מידע שימושי אשכול סיפורי ניסים והצלה

אוהב את כולם

משתמש פעיל
מרגש
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בעקבות הניסים שקרו לאנשים שם
עלה לי איזה רעיון בתפילה שכולנו אומרים בבוקר
בפרק אלקי נשמה

אֱלֹקי, נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהוֹרָה הִיא. אַתָּה בְרָאתָהּ, אַתָּה יְצַרְתָּהּ, אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי, וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי, וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי,

מה זה הלשון 'משמרה' ? למה צריך לשמור אותה בפנים ?היא מנסה כל הזמן לברוח ?
אז עלה לי רעיון, שלפעמים אנשים נקלעים למצב של סכנה. מימינם - אנשים מתים. משמאלם - מתים. הם עצמם - ממש ממש על סף המוות לא מצליחים לנשום ...
והקב"ה שומר על הנשמה שלהם בתוכם שלא תפרח - משמרה בקרבי. כמו יהלום שהרבה היו רוצים לגנוב אותו ושומרים אותו עמוק עמוק בכספת שאף אחד לא יקח.
 
נערך לאחרונה ב:

יוק

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אחי שיחי' לאוי"ט היה במסדרון כשהמפולת החלה! ובתוך הבלגאן אמר לו אברך באוזן באידיש(אחי לא ראה מי זה)"תתפוס במשהו אנשים נופלים" אחי שהיה בהלויית הרב וואזנר הבין מיד את המשמעות תפס חזק בגדר וסובב את הפנים לקיר בשביל לא לראות את המראות... לדבריו הוא עמד כך בין 10 דק' לרבע שעה עד שפרצו את הגדרות בצד והוא הצליח לצאת.
 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
השוטר הדרוזי הציל את האב והבן החרדים במירון: "תעזוב אותי, תוציא את הילד"
המפגש המרגש בין רס"ל רמי עלואן, לאביגדור חיות ובנו שמואל - לא הותיר אף עין יבשה | עלואן הגיע הערב לבית המשפחה בבני ברק. חיות האב, חיבק את עלואן ואמר לנוכחים: "הוא ניסה לעשות את כל מה שהוא יכול. אם הייתי נשאר עוד כמה שניות גם אני הייתי מצטרף לידידיה ומוישי"
אסון מירון3.5.2021 | 20:32

9418a6dcce3102731f5d.jpg
השוטר בבית משפחת חיות צילום: אבי גדלוביץ'

"אני חייב לך את החיים שלי, אין לי מילים להודות לך", אמר הילד שמואל חיות בן ה-10, בפתח המפגש עם השוטר שהציל את חייו. רס"ל רמי עלואן, שוטר דרוזי שהיה חלק ממבצע האבטחה במירון, והיה בדיוק בנקודה בה אירוע האסון הגדול, הציל ממוות בטוח את שמואל חיות ואביו, אביגדור, שבנו ידידיה נהרג באסון. הערב (שני) הגיע רמי לביקור וניחום אבלים בבית המשפחה בשכונת קרית הרצוג בבני ברק.
"הטרחתי אותם להגיע מהצפון, כדי להודות להם מקרב לב", אמר אביגדור חיות כשהוא יושב סמוך לרמי ואביו, שמשרת אף הוא במשטרה. הוא תיאר כיצד רמי הציל את חייו: "אני נמצא על הרצפה, על הרמפה, כל המאסה של האנשים נמצאית עלינו".
"בזמן הזה", הוא הוסיף לספר, "הבן שלי שמואל נמצא מצד ימין שלי והבן השני ידידי והתלמיד שלי מוישי, היו בטווח של מטר מאיתנו". ואני רואה את רמי צועק לי: 'תן לי את הידיים, אני מושך אותך', ואני אומר לו: 'תעזוב אותי, תוציא אותו, את הילד".
אביגדור המשיך לספר כי "בשלב הזה רמי ניסה אך לא הצליח. לא הייתה לו שום אפשרות. אני רואה את רמי מתחיל לבכות, אבל הוא נשאר שם, הוא ניסה לעשות את כל מה שהוא יכול". לדבריו, "אם הייתי נשאר עוד כמה שניות גם אני הייתי מצטרף לידידיה ומוישי. שמואל בוודאי, אם הוא היה נשאר שם עוד דקה או אפילו פחות, הוא כבר לא היה איתנו".
כשהיינו שם על הרצפה", סיפר אביגדור, "רמי לא שאל אותי לאיזו מפלגה אני מצביע או לאיזה זרם אני משתייך, אם אני יהודי או מוסלמי. הוא סמל לדוגמה. אנחנו מסוגלים לחיות ביחד, זה בידיים שלנו. אתה הצלת לי את הילד, בשבילי הצלת את כל העולם", אמר לשוטר.
d39f1a9e10a0abc70acd.jpg
השוטר מחבק את הילד שהציל. צילום: אבי גדלוביץ'.
עוד קודם לכן, סיפר השוטר רמי עלואן את שאירע ברגעי האסון. "הכל היה צעקות ובלאגן, אין שום אימון שיכול היה להכין אותנו למה שקרה שם, סיפר. "אני מתרגש לפגוש אותם, זה לא קל. קשה להסביר במילים את מה שקרה שם, בין הצעקות ניגשתי לאביגדור והוא אמר לי 'תציל את הילד שלי'. ניסיתי למשוך את שניהם יחד ואז הגיע קצין נוסף ומשך אותם יחד איתי, והצלחנו להציל אותם".
בחדרי חרדים
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
שמעתי את הסיפור ממקור ראשון, אספר בקצרה ,
לאחר שנפצע קשה אחד מהיהודים (לא יודעת אם הוא מסכים לפרסם בשמו)
צוותי מד'א ניסו לעשות עליו מס' החייאות ללא הצלחה, עד שהגיע לבית חולים זיו בצפת,
הרופאים קבעו שם שאת 'מותו' ,
לאחר מס' שעות התעוררה גופתו וסיפר שעלה לשמים ושם אמרו לו כי כיוון שמעולם
לא דיבר בשעת התפילה בבית הכנסת מימיו,
מגיע לו לרדת ולקבל במתנה עוד מס' שנות חיים.

מי אנחנו , מה חיינו.....
כבר מפורסם שמו בכל מקום הרב קרויס מתולדות אהרן. ( לא מי שנפגע, אחר)
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
כבר מפורסם שמו בכל מקום הרב קרויס מתולדות אהרן. ( לא מי שנפגע, אחר)
ליתר דיוק קרויס מתולדות אברהם יצחק להבלחט"א בן דודו של הנפטר מתו"א ז"ל הוא גם גר בבית שמש
 

הונגרי אמיתי

משתמש פעיל
צילום: באדיבות הכנסת אורחים רשב"י במירון

יואלי שלזינגר מביתר עילית גילה תושיה בשעת האסון במירון, קפץ על הגדר ושלף בכוח עוד ילד ועוד צעיר ולדברי הניצולים הציל לא מעט ילדים ומס' מבוגרים בשיא רגעי האסון. הוא טיפס, תפס את העמדה, והעלה ילדים שנשלחו אליו מלמטה. במקביל זעק לקהל מאחור להפסיק להתקדם.

הצהריים (שני) הוא מספר על השתלשלות האירועים, "אני נועל את הרגל שלי על אדן החלון עם הברך, לא הצלחתי לתפוס בבית השחי שלו, תפסתי את היד שלו והעפתי את עצמי חזרה לכיוון החלון". הוא ממשיך לספר: "אחרי שהעפתי את הילד ראיתי שהוא בוכה, אמרתי הכל טוב, העיקר שהוא חי". לאחר מכן הוא חזר למקום והחל לסמן להמון שהמשיך לנהור לשביל הצר כי מתרחש אסון בהמשך הדרך ועליהם לעצור.
מוקדם יותר היום אמר שלזינגר בראיון ל'ישראל היום': "אני לא גיבור ואני לא אוהב לצאת ולספר מה שהיה. גם לא יוצא לי מזה כלום, רק סיפרתי לחברים ולכל מי שהיה לידי. כל אחד היה עושה מה שעשיתי".

הוא ממעיט בערכו, ומספר על הרגעים הקשים: "גם אם הייתי רוצה להציל ילדים רבים, לא יכולתי. ניתן לראות בתמונה שהייתי בגובה שלושה וחצי מטר, ומתחתיי גם כמעט ולא היו ילדים בכלל. אבל מה שיכולתי, עשיתי. כל הזמן צרחתי מלמעלה: חבר'ה, יש פה פיגוע! תלכו אחורה! היום חלק מאלה ששמעו את הצעקות שלי, התקשרו אליי, אמרו ששמעו אותי ובזכותי הלכו אחורה וניצלו. אני לא יודע איך שמעו, כי אני לא הרגשתי ששומעים אותי. הרגשתי בתאי הגזים, זה מה שהרגשתי. צרחתי להם ללכת. אני הייתי למעלה, בחדר שהתפללתי בו, וראיתי מה שקורה. ולמטה גם ביקשו ממני מים".
הוא התחיל לזרוק להם מים מלמעלה. "מאד נזהרתי. לחבר'ה שהיו מול הפנים שלי יכולתי לעזור, אלה שלא מתו בסוף. לאלה מהחלק העליון של המעבר, יכולתי לעזור. ולאלה שהיו בחלק התחתון, כבר לא יכולתי. הגב שלהם היה לכיווני".
"מי שפשט את היד שלו, זרקתי לו בקבוק מים לתוך היד. בעזרת השם, הקב"ה עזר לי 'לצלוף' להם בקבוקים ישר לתוך הידיים. וכל הזמן צרחתי עליהם ללכת משם, ללכת. בהתחלה לא רציתי להשפריץ מים למטה, כדי שלא ייהרס להם הכובעים".
בתמונה, הוא נראה עם רגל מחוץ לחלון ולדברי יואלי, הוא לא יכל ליפול. "בעזרת השם לא, יש לי גמישות, בזכותה כן הצלתי ילד אחד. אם הייתה לי תמונה איך שאני מציל את הילד, הייתי משלם עליה הרבה מאוד כסף, עשרות אלפי שקלים. היה ילד אחד שהצלתי, ילד 'חלאק'ה', בן למשפחת סלומון. כמובן שלא זרקו אותו אליי לחלון, כי לא היה אפשר בכלל לזרוק. אנשים שם לא יכלו להזיז את ידיהם, ובטח שלא לזרוק לי ילד".
מתאר יואלי בראיון לישראל היום: "הכנסתי את הרגל שלי לתוך החדר ונעלתי אותה. הדלת הייתה על הברך ויש לי שם שטף דם מאוד חזק מרוב הלחץ. פשוט שלחתי את כל הגוף שלי כמו נחש למטה. הראש שלי והידיים היו למטה".
"זה התחיל כשהאבא זרק לי את השטריימל שלו ואליו לא הצלחתי להגיע בגלל הגובה. הבנתי שאם לשטריימל לא הצלחתי להגיע, בוודאי שאל הילד לא אצליח. אז פשוט באינסטינקט של שנייה, ואני מכיר עצמי ויודע שיכול לעשות את זה, ובאמת עשיתי שרירים חזקים ברגל הזאת בזמן הזה, העפת את עצמי כמו נחש למטה כל הגוף שלי".
"תפסתי את הילד. לא הגעתי מתחת לכף היד, רק אליה הצלחתי להגיע, ופשוט העפתי אותו לתוך החדר. ליטפתי אותו קצת והוא בכה ואמרתי טוב שהוא בוכה, הוא חי. עוד שנייה היה מת כי איפה שהיה, מטר לפני זה נפל הראשון. הוא שכב כבר עשר דקות, כיסו אותו ואחרי זה עשו לו שוב החייאה. הילד היה שם ועוד דקה היה מת. החזרתי אותו והוא נרדם".
כששלזינגר יצא חזרה הוא ראה שאנשים לא זזים ונופלים אחד על השני. "אמרתי 'אין כובעים, אין עניינים', כולם על הרצפה וכולם לא מבינים מה קורה פה בכלל, ממשיכים לרדת. אז לקחתי בקבוקים קטנים כאלה ופשוט זילפתי עליהם. היה כל כך צפוף שאף אחד לא היה יכול להרים יד".
לסיום, הוא תמה על הרעש הגדול סביבו: "זה מה שהייתי צריך לעשות, מה הייתי צריך לעמוד ולא לעשות כלום?".
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
נחזור לענייננו...

שמעתי מפיו של אחד שהיה במעבר ההוא, בתוך הדוחס העצום 2 דקות לפני שזה קרה, ובדיוק רעייתו התקשרה, הוא הצליח לעלות על הגג של הכנסת אורחים בשביל שיוכל לדבר איתה, תוך כדי השיחה הוא רואה את האסון....
 

פוליטקאי

משתמש פעיל
אני הייתי שם עמדתי ליד בנין הציון בשעת הדלקה ברגע שהאדמו"ר מתו"א הדליק (קצת גם קודם לכן) החל לחץ אדיר לכיון חוץ, עמדתי באמצע זרם כזה אך רציתי להישאר ניסיתי להבריג את עצמי בצורה סיבובית אל תוך הקהל שצפה בהדלקה אך זה פשוט לא הלך, הרמתי ידיים ויצאתי מהשביל לכיון רחבת תוא"י לגמור את התהילים, אחזתי בפרק קי"ט - כאשר הגעתי לאמצע פרקי ק"כ או ק"ל כבר ראיתי החייאות.(לא יודע להאריך כמה זמן אך לא יותר מעשר דקות).
תודה לך ה' ששם נפשי בחיים ולא נתן למוט רגלי - תרתי משמע.
 

רסיס לילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
ככל שעוברים הימים משתחזרים חלקי ידיעה.
שוחחתי עם חבר על ההר באיזור 12, והוא אומר לי שהוא מתכנן לעלות לתולדות אהרן, כשלעצמי התלבטתי אם לעלות לשם או לחצר המערה, אבל כיון שהוא אמר שהוא עולה אז חשבתי גם לעלות. לרגע מסוים הוא עזב אותי, וחשבתי לעצמי שהוא מבקש ממישהו סיגריה, אבל אחרי שניה הוא נעלם לי מהעין, אז עליתי לבד ומכיון שהייתי לבד המשכתי לחצר המערה. ברבע ל1 אני יוצא, יורד במדריגות לכיוון תולדות אברהם יצחק, וכשאני עומד שם אני רואה שמתחולל אירוע כל שהוא במפלס שמעליי - מתחת לאוהל של ההכנסת אורחים (דהיינו המוצא של 'מסדרון המוות') - וכל מי שעומד סביבי צופה בו, ניסיתי לראות מה קורה, וכשלא קלטתי בדיוק התחלתי לרדת לכיוון מטה, למרות שהתכנון שלי היה להישאר במירון לפחות עוד כשעה.
למעשה התברר לי שהחבר הזה היה שם על המדריגות וניצל בשניה האחרונה (יצא דרך הפריצה שעשו השוטרים באלומיניום כמו שרואים בסרטונים).
מתברר לי:
1. הייתי אמור להיות בפנים 2. עמדתי וצפיתי באירוע בדקותיו הראשונות - ויכלתי להישאר שם, וזה מה שהיה אמור להיות לפי התכנון שלי מבחינת הזמן, ולראות את כל המראות הקשים וה' פשוט הרחיק אותי משם.
 

שאפומדיה

משתמש מקצוען
מספר בחור מחו"ל ששכב על הריצפה מתחת לאנשים והטלפון בידו הוא מתקשר לאביו ומספר לו את הסיטאוציה ואומר לו אני הולך למות, האבא החל להגיד עם בנו וידוי בטלפון ובחסדי השי"ת חילצו אותו לפני שהוא נחנק.
שאלה
איך הצליח בכזה מצב להתקשר?
הבנתי שאנשים לא יכלו לזוז בכלל
 

פוליטקאי

משתמש פעיל
שאלה
איך הצליח בכזה מצב להתקשר?
הבנתי שאנשים לא יכלו לזוז בכלל
אני לא מכיר אותו באופן אישי,
לפי מה שהבנתי היו כאלה שקצת יכלו לזוז כיון שהם היו בין רגליים של אנשים וגם להבנתי הטלפון היה בידו.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
מספר בחור מחו"ל ששכב על הריצפה מתחת לאנשים והטלפון בידו הוא מתקשר לאביו ומספר לו את הסיטאוציה ואומר לו אני הולך למות, האבא החל להגיד עם בנו וידוי בטלפון ובחסדי השי"ת חילצו אותו לפני שהוא נחנק.
איך בכלל היה לו קליטה ??
אמרו שכל הקווים קרסו !
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה