הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
כללים למשתתפים באשכול עדכונים זה:
• אשכול זה מיועד לדיווחים בלבד, עדכונים מהנעשה במלחמה, חדשות נקיות ומוסמכות.​
• האשכול אינו מיועד לדיונים, ציטוטים, בדיחות, פרשנויות, כתבות, תמונות, סרטונים, קבצים כלשהם, בקשות תפילה ותהילים (מלבד הפרק היומי), בקשות עזרה וחסד, סיפורי גבורה וניסים, בקשות מקור לדיווחים, שאלות ובירורים על דיווחים. כמו כן, אין להעלות ידיעות ושמועות אודות אירועים מיוחדים שאין עליהן מקור מוסמך, כמו נפילת חייל בקרב, שחרור חטופים, להקת כטב"מים לדימונה וכדו'. וכמובן שאין לכתוב הודעות הנוגדות את הצנזורה, או מכילות תוכן שאינו ראוי לאתר פרוג, או מכיל תוכן קשה לקריאה.​
• דירוג חיובי: נתקלתם בידיעה מרעישה, ציון דרך במלחמה, דרגו אותה בצד שמאל, וכך יוכלו לצפות בה בקלות בסינון ע"פ דירוג.
• דירוג שלילי: נתקלתם בהודעה כפולה? דרגו אותה במינוס, וכך תעזרו לנו לאתר בקלות הודעות כפולות ומיותרות. תודה מראש!

יש לקרוא כללים אלו היטב, משתמש שיעבור על הכללים - יאבד את הרשאת הכתיבה בפורום מיידית ללא אזהרה •
חדש!!! הפרק היומי של אשכול העדכונים, באשכול נפרד, הצטרפו אלינו, כל יום פרק, להצלחת כלל ישראל!
  • אשכול נספח שבועי לדיונים והרחבות + הסקר השבועי - בנספח בלבד.​
  • כללים חדשים בהרחבה - חובת קריאה - כאן.​
  • אשכול תפילות - כאן.​
  • הפרק היומי - כאן.​
  • תיעוד מהמלחמה באשכול הייעודי בלבד - כאן.​
  • רץ ברשת - חחחרבות ברזל - כאן.​
  • הודעות צבע אדום - כאן.​
  • שמות הנרצחים - כאן.​
  • הודעות פוליטיות הקשורות למלחמה - כאן.​
  • רוצים לקבל הרשאה בפורום חדשות ועדכונים?! לחצו כאן.​
  • חמ"ל פרוגיסטי לבקשות עזרה סיוע ומידע - כאן.​

אנו כאן בפרוג מתפללים לשובם לשלום של החטופים והחיילים, להחלמתם המהירה של הפצועים, ליבנו עם הנופלים ומשפחותיהם, ומייחלים יחד עם כל בית ישראל לביאת משיח צדקנו במהרה, אמן.
לבקשת רבים נצרף פה בל"נ מידי יום פרק תהילים בהודעה נעוצה, עצרו לרגע מהדיווחים ונקרא יחד את הפרק היומי!
• קראתם, סמנו חיובי להודעה זו. כך נספור כמה משתמשים השתתפו בקריאה •
(אנא, אל תדרגו חיובי/שלילי הודעה זו מלבד סימון לאמירת התהילים)
 
הפיתרון
הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה...

nsh

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מקורות ערביים בלבנון מאיימים על העיר חיפה
"תקיפה בבעלבכ לכל הפחות שווה התקפה על חיפה"

לא מזלזל, אבל לקחת בחשבון שזה שווה ערך לאיזה איום של בן גביר פה או משהו כזה...

בתוך כך, ערוצים לבנוניים מדווחים על מטוסי קרב ישראליים בשמי ביירות כעת.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
לכל העוקבים שמזילים ריר בתקווה שהמשוואות נשברו...

צר לי אבל אני חייב לצנן לכם את האווירה, הופל כטמ"מ ולא מטוס קרב שזה הבדל שמיים וארץ, התגובה לאירוע הזה שהיה צפוי כבר מזמן צריכה להיות קשה אבל לא כזו שתשבור את הכלים.

ישראל וחיזבאללה מנהלים לחימה מדודה בגבול הצפון, שבירת כלים לא תהיה תוך כדי תגובה על אירוע אלא אם כן יקרה משהו חריג ביותר שיחייב שבירת כל הכלים.

הערכה שלי

מישהו מנסה לשבש את "העסקה" בין ישראל לחמאס, יש כאן בערך טריליון אינטרסים שמושכים לכל צד.

חודש הרמדאן נושף לנו כבר בעורף ונראה שאנחנו עומדים לפני הסלמה אמיתית בכל הגזרות, זו פעם ראשונה שאני משתמש במילה הסלמה וגם מתכוון אליה.

ימים יגידו... תזכרו אנחנו במלחמה.

אבו צאלח הדסק הערבי
 

nsh

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
צה"ל מאשר: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר בבקאע מתחמים ששימשו את מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובא מאזור שתולה גבר בן 70, שנפגע מרסיסים.
מצבו מוגדר קל והוא עובר בדיקות במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה).

גל זייד
דובר המרכז הרפואי
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
מפכ"ל המשטרה על אירועי המחאה בקפלן: "קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות ועוררה פרובוקציה -נמשיך להתעלם מקולות פוליטיים"
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
בנוסף למערכות ההגנה האווירית שהותקפו, צה״ל תקף בלבנון גם את הכלי מסוג ״זיק״ שהופל שם הבוקר - במטרה שלא יגיע לידי חזבאללה או איראן, ואי אפשר יהיה לבצע תהליך ״הנדסה לאחור״ שלו (דורון קדוש).
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
פרסום ראשון: אחרי הווטו של סמוטריץ׳ - הממשלה אישרה כעת את ההחלטה שתיתן מענה לנפגעי הנובה והמסיבות. לפי ההחלטה יוקצו מיליוני ש״ח למשרדי הממשלה שיופנו לטיפול ושיקום שורדי המסיבות שהתקיימו בעוטף עזה ב-7 באוקטובר. (מיכאל שמש).
 

דיני

משתמש מקצוען

מנהל הישיבה התיכונית בקריית שמונה: התלמידים שלנו פוזרו ל-35 מוסדות ברחבי הארץ​

ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו

תושבי קריית שמונה עקורים כמעט חמישה חודשים, והסיוט לא עתיד להיגמר בקרוב: הרב אריאל פריש, מהלת ישיבה תיכונית בעיר, מספר ל-"חדשות כיפה" על האתגרים בניהול בית ספר שהתפצל לל-35 מוסדות ברחבי הארץ, על החרדות איתם מתמודדים התלמידים ועל הגעגוע לעיר שהיא בית
אורי מוק, חדשות כיפה
הכתבה המלאה בכיפה https://g.kipa.co.il/1177046/r/
מפוני הצפון חיים כבר שבועות ארוכים בתוך ענן של אי וודאות. כשההבנה שכנראה לא יחזרו הביתה בחודשים הקרובים מחלחלת, צפים קשיים ואתגרים לא פשוטים. בשיחה עם "חדשות כיפה" מספר הרב אריאל פריש, מנהל ישיבת אורט המתמיד בקריית שמונה, על ההתמודדות של התלמידים והתושבים שנעקרו בין-יום מחייהם.
בזמן שמשפחתו מפונה לחיפה ותלמידיו פזורים בכל הארץ, הרב נשאר בשירות מילואים בקריית שמונה: "בקריית שמונה יש בתים שעוד לא פרקו את הסוכות", הוא מתאר את עיר הרפאים. "אין שם שום דבר מעבר למינימום הנדרש. הדואר פתוח פעם בשבוע, תחנות הדלק בשירות עצמי בלבד, הבנק סגור".

"קריית שמונה פונתה לכל הארץ, ובית הספר פוזר ב-35 רשויות, מציאות שהיא מעבר לכל דמיון. אף אחד לא חשב איך אפשר לנהל אירוע כזה. מהר מאוד אנחנו וצוות הניהול הבנו שהאירוע הזה שונה מהותית מאירועים קודמים". הרב פריש סיפר כי בהתחלה ניסו לנהל למידה מרחוק, אך מהר מאוד הבינו שזה לא הפתרון. "הנחנו את התלמידים להיכנס למסגרות קולטות בערים בהם התפנו, בקבוצות ובבודדים".
"מי שמע על תלמידים שמתגעגעים לבית הספר"
איך מנהלים בית ספר במציאות כזאת?
"ארבעה וחצי חודשים אנחנו בגלות", הוא נאנח. "מעבר לביקורים האישיים של צוות הניהול אצל התלמידים, יש מפגשים בית ספריים שארגנו, ואני חייב לומר שהמפגשים האלה מרגשים מכל הכיוונים. אי אפשר לתאר את רמת הגעגוע שם". הוא צוחק, כי "מי שמע על תלמידים שמתגעגעים לבית הספר שלהם באמצע השנה".
"יום אחד בתפילה אני פוגש כמה תלמידים שלי בוגרי י"ב, ושואל אותם 'מה אתם עושים בקריית שמונה? מסוכן'. אחד אמר שהיה צריך להביא חפצים מהבית, והשאר אמרו שהם רק רצו לראות את הבית ולחזור. בשביל זה היו מוכנים לנסוע לקריית שמונה הלוך וחזור. זו רמת הגעגוע".

"עם החרדה הזו חיים עד היום"
איך מתמודדים עם הידיעה שבכל רגע הבית יכול להיפגע?
"יש לנו תלמידים שנפגעו. אבל הפגיעות הראשונות שלנו היו בעולם הנפשי, תגובות של חרדות ובאובדנות. צריך להבין שהחרדה של אנשי קריית שמונה היא לא רק מפני הטילים, כי אנשי קריית שמונה יודעים להתמגן ולשבת במקלטים גם שעות וימים. החרדה היא מפני המחבלים שיחדרו לארץ, כפי שקרה בדרום. ועם החרדה הזו הם חיים עד היום הזה".
"לזה מתווספות כמובן מתקפות הנ"ט, הטילים והכטב"מים. יש את החרדות כששומעים על כך שיש אזעקות בקריית שמונה - 'נפגע לי הבית? מי יגן לי על הבית? נגנבו לי חפצים? יש את מה להציל?'" הוא מציין כי גם תקלות נורמטיביות יכולות להיות מקור לדאגה: "למשל נזילה בבית - מישהו יכול להגיע הביתה ולגלות נזקים של חודשיים". הרב מספר גם על החשש ממעשיי ביזה בעיר הנטושה. "במלחמת לבנון השנייה קריית שמונה ספגה הרבה מעשי ביזה, והעירייה שכרה חברת אבטחה פרטית שתגן על הבתים מפני גנבות".
"החרדה והטראומה גרמו להם להרגיש שלצאת מהמלון זה מסוכן"
כשאני שואלת האם המפונים הצליחו להתרגל למציאות הבלתי אפשרית בה הם חיים, הוא מבהיר: "הסיפור לא מתחיל ונגמר, אין לילדים את תנועות הנוער שלהם, החוגים אחרי הצהריים, החברים".
הרב מביא דוגמא לקושי לא טריוויאלי שיש למפונים: "בחודשים הראשונים הם פחדו ללכת למכולת ליד או לקניון, הם בעיר הגדולה ולא מכירים את קווי האוטובוס. דברים שנראים אבסורדיים. תגידי לאנשים מירושלים שצריכים הסעה לבית הספר הם לא יבינו מאיזה כוכב נפלת, אבל אנשי קריית שמונה סרבו לנסוע בתחבורה ציבורית. אין בזה היגיון, אבל החרדה והטראומה גרמו להם להרגיש שלצאת מהמלון זה מסוכן".

הרב פריש מתייחס למוסדות הלימוד הקולטים, שחלקם לא תמיד מבינים את מצוקות התלמידים: "יש אנשים שעוטפים את התלמידים מ-א' ועד ת', אבל זה לא קורה בכל מוסדות הלימוד. זה נקודה שצריך להתחזק איתה. אבל גם לבתי הספר הקולטים לא קל, לא היינו בתוכנית העבודה, זה דבר אחד לארח אנשים לתקופה קצובה לבין להפוך אותם לאזרחים".
יש אתגרים חדשים שצצים דווקא בימים אלו, מעל ארבעה חודשים מאז פרוץ המלחמה?
"יש אתגרים שצפים עכשיו. אם בהתחלה הציפייה מבתי הספר הייתה רק אירוח, עכשיו הציפייה היא שיהיו ומקצועיים עם התלמידים שלנו. בנוסף, מתחיל הרצון לחזור למה שמוכר. גם אם בית הספר הכי פתוח ולבבי, הוא לא אותו דבר".
"עוד אתגר הוא סיפור הבגרויות, אם בתחילת הגישה הייתה כשנגיע לגשר נחצה אותו, עכשיו זה מייצר הרבה חרדות ודאגה גדולה. איך התלמידים יצליחו ללמוד כשבתי הספר מלמדים בקצב לימוד שונה, שיטה שונה, מורים שונים? צריך לזכור שגם לקח זמן עד ששולבו התלמידים ויש פערים".
"אנחנו החזית גם היום"
לסיכום, לרב פריש חשוב להעביר מסר לתלמידים ולמוות: "אנחנו במלחמה, והחוסן שלכם זה ה- 'ביחד ננצח', וההבנה שכמו שאמר דוד המלך: 'חלק היוצא למלחמה כחלק היושב על הכלים'. אנחנו החזית גם היום כשאנחנו במצב של פינוי. לשמור על שגרה וחוסן, להרים את הראש להאמין בעם ישראל שהק"בה ישלח לנו ברכה והצלחה".
 

דיני

משתמש מקצוען

דיווח: האיום החות'י מומש וארבעה כבלי תקשורת תת-ימיים יצאו מכלל פעולה בסמוך לג'יבוטי​

כאשר לגלובס נודע כי ככל הנראה, ארבעה כבלי תקשורת תת-ימיים נפגעו בים שבין ג'דה בסעודיה לבין ג'יבוטי במזרח אפריקה. לפי הדיווחים, מדובר בכבלים של החברות AAE-1 ,Seacom ,EIG ו-TGN. מדובר בשיבוש חמור של התקשורת בין אירופה לבין אסיה, כאשר את עיקר הפגיעה יספגו בעיקר מפעילות תקשורת במדינות המפרץ ובהודו.
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
חבר בפלרמנט בחיזבאללה חסן פאדללה:

"ההתנגדות תפתיע את האויב כפי שהפתיעה אותו היום, והתקיפות בבעלבכ לא ישארו ללא מענה".
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
גורמים ברצועת עזה מדווחים כי קם גוף חדש שמפיץ כרוזים באזור רפיח תחת השם "החופשיים של עזה" הקוראים להתקומם נגד חמאס ולצאת להפגנות נגדו בכל מקום ברצועה.

[
א.מדובר בגורמים שהיו פעילים בשנים האחרונות ברצועת עזה בתנועה החברתית הנקראת "רוצים לחיות" (בדנא נעיש-בערבית) שדוכאה באכזריות על ידי חמאס.

ב. גורמים ששייכים לתנועת פת"ח שמנסים לנצל את המצב כדי לנגח את שלטון חמאס.

ד.משתפי פעולה עם ישראל שמנסים לעורר תסיסה בקרב האוכלוסיה העזתית נגד חמאס.

גורמים בחמאס מודאגים מאוד מהתופעה, שלהערכתם עלולה להתרחב לכל חלקי הרצועה, ולכרסם בתמיכה בארגון, לכן בכירי חמאס נתנו הוראה לזרוע הצבאית של חמאס לפזר בכוח כל הפגנה כזו ואם יש צורך להשתמש גם בנשק חם.
/SPOILER]
א.מדובר בגורמים שהיו פעילים בשנים האחרונות ברצועת עזה בתנועה החברתית הנקראת "רוצים לחיות" (בדנא נעיש-בערבית) שדוכאה באכזריות על ידי חמאס.

ב. גורמים ששייכים לתנועת פת"ח שמנסים לנצל את המצב כדי לנגח את שלטון חמאס.

ד.משתפי פעולה עם ישראל שמנסים לעורר תסיסה בקרב האוכלוסיה העזתית נגד חמאס.

גורמים בחמאס מודאגים מאוד מהתופעה, שלהערכתם עלולה להתרחב לכל חלקי הרצועה, ולכרסם בתמיכה בארגון, לכן בכירי חמאס נתנו הוראה לזרוע הצבאית של חמאס לפזר בכוח כל הפגנה כזו ואם יש צורך להשתמש גם בנשק חם..
מקור: הבלוג של יוני בן מנחם
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה