דרוש מידע אמא לתלמידות בכיתות א' עד ד'-נשמח לשמוע את דעתך

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
המחנכת של הבת שלי משאירה צנתוק כל יום בצהריים (לפעמים יחד עם הבנות- בדקות האחרונות של השיעור) מה בדיוק שיעורי הבית בכל מקצוע. פשוט מבורך!!!! הילדה או האמא יכולות להקשיב כמה פעמים שרוצים אחהצ ואין יותר "לא ידעתי/לא זכרתי...". הלוואי שהיו ממשיכים את הנוהל הזה בעוד כיתות.
 

Chanae

משתמש מקצוען
המחנכת של הבת שלי משאירה צנתוק כל יום בצהריים (לפעמים יחד עם הבנות- בדקות האחרונות של השיעור) מה בדיוק שיעורי הבית בכל מקצוע. פשוט מבורך!!!! הילדה או האמא יכולות להקשיב כמה פעמים שרוצים אחהצ ואין יותר "לא ידעתי/לא זכרתי...". הלוואי שהיו ממשיכים את הנוהל הזה בעוד כיתות.
שירבו כמותה!!
אצל הבת שלי זה הסוד מדינה הכי כמוס שיש
וכמה שאני מבקשת מהמורות (כל שנה מחדש)
שיסימו לב שיש בנות שלא בדיוק נהנות להכין שיעורי בית
והן חושבות שאם הן לא יכתבו ביומן או יקיפו בעיגול את השיעורי בית
אז לא יצטרכו להכין שיעורים.
וכל צהרים מחדש אנחנו במרדף טלפונים לדעת מה השיעורי בית לאותו יום :confused:
 

בדוח

משתמש מקצוען
סורי נראה לי שזה התפקיד שלנו למה לתת אותו למשהו אחר ולשלוח אותה לחוג??
לדעתי, הבעיה תחזור על עצמה גם בהתארגנות לשינה וגם בהתארגנות בבוקר וכן הלאה.. לאמא יש מספיק על מה לעבוד איתה בבית.. אם יש תחום אחד שמישהו מבחוץ יכול לעזור - הייתי כן שולחת.
 

Chanae

משתמש מקצוען
שנה שעברה בת אחרת היתה אצל המורה המקבילה וכבר אז נהגו כך. כנרה שזה נוהל מצד ההנהלה אצלינו (לפחות בכיתה א). אולי פשוט תנסו לבקש?
נסיתי לבקש מהמורות עצמן וזה לא בדיוק עזר,
אבל מההנהלה זה באמת רעיון
ננסה...
 

ANANAS

משתמש מקצוען
עונה כמורה בכיתות הגבוהות,
שמקבלת בנות שכל יום מחדש שוכחות ש.ב \ מחברת \ ספר\ ענו בדף אחר אבל הוא בבית \ המחברת הייתה בלוקר אבל עכשיו היא לא וכן הלאה.

יש בהחלט בנות שבעיית ההתארגנות שלהן היא קצת מעבר לילדה שצריכה שיעיפו עליה מבט. צריך לתת על זה את הדעת. אם האמא יכולה להכנס לתהליך מצויין, אם לא כדאי לתת למישהי מבחוץ.
ילדות שסוחבות את הבעיה הזו עד הכיתות הגבוהות צוברות הרבה תסכול וגם כשהן נפלאות, חרוצות וחכמות הן מצטיירות בעיני עצמן והסובבים כלא משיגות.

אגב. זה גם כשיש להן תא אישי, כל שיעור מחדש יש את הבנות שמבחרת או הספר שלהן נמצאים בתא למרות שהשיעור כבר התחיל מזמן והמערכת כתובה להן היטב באותיות של קידוש לבנה.

וזו מיומנות שצריך לעזור להן לרכוש, וזה לפעמים קשור לקש"ר ולעיתים יושב על דברים לגמרי אחרים, וזה לא אשמת המורה או ההנהלה כי בשלב מסויים זו אחראיות שכל ילדה \ מתבגרת צריכה לקחת על עצמה. לכן לא בכל כיתה הגיוני שהמורה תשאיר צינתוקים או דפי קשר או הודעות למיניהן עם השיעורי בית, וכן יש בנות (וגם אמהות כנראה) שהדרך שלהן להכנס לעניינים היא לקבל כמה נזיפות ועונש או שתיים, טלטלה להן וטלטלה לבית ואולי דברים יתחילו להפתר
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עונה כמורה בכיתות הגבוהות,
שמקבלת בנות שכל יום מחדש שוכחות ש.ב \ מחברת \ ספר\ ענו בדף אחר אבל הוא בבית \ המחברת הייתה בלוקר אבל עכשיו היא לא וכן הלאה.

יש בהחלט בנות שבעיית ההתארגנות שלהן היא קצת מעבר לילדה שצריכה שיעיפו עליה מבט. צריך לתת על זה את הדעת. אם האמא יכולה להכנס לתהליך מצויין, אם לא כדאי לתת למישהי מבחוץ.
ילדות שסוחבות את הבעיה הזו עד הכיתות הגבוהות צוברות הרבה תסכול וגם כשהן נפלאות, חרוצות וחכמות הן מצטיירות בעיני עצמן והסובבים כלא משיגות.

אגב. זה גם כשיש להן תא אישי, כל שיעור מחדש יש את הבנות שמבחרת או הספר שלהן נמצאים בתא למרות שהשיעור כבר התחיל מזמן והמערכת כתובה להן היטב באותיות של קידוש לבנה.

וזו מיומנות שצריך לעזור להן לרכוש, וזה לפעמים קשור לקש"ר ולעיתים יושב על דברים לגמרי אחרים, וזה לא אשמת המורה או ההנהלה כי בשלב מסויים זו אחראיות שכל ילדה \ מתבגרת צריכה לקחת על עצמה. לכן לא בכל כיתה הגיוני שהמורה תשאיר צינתוקים או דפי קשר או הודעות למיניהן עם השיעורי בית, וכן יש בנות (וגם אמהות כנראה) שהדרך שלהן להכנס לעניינים היא לקבל כמה נזיפות ועונש או שתיים, טלטלה להן וטלטלה לבית ואולי דברים יתחילו להפתר
כל מילה!
 

Chanae

משתמש מקצוען
עונה כמורה בכיתות הגבוהות,
שמקבלת בנות שכל יום מחדש שוכחות ש.ב \ מחברת \ ספר\ ענו בדף אחר אבל הוא בבית \ המחברת הייתה בלוקר אבל עכשיו היא לא וכן הלאה.

יש בהחלט בנות שבעיית ההתארגנות שלהן היא קצת מעבר לילדה שצריכה שיעיפו עליה מבט. צריך לתת על זה את הדעת. אם האמא יכולה להכנס לתהליך מצויין, אם לא כדאי לתת למישהי מבחוץ.
ילדות שסוחבות את הבעיה הזו עד הכיתות הגבוהות צוברות הרבה תסכול וגם כשהן נפלאות, חרוצות וחכמות הן מצטיירות בעיני עצמן והסובבים כלא משיגות.

אגב. זה גם כשיש להן תא אישי, כל שיעור מחדש יש את הבנות שמבחרת או הספר שלהן נמצאים בתא למרות שהשיעור כבר התחיל מזמן והמערכת כתובה להן היטב באותיות של קידוש לבנה.

וזו מיומנות שצריך לעזור להן לרכוש, וזה לפעמים קשור לקש"ר ולעיתים יושב על דברים לגמרי אחרים, וזה לא אשמת המורה או ההנהלה כי בשלב מסויים זו אחראיות שכל ילדה \ מתבגרת צריכה לקחת על עצמה. לכן לא בכל כיתה הגיוני שהמורה תשאיר צינתוקים או דפי קשר או הודעות למיניהן עם השיעורי בית, וכן יש בנות (וגם אמהות כנראה) שהדרך שלהן להכנס לעניינים היא לקבל כמה נזיפות ועונש או שתיים, טלטלה להן וטלטלה לבית ואולי דברים יתחילו להפתר
לא מסכימה עם הכל.
יש בהחלט ילדות שהן יותר מפוזרות או רחפניות או שסתם לא מחבבות ללמוד
ולא רושמות מה צריך להכין שיעורים,
ובכיתות נמוכות (חשבתי שהאשכול מיועד לאמהות בכיתות א-ד)
בהחלט מתבקש שמורה שיש לה בת בסגנון הזה תשים עליה יותר עין ותבדוק שהיא רשמה ביומן מה השיעורים.
מנסיון שלי בכיתות הנמוכות אין לילדה את העול של השיעורי בית ונזיפות ועונשים לא בדיוק מזיזות לה,
מה גם שבד"כ העונש הוא לכתוב במחברת קשר לאמא שהילדה לא הכינה שיעורי בית, אז מי בדיוק קבלה את העונש הילדה או האמא...
והעול של השיעורי בית והברורים וכו.. הכל נופל על האמא.
בגיל מבוגר יותר הילדה יותר בשלה להבין ששיעורים זה מטלה שלה ולכן היא לוקחת יותר אחראיות ונזיפות ועונשים באמת עוזרים.
אבל בגיל צעיר זה לא בדיוק המצב.
מבחינתי מורה שעושה ככה זה יותר חיים קלים בשבילה מאשר באמת להרגיל את הילדה וכו..
ושוב, מדובר בכיתות הנמוכות ולא הגבוהות!!

וסתם כדאי שמורות יתחילו להפנים שכיתה זה אוסף של בנות עם הרבה סגנונות ואופי,
ולא כל בעית התארגנות של ילדה זה בעית קש"ר או כל בעיה אחרת של הילדה, ובמקום לזרוק הכל על ההורים. לפעמים אין ברירה והמורות צריכות לעבוד קצת קשה בשביל שכל הבנות תלמדנה כמו שצריך בכל המובנים.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני חושבת שבכיתות א-ב המורות צריכות להקנות הרגלי למידה. ש"ב, ארגון וכו'.
בכיתות ג-ד ש"ב הם כבר באחריות התלמידה. זה לא חדש לתלמידה שכאשר חוזרים הביתה עוברים על המחברות ובודקים מה למדנו ומה יש להשלים.
בהרבה מאוד מקרים תלמידות צריכות עזרה של אמא. תלוי כמה התלמידה הקשיבה וכמה ש"ב ברורים וקלים.
כדאי שהאמא תעקוב או מורה פרטית כמו שהציעה פותחת האשכול.
אבל, נראה לי שבכיתה ג', זו אחריות של התלמידה לפתוח ילקוט, לבדוק מה עליה להכין ולהכין מערכת בכוחות עצמה.
תלמידה שמתקשה בכך זקוקה לעזרה של אמא / אחות גדולה / מורה אחרת.
מורות בכיתות ג-ד יכולות לתת כלים, לדרבן, אבל לא להקנות ולא לעזור באופן צמוד, זה לא מתפקידן. לא בגלל שהן רוצות חיים קלים, אלא משום שיש ענין של להעביר אחריות לתלמידה.
 

איילת 100

משתמש פעיל
בלת"ק
התיאורים שנכתבו בפתיחת האשכול ממש לא מייצגים ילד/ה רגילים
אלא ילדה עם בעיה - וילד כזה ברור שצריך טיפול
ילד/ה רגילים אמורים להסתדר עם שיעורי הבית שלהם עם מעט מאוד עזרה מההורים
ואת הרגלי הלמידה הם קונים בביה"ס
 

ANANAS

משתמש מקצוען
לא מסכימה עם הכל.
יש בהחלט ילדות שהן יותר מפוזרות או רחפניות או שסתם לא מחבבות ללמוד
ולא רושמות מה צריך להכין שיעורים,
ובכיתות נמוכות (חשבתי שהאשכול מיועד לאמהות בכיתות א-ד)
בהחלט מתבקש שמורה שיש לה בת בסגנון הזה תשים עליה יותר עין ותבדוק שהיא רשמה ביומן מה השיעורים.
מנסיון שלי בכיתות הנמוכות אין לילדה את העול של השיעורי בית ונזיפות ועונשים לא בדיוק מזיזות לה,
מה גם שבד"כ העונש הוא לכתוב במחברת קשר לאמא שהילדה לא הכינה שיעורי בית, אז מי בדיוק קבלה את העונש הילדה או האמא...
והעול של השיעורי בית והברורים וכו.. הכל נופל על האמא.
בגיל מבוגר יותר הילדה יותר בשלה להבין ששיעורים זה מטלה שלה ולכן היא לוקחת יותר אחראיות ונזיפות ועונשים באמת עוזרים.
אבל בגיל צעיר זה לא בדיוק המצב.
מבחינתי מורה שעושה ככה זה יותר חיים קלים בשבילה מאשר באמת להרגיל את הילדה וכו..
ושוב, מדובר בכיתות הנמוכות ולא הגבוהות!!

וסתם כדאי שמורות יתחילו להפנים שכיתה זה אוסף של בנות עם הרבה סגנונות ואופי,
ולא כל בעית התארגנות של ילדה זה בעית קש"ר או כל בעיה אחרת של הילדה, ובמקום לזרוק הכל על ההורים. לפעמים אין ברירה והמורות צריכות לעבוד קצת קשה בשביל שכל הבנות תלמדנה כמו שצריך בכל המובנים.
הצחקת אותי
אני דנה אותך לכף זכות שכנראה מעולם לא עמדת מול כיתה של 30 בנות מגוונות ומתוקות להפליא, כל אחת והקצב, הסגנון והלמידה שלה.
מורות לא צריכות להתחיל לעבוד קשה, הן ב"ה עובדות ספרך מתוך תחושת שליחות חינוכית חזקה.
הכייי קל למורות לשלוח עם הבנות רשימה מסודרת של שיעורי הבית הנדרשים. לא רק בכיתה ב, גם בכיתה ו וח'. אלו החיים הקלים.
לעבור עם הבנות והנורים תהליך של למידה והפנמה שצריך עקביות, לפעמים חוסר נעימות, הרבה שיח ומחשבה והמווווןןןן אנרגיה - זה קשה
אבל אנחנו מורות מחנכות שבאותו להקנות גם ערכים וגם מיומנויות לחיים
מישהו אמר שהכל קש"ר? תראי מה כתבתי. יכול לשבת על המון דברים אחרים. מגוון שלם. ואם הילדה "סתם רחפנית" זה הזמן לעבוד על זה. זו תכונה שתלווה אותה, לא את המורה.
ואגב.. מקווה שהבנות שלך לא שומעות משפטים כמו - הגיע הזמן שמורות יתחילו לעבוד קשה. זה כמעט תמיד גורם להתקלויות בין הילדה למוסד.
 

לורנץ

משתמש צעיר
קודם תשכנעו אותי ששיעורי בית זה הכרחי

למה הבנים יכולים לגדול ולהתפתח, ולרכוש את כל המיומנויות
ולצאת בריאים ותקינים ותלמידי חכמים, לגמרי בלי שעורי בית?
והבנות כדי שיתפתחו, חובה-חובה-חובה
להעביר את אימותיהן את הגיהינום הזה שנקרא: שעורי בית/מבחנים/ מערכת....
כאילו שאין לאמא מספיק מטלות בחיים,
וכאילו שאין בבית הזדמנויות ללמד ילדה כישורי חיים,
ורק דרך השעורי בית והכנת מערכת אפשר...

יש למשהו הסבר מניח את הדעת?
 

chaia

משתמש מקצוען
קודם תשכנעו אותי ששיעורי בית זה הכרחי

למה הבנים יכולים לגדול ולהתפתח, ולרכוש את כל המיומנויות
ולצאת בריאים ותקינים ותלמידי חכמים, לגמרי בלי שעורי בית?
והבנות כדי שיתפתחו, חובה-חובה-חובה
להעביר את אימותיהן את הגיהינום הזה שנקרא: שעורי בית/מבחנים/ מערכת....
כאילו שאין לאמא מספיק מטלות בחיים,
וכאילו שאין בבית הזדמנויות ללמד ילדה כישורי חיים,
ורק דרך השעורי בית והכנת מערכת אפשר...

יש למשהו הסבר מניח את הדעת?
לבנים אין אמנם ש.ב. אבל גם אצלם יש צורך בהקניית הרגלי למידה.
התארגנות עם ארגון השולחן לקראת הלמידה/ הוצאת הספר המתאים לפי החומר הנלמד/ התארגנות לקראת כתיבה במחברת וכן הלאה...
 

לורנץ

משתמש צעיר
לבנים אין אמנם ש.ב. אבל גם אצלם יש צורך בהקניית הרגלי למידה.
התארגנות עם ארגון השולחן לקראת הלמידה/ הוצאת הספר המתאים לפי החומר הנלמד/ התארגנות לקראת כתיבה במחברת וכן הלאה...
נכון
והמלמד עושה את זה יופי לבד
בלי לערב את ההורים
משאיר להורים את ההתמודדויות שלהם עם הילד בבית
אז למה המורה לא יודעת להתמודד עם זה, וחייבת לערב את ההורים?
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
קודם תשכנעו אותי ששיעורי בית זה הכרחי

למה הבנים יכולים לגדול ולהתפתח, ולרכוש את כל המיומנויות
ולצאת בריאים ותקינים ותלמידי חכמים, לגמרי בלי שעורי בית?
והבנות כדי שיתפתחו, חובה-חובה-חובה
להעביר את אימותיהן את הגיהינום הזה שנקרא: שעורי בית/מבחנים/ מערכת....
כאילו שאין לאמא מספיק מטלות בחיים,
וכאילו שאין בבית הזדמנויות ללמד ילדה כישורי חיים,
ורק דרך השעורי בית והכנת מערכת אפשר...

יש למשהו הסבר מניח את הדעת?
מה כן הכרחי בבית הספר?
לשם מה מגיעות התלמידות לבית הספר?
האם מטרת בית הספר לשמור על התלמידות בין 8:00-14:00 או שיש לו מטרות נוספות?
אני לא שואלת בציניות. אלא באמת. ולא רק בכובע של מורה.
בית הספר במתכונת הנוכחית, הוא מוסד לימודים, וכשמו כן הוא, יש בו חובות לימודיות. חלק מהן- הכנת שיעורי "בית"- היכן? בבית.
אלו שיושבים שם בפיקוח, מאמינים שילד עם יכולות לימודיות טובות, יכול להקשיב בשיעור, לקלוט את הנלמד, ואחר כך לענות על שאלות חזרה בבית.
אני לא יודעת למה את מתכוונת שאת אומרת: גיהנום. כי ש"ב לא אמורים להיות גיהנום, ואם הם כן, כנראה שיש קושי. או שש"ב לא מותאמים ליכולות של התלמידה או שיכולות התלמידה לא מותאמות לש"ב.
המציאות היא שש"ב היא חלק מחובת התלמידה, ותלמידה שלא מסתדרת עם הענין שנקרא ש"ב, מפסידה בתחומים רבים.
וזה עונה גם על השאלה השניה שלך:

אז למה המורה לא יודעת להתמודד עם זה, וחייבת לערב את ההורים?
המורה יודעת להתמודד עם זה. אבל הדרישות ממנה הן כן- לתת שיעורי בית במהלך השבוע ולבחון בסיום כל ענין.
יש מנהלות בעלות גישה גמישה יותר לכל הנושא של לימודים, והערך הרוחני / חברתי גדול בעיניהן ויש כאלה שלא ויש כאלה שדורשות לשלב גם וגם במקביל.
כרגע זו המסגרת הלימודית הקיימת. אני אישית מאמינה שהיא לא משיגה את המטרות שלה, והייתי שמחה לשנות את הקונספט הנוכחי.

ולמה לא להקדיש במסגרת ביה"ס שיעור אחד-שניים בשבוע ל"התארגנות לימודית" או מה?
יכינו יחד קצת שיעורי בית, יארגנו ילקוט, יבדקו איזה מבחנים יש בחצי השבוע הנותר, וכו' וכו'.
כי משרד החינוך לא הכניס את זה ללו"ז.
וברצינות, הכנסתי שעה כזו באחת הכיתות שחינכתי, ונוכחתי לראות, שלמרות הקשיים, רב התלמידות לא נזקקו לשעה הזו כלל. ומכך הסקתי שקושי מול ש"ב ומבחנים הוא לא נחלת הכלל.
 

chaia

משתמש מקצוען
נכון
והמלמד עושה את זה יופי לבד
בלי לערב את ההורים
משאיר להורים את ההתמודדויות שלהם עם הילד בבית
אז למה המורה לא יודעת להתמודד עם זה, וחייבת לערב את ההורים?
המלמד בד"כ אין לו את הכלים להתמודד עם זה ואת המודעות להבחין שיש כאן בעיה.
אם ההורים מתמודדים עם בעיות התארגנות של ילדם בבית אז הם אמורים להבין שהבעיה קיימת גם בשעות הלימודים בבית הספר, מכיון שהמורה מקנה הרגלי למידה והילד בפועל לא מיישם את הנלמד.
 

Hbendi

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אולי יש פתרון- חברה מוכשרת שלי שמכירה את השטח דווקא מהצד השני של הקתדרה. מנסה לפרוץ ביוזמה חדשנית.
"חוג להקנית כישורי והרגלי למידה נכונים". בדרך חויתית מהנה ומקצועית.

עשי מה שהלב שלך ושל בעלך אומר...
רק תשימי לב שאת לא קופצת על זה רק כי היא "חברה מוכשרת שלך", מבלי לפגוע בה ובכשרונותיה חלילה, רק את כרגע במקום נגוע...
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
באמת זה לא מצחיק זה עצוב.. וכואב
אז שאמא תלך להקנות לעצמה כישורים ותנחיל אותם לילדים למה לשלוח את הילדים?
[לא כל דבר זה ענין מקצועי.. איפה בדיוק למדו באוניברסיטה איך לגמול נו באמת ... למדו את זה בבית מאמא שלהם.. חכמת נשים
אז בעיניך לא צריך גרפיקאית ולא בונת אתרים ולא פקידת בנק
וכו' וכו' על כל המקצועות?
הכל אפשרי לעשות לבד בעזרת למידה מאמא?
אני שואלת ברצינות.
כי אם כך אפשר לסגור עכשיו את כל מוסדות הלימוד ולחזור ללמוד מאמא איך להכשיר עופות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה