דיגיטל איך לכתוב בריף לסרט תדמית?

kiryatech

משתמש רשום
AnchorIcon.gif
כל מנהל\ת שיווק רוצה לתת לצוות השיווק כלים שיווקיים טובים לעבוד איתם.
מסט הכלים שנמצאים על המדף, סרט הוא אחד המורכבים שבהם אם לא המורכב ביותר.

אז איך מפיקים סרט טוב? - מתחילים עם תסריט טוב ואיך כותבים תסריט טוב?

בניגוד לסרט קולנוע, בו התסריט הוא תוצר קריאטיבי טהור שנובע מהכישרון של התסריטאי (וגם של הבמאי והמפיק) בסרטים שאתם מפיקים התסריט הוא תוצר של שיתוף הפעולה בין היכולת שלכם, להעביר בצורה הכי ברורה את הצרכים שלכם, לבין היכולת הקריאטיבית של חברת ההפקה ליצור קונספט קולנועי ולאחר מכן תסריט מפורט שיענה במדויק על הציפיות שלכם.

אני רוצה לדבר על החלק שלכם, אנשי השיווק, במשוואה. על הבריף שאתם מכינים לצורך קבלת הצעה להפקת סרטי תדמית .

מסמך הבריף צריך לענות בצורה פשוטה וברורה על שלוש שאלות:

1. מי הוא קהל המטרה שלנו?למי אנחנו מתכוונים להראות את הסרט?

הגדרת קהל המטרה הוא עניין ראשון במעלה. היא תגדיר לא רק את תוכן הפניה אלא גם את האופי שלה. בהצגת טכנולוגיה רפואית חדשה, הפניה אל הרופאים תהיה שונה מהפניה אל החולים. גם בתוכן וגם בצורה. גם אם זה לגיטימי שלסרט יהיה יותר מקהל מטרה אחד, יש להיזהר בהגדרת ריבוי קהלים. תסמונת הגם וגם וגם מובילה בדרך כלל לסרט של פשרות במקרה הטוב וסרט מגובב ומבולבל במקרה הרע.

2. מה המסר השיווקי של הסרט? מה אנחנו רוצים להגיד לקהל\י המטרה שלנו? הגדרת המסר תאפשר להתמקד בפתרון קריאטיבי מדויק. כמו בריבוי קהלי מטרה, ריבוי מסרים יבלבל את אלה שאמורים לספק את הפתרון הקריאטיבי.

במידה ולסרט חייב להיות יותר ממסר אחד דרגו את חשיבות המסרים וקבלו זאת כאפשרות שתהיו חייבים לוותר על משהו על מנת לקבל קונספט חד וברור. ספקו את כל המידע הנדרש לדעתכם אבל אל תבלבלו מסר עם מידע. המידע שאנו נמסור בסרט חייב לתמוך במסר שאנו רוצים להעביר אבל הוא לא המסר. ציון מספר הפטנטים שנמצאים במוצר או בטכנולוגיה יתמוך במסר של חדשנות אבל מספר הפטנטים הוא לא המסר שאתם רוצים להעביר.

3. איפה ואיך אתם רוצים להשתמש בסרט? בתערוכה? בכנס? באתר האינטרנט שלכם? כל אחת מהאפשרויות משפיעה על המוצר הסופי. בסביבה רועשת כמו תערוכה הפסקול ובמיוחד הקריינות הופכים כמעט ללא רלבנטיים. אורך הסרט הופך להיות משמעותי ויש לבחון אם רוצים אותו כטיזר, כמושך קהל, כשהמסך פונה אל המעברים או כיחידת תוכן עצמאית בתוך הביתן. בהצגה בפני קהל שבוי (כנסים או מפגשים אישיים) האורך הופך להיות פחות משמעותי.

כשאתם מפיקים סרט שמיועד לאתר האינטרנט גודל המסך הנצפה משפיע על כמות הפרטים שאפשר לדחוס לכל פריים ובוודאי על כמות ואורך הכותרות שתשתמשו בהם. ככלל, ייתכן שהצרכים שלכם יחייבו שימוש ביותר מאשר מקום אחד.

נסו להגדיר את המקום החשוב ביותר והיו פתוחים לאפשרות של יצירת גרסאות מותאמות לשימושים שונים. למשל, הסרט המלא לכנס יהיה באורך של חמש דקות וילווה בקריינות. הגרסה לתערוכה תהיה באורך של שתי דקות ותלווה בכותרות קצרות שמעבירות את המידע והמסרים העיקריים הנדרשים.

תשובות ברורות לשלושת השאלות האלו הם פתיחה מצוינת לקבלת הצעות קריאטיביות טובות מחברות ההפקה שפניתם אליהן. חסר עוד מרכיב אחד כדי שההצעות שאתם מקבלים תהינה גם רלבנטיות. מסגרת תקציב להפקה. רעיונות טובים שעונים באופן מדויק לבריף אך עולים כפול מהתקציב המתוכנן אינם רלבנטיים. ידיעה מוקדמת של מסגרת התקציב תעזור לכוון את החשיבה הקריאטיבית לתוך אותה מסגרת או לפחות לסביבתה.

בהצלחה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת זְכוֹר יְהוָה לְדָוִד אֵת כָּל עֻנּוֹתוֹ:ב אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַיהוָה נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ג אִם אָבֹא בְּאֹהֶל בֵּיתִי אִם אֶעֱלֶה עַל עֶרֶשׂ יְצוּעָי:ד אִם אֶתֵּן שְׁנַת לְעֵינָי לְעַפְעַפַּי תְּנוּמָה:ה עַד אֶמְצָא מָקוֹם לַיהוָה מִשְׁכָּנוֹת לַאֲבִיר יַעֲקֹב:ו הִנֵּה שְׁמַעֲנוּהָ בְאֶפְרָתָה מְצָאנוּהָ בִּשְׂדֵי יָעַר:ז נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו:ח קוּמָה יְהוָה לִמְנוּחָתֶךָ אַתָּה וַאֲרוֹן עֻזֶּךָ:ט כֹּהֲנֶיךָ יִלְבְּשׁוּ צֶדֶק וַחֲסִידֶיךָ יְרַנֵּנוּ:י בַּעֲבוּר דָּוִד עַבְדֶּךָ אַל תָּשֵׁב פְּנֵי מְשִׁיחֶךָ:יא נִשְׁבַּע יְהוָה לְדָוִד אֱמֶת לֹא יָשׁוּב מִמֶּנָּה מִפְּרִי בִטְנְךָ אָשִׁית לְכִסֵּא לָךְ:יב אִם יִשְׁמְרוּ בָנֶיךָ בְּרִיתִי וְעֵדֹתִי זוֹ אֲלַמְּדֵם גַּם בְּנֵיהֶם עֲדֵי עַד יֵשְׁבוּ לְכִסֵּא לָךְ:יג כִּי בָחַר יְהוָה בְּצִיּוֹן אִוָּהּ לְמוֹשָׁב לוֹ:יד זֹאת מְנוּחָתִי עֲדֵי עַד פֹּה אֵשֵׁב כִּי אִוִּתִיהָ:טו צֵידָהּ בָּרֵךְ אֲבָרֵךְ אֶבְיוֹנֶיהָ אַשְׂבִּיעַ לָחֶם:טז וְכֹהֲנֶיהָ אַלְבִּישׁ יֶשַׁע וַחֲסִידֶיהָ רַנֵּן יְרַנֵּנוּ:יז שָׁם אַצְמִיחַ קֶרֶן לְדָוִד עָרַכְתִּי נֵר לִמְשִׁיחִי:יח אוֹיְבָיו אַלְבִּישׁ בֹּשֶׁת וְעָלָיו יָצִיץ נִזְרוֹ:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

תקווה לעתיד טוב יותר • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה