לא מובן המשפט מה לא נחמד ולא בריאכעוסקת בתחום (ההוראה והאמהות...) לטעמי-זה לא הוגן ולא מקדם, לא מחבר ולא נחמד.
שיתוף פעולה, שימת לב, עירנות-כן!אבל אם זה ככה רובץ על הכתפיים-משהו פה לא בריא.
לא מובן המשפט מה לא נחמד ולא בריאכעוסקת בתחום (ההוראה והאמהות...) לטעמי-זה לא הוגן ולא מקדם, לא מחבר ולא נחמד.
שיתוף פעולה, שימת לב, עירנות-כן!אבל אם זה ככה רובץ על הכתפיים-משהו פה לא בריא.
להפיל את כל האחריות על האמהות ושזה התוכן המרכזי של אסיפת אמהות...לא מובן המשפט מה לא נחמד ולא בריא
מסכימה עם זה לגמרי.נקודת הקורונה קריטית ומורות הוגנות ועירניות יספרו לכם שהשנה רב הכיתות!!התחילו בתפקוד נמוך יותר התנהגותית, קוגנטיבית, הרגלי למידה וגם כישורי חברה התארגנות ועוד! אי אפשר להמשיך כאילו לא קרה כלום!
דרושה עבודה עקבית והתייעצות עם מורות השנה הקודמת והמון תפילות.
יש מן חוסר בשלות במעבר לשנתון הבא, רואים זאת ממש בכל הגילאים.
יש הורים (ומסגרות) שעשו חושבים ושינויים מרחיקי לכת בחינוך ילדיהם בעקבות הקורונה, בעיקר בעולם-חינוך ביתי, חינוך כפרי, חינוך דיגיטלי, יש מחקרים מרתקים בנושא על תנועה עם גלים בתחומי הלמידה ויש מקום לשינויים רביםמסכימה עם זה לגמרי.
אני חושבת שזה לא נעוץ רק בעובדה שבאמת הבנות ישבו בבית ולא למדו.
אלא דווקא בגלל זה- בגלל שלמדו להכיר את עצמן בתחומים אחרים, למדו לראות את החיים מזוויות נוספות, מעבר למחברות, שיעורים, ספסל וקבלת אישור לפני כל פעולה, והם לא מצליחים לחזור למסגרת, נוקשה ובלתי מותאמת אישית.....
בדרך כלל שיח כמו פה, מעלה בי שוב ושוב את השאלה:
האם בית הספר במתכונת הנוכחית אכן משיג את מטרתו או להיפך?
כל כך הרבה מרירות של הורים ותלמידים, כל כך תחושה של חוסר תיאום בין המערכת לבית / תלמידה.
האם כך נכון להמשיך לגדל את ילדינו?
ההורים רוטנים על הלחץ הלימודי, התלמידות המתקשות רצות ממורה למורה, היועצת של ביה"ס עובדת שעות נוספות....
אז איפה טעינו?
אולי הצבנו יעדים בלתי הגיוניים להורים ולתלמידים, לא עוצרים רגע לחשוב, ולחשב מסלול מחדש...
חד משמעי אם אני הייתי מחליטה הייתי משנה את כל המערכת מהקצה לקצה שיעורים חוויתיים יותר תלמידות שילמדו דברים כהכנה לחיים יותר ויש עוד כמה אבל לא זה המקוםמסכימה עם זה לגמרי.
אני חושבת שזה לא נעוץ רק בעובדה שבאמת הבנות ישבו בבית ולא למדו.
אלא דווקא בגלל זה- בגלל שלמדו להכיר את עצמן בתחומים אחרים, למדו לראות את החיים מזוויות נוספות, מעבר למחברות, שיעורים, ספסל וקבלת אישור לפני כל פעולה, והם לא מצליחים לחזור למסגרת, נוקשה ובלתי מותאמת אישית.....
בדרך כלל שיח כמו פה, מעלה בי שוב ושוב את השאלה:
האם בית הספר במתכונת הנוכחית אכן משיג את מטרתו או להיפך?
כל כך הרבה מרירות של הורים ותלמידים, כל כך תחושה של חוסר תיאום בין המערכת לבית / תלמידה.
האם כך נכון להמשיך לגדל את ילדינו?
ההורים רוטנים על הלחץ הלימודי, התלמידות המתקשות רצות ממורה למורה, היועצת של ביה"ס עובדת שעות נוספות....
אז איפה טעינו?
אולי הצבנו יעדים בלתי הגיוניים להורים ולתלמידים, לא עוצרים רגע לחשוב, ולחשב מסלול מחדש...
ויש ילדים שיושבים בבית כי ההורים מפחדים מה שפעם היה אסורחד משמעי אם אני הייתי מחליטה הייתי משנה את כל המערכת מהקצה לקצה שיעורים חוויתיים יותר תלמידות שילמדו דברים כהכנה לחיים יותר ויש עוד כמה אבל לא זה המקום
לא יודעת מה בכל העולםארה"ב אנגליה כל המדינות באירופה יום הלימודים הוא מינימום עד 4 עם ארוחת צהרים מזינה באמצע היום.
ה"פעמים בשבוע" הזה באמת לא עוזר לאף אחד.
ההזיה היא לנסות לדחוס חומר שאמור להלמד ביום לימודים ארוך בחצי יום הוא מה שגורם את כל הלחץ.
זה תרגול טוב לחייםחשבתן פעם על התלמידה הקטנה שיש כמה מורות שמלמדות אותה, והיא צריכה להתאים את עצמה "לקפריזות" של המורה?
אני שומעת את הבת שלי הגדולה "מדריכה" את הקטנה, המורה הזאת "רעה" אל תעני לה, וזאת "טובה" מרשה לשתות בשיעור
וכן הלאה, רק מזה אפשר לצאת מאיזון...
אם כבר מדברים.. למה יש מורות שלא מרשות לשתות בשיעור??וזאת "טובה" מרשה לשתות בשיעור
באמת! ומה עם אלה שנפגעות?זה תרגול טוב לחיים
את מצפה שהמורים יהיו אותו דבר ? והמוכרים? והנהגים? והתלמידות?באמת! ומה עם אלה שנפגעות?
לא, בכלל לא! רק שיחשבו יותר וישימו לב, והילדות לא אמורות לפחד מהמורה בגלל שזה האופי שלה.את מצפה שהמורים יהיו אותו דבר ? והמוכרים? והנהגים? והתלמידות?
קשה לשנות אופי של מורה מבוגרת עדיף להעביר כיתה או לדבר עם הבת מורה קשוחה יכולה להיות קצת יותר רכה אבל אופי בסיסי אי אפשר לכן עדיף שהמנהלות ישימו לב בהתחלה מי לא מתאימה להוראהלא, בכלל לא! רק שיחשבו יותר וישימו לב, והילדות לא אמורות לפחד מהמורה בגלל שזה האופי שלה.
דווקא לא מבוגרת, וגם לא קשוחה, אלא נוקשה, הבת שלי היום הלכה בוכה כי היא לא אוהבת את המורה ולא נעים לה איתהקשה לשנות אופי של מורה מבוגרת עדיף להעביר כיתה או לדבר עם הבת מורה קשוחה יכולה להיות קצת יותר רכה אבל אופי בסיסי אי אפשר לכן עדיף שהמנהלות ישימו לב בהתחלה מי לא מתאימה להוראה
ממתי אמא אחראית לדאוג לשיעורי בית של הבת?
כנראה מדובר באמהות סופרמניות
שגמרו לדאוג:
לאוכל, לכביסה, לקניות, לרופא שיניים, לטיפת חלב, לטיפול רגשי, לניקיון הבית, לאוברדרפט,
וגמרו ללמד את הבת: הרגלי בית, סדר וניקיון, משמעת, יחס בין אחים, כיבוד הורים
ועכשיו הם התפנו לעוד פרוייקטים מיותרים.
שעורי בית,
זה אחריות של הילדה להכין
ואחריות של המורה לגרום לה לעשות את זה
לאמא יש תפקידים אחרים, ב"ה
מאיזה גיל זה רלוונטי?
ממתי שאת מאמינה בזה
אצלי זה קורה כבר בגן חובה
תשאלי,
איך לחנך ילדה תחמנית?
אני מניחה שבבית היא מציבה לך מספיק אתגרים:
במטלות שלה, בתורנות שלה, בלקיחת אחריות - תטפלי שם.
אל תתערבי בתחום שלא קשור אליך!
אלה אם כן פתרת כבר את כל האתגרים בבית
ואת ממש פנויה לעזור למורה באתגרים שלה
[/QUOTE]
יש כלל ויש יוצאים מן הכלל,
יש בנות שאם לא יתנו להן סיוע ותמיכה זה יגרום לנסיגה לימודית אח"כ לייאוש מהלימודים וחבל ,
בכל אופן הן צריכות לעבור עוד הרבה שנים בבית הספר.
ילדה שלא בעניינים , כי אתמול לא מצאה מחברת ושלשום לא ידעה היכן החוברת, נעלם לה הדף חזרה למבחן וכו'....
מאבדת עניין, היא לא יודעת בכלל מה קורה...
היא רק עסוקה בחיפושים ואבדות.
המורה - אפילו הכי הכי לא תוכל לתת לה שיעור פרטי יחד עם עוד עשרות לתמידות ...
התדמית שלה תרד , החברות יכולות לזלזל בה .... וזה יכול לגרור תוצאות לא נעימות בכלל שעדיף להמנע מהן.
באופן טבעי כל ילדה רוצה להצליח, להיות בעניינים, לקבל ציונים טובים וכו'...
הייתה לי בת שלא אהבה לימודים בלשון המעטה,
כל מבחן היה ממש סיוט, בכי וכו'...
חשבתי לוותר ודי,
שתלך לחוגים , תרקוד ותשמח כל היום.
נסעתי להתייעץ עם הרבנית קנייבסקי ע"ה ,
היא שאלה אותי - היא בסדר? [ אם היא לא חנ"מ או משהו חריג...] אמרתי לה היא בסדר גמור,
לא אוהבת ללמוד...
היא אמרה לי - כדאי שהיא תלמד, למודים זה חשוב.
לפעמים זה ממש כל העתיד של הבת, נשמע מצחיק לחשוב על זה בכיתה ד' , אבל חכם עיניו בראשו ...סמינרים וכו'...
זה לא אמור להלחיץ אבל כן לחשוב ע"כ בכובד ראש....
באמת היו שנים שדיללנו את הביקורים בבית הספר.. מדי פעם הילדה לא הרגישה טוב וכדו'...דווקא לא מבוגרת, וגם לא קשוחה, אלא נוקשה, הבת שלי היום הלכה בוכה כי היא לא אוהבת את המורה ולא נעים לה איתה
לפנות למנהלת? כבר פנו לא עזר.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: