עניתי לה שאני מחכה לפקס חתום על ידה (כולל מס' תעודת זהות שלה...! כי משום מה תמיד יש שם כמה בשם ניקול, או צרורית וכו' וכד'...) ובו היא חותמת לי על ביטול העיסקה!!! ואם תוך כך וכך יום (אולטימטום קצר, נתתי לה...) לא מגיע אלי הפקס אז שתרכוש את המודיע של שבוע הבא ושתהנה לראות את שמה מתנוסס שם לדראון עולם!!!
יש לציין שהיא לא ממש חיכתה לתענוג המפוקפק הזה... ועוד יותר מזה, היה מדובר בעיסקה שחולקה לכמה תשלומים והיינו בטוחים שחברת האשראי תזכה אותנו כל חודש על הסכום שהיה אמור לרדת, אך מסתבר שההם שם בחברה כבר לא לקחו סיכונים ובחודש הבא ראינו זיכוי על כל הסכום בפעם אחת!!! (מדובר בסכום של מעל 1000 ש"ח!) ובא לציון גואל!!!
אצל חברה שלי היה סיפור עם חברת מזגנים (אלו שפעם היה אסור לקנות אצלם...) והיא כבר הגיעה לדין תורה עם המתקין... עד ש... היא גילתה שיש לה לקוחה שהיא עורכת דין במקצועה ושאלה את דעתה. ואז, בעלות של 200 ש"ח בלבד! עורכת הדין שלחה מכתב חתום בשמה לחברת הענק ובו ציינה ש"בשם מרשה היא מחכה לתגובה תוך כך וכך יום, ובאם לא תתקבל תגובה היא תראה לנכון לנקוט בכל האמצעים המשפטיים, וכו' וכו'" והבלתי יאומן קרה!!! אחרי חודשיים של צעקות, גרונות ניחרים, חצי אולקוס, מאתיים קללות, שלוש מאות הסברים, שתי מהנדסים מטעם החברה, 3 מהנדסים פרטיים, 6 רבנים, וחמש קרציות סתומות שלא הבינו (או יותר נכון, לא רצו להבין) מה רוצים מהם... הסיפור נגמר עם שני מזגנים חדשים בהספק כח סוס שמצליח לקרר את כל חלל החדר (במקום מזגן אחד עם כח של חצי זנב סוס שקירר בקושי את התקרה...)!!!!!!!!!!!!! ועד היום קר לי שם, בזכותם!!!
(למי שזקוקה באמת, ברשותי מס' הטלפון של עורכת הדין הנ"ל. מנסיון, בדרך כלל מספיק המכתב הרשמי, ורק אם אין ברירה ולאחר שאלת רב ניתן לפנות בעזרתה לבית משפט לתביעות קטנות, או אם יש לכם יותר תאבון, אפילו לתביעות ג-ד-ו-ל-ו-ת [לפחות כגודל הצעקות...])
מסקנות שלי:
1. לא יוצאים מהבית בלי נגן מוטען וריק עמ"נ שנוכל להקליט כל עסקה שתתרחש לא עלינו ולא עליכם!
2. לא מבצעים שיחות עסקיות טלפוניות בלי שהצעצוע הנ"ל פועל!!! (משום מה ההקלטות שלהם תמיד סלקטיביות, ומגלות עצמאות יתירה להיעלם בדיוק כשצריך אותן...!!!)
3. גם אם אנחנו מעוניינים אכן בעיסקה המוצעת, לבקש לקבל בכתב!!! בפקס או במייל את פרטי העיסקה כולל כל הכוכביות הקטנות (שימו לב: מהיום, לא פחות מ-30% מגודל האותיות הגדולות!) ורק אז לחתום. הם כמובן ינסו להתחמק מכך, ואז מה שאתם אמורים לדקלם בלקוניות זה: "אם זה אכן נכון כל מה שאתם מציעים לי, מה אכפת לכם לכתוב לי את זה בחתימתכם? ואם יש הפתעות שאתם לא מוכנים לדווח עליהם עכשיו, אז יש לכם עכשיו לקוח פוטנציאלי אחד פחות!!!" ספרו לי מה היתה התגובה... מכל מקום ידכם על העליונה. אל תשכחו, הם זקוקים לכם לא פחות ממה שאתם זקוקים להם, ואין חברה שאין לה תחליף. עדיף מה שיודעים שהוא יותר יקר מלכתחילה מאשר לגלות שהזול הוא רק ביומיים הראשונים, לא כולל ה - 24 שעות הראשונות ורק עד השקיעה של יום המחרת....
4. כל הנ"ל לא נכתב בציניות, אלא מנסיון מר! הייתם צריכים לראות את הפרצוף של הפקיד בחברת פלאפון שגילה שהוא מוקלט... בעצם, מה אכפת לך, הרי הכל נעשה ממילא בשיקוף מלא מולי, אז מה מפריע לך שיש לכך תיעוד במחשב שלי? רק מי שיש לו מה להסתיר, לא מוכן לחשוף את עצמו לגמרי!
והיה עוד אחד, שכאשר השמעתי לו את ההקלטה, אז הוא בהחלט הסכים להתוודות ש"יתכן שהייתי מדי נמהר, פזיז ולא מדויק ובעקבות זה פיתחת לך ציפיות מדי גבוהות שבגללן את עכשיו טוענת שההסכם לא עומד במבחן המציאות, אני בהחלט לומד מזה שלהבא אהיה יותר זהיר בדיבורי...!" (זהו ציטוט מדויק שלו!!!) בוקר טוב, שלום כיתה א', עשיתי לו ביצ'פר!!! אם אתם הלקוח הבא שלו, הרווחתם בזכותי!!! (לא מגיע לי על זה איזה לייק
?
לסיפורים נוספים חייגו *"השקר, האמת, וההקלטה שביניהם". זהירות! אתם עלולים לשלם תעריף זמן אויר יקר בהתחשב בכך שקו הטלפון שלכם יהיה תפוס במשך שבוע לפחות...!