מידע שימושי איך מרזים דחוף!

יהודיתו

משתמש מקצוען
לכל מי שהגיבה על הרבלייף - פשוט תראו תוצאות זה דבר אחד
דבר שני - זה מוצר שצריך לצרוך עם הדרכה מסוימת.. ועם הדרכה זה סוג של תחליף מזון וזה דורש הרבה שתית מים ותה
במה זה יכול להיות רע? זה סה''כ תפריט בריא ומאוזן עם תחליף מזון..
 

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי

שירי כהן

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תגובה ראשונה שלי בפרוג רק כיוון שזה "בנפשי" אז שלום לכולם!

כל התגובות כאן היו מאוד חשובות ומעודדות אבל באמת זה כנראה לא המקום לסוג כזה של יעוץ
כדאי לפנות לתזונאי/ת מטעם הקופ"ח ולקבל הדרכה וליווי, אחרת עלולים ממש להינזק מכל מיני דיאטות שפשוט לא מתאימות. (לכל אחד מאתנו יש לא מעט תכונות גנטיות ייחודיות והרגלים שונים)

בכל זאת, לא אמנע מלציין שיש רק מפתח אחד מוכח מבחינה מדעית להפחתת משקל והוא: הורדת צריכת הקלוריות היומית אל מתחת לצריכה היומית או כדי לפשט את הדברים יותר, אל מתחת לBMR (ההוצאה הקלורית היומית במנוחה) וכן, זה אומר לספור קלוריות לפחות במשך כחודש בהקפדה יתרה! עד שמפנימים את הכמות וסוגי המזון שניתן לאכול כדי להמשיך להוריד במשקל. אמנם נכון שגם הורדה אל מתחת להוצאה הממוצעת השבועית למשל גם תהיה תועלתית אבל מאוד קשה ליישם סוג כזה של חישוב, גם מחמת שקשה מאוד לחשב את כל הקלוריות שנשרפות בפעילות גופנית (כמו ניקוי התריסים וקרצוף הפנלים לפסח וכו')
וגם בגלל שכאשר הגוף מזהה שינוי בכמות הקלורית הנצרכת במשך תקופה הוא משנה את כללי המשחק ומאלץ אותנו להוציא פחות קלוריות (מה שמוביל בסופו של דבר גם לשינוי בערך הBMR אבל עדיין זו נקודה טובה להתלות בה).

(יש שיטענו שהפחתת פחמימות דווקא ויש שיאמרו הפוך אבל מחקרים רבים הראו באופן חד משמעי שבסופו של דבר הפקטור הכמעט יחידי המשפיע על הורדה או העלאה במסת שומן הוא מדד הצריכה הקלורית)

דיאטה טובה כמובן היא כזו שניתן להתמיד בה אבל צריך להתרגל לכמה שינויים לא קלים:
א. תחושת רעב מסוימת (אין מה לעשות, אנחנו צורכים פחות קלוריות ממה שהגוף שלנו זקוק כדי לקיים את כל המסה הנוכחית שלנו)
ב. הכרות די משמעותית עם הערך הקלורי של המזון, שאר ערכיו התזונתיים והכמויות
ג. הימנעות כמעט מוחלטת מאכילה אימפולסיבית וכמו כן מי שסובל מהתמכרות למזון חייב לשקול טיפול פסיכותרפי תומך.
ד. פעילות גופנית תומכת הכוללת גם אירובי וגם אימוני כח (בשום אופן לא להסתפק באירובי בלבד, יש צורך בבניה של שריר והגדלת צפיפות עצם שאצל הסובלים מעודף משקל יש חוסר בשניהם)

זה על קצה המזלג ואני אינני מוסמך לייעץ בזה אלא שלמעלה מעשור אני לומד את התחום באופן די מקצועי לצורך עצמי ומשפחתי.

בהצלחה!
נכון לחלוטין.
אני ירדתי 22.5 קילו מהספירה הזו.
יש המון שיטות, וכל אחד אומר אחרת... אבל כדי באמת לרזות- צריך לשמור על חסר קלורי. נקודה.
אמנם לא לרעוב. כן לחסוך.
קילוגרם אחד של שומן בגוף שווה 7,000 קלוריות! ההמלצה היא לחסוך בכל יום 500 קלוריות. 3,500 בשבוע. סה"כ ירידה של 0.5 בשבוע, היא ירידה מצוינת לדעת כל התזונאים.
צר לי אם אני מאכזבת פה מישהו.. אבל אפילו כושר לא יעיל אם את מכניסה אח"כ חבילת שוקולד לפה.
הדיאטה הכי יעילה היא לחסוך קלוריות. לשרוף אותם בפעילות גופנית טובה. לדעת שכל דבר שמכניסים לגוף שלנו עולה לנו! והרבה! (היום אני יכולה להסתכל על אנשים ששותים קולה ולהזדעזע לעצמי: עוד חצי כוס עוד 40 קל' ועוד 40 קל'... ירחם ה'. ככה שמים אלפי קלוריות על כוסות קולה)
*אבל אם את באה בגישה של: אני הולכת לסבול, להכנס לסטרס של ספירה. להרוג את עצמי. אז תדעי שזה לא יצליח.
השינוי צריך להגיע מהתת מודע (שאת לא מפסידה כלום בכך שאת לא אוכלת פיצה עכשיו לדוגמא...) ומתוך מקום של מודעות, רצון לשינוי, כאב אמיתי ממה שנקרא...שומן, וידיעה ברורה שאת הולכת לשנות את הרגלי החיים שלך ורק להרוויח מזה.. (סתם דוגמא על עצמי.. קלילות. מראה טוב. בגדים שנראים הכי מחמיא שיש. בדיקות דם מעולות פלוס. ירידה של 3/4 מספר בכל עין בבדיקה אצל האופטמטריסט.. לכו תדעו אם זה לא מהגזר:) פנים חלקות. רעננות וקלילות)
ומי שחושבת שכשהיא נכנסת להרגלי חיים נכונים- היא נכנסת לכלא... שתדע שהיא טועה. היא פשוט יוצאת ממנו.
בהצלחה רבה!
 

sasasa

משתמש פעיל
אפשר לקבל פקוט בקשר לשתיה תודה וחג שמח.
בכיף!
לפי הרמב"ם שתיית מים בזמני הארוחה מפריעה לעיכול התקין של האוכל מדללת את נוזלי הקיבה, ומקררת את הכבד, לפיו, אסור לשתות 20 ד' לפני זמן הארוחה, בזמן הארוחה ושעתיים אחריה, זה בגדול, יש כללים נוספים, למשל לא לשתות אחרי מקלחת חמה, לשתות 10 דקות לפני ארוחת הבוקר על קיבה ריקה מים (יש לי חברות שיישמו רק את זה ואמרו שזה משנה את כל היום ונותן תחושת שובע)
מתרגלים מאוד מהר, לשים לב לשתות 20 ד' לפני(וזה גם תורם לכך שלא נהיה צמאים בזמן הארוחה) ולשים לב מתי סיימנו לאכול כדי שנדע לשתות בעוד שעתיים, לי אישית זה גרם לשתות הרבה הרבה יותר ממה שהייתי רגילה!
בהצלחה רבה...
 

sasasa

משתמש פעיל
מי שחושב שהרמב"ם היה מסכים שינהיגו הנהגות בריאות לפי הידע שהיה מקובל במאה ה-12 לא עיין בכתביו מעולם
קראת את הספר?
בתחילת הספר ישנן המלצות מפרופסורים על התוכן והכותב... לא מדובר בספר של מישהו תלוש מהמציאות והוא מסונכרן עם הרפואה המודרנית.
מלבד זאת בהקדמתו הוא כותב בעצמו שכשראה את דברי הרמבם בהלכות דעות לא ידע איך להתאים זאת לזמננו אך אחכ הוא ראה בקיצור שולחן ערוך של הר' שלמה גאנצפריד שהוא התאים ופירש את הרמבם לימינו.
הוא גם מביא המון מחקרים בני זמננו שמוכיחים את מה שהרמב"ם כתב לפני מאות שנים וגם כותב על דברים שלא רלוונטיים להיום, לדוג: הרמבם כתב שלא טוב לשתות מים על הבוקר והרב כותב שבימינו כשלכולנו יש שומנים עודפים ולא בריאים טוב לשתות על הבוקר כי השתיה הזו שורפת את השומנים האלו ובעבר כשעבדו בעבודות כפיים והיו צריכים את השומנים האלו ההמלצה הייתה לא לשתות.
חוץ מזה, אני לא יודעת מה איתך אבל אני סומכת הרבה יותר על הרמבם והר' גאנצפריד שכל כתביהם נכתבו מכישרון אלוקי ונבואי מאשר על מחקרים אינטרסנטיים בני ימינו שממומנים ע"י גורמים שברשימת הדברים שמעניינים אותם נמצא מקום ראשון הכיס שלך ומקום אחרון(אם בכלל) הבריאות שלך...
בכל אופן שכל אחד יעשה מה שעושה לו טוב, אחרי הכל אנחנו מכירים את הגוף שלנו טוב יותר מכל רופא.
 

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בתנאי שהמאזן הקלורי שלילי
וזה העיקר החשוב שצריך ליישם, מאזן קלורי שלילי!
(וחילוף החומרים בגוף מושפע בעיקר מהמאזן הקלורי)
ממש לא מסכימה...
קראתי הרבה בנושא למרות שאני לא צריכה להרזות.. ברגע שאת מחסירה מהגוף את הקלוריות בהתחלה יורד מסת השריר(דבר שלא בריא בכלל) ולכן מרזים אח"כ הגוף מתרגל למספר הקלוריות הנמוכות ומפסיקים לרדת אח"כ אם את אוכלת יותר כבר משמינים ולכן כל דיאטה כזאת לא תחזיק מעמד הרבה זמן, תראי לי מישהו שהחזיק יותר מכמה שנים ולא עלה בחזרה...
 

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טו

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם:
נקרא  21  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה