תגובה אחרונה ע"י מסוגל

  1. מ

    אתגר מאחורי המסכה

    חת חת... ערב טוב, שבוע טוב, וסוף חודש פרודוקטיבי. אז נאספנו כאן היום בסימן 'מה אנוש כי תזכרנו', לחגוג את החוויה האנושית הנדירה, ואת ההזדמנות האישית והחד פעמית שניתנה לכאלו שאינם כאלו להפוך לכאלו, אבל בכאילו. הנתונים נאספו, הקטעים נקראו, ציונים נכתבו ונקרעו. הוברר מעל לכל ספק כי כל העדה כולם...
  2. מ

    אתגר מאחורי המסכה

    ו.. האתגר נסגר השיפוט מחר בע"ה
  3. מ

    אתגר נספח לאתגר - מאחורי המסכה

    לעבור באופן רשמי למצב של שחזורים מרגיש לי כמו סוג של הודאה בעייפות החומר או בסיומו, משהו שעדיף שלא לעשות עד שמוכרחים. אבל כן, בדיעבד זה לא נראה נורא כל כך.
  4. מ

    אתגר נספח לאתגר - מאחורי המסכה

    האירוניה היא שכל כך ניסיתי להימנע מדברים כאלו, שיצרתי קובץ עם כל המאה ומשהו אתגרים שהיו כאן. אפילו העפתי בו מבט בסוף השבוע שעבר ככה מלמעלה, ולא שמתי לב לאתגר ההוא. אז מוסר השכל לא להשקיע יותר מידי בדברים מיותרים. או להשקיע עוד יותר, לא יודע בדיוק. מוסר השכל ודאי יש כאן. בכל מקרה - באמת הייתי...
  5. מ

    אתגר נספח לאתגר - מאחורי המסכה

    מאחורי הקלעים של מאחורי המסכה
  6. מ

    אתגר מאחורי המסכה

    "האנשה, שנקראת בלעז אנתרופומורפיזם, היא ייחוס תכונות אנושית למי שאינו אדם: בעלי-חיים, חפצים דוממים, איתני הטבע, וכן הלאה. בפרוזה נעשה בהאנשה שימוש מורכב יותר מאשר בשפת היומיום או בשירה. במסגרת זו הופך החפץ, החיה, או המושג המואנש לדמות של ממש בסיפור, לעיתים אף הדמות המרכזית." תודה לוויקיפדיה על...
  7. מ

    אתגר הצד של המן בסיפור

    בפעם הראשונה שממוכן התמודד בבחירות הוא אמר שהוא עושה את זה למען המדינה והעם, ובשביל שלילדים של כולנו יהיה כאן עתיד טוב והוגן יותר. שזה הרבה מילים יפות כדי לומר "אני איש עם כסף במשבר אמצע החיים". בפעם השנייה הוא אמר "הפעם אני הולך להצליח", שזה הרבה פחות מילים והן כבר הרבה פחות יפות. בפעם...
  8. מ

    שיתוף - לביקורת פורים קטן

    טוב, האמת שהתלבטתי לגבי השורה הזו. הפיסקה עובדת טוב גם בלעדיה, ולכל הפחות היה אפשר לכתוב משהו שהוא יותר קשור להעצמה רגשית. אישית פשוט חיבבתי את השורה ככה. הקראטה הוא שילוב בין משהו שבעקיפין כן קשור לתחושת עוצמה, לבין נונסנס ומשהו מטופש שהורים יכולים לשלוח את הילדים בשביל ההרגשה הטובה. היופי...
  9. מ

    שיתוף - לביקורת פורים קטן

    :unsure: אשמח לפירוט
  10. מ

    שיתוף - לביקורת פורים קטן

    כשפורים קטן היה קטן הוא חשב שכל מה שחסר לו זה קצת לגדול, ואז יגיעו מאליהם כל השמחה והששון והיקר. אחר כך הוא גדל וגדל, אבל גילה לאכזבתו שהוא נשאר במקום ושום דבר לא משתנה. עדיין הוא היה פורים קטן, ישב לו תמיד בצד בשקט וחייך חיוך צר כזה והסתכל. אנשים לא ממש זכרו אותו או התייחסו אליו, המגניבים אף...
  11. מ

    סיפור בהמשכים סיפורת מעריצים בעקבות ממלכה במבחן - פרק אחרון

    מוצא את עצמי מוחמא מכך שנחשתי נכונה שיוסף חולה נוטה למות, (וממתין להתגשמות הניחוש השני: אלרנן דיליאבר הוא המדליף ליוסף, כנראה בעקבות או בשילוב הטעיה מסוימת). נוסף לכל מה שכבר נאמר על הכתיבה, יש כאן פיזור רמזים מטרימים באופן מדויק. התוכנית המלאה של יוסף בנויה טוב, עדיין מפריעים לי כמה דברים...
  12. מ

    שיתוף - לביקורת דירת עראי

    בועז היה זה שהכניס אותי לכל העסק. עם ההתלהבות שלו, אקסטזת העשייה וחזות הבולדוזר. "אתה שם כאן מאייה, וכאן ממש כלום", הוא אמר. תמיד מדבר בקיצורי מילים, קודים. צריך להיות מרוכז מאוד כדי לעקוב אחר השטף. "נדל"ן זה ההווה והעתיד, שם שוכב הכסף הגדול". הוא היה הכוח. המנועים. המדחף. אי אפשר לומר לו לא...
  13. מ

    שיתוף - לביקורת הסיפור שלא זכה

    הסיפור יפה מאוד. הוא לא היה נבחר להתפרסם ביתד גם אם היית מנענע גיליון כפול של יום שלישי חמישים פעמים, ולוחש בפורטוגזית את כל 'רשות הרבים'. הצרימה בעיניי נובעת מכך שהוא מתבסס על מציאות שבאמת קיימת, ומוסיף לה פרטים שלא קיימים בכדי להעביר את המסר. המוח שמקבל את ההקבלה, מבחין מיד בכך שבניקוי התוספת...
  14. מ

    דיון דופליקטים- החדש של יונה ספיר.

    בעקרון, אפשר לנסח: " "השגת את התצלום!" קרא, לפת את הולמס בכתפיו והביט בפניו במבט להוט", וזה גם עובד יפה. גם בעיני הפיסקה המצוטטת מגב הספר מאופיינת בצורה חדה ב'טביעת האצבע הספרותית' של ספיר. אפילו אם נתייחס שוב אך ורק לקטע הקצר שנותח כאן מהפרק לדוגמה, "נשאר קפוא בצורה גרוטסקית" הוא משפט דומה למדי.
  15. מ

    דיון דופליקטים- החדש של יונה ספיר.

    בהנחה שאנחנו מדברים על נחמן גרשנוביץ ולא על נחמן סלצר: לא.

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה