סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
הערה אחת קטנה: יש פה כמה עניינים הלכתיים בפרק שלא תמיד מוחלטים כל כך ותלויים בעוד הרבה דברים אחרים, בסיפור לא התעכבתי על זה כמובן.

וכן, היה שם עוד פרק בהודעה למעלה. נמחק ברגע האחרון כי קיבלתי עליו כמה הערות טובות מאד. מקווה שאספיק להעלות אותו מחר.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מתי זה קורה?
כי ברכיהו נעלם כבר ביוזבד...
ענית בעצמך, נעלם איפשהו ביוזבד.
ברכיהו יצא למסע סודי ולא חזר משם, לשלוואן אין מושג מה קרה על ההר ואפשר גם להניח שאף אחד לא ראה את ברכיהו מאז כי הוא כנראה כבר מת, אז מבחינת שלוואן הוא נעלם כבר מזמן.
@משולש ברמודה איסתרק לא פצוע?
הוא כן. זה מוזכר על ידי אמציה בקצרה בפרק הקודם.
ראית משהו שסותר את זה או שאת פשוט רוצה לדעת מה קרה איתו? כי אם זאת השאלה השנייה תצטרכי לחכות לפרקים הבאים :)
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אישית אני אוהבת את זה עכשיו
ב"ה

ואני אוהבת את זה גם אחר כך. אז יש לך קהל נרחב של אוהדים, והם לחלוטין רוצים את מה שאת כותבת, כמו שאת יודעת לנסח. להיות מי שאתה - זה תמיד יעבוד הכי טוב, זה השנקל שלי.

בקשר לפרק הזה ביחס לפרק שלפניו, גם אני חושבת שההחלטה הגורלית בה בסטיאן מקריב את חייו עבור אולה - לא מספיק מודגשת לי.
במיוחד שיש בפרק ההוא כמה בחירות משמעותיות,
והבחירה מתחבאת בשתי שורות בלבד, כשהפרק סוער ובמקצב מהיר מאוד, ככה שהן בקלות עלולות להתפספס או שלא נותנים להן מספיק משמעות.
ואז, כשניגשים לפרק האחרון שכתבת,
משהו לא מספיק ברור בהקרבה ובסצנה המרגשת מאוד מאוד הזו.

הבטחת לנו שהפרק עם אולה ובסטיאן הוא לא האחרון, נכון? :)
אנחנו מחכים ממש לפרק הבא!!
(כותבת גם בשם מעריצות שאינן בקהילת כתיבה, שביקשו לשאול מתי הפרק הבא יגיע..)
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
להיות מי שאתה - זה תמיד יעבוד הכי טוב, זה השנקל שלי.
דונט וורי : ) כמה שאני מעריכה מאד ביקורת טובה, בשורה התחתונה אני כותבת רק את מה שאני אוהבת. (נשמע אנוכי קצת אבל ממש לא נורא :))
ביקורת בשביל לשפר אני תמיד רוצה, גם כי נקודת מבט אחרת תמיד מוסיפה משהו חדש שלא רואים לפני, אבל אין ולא יהיה לדעתי, תחליף לכתיבה כנה.
ספציפית לגבי ההערות על התיאורים אני חושבת שהבנתי ממה הן מגיעות: לפעמים יש פסקאות עם תיאורים שלא מביאות בתוכן תוכן חדש אלא חוזרות על מה שהיה לפני רק בצורה שונה קצת, אבל אלו דברים שעם עריכה קצת יותר מסיבית אפשר די בקלות לתקן.
גם אני חושבת שההחלטה הגורלית בה בסטיאן מקריב את חייו עבור אולה - לא מספיק מודגשת לי.
אני יכולה להבין למה.
אני גם רואה שהרבה לייקו להודעה שלך ולכן אני תוהה אם הם מסכימים עם המשפט הזה או שהם פשוט רוצים פרק חדש : )
(אם מסכימים ולא יכולים להגיב שימו עצוב להודעה הזאת).
הבטחת לנו שהפרק עם אולה ובסטיאן הוא לא האחרון, נכון? :)
יש את הפרק עם שלוואן ואלרון אחריו, אולי פספסת אותו?
בעז"ה מקווה מאד להעלות פרק חדש השבוע.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
:) אני רואה שהרבה מסכימים…
מה שמוביל אותי לשאלה מעניינת אחרת: אם לא מבינים מהקטע את ההקרבה שבסטיאן עושה ביחס לאולה, למה עדיין נראה שרוב הקוראים אהבו את נקודת השיא שלו במיוחד?
כלומר, מה הכי מיוחד בקטע שלו?
אולי מה שהכי תפס זה הסיכון העצום שהוא לוקח עבור עצמו? אבל גם איסתרק לקח סיכון גדול, ועדיין לא נראה שהרוב חושבים שהקטע שלו הוא השיא.
 

וריטסרום

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בקשר לשאלה למה נקודת השיא שלהם תפסה במיוחד-
בעייני נקודת השיא של הפרק היתה עם איסתרק, גם רשמתי את זה בתגובות הקודמות יותר,

ואני עם דיני, אני חושבת שמה שחיבר חזק את הקוראים, זה הפרידה שלהם אחד מהשני, התיאור העוצמתי שלה.
שבסטיאן מבהיר שאולה חשוב לו מאד מאד, והוא אוהב אותו.
ובגלל שהתיאור היה נאמן לגיבורים, ושמר עליהם עדיין בעלי האופי שאנחנו מכירים (גברים שמתקשים להחצין רגשות עוצמתיים מידי), ולא נפל לקלישאות,
זה מה שגרם לדיאלוג הזה להיות כה אמין, ולכן גם כלכך מרגש.
 
נערך לאחרונה ב:

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
:) אני רואה שהרבה מסכימים…
מה שמוביל אותי לשאלה מעניינת אחרת: אם לא מבינים מהקטע את ההקרבה שבסטיאן עושה ביחס לאולה, למה עדיין נראה שרוב הקוראים אהבו את נקודת השיא שלו במיוחד?
כלומר, מה הכי מיוחד בקטע שלו?
אולי מה שהכי תפס זה הסיכון העצום שהוא לוקח עבור עצמו? אבל גם איסתרק לקח סיכון גדול, ועדיין לא נראה שהרוב חושבים שהקטע שלו הוא השיא.
בסטיאן דמות אהובה יותר מאיסתרק אז הסיכון שלו יותר מכאיב... חוץ ממה שאיסתרק אם ימות זה מרגיש כאילו זה התפקיד שלו בתור מלך להקריב את עצמו. אבל בסטיאן? חבל עליו.

אני חושבת שגם אני לא ראיתי את זה בקריאה הראשונה עד כמה שניסיתי להזכר. בטח לא תפס אותי כנקודת שיא שאני צריכה לשים לב אליה במיוחד.
 

פירי

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בסטיאן דמות אהובה יותר מאיסתרק אז הסיכון שלו יותר מכאיב... חוץ ממה שאיסתרק אם ימות זה מרגיש כאילו זה התפקיד שלו בתור מלך להקריב את עצמו. אבל בסטיאן? חבל עליו.
אני רואה שלא כולם מסכימים על זה (על זה שבסטיאן אהוב יותר מאיסתרק או על זה שמוות של איסתרק בתור מלך יהיה יותר מובן מאליו?)

אז סליחה מכל מי שפגעתי ברגשותיו
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
כשעיניו מצומצמות לחרך צר סוקר פאר את שר הצבא המתוח היושב למולו.

"פקודת גיוס כללית", הוא אומר, רוכן באיטיות קדימה. "ולמה שאתן לך אחת כזאת?"

עיניו של מטריאס מתכווצות: "למה?", הוא שואל ואז נפקחות עיניו: "שמא הוד מעלתו לא הבין את משמעותם של המשפטים האחרונים שלי?"

עוד בימים בהם היה מעמדו כעוצר כוזר מלא בחשיבות אמיתית, דאג פאר למקם את חדר העבודה שלו במיקום צדדי במיוחד באגף הדרומי של הארמון. אבל על אף שבדרך כלל הוא מחבב את השקט השורר בו, כעת מציקה לו הדממה העמוקה שבחוץ מאד.

"הבנתי טוב מאד", הוא אומר וקולו יבש. "אבי ניסה להתקיף את צמרת כוזר החדשה השוהה עכשיו באיינה ונכשל. חיילי פלוגת ההוסטרס השלישית נפלו בשבי, חלקם נהרגו או נפצעו", הוא עוצר לרגע, נושם עמוקות ואז מוסיף: "הוא עצמו מת מפגיעת פגיון קטלנית".

"כן", מאשר מטריאס, "בדיוק כך".

"ועכשיו", ממשיך פאר, מתעלם מההפרעה, "נותר לך לשכנע אותי בנכונותן של כל העובדות הללו".

נשיפת צחוק מופתעת נמלטת מאפו של שר הצבא. לרגע אחד הוא נועץ בו את מבטו ואז מנענע את ראשו באיטיות: "עברתי את הגבול עוד בלילה", הוא אומר, מעביר את מבטו אל השמים שצבעי צהוב וזהב רכים של זריחה עוד מעטרים אותם, ואז מחזיר את פניו אליו: "המתנתי בגדתו השנייה של הנהר עד שנתקלתי בחיילים שהצליחו להימלט מאזור הקרבות והאזנתי לדיווחיהם", הוא נושם עמוקות ומושך בכתפיו: "אם העובדה שרכבתי כל הלילה כדי להגיע לאלקן קרוב לזריחה – אינה משכנעת דייה, לא נותר לי אלא לבזבז את הזמן המועט שעוד נותר לנו, ולהמתין לצידך עד שיגיעו קשרי החירום שבוודאי יצאו רק עכשיו ממצודת דיאר לכיוון הארמון".

פאר שותק. מעביר את מבטו גם הוא אל החלון המקושת.

"אבי לא היה מוכר את כוזר כולה לאויביה רק כדי להפיל את כוזר הישנה", הוא אומר לבסוף.

מטריאס שותק. "אז אתה כן מאמין לדבריי על מחלתו של אביך", הוא מציין, ולמרות שפאר אינו מביט בפניו הוא יכול כמעט לדמיין את החיוך שעליהם.

בחוץ מתחילים להאפיר השמיים החיוורים, נצבעים אט אט בעננים אפורים כהים. ולמרות שהחלון סגור היטב הוא יכול להבחין בתנועתם החדה של צמרות העצים שבגן הארמון. החורף, כך נראה, הגיע מוקדם מהצפוי.

לאט, מסב פאר את מבטו מרקיע התכלת הדהוי. "זאת עובדה הגיונית למדי", הוא אומר ביובש, מניח את כפות ידיו על השולחן. "על אף שלא הייתי מעלה חשד כזה בעצמי".

מטריאס מצמצם את עיניו.

"אני נוטה לקבל את עדותו של אוהד", אומר פאר בשקט, מחווה לכוון הדלת בידו. "הוא הגיע לכאן עוד לפניך, כבר בחצות הלילה. העביר לידיי מכתב אישי שהפקיד אבי אצלו".

עיניו של מטריאס נפקחות, והתנועה מדגישה את צבען החום של עיניו. "מכתב", הוא חוזר לאט, "מאת הוד מלכותו?"

פאר שותק, מסתפק בהנהון קטן מעלה ומטה.

שפתיו של מטריאס מתעוותות מעט, ופיו נפתח ונסגר בלא לומר כלום. ועל אף שידוע לפאר כי לשר הצבא השמנוני כישרון משחק מצוין, הוא נוטה להאמין כעת להבעתו המופתעת.

"מעניין", אומר מטריאס לבסוף, "מעניין מאד, הוד מעלתך".

הרבה זמן עבר מאז היה פאר שותף מלא לתוכניותיו של אביו כולם, הרבה מאד זמן. אבל על אף שהתרגל כבר להבעה שהייתה עולה על פניהם של שרי הממלכה הנכבדים בכל פעם בה גילו על דבר מה חדש שלא היה שותף בו – מצליחה אמירתו של מטריאס לסדוק את מסכת השלווה שעטה על עצמו מאז הגיע אוהד אל הארמון.

"מה מעניין?", הוא שואל, נשען בשלווה מזויפת על כסאו. "אשמח מאד לשמוע את מחשבותיך המיוחדות, לאבו".

מטריאס שותק, מעביר את עיניו אל ציור השקיעה המרהיב שתלוי מאחוריו, ואז משתעל ומושך בכתפיו: "טוב", הוא אומר לבסוף, "אני מניח שאם כולם יודעים את העובדה הזאת – היא ידועה גם לך", לרגע הוא נושם עמוקות ואז אומר: "אפשר לומר כמעט בוודאות כי הוד מלכותו לא היה מעוניין שדווקא אתה תירש את כסאו בבוא העת".

פאר שותק, ועל אף שקולות קרקוש מוזרים ממלאים פתאום את מוחו, הוא ממשיך לנעוץ את מבטו במטריאס. "בבוא העת", הוא חוזר לבסוף, כאילו היה זה הדבר החשוב ביותר לומר כעת.

מטריאס בוהה בו לרגע: "והיא אכן באה", הוא מסכים בחגיגיות, "אבקש את סליחתך הוד מעלתך, אבל אני מתקשה להאמין שהוד מלכותו אביך בחר בך כממשיך דרכו לאחר השנתיים האחרונות כאן באלקן".

כאב מוזר חולף פתאום בחזהו של פאר, צורב את גרונו כאילו היה כוויה. "הוא לא סמך עליך מעולם, לאבו", הוא אומר לבסוף בשקט וקולו יבש וקר מאד. "ושנינו יודעים זאת היטב. ומכיוון שאני ולא אתה נושא את שם משפחת דיאלידאן – תאלץ לקבל את העובדה כי הוא אכן השאיר את התפקיד לי ולא לאף אדם אחר".

מטריאס שותק, מביט בו לרגע אחד ארוך, ואז מטה את ראשו ואומר: "בוודאי הוד מעלתך, אתה אכן נושא את שם משפחת דיאלידאן וגם תמשיך לשאת. אתה ולא אף אדם אחר".

גליל הקלף המגולגל שהביא איתו אוהד מונח עדיין על טס הכסף שמולו, וקצותיו כבר מרוטים מקריאה חוזרת ונשנית. ודחף כואב, מסוג שלחלוטין לא הורגל בו, עולה פתאום בפאר להטיח אותו בפניו של שר הצבא שמולו. אבל אותו קור שקט וענייני בו ניהל את חייו מאז החל לעמוד לצידו של אביו ובעזרתו ספג גם את הערותיו העוקצניות, מסייע לו כעת להמשיך לנעוץ את מבטו בשר הצבא ולציין בקול שליו: "הוד נסיכותו בשבילך, האביר לאבו מטריאס".

מטריאס שותק.

לאט מעביר פאר את עיניו שוב אל גליל הקלף. "אבי כרת ברית עם ממלכת ביזנטיון", הוא אומר לבסוף מפר את הדממה העמוקה, "ומכיוון שהבטחתו העיקרית הייתה לחסל בעבורם את צמרת כוזר הישנה – אי אפשר לדעת אם כעת, לאחר שלא קוימה ההבטחה במלואה, יסכימו הביזנטיים לעלות מן הדרום על אתיל ולכבוש אותה. ובלעדיהם, מתקפה מצידנו כשצבא כוזר הישנה בוודאי כבר דרוך לאורך הגבולות – תהיה מעשה טיפשי למדי".

מטריאס בוהה בו לרגע, "בדיוק כמו שחשבתי", הוא מציין לבסוף בעליזות. "או כמעט".

פאר שותק.

"בסטיאן מקאן מת", מציין מטריאס לאחר רגע של שקט, "וגם אם תיאורי החיילים שפגשתי היו מוגזמים למדי – לכל הפחות אפשר לומר שהוא פצוע באופן קשה מאד".

חיוך חמוץ מותח את שפתיו של פאר. "זאת עדיין לא סיבה מספקת דייה עבורנו לתקוף את כוזר הישנה. אם הביזנטיים לא יתקפו, איסתרק וצבאו יהיו פנויים דיים כדי למקד את מירב כוחם במתקפת נגד אכזרית", הוא נושם עמוקות ואז מוסיף בשקט: "ושנינו בוודאי נסכים שיש להם סיבה טובה מאד לפתוח אחת כזאת עכשיו".

חיוך מעקם גם את שפתיו של מטריאס: "זה היה רצונו של הוד מלכותו, להמתין?", הוא שואל, מחווה בסנטרו אל הקלף המגולגל, "או שזוהי התוכנית המתאימה ביותר עבורך?", לאט הוא מנענע את ראשו ואז אומר באיטיות: "אני חייב לציין שאני לא מופתע למדי, הוד נסיכותך. מכל בני משפחת דיאלידאן שזכיתי להכיר – אביך הינו האדם היחיד שבחר תמיד לפעול במקום להמתין למזל מוצלח או לאחרים שיבצעו עבורו את העבודה".

שוב עולה הדחף ההוא, המסוכן, בחזהו של פאר. גורם לדופק לפעום באוזניו חזק ומהיר.

מגיל צעיר הורגל לציית. מגיל צעיר מאד. ומאז שהפך לעוצרה של כוזר החדשה – גבר הרצון הזה אפילו יותר, הופך להרגל הטוב ביותר שבתכונותיו, מאפשר לו לפעול ביעילות תמיד מבלי לבזבז את זמנו במחשבות עמוקות ומלאות פילוסופיה כמו שנהג שלוואן לעשות. ועל אף שהשנתיים האחרונות היו ללא ספק מבחן נאמנות מכאיב למדי, הוא אינו מתכוון למעוד בו רק בגלל דעותיו של האדם חסר העידון שמולו.

"למה חשוב לך כל כך לפתוח במתקפת נגד כבר עכשיו?" הוא שואל במקום לענות, "מה יהיה רע אם נמתין רק עוד מעט עד שיגיעו הרצים ממצודת דיאר, ואיתן גם עדויות מוצקות ואמינות יותר מהמחתרת על מצבנו מעברו השני של הגבול?"

מטריאס שותק, מעביר את עיניו אל האח הכבויה שבצד החדר. "גורם ההפתעה הינו גורם חשוב במעלה", הוא אומר לבסוף, מחזיר את עיניו לכיוונו, "ומכיוון שמעשה התקיפה באיינה ניצל אותו כבר ביסודיות, וודאי תסכים איתי כי יהיה זה מעשה טיפשי מאד להמתין עכשיו, ולהשאיר לצד שכנגד אפשרות ללקק את פצעיו ולחבוש אותם לפני שישיב מלחמה".

פאר שותק, ממקד בו את מבטו לרגע אחד ארוך.

"לא", הוא אומר לאט, "זה אינו גורם ההפתעה שמעניין אותך או שאר אסטרטגיות צבאיות. ליבי אומר לי משום מה, כי גורם ההפתעה היחיד שאתה מעוניין לנצל, הינו זה שיפעל לטובתך האישית בלבד".

לאט מתרחבות עיניו של מטריאס מעט.

"כוח", מבאר פאר בשקט, מטה את ראשו הצידה. "אתה מעוניין בכוחו של הצבא שניטל ממך באופן שאינו רשמי כבר ממזמן, האין זאת? אמור לי אתה, האביר מטריאס, מה ימנע מידך לעלות על אלקן מיד כשתתגייס כמות עצומה של חיילים, ובמקביל לתקיפתה של כוזר הישנה – לקחת מידיי את השלטון?"

פרץ צחוק, לחלוטין בלתי מנומס, נמלט באחת מפיו של מטריאס: "יסלח לי הוד נסיכותו", הוא אומר לאחר שהוא מסיים למחות את עיניו, "אבל זוהי טענה חסרת היגיון וביסוס, מה יגרום למפקדי הצבא לציית כך פתאום לפקודת מרד שכזאת?"

פאר שותק, מתעלם מהשעשוע המופגן של שר הצבא שמולו. "אני יכול לחשוב בעצמי על כמה סיבות משכנעות למדי", הוא אומר ביובש. "אבי לא סמך על נאמנותך מעולם, האביר מטריאס, יעידו השנתיים האחרונות על כך. וכיוון שכך – אני מתכוון להמשיך בדרכו, ולהמתין עד שיגיעו שמועות מוצקות יותר לפני שאורה על גיוס כללי בממלכה".

מטריאס שותק, אבל ניצוץ זוהר מבריק פתאום בעיניו החומות: "ראה כמה מוזרים יכולים להיות אנשים", הוא לוחש לבסוף לאט, "לאביך אתה מאמין ללא שום סייג. לא עוצר לרגע להרהר בעדותו של אוהד או במחלתו שגרמה לו לרצות לאבד את חייו. אבל בי, האיש שהעלה אותו לשלטון במו ידיו, אתה מטיל ספק תמידי רק כי הוא עצמו אמר לך לעשות זאת".

פאר שותק.

"הוא כרת ברית עם אויביה של כוזר רק כדי להרוס את כוזר האחת", אומר מטריאס לאט, רוכן קדימה. "בדיוק כשם שכרת ברית עם מנהיג שבטי הקווארים כדי להבטיח את חטיפתם של הנסיכים בנקרת באטר. ואם גם בעדותי זו אתה מפקפק, נסה אולי להיזכר מי היה מפקד הצבא הבכיר ביותר ששרד את הטבח בנקרה על אף כמות ההרוגים העצומה שהייתה שם".

חום בלתי מוסבר מטפס פתאום בלחייו של פאר, גורם לנשימתו להפוך מהירה ולידו שעל השולחן לרטוט קצת.

"כן", מגחך מטריאס למראה הבעתו, "מה בדיוק חשבת? שכל אלו בדיות חסרות ביסוס? סיפורי אימה מפיו של הנסיך איסתרק ושאר חברי כוזר הישנה? שאביך השיג את השלטון רק בעזרתם של קצת מזל ומספר אסונות חסרי קשר?"

פאר שותק, מסב את עיניו אל השמיים הנשקפים אליו מהחלון שצבעם הפך כבר אפור כבד, עמוק כצבע מדיו של מפקד ההוסטרס לשעבר.

"לו רציתי", לאט לוחש זאת שר הצבא, לאט ובשקט. "לו רציתי יכולתי מזמן להרוס את מלכותו של אביך במו ידי בלבד. אבל אני מעולם לא רציתי בכבוד שבמלכות, מעולם לא חפצתי בשלטון. טוב לי הרבה יותר בצללים השקטים שמאחור, היכן שמסתתר הכוח האמיתי, אם תבין למה ירמזו מילותיי".

צמרמורת חולפה בגבו של פאר פתאום, ואיתה עולה גם זיכרון התקרה המקולפת שבטרקלינה של הגבירה סאנפאל, טרקלין שההדר הישן עוד ניכר בו למרות השנים הקשות שבוודאי עברו על האחוזה.

והוא עוד תהה מדוע הייתה נחושה כל כך למלט את ביתה החורגת מגורל נישואים כפויים לנסיך שלוואן. וכי מה עוד יכלה האמא המסכנה לעשות, אם לא להילחם בכוחותיה האחרונים על נישואיה של ביתה לבנו של האיש ששלח לרצוח את אביה?

הוא שותק, ומבלי משים מושפלות עיניו אל טבלת השולחן הכהה.

שקט עמוק שורר ביניהם, עמוק כל כך עד שצליל ארוך וגבוה מאד מחריש פתאום את אוזניו. לאט הוא נושם עמוקות, מתאמץ להחזיר לפניו את סברן הרגיל, הרגוע, ואז נשען על כיסאו באיטיות ושואל: "אילו עוד הוכחות יש בידך, האביר מטריאס?"

מטריאס מנענע את ראשו שוב. "שאל את שלוואן", הוא נושף בתסכול, "אם הצליח לשרוד בשלום את הקרב באיינה. שאל אפילו את הוד מלכותה אם תרצה. אבל כמו שציינתי כבר עוד קודם הוד נסיכותך, אתה אינך שונה משאר בני משפחתך, מעדיף שלא לראות את המציאות גם כשהיא מתחננת עבורך לרגע אחד של אמון".

הוא נושם עמוקות, משחרר את האוויר הכלוא בריאותיו בנשיפה אחת קצרה, ואז מתרומם על רגליו וקד קצרות: "אני אמתין בלשכה שלי אם תרצה את עזרתי, הוד נסיכותך".

רגע הוא מסתובב לכיוון הדלת ואז עוצר באחת ומסב את פניו בחזרה: "לא אם", הוא מפטיר ביובש, "כשתרצה" הוא מדייק, מדגיש את ההברה הראשונה. "אבל אני מניח שתדע בכל מקרה היכן למצוא אותי".

פאר שותק, ממתין כששפתיו מהודקות עד שתיסגר הדלת בקול נקישה מאחוריו של איש הצבא, ואז משפיל את ראשו וטומן אותו בין כפות ידיו.

מטריאס לא חידש עבורו הרבה. לא באמת הרבה כל כך. עם כל מעלותיו הרבות של שלוואן וחינו הבלתי מוסבר על אימו ועל אביו גם יחד, נחשב הוא, ובצדק, לבן החכם ביותר משאר אחיו. חכם מספיק כדי לחבר את העובדות כולן יחד ולתהות מידי פעם מהי אכן האמת המסתתרת מאחוריהן.

אבל מסתבר שלמרות כל חוכמתו ומעשיותו השלווה, היו אחיו חכמים קצת יותר ממנו.

כי נכונות או לא נכונות יהיו טענותיו של לאבו מטריאס – שלוואן כבר נמלט מכאן ממזמן, מונע מעצמו את הצורך להתמודד עם הסיכוי שבנכונותן על ידי כך שהאמין להן בכל ליבו. ואילו ברכיהו, הילד הטוב והמנומס, נטל את רגליו ונעלם מכאן אל ממלכת הצהובים שבמזרח, לעצב לו את מסלול חייו לבדו.

רק הוא נותר כאן, חסר כל מחשבה עצמאית של פקפוק. ממתין בשלווה קרה לגורלו, סופר בנחת את ימיו הרצופים בשגרתו המשמימה, ומחכה מבלי לדעת לרגע בו תניף הבחירה הבלתי נמנעת מטלית אדומה למול פניו, תכריח אותו לעצור לרגע, ולהאמין לראשונה בחייו לאפשרות האחרת ההיא ממנה נמנע יפה כל כך בשנים האחרונות.

שכן יחד עם הבשורות הקשות שהביא איתן אוהד משדה הקרב, הבשורה על הברית החשאית ואובדנו של אביו, הגיעה גם אפשרות חדשה, מפחידה, אותה מעולם לא ביקש לעצמו: היכולת להחליט בעצמו על גורלה של כוזר החדשה כולה, לבדו.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
אף פעם לא החשיבה לאה דיאלידאן את עצמה לאישה חזקה.

אמא שלה אולי הייתה אחת כזאת, או לפחות כך טענה מירקי האומנת שלה בכל פעם בה נחה עליה רוח געגועים. ובהתחשב בכך שפטירתה של אמה בגיל שלוש ומחצה הותירה במוחה רק צבעים מטושטשים וצליל זיכרונות עמום – קיבלה לאה את דעתה מבלי לתהות מעולם מהי בכלל משמעותה של ההגדרה הזאת.

בחוץ דווקא כן נחשבה אחת כזאת, או כך לפחות טענו חברותיה הטובות באוזניהן של בנות הלוויה שלה בפעמים בהן חשבו שהיא אינה שומעת.

עוצמתית, טענה אז שאה, אשתו של שר הפנים. מחושבת, דייקה אלווה דאטמיאל בנכבדות. ורק דבורה העברי שהכירה אותה היטב עוד מאותם ימים עליזים באתיל, לחשה: בודדה.

לאט היא מלפפת את הצמיד הכסוף שעל ידה, חשה היטב את הדופק הפועם שם מהיר וחזק, ואז מחליקה ידה מטה אל טבעת הנישואין שעל אצבעה.

"מתי", היא אומרת, מועכת את גליל הקלף הדקיק שבין אצבעותיה, "וכמה זמן עבר מאז יצא הוד מלכותו ממצודת דיאר, אוהד?"

שפתיו של האיש אפור השיער מתכווצות קצת: "הם עזבו אתמול, הוד מלכותך", הוא עונה, "לקראת הצהריים. הוד רוממותו המלך יוסף לקח עמו את הפלוגה השלישית מחיל ההוסטרס בדרכו אל איינה שמעברה השני של גבול".

גליל הקלף שבידיה כבר מקומט ולח תחת ידיה המיוזעות. "והוא ביקש ממך ליידע אותי בדבר המכתב רק בבוקר שלמחרת התקיפה?"

ידיו של העבד משתפשפות בעצבנות אחת בשנייה. "לא, הוד מלכותך", הוא קד, "הוד מלכותו ביקש ממני להמתין עד שיחזרו הסיירים אל המצודה ויביאו איתם את הבשורות על מותו של המלך איסתרק, ונפילתם של שרי ממשלתו בשבי. רק לאחר מכן צוויתי לרכב לאלקן ולהביא את המכתב שהפקיד בידיי אל עוצר כוזר".

טרקלין האורחים שלה חמים תמיד ומוסק היטב ברוב ימות השנה. אבל למרות שבאח בוערת אש נאה ועליזה – חשה לאה כאילו צמררה רוח צפונית קפואה את גבה. "אז מה השתבש?", היא שואלת, וקולה צרוד מאד לאוזניה.

לאט מרים אוהד כתף אחת, וידיו מתחככות שוב בעצבנות: "הסייר שנמלט בחזרה לא ידע או לא רצה לספר הרבה – רק טען שמאזן הכוחות התהפך לרעתם כשהופיע שלוואן פתאום בזירה".

שלוואן?

החדר מסתובב פתאום מול עיניה של לאה, וידה האוחזת בקלף נשלחת אל זרועה של המשרתת העומדת מעט מאחור בנאמנות. "שלוואן צריך להיות ברכס הרי הגריגה", היא לוחשת, "באחוזת בנטיליאן".

"כן", מאשר העבד בכבדות, "נכון".

אישה עוצמתית אמרה עליה שאה פעם. אישה חזקה מאד. "בעלי", לוחשת האישה ההיא עכשיו, אצבעותיה לוחצות על זרועה של המשרתת, "הוא מת, נכון?"

לאט משפיל אוהד את עיניו מטה, שותק לרגע אחד ארוך: "כן, הוד מלכותך", הוא אומר לבסוף וקולו מהדהד מאד על רקע הדממה העמוקה.

טרקלין הוורדים, כך נהג פעם שלוואן לקרוא למקום הזה. טרקלין שיש בו הרבה לבן וגם ורוד, וריח מתוק מידי ופרחוני. ריח שמסחרר עכשיו את ראשה כל כך, עד שהיא תוהה לעצמה האם אזל האוויר כולו מהחדר סתם כך פתאום.

לטובתך, מהדהד השקט העמוק. לשמה הטוב של משפחתנו, לוחשות הטיפות בשעון המים העתיק. למען ניצחון כוזר, חוזר הקלף המקומט שבידה באותיות שחורות, שבורות.

צליל נשיפה חלש בורח משפתיה פתאום.

אי שם בשחר ההיסטוריה, כשאתיל עוד זרחה בוורוד רך מבעד לחלונה מידי בוקר, ברכיהו לא נעלם מעבר לארצות החושך, ושלוואן עוד הסכים לתת בה אמון – טענה באוזניו של יוסף שהיא מכירה אותו טוב יותר מכולם.

הוא הנהן, אמר לה שהיא צודקת כל כך, ואז גלגל את רגל הזכוכית של כוס היין שבידו, ועבר לספר לה על השיט שתוכנן על הבאטרגן לקיץ הבא.

ואז הייתה עדיין תמימה, תמימה ורכה מספיק כדי לחייך בחזרה חיוך אחד יפה מידי, ולחוש את עצמה ברת מזל ובו זמנית חכמה כל כך.

אבל אחר כך עבר הזמן. הרבה זמן. ילדות גדלות, כך טענה האומנת שלה, כשהן מפסיקות להאמין לזוהר הכוכבים. אולי אם הייתה מירקי עוד בחיים, הייתה לאה מספרת לה שכוכבים נוצצים דווקא קיימים אי שם בשמיים, ילדות גדלות כשהן מבינות כמה גדול המרחק ביניהם לארץ.

הרבה לימדה אותה אתיל. הרבה לימדה אותה גם אלקן. אבל יותר מכולם לימדו אותה החיים לצד האיש שהפך מאביר למלך רק בכוח מוחו וכישרונותיו – לחשוד תמיד בקיומו של מניע נוסף, נסתר מעיני הכול.

היא בולעת, מתרכזת לרגע אחד ארוך בפריסתו של הקלף וגלגולו מחדש. "ואתה יודע למה בחר הוד מלכותו לתקוף דווקא עכשיו, האין זאת?"

שפתיו של אוהד מתכווצות שוב, אבל עוד לפני שהוא מספיק לפתוח את פיו קוטע אותו רעש הצירים הרך של הדלתות הנפתחות.

משרת לבוש הדר מופיע בפתח הנפער. ובעוד הוא קד עמוקות, עוקף אותו גבר ששערו ארוך ומכסיף בקצוות, וגלימתו צחה ולבנה עד מאד.

"פאר", מכריזה לאה, שומטת במהירות את ידה מזרועה של בת לווייתה. "איך ידעת להגיע לכאן בדיוק עכשיו?"

פאר לא עונה, רק עיניו מדלגות בין פניהם של הנוכחים בחדר ונעצרות בפניו המבוהלות של העבד.

לאט שואפת לאה מהאוויר הבשום שבחדר, מעבירה את עיניה ממבט עיניו הנוקשה של בנה אל עיניו המתרחבות של אוהד.

"אביך", היא מתחילה לומר, פוסעת צעד אחד קדימה לכוונו.

פאר משפיל את עיניו: "אני יודע", הוא קוטע אותה וקולו זר. "אוהד הגיע אליי לפני שפנה אלייך כדי לספר לי את העובדות כולן, ומטריאס הגיע לאלקן קרוב לזריחה".

החדר שקט, שקט מאד. ופרצופו של פאר נדמה לה תמיד כחומה אטומה, כזאת שאין לה כמעט יכולת לקרוא.

"אוהד הגיע כדי להעביר לידיי מכתב שהותיר אביך בעבורי", היא אומרת לבסוף, מעבירה את פיסת הקלף המקופלת לידה השנייה.

"מכתב", חוזר פאר, מרים את עיניו מרצפת הטרקלין הבוהקת ומעביר אותן אל מטריאס.

"מכתב", מאשרת לאה, קולה נוקשה. ואז תוקפת הסחרחורת הבוגדנית שוב את ראשה והיא נאלצת לשלוח את ידה לתמיכה.

מכתב, מכתב ארוך. מכתב מדויק ומפורט, מלא ומתוכנן היטב. מכיל בתוכו הסברים עבור ניצחון וכישלון גם יחד. ובשני המקרים הללו – נכתב כאילו ידע בעליו מראש שלא ישרוד את הקרב הזה, לא משנה כלל מה יהיה תוצאותיו הסופיות.

ולא, ואין לה כל צורך בתובנותיו של מטריאס או בידיעותיו של אוהד – כדי להבין מדוע בחר בעלה להקריב את חייו עבור אותו סוף עלום.

"אני בסדר", היא אומרת, מנופפת בידה להרחיק את ידו התומכת של פאר שנשלחת במהירות לכיוונה. "אני בסדר, באמת. זה אבא שלך שהיה חולה, לא אני".

בבת אחת קופא פאר באמצע תנועתו, וידו המושטת קדימה נופלת מטה באיטיות. "את יודעת" הוא אומר בשקט, עיניו בורחות לכיוונו של אוהד. "סיפרת לה?" הוא שואל, וכשאף תגובה לא מגיעה מכיוונו של העבד מסב את פניו לכוונו של המשרת שעל יד הדלת ואומר: "הותירו אותנו לבד".

בשפתיים מהודקות וגו זקוף היא ממתינה, מאזינה לרחש סוליות נעליו של העבד, וצליל פסיעותיה הרכות של המשרתת על רצפת השיש. וכל אותו הזמן נעוץ מבטה בפניו החיוורות של בכורה.

"אז ידעת", ספק שואל ספק קובע פאר כשנשמעת נקישתה העמומה של הדלת, מפנה את פניו אליה.

נשיפה חלשה אחת נמלטת משפתיה. "מה חשבת, ילד", היא לוחשת, לוחצת את פיסת הזהב הדקיקה שעל אצבעה עד כאב. "שלא אדע?"

פאר שותק, כשם שעשה תמיד מאז היה ילד ולא ידע מה לומר במצבים מורכבים שכאלה, רק שפתיו נעות מעט כשהוא בולע בחדות.

"תקרא", היא לוחשת אחרי שהשקט הופך עמוק מידי, מושיטה לו את הקלף. "תקרא איך תכנן הכול, איך רקם לפרטי פרטים תוכנית מורכבת שלא היה לנו בה כל חלק. איך כרת ברית עם אויביה של כוזר רק כדי להבטיח עבורך ועבור משפחתנו את המלכות לדורות הבאים".

פאר שותק, מביט בה לרגע אחד נוסף, ואז משפיל את עיניו אל המכתב הקצר.

"הוא כתב לי גם דברים דומים", הוא אומר לבסוף, מרים את עיניו, "ביקש ממני לנצל את ההזדמנות ולתקוף את כוזר הישנה מצידנו כדי להבטיח את כיבושה באופן סופי משני הצדדים".

לאה שותקת, מעבירה את מבטה על הווילונות העדינים, השקופים כמעט, המכסים את החלונות הגבוהים שבטרקלינה. "אז מהי הבעיה?", היא שואלת בשקט, מחזירה את מבטה אליו. "מה מונע בעדך לקיים את רצונו?"

פאר בולע. "מטריאס", הוא עונה, "הוא וכל טענותיו, ומנגד העובדה שאבא ביקש גם ממני וגם ממך שלא לסמוך על דבריו בשום אופן".

לאה שותקת.

לאט מטלטל פאר את ראשו מצד לצד, "הוא טוען שסיפורם של האיסתרקים על הטבח בנקרת באטר נכון", הוא אומר, ממקד את מבטו בפיסת שמיים אפרפרה אחת שנשקפת מהחלון היחיד שאינו מכוסה תחרה רומית עדינה. "ומביא כהוכחה לדבריו את העובדה שהוא המפקד היחיד ששרד את הטבח העצום שהיה שם".

גרונה של לאה יבש, מחוספס כאילו לא טעמה כלום כבר יומיים, אבל למרות שעל שולחן השיש הנמוך מונח כד זכוכית מעוצב ומלא במים, היא אינה נעה לכיוונו. "מה תרצה שאומר?", היא לוחשת לבסוף.

לרגע אחד ארוך מביט בה פאר כאילו ראה אותה בפעם הראשונה בחייו, ואז הוא מתנשף ומפנה את גבו בחדות לכוון החלונות המקושתים.

הוא נראה אבוד פתאום, אבוד כל כך עד שכל מה שרוצה לאה לעשות הוא לגשת אליו ולחבקו, בדיוק כשם שעשתה כשהיה ילדון בן חמש. אבל פאר חצה כבר מזמן את גיל הארבעים, וגם היא לא חיבקה את ילדיה סתם כך כבר הרבה שנים.

"שתכחישי?" הוא מחזיר לבסוף, מביט בנוף האפרורי בריכוז. "תוכיחי לי שאלו אכן בדיות חסרות בסיס, ולא שיש סיכוי לא קטן שהאמת הייתה בכלל כל הזמן מצידו השני של הגבול?"

לאט היא בולעת, שומרת על מבטה ממוקד לרגע אחד ארוך מידי בעלי הכותרת הרכים המציצים מאגרטל הזכוכית הנוצץ שמולה.

שנים שמרה על כבודה של משפחתה. מגנה בקנאות על דרכי חייו של בעלה ועל בחירותיו. שומרת לעצמה את הזכות להביט בעולם במבט חד ומטושטש בו זמנית. שנים שעשתה זאת, הופכת יכולת הישרדות להרגל מלוטש, מפתחת לעצמה מנגנון בחירה אלגנטי מספיק דיו להנות מאור השמש הזוהר למרות כל הסדקים האפלים שמיששו ידיה בדרך לשם.

אנשים חושבים שיש רק שתי אפשרויות בבחירה, אמרה לה פעם מירקי. להישאר או ללכת, להילחם או לברוח, לשנוא או לבחור באהבה. אבל האמת היא שישנן שלוש אפשרויות כמעט כל הזמן, כי גם לשבת על הגדר נקרא לבחור. לבחור שלא לעשות דבר.

ואולי היה צל שופע על הגדר שלה. אולי היא הייתה רכה ונוחה. אולי מסביבה פרחו פרחים בשלל צבעים, ועצים גבוהים הסתירו ביופי משכר את שהעדיפה לא לראות כל אותן השנים.

אבל עדיין הייתה זאת גדר. גדר שבחרה לשבת עליה כשראתה בפעם הראשונה כוכבים נופלים, מקום בו בחרה לעצום עיניים כדי לא להתעוור מהשמש, מחבוא בו נשכה שפתיים כשהצליח האור לחדור דרך ריסי עיניה ולסנוור אותה בכל זאת.

לפעמים תהתה אם הוא יודע עד כמה היא יודעת. לפעמים שאלה את עצמה האם יש לו מושג עד כמה אינה מאמינה לו; עד כמה אינה בוטחת כבר בכלום; איך הפכו כישורי משחק איכותיים לחלק אינטגרלי מחייה.

אבל ברוב הפעמים ידעה שהוא יודע, כשם שידעה היא כל כך הרבה ובחרה שלא לומר כלום. וכמו מחול עדין בו משתתפים רק אלו שבחרו לשתוק – בחרה להלך על החבל המתוח, להאזין בדממה לקצב המוכר, ולעצום עיניים בדיוק בזמן המתאים כדי שתוכל להמשיך לרקוד בנחת מבלי ליפול אל התהום.

"את מה תרצה שאכחיש?", היא לוחשת לבסוף, עוצרת את עצמה לפסוע קדימה כשהיא משלבת את ידיה בחוזקה. "את כל מה שלא יכולתי להאמין בו מאז ומתמיד?"

"שבחרת", מדייק פאר בשקט, מסב אליה עיניים כהות מתוך מסגרת פנים חיוורת. "את כל מה שבחרת שלא להאמין בו".

חם ללאה, חם וגם מחניק. "שבחרתי", היא לוחשת בחזרה, "נכון".

פאר שותק, מסב את עיניו ממנה שוב לכוון החלון.

"אתה יכול לשפוט אותי", היא לוחשת כשהדממה הופכת עמוקה מידי, ודמעה אחת שקופה מסנוורת סוף סוף את ראייתה. "אפשר בהחלט. אני עצמי עושה זאת טוב יותר מכל אדם אחר", היא עוצרת לרגע, נושמת עמוקות ואז לוחשת: "אבל בשונה ממך בני, לי מעולם לא הייתה אפשרות לקום יום בהיר אחד וללכת".

שקט שורר בטרקלין עכשיו, עמוק ומכביד מידי. בחוץ, למרות שעת הבוקר המוקדמת, נצבעים השמיים לאט בעננים אפורים, כהים מאד.

לאט מפנה פאר את מבטו מהחלון, מיישר אליה עיניים כהות שניצוצות זהובים משחקים בהן.

"אני לא יכול לשפוט" הוא אומר לבסוף בשקט, משפיל את עיניו אל שולחן השיש המעוטר שביניהם. "לא אם עשיתי בעצמי את אותו הדבר בדיוק".

~~~​

לאט ממולל מטריאס את האיגרת שבידו, אצבעותיו לוחצות בחוזקה על הקלף הדקיק.

"חזור על המסר שביקש ממך האביר המפקד על הגבול הצפון", הוא אומר בצרידות, מרים את מבטו אל הקשר הדומם שמולו, כאילו היו המילים שעל הקלף תעתוע ראייה בלבד.

"האביר ביקש ממני להעביר את המסר הבא אל מפקד חיילות כוזר", חוזר החייל שוב לאט, נושם עמוקות ואז אומר: "קבוצה בסדר גודל של שתי פלוגות מן הוורנגים היושבים בגבול אדמותינו בצפון – פלשה עם שחר לכוזר אל העיר סרקל שבגבול. נשלחתי הנה ישירות מאזור הקרבות".
 
נערך לאחרונה ב:

אא-אסתר

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
:) אני רואה שהרבה מסכימים…
מה שמוביל אותי לשאלה מעניינת אחרת: אם לא מבינים מהקטע את ההקרבה שבסטיאן עושה ביחס לאולה, למה עדיין נראה שרוב הקוראים אהבו את נקודת השיא שלו במיוחד?
כלומר, מה הכי מיוחד בקטע שלו?
אולי מה שהכי תפס זה הסיכון העצום שהוא לוקח עבור עצמו? אבל גם איסתרק לקח סיכון גדול, ועדיין לא נראה שהרוב חושבים שהקטע שלו הוא השיא.
שניה, לפני שאני מתחילה לצלול לפרקים שפינקת אותנו השבוע [ותודה על זה!!] [נשמור למחר כפרס, אחרי שהבית יהיה מוכן לשבת - אם אצליח להתאפק....]
רציתי לכתוב בענין הקונפליקט המורכב ביותר ששאלת ולא יצא לי עד עכשיו להגיב
בעיני- ברור שהקונפליקט הגדול הוא של בסטיאן
לאיסתרק אין מה להפסיד, הוא לא טיפש שחושב שיוסף ישאיר אותו חי אחרי שיגמר הסרט הזה, אז אם עולה איזשהו סיכוי ואפילו קטן לשנות את המאזן ברור שהוא יעוט עליו
בסטיאן לאומת זאת, נמצא בקונפליקט רציני מול היקר לו!! [לא מול הסיכון שלו עצמו לההרג] - אלא מול הסיכון שאולי יהיה זה הוא עצמו שיהרוג את אולה בנו...
והשלישי - [אין לי כוח לדפדף בדיוק מי הצגת שם] כנראה שלוואן - זה פחות דמות שהתחברנו אליה ריגשית [לאומת האחרים כמובן -היא דמות מתוקה ואהובה,כן :) ], וגם היא לא משתווה בקונפילקט שלה...
זו דעתי בענין :)

[ועדין גם לי, הנקודה אם לקום או לא לקום - לא היתה ברור מספיק]

ותודה משולש, על הפרקים המדהימים ועל שהחזרת לנו לחיים את הדמויות המתוקות והיקרות האלו עוד קצת -

ועוד תודה אחרונה על הפרק של בסטיאן ואולה - נתת לגיבור שלנו מקום של כבוד במותו, התרגשתי מהשיחה המיוחדת בינהם - [כמעט בכיתי במקומם...] -זה היה הכי יפה שיכולתי לדמין, והמשפט סיום של הפרק היה עדין ומיוחד...

אגב- בהקשר של ספר, יש לי איזשהו הגיג שרק בגלל שזה מתפרסם פה בפורמט של פרקים בהמשכים ורווח גדול בינהם, אז עושים לך קצת הנחות עם כל הגיבורים שהרגת לנו ואם הארוע המחריד שהנפקת.... - מאמינה שאם זה היה בספר יכול להיות שהיו מקבלים את זה הרבה הרבה פחות חלק [בלשון עדינה...]
 
נערך לאחרונה ב:

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ב"ה

משולש, איזה פרקים יפים!! וואו.
קודם כל,
פאר פתאום הופך לשחקן ראשי.
אהבתי מאוד את הפרק שלו.

לאה, ומה שהיא עברה בשנים האלו, ומה שקורה עכשיו - כתוב יפיפה. הדמות המפותלת של יוסף מודגשת שוב בפרק הזה, איך הוא מלהטט ומשחק במוחם של האנשים גם אחרי מותו...

הכתיבה כל כך מדוייקת, שבמשפט 'וקולה צרוד מאד לאוזניה' - קראתי וקולה צרוד *עד מאוד* באוזניה.. זה כל כך מתחבר לסגנון של ממלכה במבחן, וואו.

ועכשיו לביקורת קלה:
הייתי בוחרת שחקן אחד ממשפחת דיאלידאן, שיציג את מה שעובר עליהם כרגע. או פאר, או לאה.
תני לנו להתחבר לאחד מהם,
להרגיש מה עובר עליו,
להציג את הקונפליקט, את הבחירות, את הרגשות, את הקריעה -
דרך דמות אחת.
כשזה מפוזר לשתיים, ונכנסות פתאום שתי דמויות חדשות לסיפור - שלא היה אליהם יחס קודם (בסיפור הזה), זה מוריד מעוצמת ההתרחשות לדעתי. זה דורש מהקורא לחלק את הקשב, היחס והרגשות לשניים, ואז ממילא הוא פחות מתחבר לשניהם.
זו לפחות דעתי...
ונראה לי שזה אפשרי לתאר את מה שקורא בשני הפרקים - דרך דמות אחת.

הדמות הזו בהחלט יכולה להרגיש גם את הקריעה והמהלך הנפשי שעוברת הדמות השניה, ואת הבחירות שעומדות גם בפניה.

הייתי בוחרת את הדמות המשמעותית יותר,
שהבחירה שלה קורעת יותר או משפיעה יותר - ואיתה הולכת.

השארתי לך שיעורי בית ותרגילי כתיבה.. אבל לדעתי זה יקפיץ את החלק הזה.

אין בכל האמור להוריד מיופיים של פרקים אלו, מהמחשבות החדשות שהם מעלים,
ומהכתיבה המאלפת שלהם.
 

CN

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
ומעביר אותן אל מטריאס

ב"ה

מטריאס היה איתם בחדר, או אוהד?
זה מכוון או טעות?
כי אם זה מכוון, כדאי להזכיר את מטריאס שוב, אולי כשהם יוצאים מהחדר,
כי כרגע הוא מאוזכר רק פעם אחת וזה נראה טעות.
כשפאר נכנס, לא כתוב שמטריאס נכנס איתו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה