מידע שימושי איך להינצל במלחמה בעזה

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
חשוב מאוד לפרסם את הדברים לכל אחד, בפרט מי שמכיר חיילים שלוחמים בשטח, או אחרים שיעבירו להם את זה.

בתחילת המלחמה נכנסו לברכה לאדמו"ר מאמשינוב מספר תלמידים מישיבה של בעלי תשובה בבית וגן, שקיבלו צו גיוס למילואים,
הוא אמר להם שחמאס גרמו חילול ה' נורא במתקפה והטבח שהם עשו לעם ישראל, ועכשיו כשנלחמים בהם זה לבטל את החילול ה' הנורא ולעשות קידוש ה'. והוא אמר, שכל מי שילך רק עם הכוונה הזאת, שכל הזמן ירצה לעשות קידוש ה' ולבטל את החילול ה' וודאי שיחזור משם חי ובריא.
מצווה לפרסם. וה' יעזור שיהיה באמת רק קידוש ה' ושכולם יחזרו בריאים ושלמים, אמן.
 
נערך לאחרונה ב:

אנטוריום

משתמש מקצוען
משנה תורה לרמב"ם
מלכים ומלחמות פרק ז' הל' ט"ו
"ומאחר שיכנס בקשרי המלחמה ישען על מקוה ישראל ומושיעו בעת צרה וידע שעל יחוד השם הוא עושה מלחמה וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד ולא יחשוב לא באשתו ולא בבניו אלא ימחה זכרונם מלבו ויפנה מכל דבר למלחמה וכל המתחיל לחשוב ולהרהר במלחמה ומבהיל עצמו עובר בלא תעשה שנאמר אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם ולא עוד אלא שכל דמי ישראל תלויין בצוארו ואם לא נצח ולא עשה מלחמה בכל לבו ובכל נפשו הרי זה כמי ששפך דמי הכל שנאמר ולא ימס את לבב אחיו כלבבו והרי מפורש בקבלה ארור עושה מלאכת ה' רמיה וארור מונע חרבו מדם וכל הנלחם בכל לבו בלא פחד ותהיה כוונתו לקדש את השם בלבד מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה ויבנה לו בית נכון בישראל ויזכה לו ולבניו עד עולם ויזכה לחיי העולם הבא שנאמר כי עשה יעשה ה' לאדוני בית נאמן כי מלחמות ה' אדוני נלחם ורעה לא תמצא בך וגו' והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלהיך"
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
חבל שלא הפיצו את זה קצת קודם.
עכשיו כשהם בפנים אפילו לבני משפחה קרובים ביותר אין קשר איתם למעט אדם שלישי שמוסר דיווח פעם ביום.
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
חבל שלא הפיצו את זה קצת קודם.
עכשיו כשהם בפנים אפילו לבני משפחה קרובים ביותר אין קשר איתם למעט אדם שלישי שמוסר דיווח פעם ביום.
אין מה לעשות, זה קצב של אמשינוב...
אני בכל אופן שמעתי את זה כו"כ פעמים בימים הראשונים שמייד אחרי שמחת תורה.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אין מה לעשות, זה קצב של אמשינוב...
אני בכל אופן שמעתי את זה כו"כ פעמים בימים הראשונים שמייד אחרי שמחת תורה.
חבל,
אני מכירה המון כאלו שגויסו בצו 8 (אבות למשפחות- לא חרדים), שחיפשו כל דבר הכי קטן שיכול לשמור ולהגן עליהם.
לא שזה חד משמעי, אבל בכ''ז.
 

אמת מארץ תצמח

משתמש מקצוען
בהחלט!
(אבות למשפחות
כל הרעיון הוא:
ולא יחשוב לא באשתו ולא בבניו אלא ימחה זכרונם מלבו
לא שזה חד משמעי, אבל בכ''ז.
נכון, אבל נפסק ברמב"ם!
ויש דבר שכבר מופיע בתורה:
כי תצא מחנה על אויבך ונשמרת מכל דבר רע.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
כל הרעיון הוא:
הוספתי את זה כדי להבהיר את הפחד והחשש שהיה בזמנו, לא רק על עצמם אלא על עצם זה שיש ילדים קטנים מאחור,
נכון, אבל נפסק ברמב"ם!
יפה.
רק חבל שעכשיו הוציאו את זה.
מקווה שהגיע אליהם בדרך כלשהי אז.
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
חבל שלא הפיצו את זה קצת קודם.
עכשיו כשהם בפנים אפילו לבני משפחה קרובים ביותר אין קשר איתם למעט אדם שלישי שמוסר דיווח פעם ביום
בהצלת חיים, אף פעם לא מאוחר. ומי יודע עוד כמה זמן זה ייקח.
בעידן של היום אין כזה דבר אין קשר, תמיד עוברים דברים.
אפשר להדפיס את הרמב"ם הזה ולשלוח עם חבילות וציוד שמגיע לשם.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בהצלת חיים, אף פעם לא מאוחר. ומי יודע עוד כמה זמן זה ייקח.
בעידן של היום אין כזה דבר אין קשר, תמיד עוברים דברים.
מי שמכיר לפחות חייל אחד קרבי שנמצא כעת בעזה יספר לך מעולה כמה אין קשר גם בעידן 2023...
עם כל הסרטונים הנחמדים שרצים עכשיו-צריך להבין ולזכור שזו מלחמה ויש מי שנלחם בה פנים מול פנים.
 

נעמה -

משתמש סופר מקצוען
סגולה נוספת.
הרב מוצפי ציטט בשם הארי הקדוש,
לכוון ב'כי לא עזבת דורשיך הוי"ה' סופי תיבות תכה. שזה אותיות שם הקדוש הת"ך, אחד מע"ב השמות הקדושים, [ועם השם הזה משה היכה את המצרי].
שכל מי שמכוון בזה סגולה להינצל מאויביו, ומובטח לו שלא יהא לו שום נזק באותו היום.
הרב אמר בשיעור, בואו נכוון בפסוק הזה, אומרים אותו בסוף תפילת ובא לציון, וניכנס מחר לתוך עזה ולחיזבלה. כי אין לאויבים שום שליטה אחרי זה. מי שמכוון בזה אין לו בכלל מה לפחד.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
למי שלא ברור לו מאליו שהמלחמות היום הם לא אותו דבר מהמלחמות בזמן הבית, אז הוא בבעיה.
בכל מקרה, אני רק רוצה להשלים את הציטוט מהרמב"ם:
הלכות מלכים ומלחמות פרק ז' הלכה ג':
עת שעורכין המערכות והם קרבים להלחם משוח מלחמה עומד במקום גבוה וכל המערכות לפניו ואומר להם בלשון הקדש שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה על אויביכם אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם כי ה' אלהיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם עד כאן אומר משוח מלחמה וכהן אחר תחתיו משמיע אותו לכל העם בקול רם ואח"כ מדבר משוח מלחמה מי האיש אשר בנה בית חדש וגו' ומי האיש אשר נטע כרם וגו' ומי האיש אשר ארש וגו' עד כאן משוח מלחמה מדבר והשוטר משמיע לכל העם בקול רם ואחר כך מדבר השוטר מעצמו ואומר מי האיש הירא ורך הלבב ושוטר אחר משמיע לכל העם.
בהלכות הבאות הרמב"ם מאריך בפרטי הדינים של מי הם החוזרים לביתם (איזה בית בנו ואיזה אשה נשאו ואיזה כרם נטעו זה בכלל בנה בית חדש וכו' ואיזה לא).
ובהלכה ט"ו:
מי האיש הירא ורך הלבב כמשמעו שאין בלבו כח לעמוד בקשרי המלחמה ומאחר שיכנס בקשרי המלחמה ישען על מקוה ישראל ומושיעו בעת צרה וידע שעל יחוד השם הוא עושה מלחמה וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד ולא יחשוב לא באשתו ולא בבניו אלא ימחה זכרונם מלבו ויפנה מכל דבר למלחמה וכל המתחיל לחשוב ולהרהר במלחמה ומבהיל עצמו עובר בלא תעשה שנאמר אל ירך לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם ולא עוד אלא שכל דמי ישראל תלויין בצוארו ואם לא נצח ולא עשה מלחמה בכל לבו ובכל נפשו הרי זה כמי ששפך דמי הכל שנאמר ולא ימס את לבב אחיו כלבבו והרי מפורש בקבלה ארור עושה מלאכת ה' רמיה וארור מונע חרבו מדם וכל הנלחם בכל לבו בלא פחד ותהיה כוונתו לקדש את השם בלבד מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה ויבנה לו בית נכון בישראל ויזכה לו ולבניו עד עולם ויזכה לחיי העולם הבא שנאמר כי עשה יעשה ה' לאדוני בית נאמן כי מלחמות ה' אדוני נלחם ורעה לא תמצא בך וגו' והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלהיך.
ומוסיף הכסף משנה:
מי האיש וכו'. משנה שם ר"ע אומר הירא ורך הלבב כמשמעו שאינו יכול לעמדו לעמוד בקשרי המלחמה ולראות חרב שלופה ר"י הגלילי אומר הירא ורך הלבב זה שמתירא מן העבירות שבידו וכו' ר' יוסי אומר אלמנה לכ"ג גרושה וחלוצה לכהן הדיוט וכו' זהו הירא ורך הלבב ואמרו בגמרא דאיכא בין ר' יוסי לר"י הגלילי עבירה דרבנן דלר"י הגלילי חוזר עליה ולר"י אינו חוזר ומ"מ לדברי שניהם עבירה דאורייתא חוזר עליה ופסק רבינו כר"ע ואמרינן נמי בגמרא דמודה ליה ר"י הגלילי בההיא משום דכתיב ולא ימס את לבב אחיו כלבבו אלא דס"ל דאיש הירא היינו ירא מעבירות שבידו:
 
נערך לאחרונה ב:

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
ואיפה כתוב שזה רק על פי תורה ובהוראת הסנהדרין?
2 פרקים לפני זה במלכים ומלחמות פרק ה' הלכה א':
אין המלך נלחם תחלה אלא מלחמת מצוה ואי זו היא מלחמת מצוה זו מלחמת שבעה עממים ומלחמת עמלק ועזרת ישראל מיד צר שבא עליהם ואחר כך נלחם במלחמת הרשות והיא המלחמה שנלחם עם שאר העמים כדי להרחיב גבול ישראל ולהרבות בגדולתו ושמעו.
הלכה ב':
מלחמת מצוה אינו צריך ליטול בה רשות בית דין אלא יוצא מעצמו בכל עת וכופה העם לצאת אבל מלחמת הרשות אינו מוציא העם בה אלא על פי בית דין של שבעים ואחד.
ובמפרשים:
פירוש מה שכתב רבינו להרבות בגדולתו ושמעו ר"ל כדי שיראו ולא יבואו עליו (להרתעה, א.א.). הרל"ם.
אלא י"ל דמדלא כתב רבינו גבי מלחמת מצוה אלא מלחמת ז' עממין ועמלק ועזרה מצר משמע דכל זולת זה הוי רשות וגבי רשות דלא נקטו אלא להרחיב הגבול ולהרבות הגדולה לרבותא דאפי' בכהאי גוונא מותר להלחם ועיין בכנסת הגדולה חלק א' בלשונות שבסוף הספר: (בני יהודה)
אמנם מה שיש לתמוה בדברי רבינו שאיך קרא לעזרת ישראל מיד צר מצוה והא רבנן קרו ליה רשות ולא מצוה והיכי מזכי שטרא לבי תרי, למלחמת עמלק קרי מצוה כרבנן ולעזרת ישראל מיד צר קרי מצוה כר' יהודה, דלרבנן לא קרי אלא רשות ולא מצוה והעוסק בה חייב מצוה. ועוד ... ועוד שרבינו עצמו כתב בפי' המשנה היפך זה וז"ל ואמנם מחלקותם בהריגת ההורגים אותם ולהחלישם עד שלא יהרגו ישראל ולא ילחמו תנא קמא קורא לזה רשות ואחר שכאן מנה מלחמת עמלק מצוה כת"ק איך קרא מלחמת אויבים מצוה והא רבנן קרו ליה רשות דכפי זה עוסק בה חייב באחרת. וכבר חשבתי לומר דאיכא תרי גווני עזרת ישראל מיד צר, ההיא דגמרא דקרו רבנן רשות מיירי דלא באו עדיין אלא שהם מתפחדים שמא יבואו הגוים וזה שאמרו דלא ליתו גוים עלייהו אבל עדיין לא באו והא קרו רבנן רשות, אבל אם באו כבר להלחם קרו רבנן מצוה ובהא מיירי הרמב"ם ז"ל שכן כתב בעזרת גוים שבאו עליהם שכבר באו. וזה דוחק דהא איכא תרתי חלוקות בעזרת גוים ואיכא חלוקא דכולי עלמא מודו דאינו רשות אמאי משתמיט רבא מלהזכירה ונדי לחלוקת לרווחא. (גופי הלכות)
אבל מ"מ קשה למה לא כתב רבינו דהא דלמעוטי עכו"ם דלא ליתו עלייהו הוי רשות כרבנן דאמרי למעוטי עכו"ם דלא ליתו עלייהו דהוי רשות ולא כתב אלא שנלחם עם שאר העם להרחיב גבול ישראל דהיינו מלחמת בית דוד לרווחא דאמרו בגמרא דהכל מודים בה וחלוקה דפלוגתא לא הוזכרו בדבריו כלל. וי"ל דהוזכרה במה שאמר ולהרבות בגדולתו ושמעו דהכוונה שיראו ממנו ולא יבאו עליו והיינו למעוטי עכו"ם דלא ליתו עלייהו: (לחם משנה)
ומה שאמר ועזרת ישראל וכו' לא קאי למה שאמר לעיל ואיזהו מלחמת מצוה וכו' אלא קאי למה שאמר דהקדים וכו' והיינו לענין שהקדים [מלחמה מיד צר] למלחמת הרשות לגמרי דלא פליגי ומודו כו"ע וזהו שכתב אין נלחם תחלה אלא מלחמת מצוה ואיזהו וכו' זו מלחמת ז' עממין ומלחמת עמלק ואח"כ כתב עזרת ישראל מדי צר וכו' ר"ל שתקדים למלחמת הרשות גמורה וזהו דלא קאמר ומלחמת צר שבא עליהם וכו' אלא ועזרת צר וכו' והיינו דאע"ג דלא איתקרי מצוה מ"מ היכי יתקרי רשות כיון שעל כרחם הם מוכרחים לילך ולילחם (פרי האדמה)
 

אנטוריום

משתמש מקצוען

האם עכשיו הזמן והמקום להרפות את ידי אותם המסכנים ומחרפים נפשם כדי להסיר מעל ישראל את האוייב האכזר והמר ולהשיב לביתם את אותם שבשבי??

ולדון ולכתוש עד דק שאין זה מלחמת מצווה ואין זה אלא רשות
 
נערך לאחרונה ב:

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
א. אם היה מלחמת מצווה ולא עמד הכהן וכל הסדר אין זו מלחמת מצווה??
לא. מלחמת מצווה על פי דין חייבת להיות על פי מלך!
ויש לה דינים איך היא נראית.
רק שמצווה המלך לא צריך גם לדון על זה בסנהדרין וברשות כן.
לפי חידוש הרמב"ם שהפירוש הוא שתלוי בכוונת האדם שעושה את המלחמה למלחמות ה'???
אין פה שום חידוש של הרמב"ם, אלא שיטת חז"ל.
הרמב"ם מדבר על מלחמת ישראל (עם מלך וסנהדרין ומחנה קדוש ומשוח מלחמה וכו') שבו החייל עצמו גם (חוץ מהמערכה הכללית) מכוון לשם שמיים ולא לעניינים אחרים, ובעיקר, לא מפחד ללחום!
ג. האם עכשיו הזמן והמקום להרפות את ידי אותם המסכנים ומחרפים נפשם כדי להסיר מעל ישראל את האוייב האכזר והמר ולהשיב לביתם את אותם שבשבי??
עכשיו זה הזמן להוסיף טיפטיפה צלילות הדעת מול גל של דברים שהיו רחוקים שנות אור מהציבור החרדי והתחילו להיכנס בשצף קצף בחסות המלחמה.
זה נכתב לחרדים ולא לחיילים.

ואם לא מספיק מובן הנקודה:
היום אנחנו החרדים הגלותיים ;) בגלות, ומשכך אין מושג כזה של מלחמות ישראל! אין לא מלחמת מצווה ולא מלחמת רשות, כי אין גאולה ואין מלך! (וגם לא ממלכה או שלטון יהודי). אבל זה ייכנס למידי הרבה ויכוחים, לכן כדאי קודם לראות שזה קצת רחוק ממה שהיה אז!
כשמדברים על המלחמה בעזה כמלחמת ישראל, אז גם אם זה היה עם כל ההלכות זה לא נכון, כי אין מושג של מלחמת ישראל בגלות, אבל לפחות לזכור שבמלחמת ישראל יש גם הלכות!
של מלך, סנהדרין, משוח מלחמה, זקיפים, וכו'.
ויש גם הלכות של כאלה שלא יוצאים למלחמה כלל.
ויש כאלה שחוזרים מעורכי המלחמה, וביניהם כל אלה שהתחתנו בשנה האחרונה, או רכשו דירה בשנה האחרונה, או "נטעו כרם" (פתחו עסק חדש) בשנה האחרונה.
וגם "כל הירא ורך הלבב", שאינם יכולים לראות חרב שלופה, ושעברו אי פעם על מצווה דרבנן! ויראים שזה יזיק להם.
אה, והצבא הוא בלי נשים בכלל, ורק לנשואים ומעל גיל 20.

אז בבקשה, כי אין שום דמיון ואין מה לנסות להשוות.
האם בפועל מה זה אומר לחיילים? לא יודע!
אבל מה זה אומר לנו? בהחלט קודם כל לא להתחיל להשוות לצבא דוד ושלמה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
רק להדגיש שיש הלכות וחיזוקים גם למי שנלחם, והחפץ חיים דאג לחזק את אלה שנלחמו בצבאות רוסיה והלוחמים נגדה במלחמת העולם הראשונה (על אף שזה וודאי לא מלחמת מצווה..., ולא על פי דין... :)).
אבל, בלי להשוות למלחמות ישראל בזמן הבית!
 

אנטוריום

משתמש מקצוען
האשכול הזה הוא לא לחרדים שמתלבטים אם זה כמו שלמה ודוד או לא אלא

"איך להינצל במלחמה בעזה"​

ומשכך, הדישה בנושא זה כאן אינה עונה לתואר של דיון הלכתי.. אלא ..
זו לא מטרת האשכול ולא העניין שלו.
תתכבד ותפתח אשכול בנושא.. אולי כדאי בפורומים טיפל'ה יותר תורניים.
ושוב, הרמב"ם הובא לאחר דברי האדמור מאמשינוב שליט"א, וכביאור היכן נאמרו דבריו ובמטרה לחזק ידים רפות
ביניהם של נשים שבעליהם במלחמה ודואגות וחרדות ושאר קרובי משפחה [גם כאן]

וחיזוקים??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה