חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כי תקנה עבד,
לא תצא כצאת העבדים- חם הביא לעולם את מושג העבדות בגלל חטאו (הקללה שנוח קילל אותו)
"וכי יכה איש את עין עבדו או את עין אמתו'', המפרשים דנים בין עבד יהודי לעבד כנעני
וכנען כאמור אחד מבניו של חם יש לו דינים שונים מאשר לעבד עברי כפי המובא בפרשה.
עבדי הם ולא עבדים לעבדים: ברשי
השאלה הוא לא אזכור מושגים, אלא על פרטי החטא ובמידה כנגד מידה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
היכי תמצי שבהמה שהזיקה פעם אחת חייבת ואם הזיקה פעם שניה תפטר?
אם התחככה בבהמה ברה"ר והזיקה אותה ואח"כ התחככה בכותל ברה"ר מסיקים שהפעם הראשונה היתה להנאה ופטורה.
 

הרקליטוס

משתמש פעיל
אם התחככה בבהמה ברה"ר והזיקה אותה ואח"כ התחככה בכותל ברה"ר מסיקים שהפעם הראשונה היתה להנאה ופטורה.
היות וזהו אשכול חידות לפרשת שבוע הריני להציג בפני הלמדנים המופלגים מס' חידות מן הזוה"ק לפרשת משפטים:
בעריכת ויקיטקסט:

( א ) מאן הוא נחשא דפרח באוירא, ואזיל בפירודא, ובין כך ובין כך אית נייחא לחד נמלה דשכיב בין שנוי, שרי בחבורא וסיים בפירודא?
( ב ) ומאי איהו נשרא דקא מקננא באילן דלא הוה, בנוי דאתגזלו ולאו מן בריין, דאתבריאו באתר דלא אתבריאו?
( ג ) כד סלקין נחתין, כד נחתין סלקין.
( ד ) תרין דאינון חד, וחד דאינון תלתא.
( ה ) מהו עולימתא שפירתא ולית לה עיינין, וגופא טמירתא ואתגליא, איהי נפקת בצפרא ואתכסיאת ביממא, אתקשטת בקשוטין דלא הוו?
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
במכילתא פרשה ז, ח, שאומות העולם אמרו שירה יחד שנפטרו מפרעה וכפרו בעבודה זרה.
עוד מובא במכילתא ו, טו, שגם ההרים השמים הגבעות והארזים שמחו בגאולתן של ישראל.
על הדרך הרווחנו עוד מאמרים נפלאים, תודה רבה
אשמח אם תכתוב את הפתרון, לפחות חלקי.
קשור לפולמוס ההלכתי 'מזונתן עליך' בשבת שירה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
השאלה הוא לא אזכור מושגים, אלא על פרטי החטא ובמידה כנגד מידה
"וכי יכה איש את עין עבדו או את עין אמתו ושחתה לחפשי ישלחנו תחת עינו"(כ"א - כ"ו) מדוע עבד כנעני יוצא בראשי אברים? אומר הגר"א מוילנא, כי כל עבדותו באה לו מכוחה של קללת נח, שקילל את זרעו של כנען בן חם,
"עבדעבדים יהיה לאחיו". אותה עבדות אשר בה נענש זרעו של חם, באה לו בגלל העבירה שעבר כנגד אביו בשני האיברים, בעיניים ובשיניים. "וירא אבי חם אבי כנען" [בראשית ט' - כ"ב], ואח"כ חטא בדיבור עם אחיו שנגמר על ידי השיניים, כמו שכתוב "ויגדל שני אחיו בחוץ". ובגלל חטאיו אלו, קילל אותו נח בעבדות. וא"כ, כאשר העבד מתייסר באותם איברים, ואדונו היכה את עינו או את שינו, כבר תיקן וכיפר את אשר פגם סבו הקדמון חם, באיברים אלו, והרי הוא יוצא לחירות. בדין היה איפה כי לא ישתחרר העבד אלא לאחר שנפלו גם העין וגם השן, שהרי בשתיהם פגם, אלא שחסה התורה על העבד וגזרה על שחרורו אף לאחר שהתייסר באחת מהן.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
חטא של חם (בן נח) שסיפר לאחיו שראה את ערות אביו, מוזכר בפרשה בהקשרים שונים פעמיים ?
וכי יכה. אלו שני פסוקים מתחילין בוא''ו ומסיימין בוא''ו, וכי יכה תחת עינו, ואם שן עבדו תחת שנו, הרי כ''ד, כנגד כ''ד איברים שיוצא בהם, ויש בהם כ''ו תיבות כשתצרף עמהן שן ועין יהיו כ''ו אברים, וכן בויאמר ארור כנען ויאמר ברוך ה' אלהי שם כ''ו תיבות ומתחילין בוא''ו ומסיימין בוא''ו. (בעל הטורים)​
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כיון שלצערי ראיתי שציערתי כאן אי מי מבאי האשכול הנכבד, בהודעה לפני כמה עמודים, הריני לקיים השבת אבידה וצער, מידה כנגד מידה.
ובכן, בשורה טובה נתבשרתי, שהמחשב החליט לקום לתחייה, לחדש כנשר נעוריו ולפעול כאשר היה באמנה אתי.
כיצד אירע הדבר? לא אדע. כפי שלא ידעתי כיצד החליט לשבות ממלאכתו כרגע.
והנה הוא להיפך מקיקיון דיונה, אשר בין לילה היה ובין לילה אבד.
מה רבו מעשיך ה' וגו', רבות עשית אתה אלקי וגו'. ויהי רצון שיתמיד פעולתו ויאריכו ימי סוללתו, ויוסיפו לו עוד כהנה וכהנה..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כעת אשיב כמה חובות..
אחר הפרוכת לפני אדנים, היו המה חונים, לב אוהב לתת, אליהם אז הצטרף
אני רואה שלקוקוס שלי יש עדנה
התכוונתי בעיקר למה שלפני הקוקוס..
ובכן, מה שלפני הקוקוס כך הוא פתרונו:
אחרי הפרוכת לפני אדנים = מאת. (הפרוכת מאת אדנים).
לב אוהב לתת = גר (ואוהב גר לתת).
והרי לפנינו = מאתגר!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה ידידים
היו נועדים
במקומות ארבעה
כפלו הופעה
אצל רב ותלמיד
ונער משלח
ובציווי נביא
מאכל שוטח
לצד שולחן המלך
בשתיקה הם ניצבים
ביד יוכלו להתהלך
בחוץ מסתובבים
אזרו אומץ נתנו יד
והנה בעוד ששה
בפנים עמדו מיד
נעמדו בפגישה
ראו צבאות ואש
נערות ונערים
מושב ועליה
לצידם נזכרים
הלכו ורבו
בשבעה שבו
בשערים ונתינים
משכן לויים וכהנים
ושרים מקטירים
סביבם נבחרים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמשה ידידים
היו נועדים
במקומות ארבעה
כפלו הופעה
אצל רב ותלמיד
ונער משלח
ובציווי נביא
מאכל שוטח
לצד שולחן המלך
בשתיקה הם ניצבים
יָּקָם מֹשֶׁה וִיהוֹשֻׁעַ מְשָׁרֲתוֹ
וַיִּקְרָא אֶת-נַעֲרוֹ מְשָׁרְתוֹ וַיֹּאמֶר שִׁלְחוּ-נָא
וַיֹּצֵא אוֹתָהּ מְשָׁרְתוֹ הַחוּץ וְנָעַל הַדֶּלֶת אַחֲרֶיהָ
וַיֹּאמֶר מְשָׁרְתוֹ מָה אֶתֵּן זֶה לִפְנֵי מֵאָה אִישׁ וַיֹּאמֶר תֵּן לָעָם וְיֹאכֵלוּ

ביד יוכלו להתהלך
בחוץ מסתובבים
וּמַאֲכַ֣ל שֻׁלְחָנ֡וֹ וּמוֹשַׁ֣ב עֲבָדָיו֩ וּמַעֲמַ֨ד (משרתו) [מְשָׁרְתָ֜יו] וּמַלְבֻּֽשֵׁיהֶם֙
אזרו אומץ נתנו יד
והנה בעוד ששה
בפנים עמדו מיד
נעמדו בפגישה
ראו צבאות ואש
נערות ונערים
מושב ועליה
לצידם נזכרים
וּמַאֲכַל שֻׁלְחָנוֹ וּמוֹשַׁב עֲבָדָיו וּמַעֲמַד מְשָׁרְתָיו
צְבָאָיו מְשָׁרְתָיו עֹשֵׂי רְצוֹנוֹ
מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט
נַעֲרֵי-הַמֶּלֶךְ מְשָׁרְתָיו יְבַקְשׁוּ לַמֶּלֶךְ נְעָרוֹת
וּמוֹשַׁב עֲבָדָיו וּמַעֲמַד מְשָׁרְתָיו וּמַלְבּוּשֵׁיהֶם וּמַשְׁקָיו וּמַלְבּוּשֵׁיהֶם וַעֲלִיָּתוֹ
הלכו ורבו
בשבעה שבו
בשערים ונתינים
משכן לויים וכהנים
ושרים מקטירים
סביבם נבחרים
וְהָיוּ בְמִקְדָּשִׁי מְשָׁרְתִים פְּקֻדּוֹת אֶל-שַׁעֲרֵי הַבַּיִת
הַנְּתִינִים בְּכָסִפְיָא הַמָּקוֹם לְהָבִיא-לָנוּ מְשָׁרְתִים
וַיִּהְיוּ מְשָׁרְתִים לִפְנֵי מִשְׁכַּן אֹהֶל-מוֹעֵד
הַלְוִיִּם מְשָׁרְתִים
וְכֹהֲנִים מְשָׁרְתִים
שָׂרֵי יְהוּדָה וּבְנֵי אֲחֵי אֲחַזְיָהוּ מְשָׁרְתִים
לוֹ מְשָׁרְתִים וּמַקְטִרִים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  31  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה