דרוש מידע אומן ראש השנה תשפ"ג

מצב
הנושא נעול.

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
"כי בשמחה תצאון ובשלום תובלון"

הדרך חזרה לארץ ישראל

היציאה מאומן • בדרכים • גבולות • תורה, תפילה ושמחה •
הטיסות


אנ"ש בדרך חזור לארץ ישראל
כמעשהו בראשונה כך מעשהו באחרונה, הנסיעה חזור הייתה לכאורה יותר מורכבת מהנסיעה בהלוך, הסיבות הם שונות ומגוונות, כשרבים מבין הקוראים חוו על בשרם את הנסיעה הבלתי נגמרת, איחורי טיסה, ואפי' הפסדי טיסות וקניית כרטיס אחר בנסיעה של קונקשיין.

החלק ראשון: היציאה מאומן

שיירת האוטובוסים הבלתי נגמרת במוצאי ראש השנה
רבבות חסידי ברסלב, החלו לעזוב את עיר הגעגועים אומן מייד בצאת החג, רבים נראו דקות ספורות לאחר צאת החג ממהרים עם המזוודות לכיוון היציאה, כמעט ולא התקיימו ריקודים במוצאי ראש השנה, כדי שהמתקבצים יספיקו את הטיסות לארץ ישראל, ואולי אפשר להמליץ את אימרתו הידועה של רביה"ק על הגביע של ר' אבאל'ה: "בעבור הגביע עוד אוציא לס"מ את שיניו.." – בעבור הריקודים של מוצאי ר"ה שנלקחו ע"י הס"מ ושלוחיו, בוודאי יעשה רביה"ק את התיקונים הנצרכים.
היציאה הפכה עבור חברות הנסיעות פנים לאתגר שאין כדוגמתו, בעוד שבהלוך האלפים הגיעו על פני זמן שהשתרע מאמצע חודש אב ועד ממש לפני הר"ה וגם אז היה מדובר בסיפור מורכב, הרי שבחזור כשרוב האנשים יוצאים פחות או יותר באותם שעות כשאפי' הטסים ביום חמישי כבר יוצאים מיד שלא לקחת סיכון של הפסד טיסה, וכל אוטובוס יכול לעשות נסיעה אחת בלבד (כיוון שעד שיחזור את כל הדרך, והעיכובים בגבולות, לא מותירים זמן), אי לכך נצרכו לאסוף מכל רחבי אוקראינה אלפי אוטובוסים וטנדרים, כדי לשנע כ – 20,000 איש שיצאו מאון באותו לילה, ואת התמונה ההיסטורית הזו אנחנו מקבלים כדמיון למירון בשנים הטובות:

החלק השני: בדרכים

יום רביעי שאחרי ראש השנה
לא נלאה את הקוראים בתיאורים היגעים, על זמן היציאה של האוטובוס מאומן, הניסיונות הרבים להירדם, ההפסקות הרבות הארוכות והקצרות, ועל אכילה לפני צום באוטובוס מיטלטל ומהפך קרביים, את כל אלו יש לכל אחד שנסע בשפע, רק זאת נאמר שמי שנסע השנה לאומן, מסר את כל אשר לו פשוטו כמשמעו למען ציוויו של רביה"ק: "איש בל יעדר", וגם חש והבין את כוונת מאמר מוהרנ"ת: "אם תהיה הדרך לאומן זרועה בסכינים, אזחל לשם".

החלק השלישי: הגבולות

תמונה שמזכירה ימים אחרים בפולין... אנשי שלומינו במעבר הגבול לפולין
רביה"ק אמר שאומן היא גבול הקדושה, גבולות זה דבר טוב בדרך כלל, דבר שמבדיל בין רע לטוב ובין מותר לאסור, דא עקא השנה הפכה המילה הזו למילה הקשה ביותר עבור חסידי ברסלב בכל מקומותיהם "בכמה זמן עברתם את הגבול, ואיזה גבול?" זו השאלה הנפוצה ביותר בימים אלו בין חסידי ברסלב, כמובן שהכל ממנו ית' והוא קובע הכל, אנו רק מתארים את השליחים ע"פ האדמה.
לפי הדיווחים שמגיעים אלינו, הגבול הכי בעייתי בחזור, היה דווקא גבול פולין, בניגוד להלוך אז היווה הגבול במולדובה את הבעיה הגדולה (העיר קישינב הכי קרובה לאומן, אלא שבגלל הגבול רוב חסידי ברסלב לא נסעו דרך שם) ולא שגבול רומניה והונגריה נפלו מהם בהמתנה בהרבה:
גבול פולין – ממוצע: 20 – 30 שעות המתנה, הסיבה העיקרית: בדיקת הכנסת סיגריות למדינה.
מחכים...גבול פולין
גבול מולדובה
– ממוצע: 10 – 20 שעות המתנה, הסיבה העיקרית: גבול שמוחזק בידי מאפיות ומדינה שאינה קשורה לאיחוד האירופי, במקום שולמו סכומי כסף כשוחד, ואלו ששילמו עברו מיידית בד"כ.


מחכים... גבול מולדובה
גבול רומניה
– ממוצע: בשעות הבוקר 3 – 5 שעות, משעות אחה"צ 5 – 15 שעות, הסיבה העיקרית: עומס יצוא של אוקראינה.

מחכים... גבול רומניה
גבול הונגריה
– כמו גבול רומניה.
צילום: קרליבך

מחכים... מנחה בתחנת רכבת בהונגריה
ילאה העט והזמן מלתאר את הדיווחים שזרמו אלינו בכל ימי רביעי וחמישי שאחרי ראש השנה, אנשים ללא אוכל וללא שתיה, ללא חדרי שירות מינימליים, ילדים וזקנים, ואפי' צעירים ומבוגרים שתש כוחם, כרטיסי טיסה שעבר זמנם, טיסות צ'רטר שלימות שמתעכבות, נסיעות מגבול לגבול לקצר זמן מעבר, מעבר רגלי והזמנת מוניות מקומיות, או בכמה מילים פשוטות:
כאוס רציני, שכולנו ידענו שיכול לקרות, אבל למען רביה"ק גם זה היה שווה.
לפניכם גלריית תמונות מכל הגבולות, מחכים ומצפים.

החלק הרביעי: תורה ותפילה ושמחה
כחסידי ברסלב האמונים על כוחינו בפינו, לאורך כל הדרך נראו מראות של חסידים מתפללים, לומדים ושרים כשהקשיים שהיו גורמים לכל אדם אחר להתרעם, הופכים ממניעות לנעימות, וכך אנו מוצאים חבורה של חסידי ברסלב מצפת יושבים בשדה תעופה בקישינב בהמתנה לטיסה ולומדים את התורה הזמנית, ותיעוד מיוחד מקלוז' שברומניה של הכנר המפורסם ר' דניאל אהביאל וויסטרייך מנגן שירי ברסלב וסביבו קבוצה של חסידים רוקדים בשארית הכוחות שעוד נותרו, ועוד תמונות מכל ההמתנות בכל רחבי אירופה.
צילום: ברסלב liv.
לומדים תורה בקישינב, מולדובה

החלק החמישי: הטיסות
רק אתמול דיווחנו על הטיסה שהורדו ממנה 300 חסידי ברסלב, של חברת 'ווייז אייר', ומאז אנו מקבלים עוד ועוד הודעות על כך שהחברה דחתה טיסות, מנעה מנוסעים לעלות על טיסה, אפי' שהיו מקומות ריקים וכדומה, וזהו רק קצה הקרחון ממה שקרה באופן כללי, אנשים שהפסידו טיסות בגלל ההמתנה הארוכה בגבול היו צריכים לקנות כרטיסים חדשים ברבים מהמקרים דרך מדינה נוספת, כגון ספרד, גרמניה, טורקיה, יוון, וקפריסין.
היו רבים שנתקעו ונצרכו להישאר גם בשבת על אדמת ניכר, וייזכרו לטוב שליחי חב"ד בכל מקומות מושבותיהם שעשו כל אשר לא-ל ידם להיות לעזר ואחיסמך לאלפי חסידי ברסלב.
השי"ת יעזור שיחזרו כולם בשלום.
מימין מחכים לעוד טיסה שנדחתה ברגע שאחרי האחרון ברומניה. משמאל תפילת שחרית בגבול רומניה

ומילה אחת נוספת לפני פרוס היום הקדוש עלינו:
אשריכם חסידי ברסלב, אשריכם אנשי הצדיק, שזכיתם ושם שמים ושמו של הצדיק התקדש על ידכם, כי לאן נסעתם ולאיפה שמתם מגמת פניכם, ועל מה סבלתם כל כך הרבה?
לחופש, לנופש?
למה השקעתם ימים ולילות ?
למה נתתם גופכם לחבלות ?
הרווחתם כסף, או פעלתם רפואה ?
קיבלתם כבוד, או עליתם למלוכה ?
לעשות רצון צדיק כיוונתם, ולקיים תיקוניו הגעתם !
וזכותו של רביה"ק הנחל נובע מקור חכמה רבינו נחמן בן פיגא יגן עליכם ועלינו ועל כל עמו ישראל שנזכה לגמר חתימה טובה, אמן.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מהתקשורת האוקראינית:

כמעט 10 מיליון מס תיירים נגבו באומן​


מתחילת השנה ועד ה-25 בספטמבר, אומן הרוויחה 9.6 מיליון UAH במס תיירים.
כך נמסר בעמוד הפייסבוק של מועצת העיר אומן.
בשנת 2022 הוצגה לראשונה גישה חדשנית למס התיירים.
- זו השנה הראשונה שבה אנו רואים שהעיר שלנו הפכה לחיובית. העירייה קיבלה כספים נוספים מתקציב היישוב, שישמשו לתשתיות האזור בו שוהים הצליינים, ורובם לבתי ספר, גני ילדים, בתי חולים, כבישים, הגברת יכולות ההגנה של המדינה ושאר צורכי הקהילה, ", הגיב סגן ראש העיר הראשון אולג גניך .
בכל שנה, העלות המינימלית של קבלת עולי רגל חסידים היא כ-2-3 מיליון UAH.
בשנים האחרונות באומן הרוויחו:
  • 2018 - 291 אלף UAH;
  • 2019 - 2.4 מיליון UAH;
  • 2020 - 547 אלף UAH;
  • 2021 - UAH 3.9 מיליון.
נזכיר כי ב-28 בספטמבר באומן הסתיימה פעילות דתית לרגל ראש השנה . כפי שדווח קודם נכון לבוקר ה-25 בספטמבר, יותר מ-27,000 עולי רגל כבר הגיעו לאומן.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
מעדויות שהגיעו עולה כי חברת 'ווייז אייר' שמתמקדת בטיסות 'לואו קוסט', המהוות טיסות זולות להמוני אנ"ש, מתבררת כחברה בעייתית מאד אם בענייני עמידה בזמנים, ואם בענייני הקפדה יתירה על משקל כבודה שחורג ממש במעט מהמותר ועוד כהנה, ואנו תקווה שעסקני הציבור יטפלו בנושא זה.
לא הבנתי מה זה השורות האלה.
היה סיפור בוויז, אז?
(לפי החוק האירופי זה אמור להיות קנס לכל מעשן של 3000 יורו)
בכללי אנ"ש מאד נהנו ממנה השנה ומצטערים שעדיין אין להם טיסות ישירות מתל אביב לאוקראינה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מאחורי הקלעים במסגרת ההכנות למבצע אבטחת והערכות אומן ראש-השנה תשפ״ג



עקב דרישת השלטונות להעמדת 30 אמבולנסים עם צוות רפואי מלא על כל צרה שלא תבוא, פנה הרב הלל כהן לארגון ״צדק״ שבתחילת המלחמה התרים עשרות אמבולנסים עבור הקהילות היהודיות למען חילוץ זקנים חולים יהודיים מרחבי אוקראינה, בבקשה להעמיד את האמבולנסים לטובת הקיבוץ, ואכן הרב משה מרגרטן מנכ״ל ארגון ״צדק״ נעתר לבקשה ודאג שהאמבולנסים יעמדו הכן באומן, חיילי צבא אוקראינה קיבלו את המפתחות ונערכו למקרה אר״ן, וכ60 רופאים מרחבי אוקראינה התארחו בסמוך לקיבוץ הגדול והתאמנו למקרה פינוי המוני.
הרב הלל כהן מנהל ״מרפאת אומן״ הודה בסיום המבצע לרב משה מרגרטן על עזרתו הגדולה שבזכות זאת התקיים הקיבוץ למרות המלחמה באוקראינה, וכמובן לא שכח לברך את תורמי האמבולנסים בכלל ובפרט את תורמי חלק הארי של האמבולנסים ״קהל צמח דוד חסידי סקווירא״ ותודה אישית לנגידים השותפים ר' משה יצחק עספארמעס, ר' יחזקאל דוד בערקאוויטש ור׳ יואל זופניק, ואלו שתרמו בעילום שמם על התמיכה בארגון ״צדק״ בפרוייקט הענק.
ובשם כל חסידי ברסלב בירך בברכת ״שנה טובה ומתוקה״ והודה להם על הקידוש השם הענק שנגרם ע"י תרומת האמבולנסים לאוקראינה וכן לעסקן קותי גלאנץ מאומן העומד על המערך העצום הזה.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
בשם כלל חסידי ברסלב: תודה ענקית לכל אלו שנתנו את הלב כדי שראש השנה תשפ"ג יתנהל על מי מנוחות


"אין מוקדם ומאוחר בתורה"
'איחוד ברסלב באומן'
– הרב נתן בן נון, והרב יעקב ברנוי, וכל הפעילים והמתנדבים.
'מרפאת אומן' ו'הצלה אוקראינה' – הרב הלל כהן, הרב נחי קליין, הרב ישראל קליין, הרופאים והמתנדבים, וכל הצוות הרפואי.
הכנסת אורחים 'אזמין' – הרב אליעזר שיינר, הרב אליעזר קרליבך ואלפי העובדים מסביב השעון לטובת אלפי הסועדים.
הכנסת אורחים 'אוהל יחיאל מיכל' – הרב שלמה פעדער.
היכל התורה "תורת חיים" שע"י 'לטייל בתורתו' – הרב מרדכי גוטליב, הרב יהושע קליין, הרב נחמן הורביץ וכל המסייעים.
'חומותייך אומן' – הרב נתן בורשטיין, הרב יוסף רוכמן וכל המתנדבים.
'אש"ל האיחוד', כוללי 'אורות הנחל', 'מורשת הנחל', 'החזיקו', וכל שאר הארגונים כל אחד בשמו הטוב.
יזכו בזכות פעלם להרבות חיילים לענייני רביה"ק, לבני, חיי, מזוני רוויחי, סייעתא דשמיא, בריאות גופא ונהורא מעליא, ונחת דקדושה בדרך רביה"ק מכל יוצ"ח
מעריכים ומוקירים, מאחלים ומברכים
רבבות חסידי ברסלב משתתפי הקיבוץ הקדוש ראש השנה תשפ"ג
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אמירת 'נשמת' בהילולת רביה"ק

לאור קריאת חשובי אנ"ש הגה"צ ר' שמעון שפירא שליט"א והרה"ח ר' אפרים נחמן אנשין שליט"א (כפי שפורסם לפני ראש השנה ב'ברסלב גלובל') להודות להשי"ת על הניסים למעלה מדרך הטבע בקיום הקיבוץ הקדוש באומן בראש השנה, ובכך ששום יהודי לא נפגע ולומר ברבים בסעודות ההילולא של רבינו הק' זי"ע את תפילת נשמת ופרקי התהילים י"ח וק"ז, סודרו במיוחד על דף אחד דו צדדי שכל גבאי יוכל להדפיסו כבר בערב החג ולחלקו בעת סעודות ההילולא.
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
לא קראתי את האשכול בכלל
אני מפחד לומר אבל גם מפחד לא לומר
ששמעתי שהביאו מכמה צדיקים כגון רבי דוד אבוחצירא שיש סכנת חיים ממשית לנסוע לאומן השנה
שיהיה רק בשורות טובות
מה נשמע חבר?
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
ברוך השם שלא קרה כלום
אני בסה"כ הבאתי בשם אחרים וממש לא קשור אלי
אוקיי,
תשתדל להבא לא להביא ממקורות לא מוסמכים, לא הוגן סתם להלחיץ אנשים על לא כלום, מה גם שאני לא מקנא בכל מי שיש לו חלק בלשכנע אפ' אחד לא לנסוע לאומן לראש השנה
בהצלחה
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

סגן ראש עיריית אומן פונה בסרטון מתורגם לאנ"ש: "השנה אספנו את מס התייר הגדול ביותר מכל 30 שנות העלייה לרגל… נשקיע כספים בשיפוץ כללי מכספי תשלום מס התייר"​


סגן ראש עיריית אומן מר אולג הניץ׳ פונה בימים האחרונים בסרטון מתורגם במיוחד לאנ"ש חסידי ברסלב בו הוא אומר בין היתר "השנה אספנו את מס התייר הגדול ביותר מכל 30 שנות העלייה לרגל… נשקיע כספים בשיפוץ כללי מכספי תשלום מס התייר"
לפניכם דבריו המלאים

שנה טובה! אני מאחל לכל עולי הרגל החסידים שנה טובה שנת תשפ"ג – אני מודה לכוחות צבא אוקראינה, שנתנו את האפשרות לחסידים מכל העולם לבוא ולחגוג את ראש השנה באומן כרצונם אני רוצה לאחל לעולי הרגל ולמשפחותיהם בריאות, ושלום.
ראשית רציתי להודות לעולי הרגל שהבינו כי הם באים לעירנו במהלך מלחמה, ופעלו על פי כל כללי הבטיחות שהיו בתוקף בשטח עירנו. תודה מיוחדת על תשלום מס התייר. השנה אספנו את מס התייר הגדול ביותר מכל 30 שנות העלייה לרגל בעירנו. סך 10 מיליון גריבנה וכבר היום את יכולים לראות כי התחלנו ריפוד ראשוני של הכביש ברחוב פושקינה, ובעתיד נשקיע כספים בשיפוץ כללי מכספי תשלום מס התייר.
רציתי גם לפנות לקהילות המאורגנות של חסידי ברסלב על השיתוף הפעולה של תשלום מס התייר, כי מעתה תראו כיצד הכספים הללו מוחזרים חלקית לשטח העולים לרגל והשאר יופנה לפיתוח העיר אומן בכלל.
 

וסרמן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אומן • למרות המתקפה על מאגרי הכוח "אורות" בציון​

ברסלב נייעס כ״ח בתשרי תשפ״ג 13:39 אין תגובות

חדשות הציון באומן • למרות המתקפה הרוסית על מאגרי הכוח באוקראינה והפגיעה בקווי המתח של מחוז צ'רקאס, ה"אורות" בציון פועלים | האזעקות מוכרזות ע"י ניידות המשטרה:​

בסביבות השעה 9:30 בבוקר ביום השבת קודש הופסק החשמל ברחבי העיר אומן, כך גם בהיכלי הציון הקדוש, וזאת בעקבות המתקפה הרוסית במאגרי הכוח של אוקראינה, והפגיעה הרוסית בקוי המתח של מחוז צ'רקס.
אלא שבהיכל הציון הופעל קו של תאורה ע"י מערכת הגנרטורים, קו התאורה הותקן ישר בתחילת המלחמה ע"י 'איחוד ברסלב באומן', שחששו כבר אז ממצב בו תופסק הספקת החשמל להיכלי הציון או אז הותקן קו תאורה מיוחד שיופעל ע"י מערכת הגנרטור בכדי שחלילה לא יפסק קול התורה והתפילה מהיכל הצדיק.
עקב פגיעות חוזרות ונשנות במתקני תשתיות באזורים רבים ברחבי מדינת אוקראינה, דורשים רשויות החירום לצמצם את השימוש בחשמל במידת האפשר ובהתאם למספר הנפשות ולהימנע מהשארת חשמל דולק ללא צורך. השלטונות אף הודיעו על קנסות גדולים לחריגות או השארת חשמל דולק ללא צורך.
למרות שהיום (ראשון) בשעה בבוקר, חזר החשמל לפעול, בשלב זה, עדיין לא ברור מתי תחזור פיעילות החשמל לפעול בתדירות ברחבי העיר אומן. אך כאמור 'איחוד ברסלב' פועלים שבהיכלי הציון ימשיכו ה"אורות" לבעור ולהבעיר את הלבבות.
משטרת אומן בהודעה לגבי אזעקה בעת הפסקת החשמל
רכבי משטרה יודיעו על תחילת וסיום התרעת אזעקה באמצעות מערכות כריזה המותקנות על גבי רכבי החירום.
צילום: איחוד ברסלב באומן
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
1666592645248.png

1666592709301.png
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

הקצבות החשמל באומן מעמידות את ציון רבינו הקדוש בסכנה | כולנו נרתמים – כי רבינו לפני ה כ ל!

הקצבות החשמל ברחבי אוקראינה ובעיר הגעגועים אומן מעמידות את ציון רבינו הקדוש בסכנה | כולנו נרתמים – כי רבינו לפני ה כ ל!

ההתקפות הרוסיות על תשתיות אזרחיות ברחבת מדינת אוקראינה, שלדברי האוקראינים הרסו כ-30 אחוז מיכולת יצור החשמל במדינה, אילצו את האוקראינים להכריז על קיצוצים נרחבים באספקת החשמל ברחבי המדינה.

במחוז צ'רקס, בה שוכנת עיר הגעגועים אומן וציונו של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, אספקת החשמל עתידה להיות אך ורק במשך 8 שעות ביממה: 4 שעות בבוקר ו-4 שעות בערב. אלו השעות הרשמיות, אולם בכל פעם שמופצצות התשתיות, ישנם ימים שלמים בהם אין אספקת חשמל (שלא לדבר על מה יקרה אם המצב יורע, חלילה…).

מלבד זאת, מתחילת המלחמה ישנן הקצבות והגבלות גם על שאר מוצרי האנרגיה כמו דלק, סולר וגז, ולעתים קשה מאוד לרכשם.

מזה 30 שנה שהתאורה לא כבתה בהיכלי הציון הקדוש באומן, אולם כעת, המתפללים המגיעים למקום סובלים סבל רב מהמצב, שאם ימשך, עלול להפוך חלילה את השהות בציון רבינו הקדוש – בחודשי החורף לבלתי אפשרית.

על מנת להתמודד עם הפסקות החשמל, ועם חוסר היכולת להפעיל את החימום דווקא עם תחילת כפור החורף האוקראיני, עובדים ב"איחוד ברסלב באומן", הארגון האחראי על מתחם הציון הקדוש, לרכוש גנרטור איכותי בעל יכולת יצור חשמל גבוהה, שתספק את צרכי החשמל במתחם ציון רבינו הקדוש באומן.

במטרה לחסוך בעלויות ההפעלה לטווח הארוך ולייעל את החימום, מתכוננים באיחוד לרכוש גם מערכות חימום שפועלות על עץ, שעלות הפעלתן זולה משמעותית מעלות הפעלת גנרטור, שכן הגנרטורים מופעלים על דלקים, שעלותם זינקה בפראות מאז תחילת המלחמה ולעתים אף קשה מאוד להשיגם.

עלות הציוד הדרוש – הגנרטור ומערכות החימום – הינה עשרות אלפי דולרים, ולצורך המימון יצא "איחוד ברסלב" בהתרמה, וקורא לציבור אוהדי רבי נחמן מברסלב לקחת חלק ברכישת המערכות ובהארת וחימום מתחם ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב.

מאירים את הציון עכשיו:

אתר איחוד ברסלב: www.rabbinachman.net/מאירים-את-הציון/

באמצעות נדרים פלוס: www.matara.pro/nedarimplus/online/?mosad=7000133

 

קבצים מצורפים

  • הקצבות-החשמל-באומן-מעמידות-את-הציון-בסכנה-כולנו-נרתמים.jpg
    הקצבות-החשמל-באומן-מעמידות-את-הציון-בסכנה-כולנו-נרתמים.jpg
    KB 341.5 · צפיות: 43

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
אומן, נושא שהיה מאד מדובר ב3 שנים האחרונות (ובעצם, כבר הרבה לפני זה..)
הקורונה, כולנו וודאי זוכרים את הדיבורים על ההדבקות, המתווה, המכתב של גמזו, גבולות בלארוס, וכו'.
שנה אחרי זה עם הנסיעה המוקדמת של האלפים, שמא ואולי יסגרו.
והשנה עם המלחמה, הנסיעות הארוכות, והגבולות.


בדרך כלל כשמדברים ממשהו שרחוק מאד, מקום שמעולם לא בקרו בו, או קהילה שלא שייכים אליה, הכל בראש נחקק לא בדיוק כמו שזה, כמו אחד שמימיו לא ראה פיל, וישמע איך שמדברים עליו, על אפו הארוך, האוזניים הגדולות, וכו', וכשהוא יראה פיל, זה לא ייראה לו איך שהוא דמיין אותו..
ואז, פתאום רואים ואומרים אה..
(לכל אחד זה כבר קרה פעם כנראה, על מקום שהוא שמע עליו הרבה, או קהילה, ופתאום הוא ביקר שם בעצמו, והתרשם באופן בלתי אמצעי)
בשולי האשכול הארוך, ואחרי 3 שנים של דיבורים, דיונים, דמיונות, ויכוחים, מחשבות, וכו'.
אם אפשר לעשות קצת סדר
(כמובן שאין בכוונתי לפגוע באף אחד כאילו הוא לא הבין או דמיין וכו', רק אני בטוח שאחרי כל הדיבורים זה הצטייר להרבה אנשים בראש קצת או הרבה אחרת ממה שזה, וכמובן שאין כמו התרשמות בלתי אמצעית.)
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
קודם כל על העיר אומן (או אומאן, אומין) בקצרה.
העיר שוכנת במרכז אוקראינה בין קייב לאודסה, במחוז צ'רקאסי, אך סמוך למחוז קייב (מצפון) ומחוז ויניצה (ממערב).
בעבר העיר שכנה בפלך (מחוז) ווהאלין ומשכך הרבה מהמנהגים היהודיים בעיר הם מנהגי ווהאלין.
לפחות בחלק מהשנים היא הייתה בשליטת פלך קייב.
בעיר היה ריבוי יהודי גדול מאד שלפעמים (בהיסטוריה המתועדת) עבר את ה70%!
שכנו בעיר בתי כנסת רבים ומרכזי חסידויות, אם כי אדמו"רים כמעט ולא היו בה (ולא היה "האדמו"ר מאומין".), ואף רבינו היה בה בסוף ימיו, וגם אז היו כאלה שניסו להניעו, וזאת בשל המעוז של המשכילים ששכן בעיר (ולא היו מאד מעוניינים באדמו"ר בעירם).
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
איפה שמכונה היום "הרובע היהודי" אינו המקום בו היה הרובע היהודי בעבר, שהתפרס על פני "מרכז העיר" של היום, השוק והקניונים הגדולים, אלא כינוי למקום בו מתרכז עיקר השהות של חסידי ברסלב בעת שהותם באומן.
בית הקברות היה אז קצה העיר, ולאחר שהעיר הורחבה ובית הקברות נכנס אל תוך העיר (הוקף בבתים) נפתח בית הקברות החדש, מרחק 2 רחובות מהקודם, שכיום גם מוקף בתים מ3 צדדים (שם קבור ר' אברהם ב"ר נחמן ועוד).

ברחובות פושקינא, סדובה, ועוד היו גרים יהודים רבים, אך בעיקר על ההר ממול (איפה ששוכן השוק), רביה"ק היה גר ברחוב סחידנה, סמוך לשוק, בבית שהשקיף על הבית קברות. (כיום בחצר בית, הריצוף עדיין קיים אך המבנה עצמו לא, מסומן שם המקום בו שכנה ה"מיטה")

הקומוניסטים שמו להם למטרה למחוק את בית הקברות היהודי הישן באומן (על אף שלא מחקו הרבה בתי קברות) איפה שנמצא הציון, והפעילות היהודית האנטי מהפכנית מסביבו... ומשכך בנו בתים ורחובות על בית הקברות הישן, ובהמשך בניינים גדולים (פושקינא 46 היה בתוכנית לבנות על הציון רח"ל ולאחר התערבות מכל העולם והפעלת קשרים בנו את זה "רק" על קברות ה30 א' קדושים) וזה אריכות שלמה שלא קשורה לפה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כיום ההתקבצות בימי ראש השנה באומן היא בעיקר מסביב לציון הקדוש, ברחובות פושקינא, פורוסקה, טולסטוי, בילינסקי, קוליקא, וסחידנא. אך לא רק) אגב, שמות הרחובות הם על שם סופרים אוקראינים או רוסים, ושם הרחוב "שלום עליכם" הוא על שמו של סופר יהודי - אוקראיני שזה היה השם הספרותי שלו

כשמגיעים צריך אכילה, לינה, תפילה, וכמובן שיש את הציון הקדוש..
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

התחנה שנותנת חשמל ואור לאומן לא תתוקן בקרוב!​


בתקופה הקרובה לא תתוקן תחנת המשנה המספקת לאומן.
ראש העיר אירינה פלטניובה מודיעה על כך .
היא קוראת באזרחי אומן לחסוך לחלוטין בחשמל: לא להפעיל את כל מכשירי החשמל בו זמנית, לא להפעיל מכשירי חשמל גבוהים, עסקים מתבקשים לכבות את כל הפרסום והשלטים.
העירייה מציגה לוח זמנים להדלקת אורות חירום.
לפי לוח הזמנים החשמל יופסק למשך ארבע שעות ולאחר מכן יופעל לשעתיים וחוזר חלילה.

נזכיר לכם כי עקב הפגזות של הרוסים אומן נותרה השבוע ללא חשמל. תושבי צ'רקאס מתבקשים לחסוך כסף.,
Ihor Taburets, ראש ה-Cherkasy OVA, אמר היום שהמצב עדיין קשה. עובדים שם עובדי אנרגיה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה