איך נבחר ריצוף נכון ?

leahnew

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
האמת שאני כמעט ולא מכירה מישהו ששיפץ ולא שאל את עצמו "איזה ריצוף מומלץ"? "איזה צבעים יותר פרקטיים"? "גימור לפטו, מט, או מבריק"? וכו' וכו'...
בא נעשה קצת סדר בבלאגן....

אז ככה, נכון המיתוס די צודק "בחירת ריצוף מבלבלת ומסובכת"... חוסר ההתמצאות, והשפע האין סופי שמוצג באולמות התצוגה קצת מסחררים, לכן ככלל ראשון אני תמיד ממליצה לעשות קצת 'שיעורי בית' לשמוע המלצות ולהתעניין אצל חברים, מניסיון לעולם אל תבואו לאולמות התצוגה ללא הכנה מוקדמת זה פשוט מתכון מנצח לבזבוז זמן, תסכול וחיפושים שלא נגמרים, לכן רק שאתם פחות או יותר סגורים על הגודל שמתאים לכם, סוג הגמר (לפטו, מט, מבריק) והטקסטורה הרצויה תצאו לחיפושים...

דרך אגב טיפ קטן, בבית תוסס עם ילדים, מומלץ מאוד ללכת על טקסטורה מקושקשת או עם גידים, ובגימור מט או לפטו (פחות על המבריק, למרות שגם במבריק, אם נלך על טקסטורה מקושקשת, ובגוון פחות בהיר זה לא כ"כ נורא...) בצבע נוכל להתפשר על הגוונים הלבנים (להוסיף אור ותחושת מרחב בבית) למרות שכמובן שגווני האפור יהיו יותר פרקטיים לזה, אבל שוב זה כבר בא על חשבון האור, ותחושת המרחב שמתקבל בגווני הלבן, מצד שני אם הריהוט הכללי בבית לבן, זה בד"כ מחפה על זה, כך שצריך תמיד לשקול את התמונה הכוללת.

לכו על זה ותחסכו לעצמכם את כל מרוץ הניקיון... זה פשוט ההבדל בין בית שלא שמים לב בו לכל טיפת מים שנשפכת על הרצפה לעומת בית שכל היום מתלכלך, גם המבריק תורם לחגיגה... אבל אין ספק שטקסטורה מקושקשת בגימור מט ובמיוחד בגווני אפור הכי יעילים לזה.

וכן, כמו שכבר הזכרתי, תשמעו הרבה בחניות "איזה סוג גימור אתם מחפשים"? "מבריק מט או לפטו"?, האמת שאת המונח 'מבריק' לעומת 'מט' כולנו מכירות משאלת המוכר התורן בחנות הכיפות בגאולה... אבל מה זה לפטו? אז ככה לפטו זה בסה"כ הגדרה לסוג ליטוש, חדש יחסית שהוא בין מט למבריק, או בקיצור 'חצי מבריק', סוג של כלאים בין היופי של המבריק לפרקטיות של המט מומלץ... אבל יותר יקר.. (בד"כ כמו בכל דבר זה גם תלוי מאוד במותג ובאיכות של המוצר)

זהו אנחנו כמעט מוכנים, סגרנו פחות או יותר באיזה סוג ריצוף אנחנו בוחרים להתמקד, ובאיזה גדלים, רק כמה נקודות לא לשכוח לדעת, ולברר, באולמות התצוגה:

א.
רמת ספיגה חשוב שיכולת הספיגה תהיה כמה שיותר נמוכה, ההמלצה היא על 'מבחן הטוש' (פשוט לבוא לחנות עם טוש ולנסות אם נמחק בקלות וכמה נספג בריצוף) נכון ומומלץ.

ב. בטיחות
בחדרים רטובים מומלץ שיהיה לריצוף רמה טובה של עמידות בפני החלקה (חספוס ורמת חיכוך) לעומת שאר הבית שאפשר ללכת על רמת בטיחות יותר נמוכה, לכן תשמעו הרבה את המונח ריצוף 'אנטי סליפ' 'ואיזה R אתם מחפשים' אז ככה לא להיבהל... R זה בסה"כ מדד שנקבע לקביעת רמת הבטיחות של הריצוף לדוגמא, עפ"י התקן הישראלי מחויבים במקומות מועדים להחלקה לקבוע רמת R גבוהה לעומת אזורים אחרים שמסתפקים בפחות, בחדרים רטובים התקן מחייב R11 ובשאר הבית עד R9.

ג. מהו ארץ היצור, כמובן שבמחשבה ראשונה נראה שרק 'האיטלקי' זה ברמה גבוה והטורקי או הסיני פחות, אבל הדברים משתנים כל הזמן והריצוף הסיני (בחלקו, בכל מקום יש רמות) כיום ברמה מאוד טובה, ולכן אם קונים בחנות אמינה שמכבדת את עצמה אפשר לסמוך גם על הסיני שלהם, בחנויות זולות פחות...

ד. מהי דרגת השחיקה של הפרקט (שייך רק בפרקט) יש מדד AC1 שקובע את רמת השחיקה, הסולם נע בין 0-5 (0-שחיקה גבוהה 5-נמוכה) באזורים אם רמת שחיקה נמוכה (חיפוי קירות וכד') מספיק 3-2 ולריצוף חשוב שיהיה בין 5-4.

ה.
אולמות התצוגה בד"כ מוארים בתאורה קשה, לכן מומלץ לבחון את האריח גם באור יום, כשמתלבטים בין כמה אריחים דומים שווה להניח אחד מול השני ולבחון בעין בבת אחת את ההבדלים ביניהם.

לא לשכוח להזמין לפחות 20% פחת (בהתקנה תמיד צריך תוספת, ולשמור רזרבה במקרה של תיקון, הסדרות כל הזמן משתנות, וסביר להניח כשתחפשו כבר תגלו שהדגם אזל...) ולקחת את הזמן, רוב החברות מאפשרות לקחת אריח דוגמא לבית!! חשוב לדמיין את התוצאה בחלל עצמו.

ועוד טיפ חשוב לתוצאה מושלמת, ריצוף נכון מתחיל בתכנון נכון!! הרבה מהלקוחות שלי תוהים מה זה 'פריסות ריצוף' ובכלל "למה זה נצרך"? אז ככה, תדמיינו לעצמכם, עם כמה פיסות נייר שווים, הרכבת פאזל אחיד ושווה, בתא שטח מסיום קצת קשה? לכן ריצוף תמיד מחייב חיתוכים, מה שאומר שכמעט בוודאות תמיד יצאו חיתוכים לא שווים ודווקא בכניסה לחלל, או גרוע מזה...לכן חשוב לבצע מדידה מדויקת של השטח ע"מ לקבוע 'נקודות התחלה' נכונה כך שהריצוף יסתיים אלגנטי ואחיד, כמובן שכל זה נכון בריצוף סטנדרט ובמיוחד ככל שהוא יותר גדול אבל 'בחיפוי קירות' או בסוגי שילוב מורכבים כאבנים משתלבות או רצפת פרקט, שאפשר לבצע בכמעט שבע דרכים שונות!! אז חובה לבצע פריסה גם בלי הפרפקציוניסטיות של אחידות השטח.

הריצוף הוא חלק עיקרי מזרימת השפה העיצובית של כל החלל כולו ולכן אל תתפשרו על התיאום של הריצוף לסגנון הכללי שנבחר לבית, לפלטת הגוונים (בקירות הבית) ושאר האלמנטים שבו.

אהבתם את המאמר הקודם שלי בנושא 'בחירת שיש' מצ"ב ב -PDF 'גזור ושמור'...
 

קבצים מצורפים

  • ריצוף.pdf
    KB 524 · צפיות: 114
  • בחירת שיש.pdf
    KB 654.1 · צפיות: 94
נערך לאחרונה ב:

RACHEL PSHITIK

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
יפה מאד!
את צודקת מאד לגבי התאורה בולמות תצוגה. דווקא באולם תצוגה מסוים יש תאורה צהובה ש"מחממת" את הריצוף. לקוחה שלי בחרה דגם, ושהוא הגיע ליחידה שלה היא התקשרה אלי ואליהם בהיסטריה שהחליפו לה דגם... והתעקשה על זה.
בסוף התברר שזה אותו דגם והכל בגלל התאורה:(
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  0  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה