דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

מצב
הנושא נעול.

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
גבול רומניה אוקראינה (סירט) מישהו יודע?
אפשר ברגל או רק ברכב?
ומה קורה אם אני מגיע בלילה
כאן משמע שפתוח סביב לשעון גם להולכי רגל
כמובן ללא אחריות
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נשארו כרטיסים?
יש לקישינב ביום ה' נחיתה ב-9 בערב, עצירת ביניים ברומא. ההלוך 2168₪.
 

קבצים מצורפים

  • 1663605391000.png
    1663605391000.png
    KB 22.4 · צפיות: 22

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בעלי+5 נוחתים בבוקרשט ביום חמישי בשעה 12 ואין שום הסעות פנויות יש לכם אולי מספר של נהגים/הסעות תודה
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
תנסי כאן - יכול להיות שזה רק בתוך המדינה, אם הצלחת תבשרי אותנו!

הם יסעו עד אומן?
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
רכבת יש?
 

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

ישי.כ

משתמש פעיל

הדסההה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

שגיאה 503
 

shirsh

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אשמח לעזרה
א. האם ניתן ליסוע דרך מולדובה?
ב. במידה וכן, לכמה שעות צריך להערך מהנחיתה ועד הגעה לאומן?
ג. לגבי חזור - לכמה שעות צריך להערך מהנחיתה ועד הגעה לשדה תעופה?
ד. האם ניתן להגיע עם רכב שכור? מבחינת חברות השכרה/מעבר גבול?
 

יהודי קטן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אשמח לעזרה
א. האם ניתן ליסוע דרך מולדובה?
ב. במידה וכן, לכמה שעות צריך להערך מהנחיתה ועד הגעה לאומן?
ג. לגבי חזור - לכמה שעות צריך להערך מהנחיתה ועד הגעה לשדה תעופה?
ד. האם ניתן להגיע עם רכב שכור? מבחינת חברות השכרה/מעבר גבול?
א, כן
ב, תלוי במזל שבוע שעבר עברתי 8 כולל גבול
ג, ככל הנראה יהיה עומס בכל הגבולות וכדאי לא לקחת סיכון כדי לא לאחר את הטיסה
 

shirsh

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
למישהו יש מידע בנוגע למעבר עם רכב שכור?
 

בדרך לאומן: החסיד התגלה כעריק - ונעצר​

אברך, תושב צפון הארץ, נעצר כשניסה לעזוב את הארץ לאומן - והועבר למשטרה הצבאית | בית הדין הצבאי האריך את מעצרו ומשפחתו שוקלת לערער על ההחלטה​

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ19.9.2022 | 21:31

ff43a2495c7bc75af53a.jpg
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צעיר חרדי מאחת החסידויות הגדולות, נעצר הבוקר (שני) בנתב"ג, בעת שהיה בדרכו לאומן לקראת ראש השנה. זאת לאחר שהתברר כי הוא מוגדר כעריק מצה"ל. הערב האריך בית הדין הצבאי את מעצרו ובסביבתו של הצעיר שוקלים האם לערער על ההחלטה.
בני משפחתו טוענים כי הצעיר, אברך המתגורר בצפון הארץ, היה בעיצומם של הליכים להסדיר את מעמדו ולפי המידע שהיה ברשותו, הוא לא היה דרוש למעצר ואף לא הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ.
ל'בחדרי חרדים' נודע כי לצעיר, שהגיע בשעות הבוקר המוקדמות לדלפק הדרכונים בנתב"ג, התברר כי הוא אינו יכול לעזוב את הארץ וכי קיים צו מעצר לגביו. כשפנה לנציגי במקום, הוזמנו למקום שוטרים שהעבירו אותו למשטרה הצבאית. בדיון שנערך בעניינו, כאמור, הוארך מעצרו.
בח
 

למרות הקשיים: מהפכת התורה באומן שהפכה לשיחת היום​

בצל הקשיים להגיע לאומן בראש השנה תשפ"ג, במקום מתנהלת לה מהפכה שקטה של 'היכל התורה' הגדול שהוקם במקום, במשך יממה שלמה יושבים ושוקדים על התורה | כל הפרטים מהמקום שקיבל את השם "המקלט שלך באומן" וגם: הכניסה והרישום באמצעות הצ'יפ כמו במקוואות​

משה ויסברג | חדשות בעולם19.9.2022 | 16:53

12ecb2efc0a63a1afebd.jpg
היכל התורה באומן | צילום: באדיבות המצלם
השבוע האחרון של שנת תשפ"ב – כבר כאן. אלפי חסידים כבר עושים את דרכם לאומן לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א לשהות בראש השנה. אך השנה, יותר מתמיד, ההגעה לאומן כרוכה וקשה, הנסיעה דורשת מאמץ, מסירות, ובעיקר - ציות עיוור של חסיד הנאמן לרבו בכל לב ונפש.
לאחר שיסתיימו טלטולי הדרכים ותגיעו לאומן, לא תפספסו את 'היכל התורה' הענק והמרווח מקום שכולו אך ורק ללימוד תורה באווירה מיוחדת שהפך לשיחת היום בברסלב ולא רק, היכל התורה ממוקם בבית הכנסת הגדול של שיינר שם מתקיימות התפילות עם השמחה הגדולה בראש השנה נותן נקודת אור לבאים למקום לשבת במנוחה וללמוד.
היכל התורה המפואר שנושא את השם 'תורת חיים' על שמו ולזכרו של הרב חיים רוזנברג זצ"ל, הוקם ונבנה על מנת לאפשר לכל חסיד ברסלב לפנות עצמו מכל הטרדות ולהתכונן ליום הדין הגדול והנורא, בהתרוממות הרוח וחדוות הנפש. מאחורי המיזם הגדול של 'היכל התורה' ומאחורי המיזם הגדול שמלווה את ברסלב בשנים האחרונות 'לטייל בתורתו' עומד ר' מרדכי גוטליב.
לא לחינם חרט ההיכל על דגלו את הסיסמה: "המקלט שלך באומן". אם בכל שנה נחיצותו וחיוניותו של ההיכל הינה ענין שהכול משוועים אליו וצריכים לו, כאשר הכול מודים כי חסרה באומן פינה של יישוב הדעת – הרי שהשנה, כאשר רבים מקדימים לבוא, ורבים מגיעים ללא ילדיהם, אין ספק כי ישנה כאן הזדמנות כבירה – לנצל את השבוע האחרון של השנה.
כי אמנם, הקיבוץ הגדול הינו כליל יופי והדר, מורכב כולו מריבוי הבתים - עשרות אלפי אנשים, מכל הסוגים והמינים, כפי שאין עוד מקום בעולם שמתקבצים אליו מגוון כה רב של יהודים מכל הסוגים והמינים – אך עם כל זאת, כל אחד מחפש בתוך כל ההמולה פינה של שקט, ליישב את דעתו, להתבונן בינו לבין עצמו: היכן אני עומד, למי זכיתי להגיע, מה בעצם מתרחש כאן בכלל.
וזוהי בדיוק הסיבה בשלה הוקם היכל התורה באומן: להעניק את השקט, כדי שכל אחד יוכל להבעיר בתוך עצמו את הבעירה האמיתית של לימוד התורה, להשקיע עצמו בעומק התורה הזמנית – לעיין בתורותיו של רבי נחמן מברסלב, אשר בהן גנז את פניו שכלו ונשמתו.
מכשירי הנדרים פלוס לנבחנים
ae161309546ce45c57a4.jpg

זמני פתיחת 'היכל התורה'
ההיכל פתוח בכל יום, בבוקר - משעה 9:30 בבוקר ועד השעה 14:00 בצהריים, ובשעות אחה"צ - משעה 15:00 ועד השעה 19:00 בערב. במקום יש גם כולל 'תורה מגנא ומצלא' מתקיים בשעות הפעילות ובמסגרתו לומדים האברכים הלכות תקיעת שופר בגמרא או בהלכה, איש כפי שלבו חפץ, כאשר ישנה מלגה שבועית העומדת על סך 450 ₪.
לאור ניסיון העבר, ההרשמה וההתנהלות כולה מתנהלת בסדר מופתי: כל אברך או בחור המצטרף לכולל מקבל במקום צ'יפ (כמו במקוואות) באמצעותו הינו רושם את זמני כניסתו ויציאתו, לצורך קבלת המלגה. יחד עם זאת, הינו מקבל כרטיס אשראי נטען 'יידיש קארד', שניתן לרכוש באמצעותו במאות חנויות בכל רחבי הארץ. כרטיס זה ייטען במלגה שתיקבע כפי שעות ההשתתפות והנוכחות. חשוב לשמור על כרטיס זה, לצורך קבלה אפשרית אי"ה של תמיכות כספיות נוספות בחגים הבעל"ט.
רישום זמני הכניסה והיציאה נעשה בצורה דיגיטלית באמצעות מכשירי 'נדרים פלוס' שהותקנו בהיכל התורה, למען הסדר הטוב, כאשר באמצעות מכשירים אלה יכול כל משתתף למלא את המבחנים השבועיים על התורה הזמנית ולהיכנס להגרלות על סכומים כספיים שיחולקו לזוכים במזומן.
סדר לימוד מיוחד מתקיים בכל יום בין השעות 18:00 - 19:00. במסגרת שעות אלה לומדים כל באי ההיכל את התורה הזמנית בעיון והעמקה – כאשר במקביל נמסרים שיעורים ממיטב מגידי השיעורים הקבועים שעל ידי ארגון "לטייל בתורתו" באידיש ובעברית.
מערך גדול ומופתי זה הוקם מתוך שאיפה, לאפשר לכל באי הקיבוץ הקדוש ליהנות מפינה של יישוב הדעת, מפוארת ומקושטת באווירת התורה הזמנית, אשר כל כולה מעין פיסת 'גן עדן התחתון' בה ניתן יהיה להתעלות מעלה מעלה בשבוע האחרון של השנה, כהכנה דרבה לקראת הימים הגדולים.

בחדרי חרדים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יַעַנְךָ יְהוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב:ג יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ:ד יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה:ה יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא:ו נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהוָה כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ:ז עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ:ח אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְהוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר:ט הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:י יְהוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

זמן מסע • אתגר 47

לוח מודעות

למעלה