עזרה איך מרגישים את אלול?

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
לא מרגישה את אלול כמו כל שנה
אולי למישהו פה יש משהו קטן שיחזק שירומם קצת
בתוך כל המרוץ של החיים של העבודה איך מרגישים את אווירת אלול?
שומעת הרצאות אבל כולם מדברים גבוהה גבוהה ,צריכה משהו קרוב משהו שיתאים למציאות לזמן......
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אצלנו במשרד פתחנו את הבוקר עם יהודי ת''ח שנתן כמה מילים בזום -
רשמתי לעצמי את עיקרי הדברים, שאוכל לחזור עליהם עד לראש השנה.

מצורף בזה נקודות עיקריות שאמר.

פחות מ30 שעות לפני ראש השנה, הלב ממאן להאמין, בישיבה בסמינר גדלנו על אימת הדין, על הפחד הנורא שהיה אצל ראשי הישיבות הרבנים ופשוטי עם לפני דור בסך הכל, והיום – אוי כמה אנחנו רחוקים מכל קצה של פחד ואימה, שגרת החיים תופסת את כל הראש, והמחשבה על ראש השנה היא בעיקר על המאכלים והתפילה, אורחים וקורונה, ואיך נכנסת כאן המחשבה על היום הכי גורלי בשנה עבורנו, היום בו יקבע כל רגע ורגע של השנה הבאה,

ללא ספק זו השאלה שאני נשאל כל יום כמעט כל היום, איך מתחברים לאימת הדין, איך מתחברים לדין בכלל, הרי אנחנו כל כך רחוקים משם.

אין לי פתרון קל, אבל ווארט נפלא מפרשת השבוע האחרונה שקראנו תתן לנו אור קטן בקצה מנהרת הזמן, בפרשת נצבים אנחנו לומדים את הפסוקים הידועים 'כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא, לא בשמים היא וגו' ולא מעבר לים וגו', נחלקו רבותינו הראשונים על איזה מצוה מדבר משה רבנו, האם על לימוד התורה הקדושה או על מצות התשובה, הרמב"ן ועוד רבים מן הראשונים מבארים כי משה רבנו מדבר על מצות התשובה, והוא למעשה נותן לנו את ההדרכה להתחבר אל מצות התשובה,

אך לפני שנבין את דבריו, נשאלת השאלה, הרי תחילת פרשת נצבים מדברת על האדם ששב בתשובה, מספר פעמים אומרת התורה 'ושבת עד ה' אלקיך וגו', ואם כן מה עכשיו אומר לנו משה רבנו שוב הדרכה כיצד ואיך לשוב בתשובה.

ואולי אפשר לומר שמשה מדבר על אותו אחד על אותה אחת שלא הצליחה להתחבר לאווירת האלול, לאווירה הנוראה של יום הדין הקרב ובא, ועל פי דברי הספורנו נבאר את הפסוקים –

כי מצוה הזאת – היינו מצוות התשובה בזמן שעם ישראל בגלות, אינה מצריכה אותך לנביא, ואך לא לחכמי דור הרחוקים ממך, שיפרשו לך איך לעשות תשובה, ולכן לא בשמים היא, כי הרי רק מסר מנביא אנחנו זקוקים לעזרה משמים, וגם לא מעבר לים, רבותינו הגרים בארץ ישראל [מדובר על הגלות] אלא בפיך ובלבבך לעשותו, אתה יודע היטב מה אתה זקוק לחזור בתשובה, 'לב יודע מרת נפשו' אתה יודע היטב מה עליך לעשות.

אבל כאן נשאלת השאלה 'בפיך ובלבבך לעשותו', הרי קודם יש את הלב שמבאר לנו על מה לחזור בתשובה, ואחרי זה אנו מצווים להתוודות בפה, אז אם כך היה צריך לומר 'בלבבך ובפיך לעשותו', ומי שיתבונן בדברי המפרשים יראה שכמעט כולם מבארים שיש צורך בהרהור הלב, ואחרי זה בווידוי בפה, ואם כן השאלה זועקת מדוע אמרה התורה 'בפיך ובלבבך לעשותו'.

ואולי אפשר לומר שהפסוק מדבר אלינו, לרגעים שלנו, לתחושות שלנו, אנחנו נמצאים פחות מ30 שעות לפני יום הדין, והלב עדין לא נפתח, הרגש עדין לא התעלה על עצמו לחוש את האווירה המרוממת של ערב ראש השנה, ואנחנו מנסים ולא מצליחים, אומרת לנו התורה היקרה והקדושה – בפיך ובלבבך לעשותו.

תוציא בפה, פתח את הפה, תדבר עם אבא שבשמים, תתחיל לספר לו על הקשיים שלך, על החטאים שלך, על הריחוק שיש בניכם, על הלב הכואב שלא מרגיש את אווירת ראש השנה, ואחרי הפה יגיע הלב.

ואז כמה נהדרים הם מילות התורה 'בפיך ובלבבך לעשותו', איך לעשות את הלב מוכן ליום הדין? 'בפיך', תדבר.

מתחילים תפילת שמונה עשרה ועוצרים לרגע, רבונו של עולם – אבא היקר, האהוב, ומתחילים לדבר, ואחרי הפה יגיע הלב.

ועצה קטנה ליום הדין – ראש השנה הוא יום גדול ונשגב, ואנחנו רוצים להתפלל על כל מה שאנחנו צריכים, אבל היצר הרע יודע להשכיח מאיתנו, הילדים בוכים, הקטנים רעבים – ואופס עבר ראש השנה ושכחנו להתפלל על כל כך הרבה דברים, קחו רגע – תעצרו, דף ועט... ותרשמו, מה הבקשות, מה הצרכים, מה הרצונות החלומות השאיפות, ומה אתם מתחברים.

בברכת שנה טובה כתיבה וחתימה טובה

בריאות איתנה, וחיבור נפלא לאבא שבשמים.
 

יולי בולי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
D I G I T A L
אצלנו במשרד פתחנו את הבוקר עם יהודי ת''ח שנתן כמה מילים בזום -
רשמתי לעצמי את עיקרי הדברים, שאוכל לחזור עליהם עד לראש השנה.

מצורף בזה נקודות עיקריות שאמר.

פחות מ30 שעות לפני ראש השנה, הלב ממאן להאמין, בישיבה בסמינר גדלנו על אימת הדין, על הפחד הנורא שהיה אצל ראשי הישיבות הרבנים ופשוטי עם לפני דור בסך הכל, והיום – אוי כמה אנחנו רחוקים מכל קצה של פחד ואימה, שגרת החיים תופסת את כל הראש, והמחשבה על ראש השנה היא בעיקר על המאכלים והתפילה, אורחים וקורונה, ואיך נכנסת כאן המחשבה על היום הכי גורלי בשנה עבורנו, היום בו יקבע כל רגע ורגע של השנה הבאה,

ללא ספק זו השאלה שאני נשאל כל יום כמעט כל היום, איך מתחברים לאימת הדין, איך מתחברים לדין בכלל, הרי אנחנו כל כך רחוקים משם.

אין לי פתרון קל, אבל ווארט נפלא מפרשת השבוע האחרונה שקראנו תתן לנו אור קטן בקצה מנהרת הזמן, בפרשת נצבים אנחנו לומדים את הפסוקים הידועים 'כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא, לא בשמים היא וגו' ולא מעבר לים וגו', נחלקו רבותינו הראשונים על איזה מצוה מדבר משה רבנו, האם על לימוד התורה הקדושה או על מצות התשובה, הרמב"ן ועוד רבים מן הראשונים מבארים כי משה רבנו מדבר על מצות התשובה, והוא למעשה נותן לנו את ההדרכה להתחבר אל מצות התשובה,

אך לפני שנבין את דבריו, נשאלת השאלה, הרי תחילת פרשת נצבים מדברת על האדם ששב בתשובה, מספר פעמים אומרת התורה 'ושבת עד ה' אלקיך וגו', ואם כן מה עכשיו אומר לנו משה רבנו שוב הדרכה כיצד ואיך לשוב בתשובה.

ואולי אפשר לומר שמשה מדבר על אותו אחד על אותה אחת שלא הצליחה להתחבר לאווירת האלול, לאווירה הנוראה של יום הדין הקרב ובא, ועל פי דברי הספורנו נבאר את הפסוקים –

כי מצוה הזאת – היינו מצוות התשובה בזמן שעם ישראל בגלות, אינה מצריכה אותך לנביא, ואך לא לחכמי דור הרחוקים ממך, שיפרשו לך איך לעשות תשובה, ולכן לא בשמים היא, כי הרי רק מסר מנביא אנחנו זקוקים לעזרה משמים, וגם לא מעבר לים, רבותינו הגרים בארץ ישראל [מדובר על הגלות] אלא בפיך ובלבבך לעשותו, אתה יודע היטב מה אתה זקוק לחזור בתשובה, 'לב יודע מרת נפשו' אתה יודע היטב מה עליך לעשות.

אבל כאן נשאלת השאלה 'בפיך ובלבבך לעשותו', הרי קודם יש את הלב שמבאר לנו על מה לחזור בתשובה, ואחרי זה אנו מצווים להתוודות בפה, אז אם כך היה צריך לומר 'בלבבך ובפיך לעשותו', ומי שיתבונן בדברי המפרשים יראה שכמעט כולם מבארים שיש צורך בהרהור הלב, ואחרי זה בווידוי בפה, ואם כן השאלה זועקת מדוע אמרה התורה 'בפיך ובלבבך לעשותו'.

ואולי אפשר לומר שהפסוק מדבר אלינו, לרגעים שלנו, לתחושות שלנו, אנחנו נמצאים פחות מ30 שעות לפני יום הדין, והלב עדין לא נפתח, הרגש עדין לא התעלה על עצמו לחוש את האווירה המרוממת של ערב ראש השנה, ואנחנו מנסים ולא מצליחים, אומרת לנו התורה היקרה והקדושה – בפיך ובלבבך לעשותו.

תוציא בפה, פתח את הפה, תדבר עם אבא שבשמים, תתחיל לספר לו על הקשיים שלך, על החטאים שלך, על הריחוק שיש בניכם, על הלב הכואב שלא מרגיש את אווירת ראש השנה, ואחרי הפה יגיע הלב.

ואז כמה נהדרים הם מילות התורה 'בפיך ובלבבך לעשותו', איך לעשות את הלב מוכן ליום הדין? 'בפיך', תדבר.

מתחילים תפילת שמונה עשרה ועוצרים לרגע, רבונו של עולם – אבא היקר, האהוב, ומתחילים לדבר, ואחרי הפה יגיע הלב.

ועצה קטנה ליום הדין – ראש השנה הוא יום גדול ונשגב, ואנחנו רוצים להתפלל על כל מה שאנחנו צריכים, אבל היצר הרע יודע להשכיח מאיתנו, הילדים בוכים, הקטנים רעבים – ואופס עבר ראש השנה ושכחנו להתפלל על כל כך הרבה דברים, קחו רגע – תעצרו, דף ועט... ותרשמו, מה הבקשות, מה הצרכים, מה הרצונות החלומות השאיפות, ומה אתם מתחברים.

בברכת שנה טובה כתיבה וחתימה טובה

בריאות איתנה, וחיבור נפלא לאבא שבשמים.
ואוו מחזק ממש
תודה!!
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
פתחתי בשבת עם הילדים מחזור המבואר, בקטע של "ונתנה תוקף". הסברתי להם ואיתם את פירוש המילות. הכנסנו דוגמאות מהשנה האחרונה. ממש עזר לי להתחבר, וידעתי שלא משנה אם אגיע לתפילה הזו בחג או לא... זה גם סוג של תפילה, ובכוונה עמוקה.
אח"כ שרנו קצת ממילות התפילה,
ודיברנו על טקס ההמלכה- על טקסים בכלל -למשל של מלכת אנגליה. מי מוזמן? מי מריע? מי אפילו לא יודע שיש טקס?
דרך הדיבור הפשוט לילדים אני עצמי נכנסת לאווירה.
 

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
שומעת הרצאות אבל כולם מדברים גבוהה גבוהה ,צריכה משהו קרוב משהו שיתאים למציאות לזמן.....

קראתי משהו יפה בעיתון קטיפה בשבת,
שבשנה אחת בעל התוקע של הבעש"ט לפני התקיעות חיפש את הדף עם כל הכוונות והפרושים והייחודים וכו על התקיעות שהכין לפני ר"ה,
אך הדף נעלם לו והיה מאד שבור מכך ותקע בלי להתכוון את הכוונות והייחודים הנ"ל.
לאחר ר"ה אמר לו הבעש"ט שהתקיעות השנה היו משהו מיוחד ובקעו שערי שמיים יותר מתמיד,
שאל אותו בעל התוקע-איך זה יכול להיות הרי לא היו לי את כל הכוונות והייחודים וכו'' כמו בכל שנה?
אמר לו הבעש"ט-היה לך לב נשבר בגלל שהדף נעלם, וכשיש לב נשבר שערי שמיים נפתחים ולא צריך שום כוונות מיוחדות וייחודים וכו, הלב זה הדבר הכי יקר בעיני ה'.
אותי זה ממש חיזק-הקב"ה לא מבקש ממנו לעשות שמיניות באויר ולהרגיש כמו הרבניות בכל הסיפורים ההרואיים(בלי לזלזל כמובן חלילה), הוא פשוט רוצה את הלב האותנטי, האמיתי והלכאורה פשוט שלנו.
 

999 ריצ'ל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא מרגישה את אלול כמו כל שנה
אולי למישהו פה יש משהו קטן שיחזק שירומם קצת
בתוך כל המרוץ של החיים של העבודה איך מרגישים את אווירת אלול?
שומעת הרצאות אבל כולם מדברים גבוהה גבוהה ,צריכה משהו קרוב משהו שיתאים למציאות לזמן......
יש לך מייל אני יכולה לשלוח לך משהו
 

999 ריצ'ל

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
.
 

קבצים מצורפים

  • 20261798918148ca8957cbed752d29cf.jpg
    20261798918148ca8957cbed752d29cf.jpg
    KB 111.3 · צפיות: 99

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא מרגישה את אלול כמו כל שנה
אולי למישהו פה יש משהו קטן שיחזק שירומם קצת
בתוך כל המרוץ של החיים של העבודה איך מרגישים את אווירת אלול?
שומעת הרצאות אבל כולם מדברים גבוהה גבוהה ,צריכה משהו קרוב משהו שיתאים למציאות לזמן......
השנה באמת שלא חייבים הרצאות בשביל להתעורר.

מספיק לעבור על זה-
זה מה שעלה לי בשלוף, ולא נראה לי שצריך יותר מזה כדי להתעורר.
כ---ל זה נכתב בדיוק לפני שנה..

זה ורק אחוז קטן ממה שבאמת קרה. (כל אחד ושקו הוא)

אם רק היינו יודעים, לא נראה לי שהיה מישהו שהיה נשאר אדיש ולא עושה הכל לקרוע שערי שמים!

שנה טובה ומבורכת! כתיבה וחתימה טובה!!
ורק בשורות טובות תמיד!!
 
נערך לאחרונה ב:

צדיק כתמר יפרח

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ממליצה מאאד! לשמוע את ההרצאה של הרבנית ליבי צין בקו לכה דודי שמספרו 025671525 שם להקיש 3 ואז 6 ואז 1
הרצאה מדהימה ומקרבת מאד!
היא בערך שעה אבל כל דקה יהלום!
בהצלחה!
שנה טובה ומתוקה לכל בית ישראל!
 

הי אני אפרת

משתמש סופר מקצוען
היו לי הרבה שנים כאלה. שהלב היה יבש וחשבתי שהוא יתעורר מדברים מפחידים, מאסונות שקרו , מאימת הדין
ואז גיליתי שמה שהכי מקרב זה לדעת שאבא כאן
והוא אוהב, מלך כל יכול, נותן מאוצר מתנת חינם
וכך עמדתי לפניו, כמו בת אל אבא, מבקשת, מדברת, והדמעות והקרבה באו מעצמם
ופתאום אלול הוא חודש כל כך מתוק

פשוט לבקש שיראה אותנו, כמו שאנחנו, בשר ודם, והוא מלך, לבקש שיתן מאוצר מתנת חינם ולא מצד המעשים שלנו
שנה טובה ומתוקה מתוקה!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה