הצילו - ילד שקרן מדופלם

מצב
הנושא נעול.

סמינר דוד

משתמש מקצוען
יש לי שאלה: ניסיתם לתת לו כמויות של תשומת לב, מבלי לצפות לכלום, לתקופה ארוכה?
סתם, להחמיא לו בכל רגע נתון, ולא לבדוק אותו בכלל, ולהקדיש לו בכל יום כמה דקות, ולהיות שם בשבילו?
זה לא יפתור את הבעיה, אבל אני בטוחה, שאם הילד נורמאלי, זה ימזער אותה למינימום האפשרי. הוא יפחד להפסיד את מה שהוא מקבל.
לפעמים, ההצלחות מחזקות לו את הביטחון העצמי, והוא יפחד להפסיד אותם, ולפעמים היחס הטוב, והאמון, שהוא מקבל, יהיו משמעותיים לו, ויתנו לו לפחד להפסיד אותם.
הילד במצוקה, ועוד מרגיש שהוא מטרד.
 

Avshalom05

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני מגיבה אפילו שקראתי לעת עתה רק עד עמוד 3. מקווה שזה רלוונטי.
דווקא התיאור שאתה מתאר, שהוא בעצם בכלל לא 'צריך' את השקר, זה מה שגורם לי לחשוב שזה לא 'ילד שקרן' אלא משהו אחר שצריך לחשוב איך ניגשים אליו.

לי נראה שהפרשנות שלך למעשיו כמעשי זדון ('הוא רוצה לשקר, הוא מתכוון לשקר, הוא עושה את זה במודע') היא לא בהכרח הפרשנות היחידה האפשרית.
ההתנהגות של הילד מזכירה את ההתנהגות של הילד שלי בן השלוש, רק שבגיל שלוש זה לגמרי נורמלי ובגיל שבע קצת פחות...
אז אולי יש פה באמת בעיה, אבל הבעיה היא לא שקר. היא משהו אחר.

כן - האפשרות השניה היא דמיונות....
השאלה היא עצות איך להמחיש לילד שמה שהוא אמר עכשיו - זה כלל לא היה במציאות אלא דמיון
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
כן - האפשרות השניה היא דמיונות....
השאלה היא עצות איך להמחיש לילד שמה שהוא אמר עכשיו - זה כלל לא היה במציאות אלא דמיון
זה נשמע גישה נכונה, אבל כדי לבצע אותה בלי לחזור לתגובה הנורמלית שרואה בזה שקר - נראה לי צריך הדרכה יותר צמודה ולא רק לתת עצה נכונה וללכת.

אני יכולה להגיד לגבי הילד בן השלוש, שדמיון עדיין שלב נורמלי לגמרי ואף אחד לא מוטרד מזה, שאנחנו פשוט הולכים הלאה.
יכול להיות שהיה ככה, יכול להיות שלא (זה מה שאני אומרת לאחים שנזעקים) זה לא כל כך משנה לנו עכשיו.
 
נערך לאחרונה ב:

הכי בעולם

משתמש מקצוען
הדגשתי - סתם אני לא מדביק שקרן תווית שקרן

ואתן דוגמה - אמנם קיצונית -
ילד נכנס לכתה באיחור של כ 10 דקות, אני שואל אותו - היכן היית? - הוא אומר לי אצל המפקח (בת"ת נהוג שעל איחור כזה המפקח שולח אותו עם פתק).
אני אומר לו נו ואיפה הפתק?
תביא לי פתק שהיית אצלו - אני מאמין לך - אבל כדי לקבל אותך לכתה אני צריך פתק....
הילד יוצא החוצה - וחוזר לאחר כ30 שניות - כולו אדום בוכה - לא מצליח לעצור את הבכי

לרגע חשבתי - שנפל / נחבל בדרך / מישהו הרביץ לו וכו
אבל לא
שאלתי אותו מה קרה? - הוא לא יכל לדבר - הרגעתי אותו - אמרתי לו שטוף פנים ותחזור
טוב לאחר כ 5 דקות הוא אמר לי - הרב באמת לא הייתי אצל המפקח - ואמר את האמת למה איחר, אמרתי לו - תראה אני לא עכשיו אני מוכן לקבל אותך לכתה - בלי פתק - מכיון שאתה דובר אמת - אבל אל תשקר וכו' וכו'

אבל כאן הוא משקר - בלי למצמץ בלי להתבלבל
(אגב בתחילת השנה כבר יידעו אותי - לא להאמין למה שהילד הזה אומר - שלא תיפול בפח - הוא הפיל אותנו בפח... - הכל תבדוק!)

אפילו אני אומר לילד הזה - למה אתה לא כותב - הוא אומר לי אין לי עפרון - אני ניגש ורואה בקלמר 3 עפרונות....
הילד הזה מסכן! אתה צריך לחמול עליו, לעזור לו, לתת בו אמון, לא להשפיל אותו, לא לקבל את ההזהרות של מלמדים אחרים, לבדוק מה קורה בבית שלו, היכן הוא נופל בין הכיסאות, נרעה שיש לו קושי, לפעמים זה פשוט קשב וריכוז! מרגישה שיש פה גאוה ונקמנות, הנה שקרת, הוכחת אותו ברבים, נצחת אותו,,, והפסדת אותו!!! תלך לאיש חינוכי ירא שמים, וקצת תכניע את עצמך ותבין שאתה לא חיב להיות צודק,
רכות, אמון, ענוה, זה מפתח להצלחה! כל זמן שהנר דולק, אפשר לתקן, סליחה אם הייתי חריפה מידי, אני מבינה שקשה לכם ללמד כזה ילד, וחבל המשיך מעגל סגור, רחמים , רחמים
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
כן - האפשרות השניה היא דמיונות....
השאלה היא עצות איך להמחיש לילד שמה שהוא אמר עכשיו - זה כלל לא היה במציאות אלא דמיון
מה אתם חושבים שהןא לא יודע שהוא משקר??
שזה נוח לו??
צריך לעזור לו!
לתת בו אמון ועוד אמון שהוא אומר אמת, כרגע הוא מדמין, שהוא יגדל ויראה לבד שהוא מפסיד , הוא יפסיק!!
להכניס לו בצורה יפה שלשקר אין רגלים, לקרוא לשקר דמיון,
נגיד הדוגמא , ששכח מחברת, לדבריו, ומלמד יודע שזה דמיון, למרות שזה שקר, הוא לא אומר לו ,שקרת, נבדוק בילקוט, אלא טוב, חבל, רציתי להראות לכולם את המחברת היפה שלך , ולתת לך צו'פר, לכתוב פתק להורים, שהיום הילד הקשיב, ישב, הביא ספר, בקיצור למנות בקול את ההצלחה שלו, לחפש היכן הוא כן אןמר אמת , ולהדגיש את זה, לספר סיפורים על האמת, לתת לו לקרוא כזה ספר, ויש ספר אומנם ישן, שקוראים לו אמת כמדומני, והסיפורים שם ממש מחזקים, ומלמדים!!
 

שקדיה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
D I G I T A L
קחו בחשבן שילדי קש"ר נוטים להיכנס לדמיונות כי שם הכי קל להם
במציאות הם צריכים לעמול ולעבוד והדמיון לוקח אותם למקומות אטופים
ולכן לפעמים כן צריך להעמיד אותם על המקום ולתת להם להבחין בין דמיון למציאות ולא לאפשר להם לעוף על גלי הדמיון
כך שיתכן מאד ומה שהרב דיאמנט המליץ הוא כן נכון וראוי
בפרט שמדובר כאן במורה שמתאמץ לעזור לילד
אני מציינת את זה כי הרבה הורים לילדי קש"ר מגוננים על הילדים שלא יתאמצו וכו' ובכדי שלא יחוו תסכולים
ולא תמיד זה נכון ובריא
ואני בכונה לא כותבת מה כן כי גם אני לא יודעת :)
מה שבטוח שצריך הרבה תפילות וסעיתא דשמיא
שתזכו להיות הרבעס הנכונים לילדים הנכונים ועם המילים הנכונות
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ההורים מודעים לבעיה,
מציאות שאינו מראה כלל סימנים / הבעת פנים כשמשקר
הדמיון אצלו כמציאות אמיתית
כמו לדוגמה - הוא לא מעוניין לכתוב בספר
מה הוא במחשבה כן רצה שיהיה - שיעשה הכל בבית
אז למה שלא נדמיין עכשיו שכבר עשיתי הכל

וואו המציאות מראה שלא עשיתי - אה ??? - לא ! היא מחקה לי...
אם המציאות אצלו כדימיון, חשוב מאוד שזו תהיה השפה של הצוות.
במקום 'ילד שקרן' או 'ילד שנהנה לשקר' - לדבר על ילד שעדיין מערבב מציאות ודימיון.
וכן הלאה.
זה יעזור לכולם להפנים, שלילד יש בעיה שהוא לא אשם בה והוא זקוק לעזרה. ולא שהוא עושה דבר רע, שראוי לעונש.

ומעניין האם אין צורך שיטופל בצורה מקצועית בגלל בעיות הקשב וריכוז.
 

super tiger

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
זה נשמע גישה נכונה, אבל כדי לבצע אותה בלי לחזור לתגובה הנורמלית שרואה בזה שקר - נראה לי צריך הדרכה יותר צמודה ולא רק לתת עצה נכונה וללכת.

אני יכולה להגיד לגבי הילד בן השלוש, שדמיון עדיין שלב נורמלי לגמרי ואף אחד לא מוטרד מזה, שאנחנו פשוט הולכים הלאה.
יכול להיות שהיה ככה, יכול להיות שלא (זה מה שאני אומרת לאחים שנזעקים) זה לא כל כך משנה לנו עכשיו.
תודה!
עזרת לי לגבי בת השלוש שלי שמדמיינת כמויות... ובת הארבע ממש מחנכת אותה שהיא שקרנית...

אנסה את התגובה הזו.

ומעבר לכך חייבת לציין שניכר שהמלמד כאן אכפתי ודואג, התייעץ ומנסה לסייע ליחד. כל הכבוד!
 

שריתאליז

משתמש מקצוען
לא קראתי עד הסוף אבל יש פה תגובות תמוהות מאוד בעיני .

הילד משקר.
זו עובדה.
העובדה הזו היא עצובה. לא צריכה להיות.

המלמד מנסה להתייעץ מה לעשות עם תלמיד שמשקר.
והוא מסביר:
הילד משקר לא בגלל שחושש. לא בגלל שפוחד אלא הוא משקר כי כך הוא.

אולי מחפש תשומת לב ואולי לא.
אני לא יודעת.

לענות תשובות:
מה מפריע לך שהוא משקר?
תחפש איפה זה פוגש אותך?

אני לא יודעת אם אתה שואל ומתדיין בפורום המתאים.
כל בר דעת יודע שמורה מגיע גם לחנך ולא רק להעביר ידע.
אבוי לנו על מורים שזוהי מטרתם ואולי לכן כך נראה הדור.
צריך להיות אכפתי למורה שהתלמיד שלו משקר.
והוא צריך למצא דרך לעזור לו להפסיק לשקר.

הרעה החולה ביותר זה להיות שקרן.


התיעצת עם רב? שאלת לדעתו?
תנהג לפיו ויכול להיות שאם זה לא מפסיק אולי הוא זקוק להתסתכלות פסיכולוגית או משהו בסגנון.
 

שריתאליז

משתמש מקצוען
הילד הזה מסכן! אתה צריך לחמול עליו, לעזור לו, לתת בו אמון, לא להשפיל אותו, לא לקבל את ההזהרות של מלמדים אחרים, לבדוק מה קורה בבית שלו, היכן הוא נופל בין הכיסאות, נרעה שיש לו קושי, לפעמים זה פשוט קשב וריכוז! מרגישה שיש פה גאוה ונקמנות, הנה שקרת, הוכחת אותו ברבים, נצחת אותו,,, והפסדת אותו!!! תלך לאיש חינוכי ירא שמים, וקצת תכניע את עצמך ותבין שאתה לא חיב להיות צודק,
רכות, אמון, ענוה, זה מפתח להצלחה! כל זמן שהנר דולק, אפשר לתקן, סליחה אם הייתי חריפה מידי, אני מבינה שקשה לכם ללמד כזה ילד, וחבל המשיך מעגל סגור, רחמים , רחמים
מה אתם חושבים שהןא לא יודע שהוא משקר??
שזה נוח לו??
צריך לעזור לו!
לתת בו אמון ועוד אמון שהוא אומר אמת, כרגע הוא מדמין, שהוא יגדל ויראה לבד שהוא מפסיד , הוא יפסיק!!
להכניס לו בצורה יפה שלשקר אין רגלים, לקרוא לשקר דמיון,
נגיד הדוגמא , ששכח מחברת, לדבריו, ומלמד יודע שזה דמיון, למרות שזה שקר, הוא לא אומר לו ,שקרת, נבדוק בילקוט, אלא טוב, חבל, רציתי להראות לכולם את המחברת היפה שלך , ולתת לך צו'פר, לכתוב פתק להורים, שהיום הילד הקשיב, ישב, הביא ספר, בקיצור למנות בקול את ההצלחה שלו, לחפש היכן הוא כן אןמר אמת , ולהדגיש את זה, לספר סיפורים על האמת, לתת לו לקרוא כזה ספר, ויש ספר אומנם ישן, שקוראים לו אמת כמדומני, והסיפורים שם ממש מחזקים, ומלמדים!!

התגובות חריפות מידי.
ושיפוטיות

ומראות שלא קראת טוב את התשובות שהמלמד סיפק.
מדבריו נראה שאין כך הדברים.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לא קראתי עד הסוף אבל יש פה תגובות תמוהות מאוד בעיני .

הילד משקר.
זו עובדה.
העובדה הזו היא עצובה. לא צריכה להיות.
אם תקראי עד הסוף,תראי שהמלמד יחד עם היועצים הגיעו למסקנה שנראה שהילד מערבב מציאות ודימיון.
לכן העובדה היא, שהילד לא משקר! הוא מתבלבל עם הדימיונות שלו ומאמין שמה שהוא אומר - זו אמת!

הוא צריך עזרה. אך מנקודת מוצא נכונה!
בלי אבחון נכון, לא ייתכן טיפול נכון.
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
אם תקראי עד הסוף,תראי שהמלמד יחד עם היועצים הגיעו למסקנה שנראה שהילד מערבב מציאות ודימיון.
לכן העובדה היא, שהילד לא משקר! הוא מתבלבל עם הדימיונות שלו ומאמין שמה שהוא אומר - זו אמת!

הוא צריך עזרה. אך מנקודת מוצא נכונה!
בלי אבחון נכון, לא ייתכן טיפול נכון.
קדימה, יעשו לו איבחון, חבל על כל יום שעובר,
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
קדימה, יעשו לו איבחון, חבל על כל יום שעובר,
מכירה כזה ילד, שמערבב מציאות עם דמיון, ויש לו קש" ר, נתנו בו אמון, פחות דיקו אותו , הדגישו לו שזה דמיון, לא שקר, נתנו לו לקרוא ספר, והכי נתנו בו אמון שזב יעבור, וב" ה יש שיפור
 

הכי בעולם

משתמש מקצוען
מכירה כזה ילד, שמערבב מציאות עם דמיון, ויש לו קש" ר, נתנו בו אמון, פחות דיקו אותו , הדגישו לו שזה דמיון, לא שקר, נתנו לו לקרוא ספר, והכי נתנו בו אמון שזב יעבור, וב" ה יש שיפור
צריך להבין שזה דמיון, אולי לתת לו נשחקי דמיון?
לספר את סיפור, הילד שקרא הצילו הגיע אריה, כולם באו, ראו שזה שקר,
כשהגיע רגע האמת וצעק הצילו, כבר לא היה מי שיבוא לעזור, לדעתי תפקיד של מורה , גננת , מלמד, וכו, לתת אמון בילד, הכלה לבעיה, שילוח לאיש מקצוע, ולעזור לילדים, גם להם קשה, תחשבו את תגובת הסביבה, שנתקלת בזה, וילדים לא מגיבים בעדינות, כמה ילד שקצת זז מהתלם, סופג, נכלם, מבויש
 

פיטפוט

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ניסית לבדוק איך הרב השני שמלמד אותו השנה מתרשם ממנו?
ואל תגיד לי שהכינו אותך מראש וזה כבר היה משנה שעברה כי תוית יכולה להישאר גם כשהיא כבר לא מוצדקת.

קיבלנו השנה הערות מהמלמד של הבן שלי (כיתה ג') והצטיירה תמונה של ילד שפיתח הפרעת קשב שלא הכרנו עד עכשיו. לאחר כמה וכמה שיחות עם המלמד עלה בדעתי לבדוק עם המלמד השני של לימודי חול שהוא גם היה המחנך שלו בשנה שעברה, והוא אמר לנו שהוא המצטיין בכיתה ואין שום שינוי משנה שעברה.
זה חשוב כדי לקבל פורפורציות ולהבין אם הוא בוחר מתי או למי לשקר. (מבלי לפגוע חלילה)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה