חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה נערים רוכבים
במרכבה אחת ניצבים
פעם אחת בספרים
היו פניהם מאירים
עמדו שני ראשונים
החליפו האופנים
שלישי הסיר גלגל
ועזוב לפניהם נתגל
הסיר ראשון אופן
שני נלקח לו בשביה
הדביק שלישי כפל אופן
מראה ודרך עינם צופיה
הופיעו בסיום הענין
וישועתם כעדן במנין
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רבעה נערים רוכבים
במרכבה אחת ניצבים
פעם אחת בספרים
היו פניהם מאירים
יבער
כִּי יַבְעֶר אִישׁ שָׂדֶה אוֹ כֶרֶם וְשִׁלַּח אֶת (בעירה) בְּעִירוֹ וּבִעֵר בִּשְׂדֵה אַחֵר מֵיטַב שָׂדֵהוּ וּמֵיטַב כַּרְמוֹ יְשַׁלֵּֽם.
עמדו שני ראשונים
החליפו האופנים
שלישי הסיר גלגל
ועזוב לפניהם נתגל
יבער - הי' וב' החליפו ניקוד, הע' נהיה צירה.
וְעָזוּב בְּיִשְׂרָאֵל וּבִעַרְתִּי אַחֲרֵי בֵית יָרָבְעָם כַּאֲשֶׁר יְבַעֵר הַגָּלָל עַד תֻּמּוֹ.
הסיר ראשון אופן
שני נלקח לו בשביה
הדביק שלישי כפל אופן
מראה ודרך עינם צופיה
יבער - י' חיריק, ב' שווא, ע' פתח.
וְאֶרְאֶה אֶת הַמַּרְאֶה הַגָּדֹל הַזֶּה מַדּוּעַ לֹֽא יִבְעַר הַסְּנֶֽה.
וְתֹאבְדוּ דֶרֶךְ כִּי יִבְעַר כִּמְעַט אַפּוֹ.
הופיעו בסיום הענין
וישועתם כעדן במנין
יבער - ע' קמץ
וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר. - לפיד בגימ' עדן.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
קשור לפולמוס ההלכתי 'מזונתן עליך' בשבת שירה

1707307609086.png


פה מביא שכל החיות אמרו שירה, מעניין מה המקור ! (קונטרס כוכבי אור)

1707307767077.png
 
נערך לאחרונה ב:

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
"וכי יכה איש את עין עבדו או את עין אמתו ושחתה לחפשי ישלחנו תחת עינו"(כ"א - כ"ו) מדוע עבד כנעני יוצא בראשי אברים? אומר הגר"א מוילנא, כי כל עבדותו באה לו מכוחה של קללת נח, שקילל את זרעו של כנען בן חם,
"עבדעבדים יהיה לאחיו". אותה עבדות אשר בה נענש זרעו של חם, באה לו בגלל העבירה שעבר כנגד אביו בשני האיברים, בעיניים ובשיניים. "וירא אבי חם אבי כנען" [בראשית ט' - כ"ב], ואח"כ חטא בדיבור עם אחיו שנגמר על ידי השיניים, כמו שכתוב "ויגדל שני אחיו בחוץ". ובגלל חטאיו אלו, קילל אותו נח בעבדות. וא"כ, כאשר העבד מתייסר באותם איברים, ואדונו היכה את עינו או את שינו, כבר תיקן וכיפר את אשר פגם סבו הקדמון חם, באיברים אלו, והרי הוא יוצא לחירות. בדין היה איפה כי לא ישתחרר העבד אלא לאחר שנפלו גם העין וגם השן, שהרי בשתיהם פגם, אלא שחסה התורה על העבד וגזרה על שחרורו אף לאחר שהתייסר באחת מהן.
נכון מאוד.
כזאת מובא ברבינו בחיי, בפני דוד מהחיד"א, ובעוד.

ויש בפרשה עוד אזכור, על דרך הזה, מהחפץ חיים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כדי שהדבר לא יחזור
אל תחזור
על הנעשה במקום אין לחזור
יש לי תחושה שהתשובה נמצאת כאן:
(ז) ונקי וצדיק אל תהרג - מניין ליוצא מבית דין חייב ואמר אחד יש לי ללמד עליו זכות, שמחזירין אותו, תלמוד לומר ונקי אל תהרג וזה אף על פי שאינו צדיק, שלא נצטדק בבית דין, מכל מקום נקי הוא מדין מיתה, שהרי יש לך לזכותו. ומניין ליוצא מבית דין זכאי ואמר אחד יש לי ללמד עליו חובה, שאין מחזירין אותו לבית דין לחייבו תלמוד לומר וצדיק אל תהרוג, וזה צדיק הוא, שנצטדק בבית דין:
כי לא אצדיק רשע - אין עליך להחזירו, כי אני לא אצדיקנו בדיני, אם יצא מידך זכאי, יש לי שלוחים הרבה להמיתו במיתה שנתחייב בה.

הכוונה הכללית ברורה, שאין להחזיר את הדיון בענין הרשע, אבל המילים לא ברורות לי..
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לאט לאט. קודם נמצא את המקור של העופות.
ראיתי מביאים מקור, וזה לא פחות ולא יותר משמו"ר.
כמה חיפשתי ולא מצאתי. אולי אלו שיש להם חיפושים יותר מתקדמות יצרפו את מקור.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
...בההוא אתרא אית חד היכלא
דתמן ישרון כל מארי דרמיזא
לאשתעשעא בהני עמיקן וסתימן
דמטמרן מבני נשי ולא מיגליין
אלא למארי דרמיזא דישתכחון תמן בתדירא
לאהדורי כל שאלתא בתיובתא
בההוא אתר נפק חד קלא דקיק
דלא אישתמע אלא למארי דמנדעא
וחכמתא וקמכריז עלייהו בכל יומא
@שרלוט אית לך רשו לגלאה ההוא
רזא עמיקא לבני נשא דאנת ודאי
קזכית למחזי בההוא נהורא סתימאה
ואשכחת כלא באורח קשוט
כדקא יאות...​
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה