מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
נראה שיש כאן קבוצה די מכובדת של אנשים שחושבת שכל נושא סחיטת ההורים הם עוול אחד גדול,
אולי במקום להתדיין כאן נהיה מעשיים?
הבו רעיונות למיזם איך לחבר בין בחורים (כמובן טובים) ובחורות ליטאיים, שהבחור(או הוריו) לא דורשים יותר מ200 אלף (בתקוה שעדיין ישנם בחורים טובים כאלה...) ובחורות שאביהם לא נותן יותר מ200 אלף,
קמפיין ענק של: "גם אני לא רוצח" "גם אני לא שודד" גם אני מתחייב לא לקחת מחמי יותר מ..."
על האוטובוסים, על המודעות ברחוב, בישיבות , בסמינרים, ערבי הורים, מה שלא יהיה,
גיוס ראשי ישיבות, מנהלי סמינרים וכו'
גיוס שדכנים ושדכניות לעודד אנשים לקחת פחות ולא להגיד לאימהות- אתם צריכים להביא לפחות 600,000 בשביל בחור טוב, (שמעתי מחברה!) אלא להיפך:
הורי הבחורות יסכימו- רובם, הבחורות הנבונות יסכימו גם הן, ובישיבות לפחות בחור שלא לוקח לא יחשב ישר ל- פחות טוב
הבעיה: מלללא כסף, (אפשר חלק בהתנדבות)

בקיצור העלאת המודעות שלבקש הרבה כסף יכול לגרום ל- מוות, בעיות בשלום בית, וכו
הגזמתי קצת?
הדבר היחיד שיכול לעזור זה מודעות! לא של אחד ועוד אחד אלא של מגזר שלם!
בטוחה שהרבה מאד רבנים יסכימו לעזור למהלך כזה!
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
הגאון הגדול רבי יצחק שיינר, חבר מועצגה"ת: איך בן תורה אמיתי יכול להתאכזר ולדרוש סכומים אגדיים (שמביאים "קרוב לפקו"נ ולעתים פקו"נ ממש")??? הציבור נעשה עקום לגמרי בענין זה. המצב זועק עד לב השמים!![/QUOTE]

[QUOTE]"פיקוח נפש ממש" (מכתב כל גדו"י זצ"ל ושליט"א)

כך שלפי האמת הסכומים המופרזים אינם מבטאים שום צורך או תועלת, רק ענין של כבוד מדומה של הבחור בעיני חביריו. וצריך לבוז ל'כבוד' המדומה הזה, כפי שאמר על כך הגאון הגדול רבי גבריאל יוסף לוי שליט"א.

נשאל רבנו ע"י מג"ש בישיבה, על בחור מאד טוב שנמצא בתקופת השידוכין, ושואל כמה כסף לדרוש מהורי הבחורה, השיב רבנו "רחמנות עליהם, כמה יש להם"..
חזר ושאל: האם שימתין עד שיגיע שידוך עם כסף, הגיב רבנו "וכי מתחתנים עם הכסף? הנה יעקב אבינו, וכי יש טוב ממנו, האם הוא ביקש כסף?
שוב שאלו לרבנו: וכי תאמרו מה נאכל, איך יהי' חתונה ודירה וכו', השיב "מי שיש לו בטחון אין לו בעיה. צריך בטחון". (כאיל תערוג)

וע' קובץ מבקשי תורה (קובץ כד עמ' קמו – קמז) על מרן הקהלות יעקב: "הוא התאונן על כך שאנשים נקרעים עבור נישואי בניהם, אוספים כסף מכל המשפחה, מתבזים לאסוף כסף במגביות, מקמצים בביתם, ונגרם מתח בבית, מתמוטטים לפעמים עד כדי מחלת לב. דעתו היא שבמקום לדרוש שישים אלף דולר, על הזוג להסתפק בעשרת אלפים דולר, חמשת אלפים לכל צד. אנשים טענו שהואיל שלבן הקודם קנו דירה אז הבן הזה ייפגע. והשיב, זוהי טענה צודקת אם יש כסף, אבל אם אין כסף אין זו סיבה להתמוטט".

הג"ר יששכר מאיר ראש ישיבת הנגב: "זהו פקוח נפש ממש, וכולהו איתנהו בי' ".

והגרד"צ קרלינשטיין אמר: "משפחות רבות התמוטטו מחמת כן".

והג"ר דוד כהן אמר: "כל עולם התורה בסכנה נוראה מחמת הצרה הזאת" .

הכל מכאן
 
נערך לאחרונה ב:

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
שאפו על העבודה המרשימה. והחשובה.
לשניה לא אמרתי שאין את הצד הזה. וחשוב מאד שהצגת אותו.

הרבה יותר מעשי ונכון לצטט את הציטטות (גם אם הן חלקיות והן לא מביאות את הדעה השלמה אפילו של ראשי הישיבות שצוטטו) מלהטיל רפש בבחורי ישראל.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
שאפו על העבודה המרשימה. והחשובה.
לשניה לא אמרתי שאין את הצד הזה. וחשוב מאד שהצגת אותו.

הרבה יותר מעשי ונכון לצטט את הציטטות (גם אם הן חלקיות והן לא מביאות את הדעה השלמה אפילו של ראשי הישיבות שצוטטו) מלהטיל רפש בבחורי ישראל.
טוב, אם אנחנו עסוקים במשימת קודש של אפולוגטיות על בחורי ישראל, אז כמובן מה מותר כבר לכתוב

(ו"לשניה לא אמרתי כלום". רק "יאיר לפיד")
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
בא נתחיל מזה שאם יש לי 800 למה שאתן לילד שלי 100?, ואז באה תופעת העדר שגורסת שאם השכן שלי יכול, גם אני רוצה
למה? אם גרטלר נותן לבת שלו בנין מישהו הולך בעקבותיו? אצל החסידים והספרדים אין גבירים? הגבירים שם לא נותנים לילדיהם דירות? למה העדר לא הולך בעקבותיהם?

ונמשיך בזה שאם אני ממילא צריך נס אז למה לא להתחיב על סכום גדול שיהיה לברכה על מה לחול.
באמת חבל שלא קניתי בנין בסביון כדי שיהיה לברכה על מה לחול

אם תהיה עליה דרמטית בביקושים בפריפירה הפערים יצטמצמו מאד ואז מי שירצה פתרון באמת לא יהיה מה לעשות.
החסידים הולכים שנים לפריפריה ועדיין אין השוואה למרכז.
ועם כל הכבוד לנו, ויש כבוד, אנחנו לא אחוז כל כך גדול במדינה. ואם הביקושים שלנו יתפזרו על פני הקהילות הרבות שיש לנו בפריפריה, העליה תהיה מינורית


לדעתי רכישת דירה לילדים בעפולה לאנשים שאין להם שקל מיותר בבנק תהיה קשה באותה מידה
מדברים על הסטנדרט של הציבור האברכי, שלאף אחד מהם אין שקל מיותר בבנק, והם מתחייבים על מליונים וקורסים. וכאן מציעים פתרון שהוא אמנם קשה אבל מאפשר לשרוד איכשהו.
ובכל מקרה, הגישה של הכל או כלום היא גישה לא נכונה

אגב, כל מי שמעל גיל 35 זוכר שהקושי בנישואי הילדים לא התחיל היום
ולכן מה?
זה אומר שצריך להמשיך לאמלל משפחות?
לדרוש מהם הון עתק שאין להם?
אם כעת יש לנו פתרון איכשהו סביר שמאפשר לשרוד, למה לא לעשות אותו?
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מה שנכון, שהקושי בנישואי הילדים, לא התחיל היום... אלפי שנים שגבאי צדקה אוספים ל"הכנסת כלה", וגם מי שלא נזקק לצדקה יודע שזה שלב כלכלי מאתגר בחיים.

אבל כאן לא מדובר על "נישואי הילדים", מדובר על "אדם אחד שלא זכה בפיס קונה דירה לחמש משפחות", זה משהו אחר לגמרי
 
נערך לאחרונה ב:

רפ

משתמש סופר מקצוען
למה? אם גרטלר נותן לבת שלו בנין מישהו הולך בעקבותיו? אצל החסידים והספרדים אין גבירים? הגבירים שם לא נותנים לילדיהם דירות? למה העדר לא הולך בעקבותיהם?


באמת חבל שלא קניתי בנין בסביון כדי שיהיה לברכה על מה לחול


החסידים הולכים שנים לפריפריה ועדיין אין השוואה למרכז.
ועם כל הכבוד לנו, ויש כבוד, אנחנו לא אחוז כל כך גדול במדינה. ואם הביקושים שלנו יתפזרו על פני הקהילות הרבות שיש לנו בפריפריה, העליה תהיה מינורית



מדברים על הסטנדרט של הציבור האברכי, שלאף אחד מהם אין שקל מיותר בבנק, והם מתחייבים על מליונים וקורסים. וכאן מציעים פתרון שהוא אמנם קשה אבל מאפשר לשרוד איכשהו.
ובכל מקרה, הגישה של הכל או כלום היא גישה לא נכונה


ולכן מה?
זה אומר שצריך להמשיך לאמלל משפחות?
לדרוש מהם הון עתק שאין להם?
אם כעת יש לנו פתרון איכשהו סביר שמאפשר לשרוד, למה לא לעשות אותו?
אני לא מבינה איך הפתרון לבעיה שמתוארת כאן, הוא:
נכון
אבל לא מאוד מסובך
שמי שיש לה בן תחליט
כאן ועכשיו
שהיא
לעולם ועד
לא תאמלל את המשפחה של כלתה,
את האחיות הקטנות שלה,
את אבא ואמא שלה
לא.
בשום פנים ואופן
שבעולם.
לעניות דעתי הוא יותר פשוט,
שכל אחת שיש לה בת שתחליט
כאן ועכשיו,
שהיא
לעולם ועד
לא תאמלל את עצמה
את הילדים הקטנים שלה וכו' וכו'
ולא תתחייב על מה שאין לה לתת.

יש בעיה, זה ברור.
המצב הזוי, אין על זה ויכוח.
אבל מאיפה צריך להתחיל הפתרון?
מי אמר שדווקא מהורי הבנים?
מי אמר שדווקא מהורי הבנות?
אין מישהו שיותר אחראי למצב מהאחרים.
המצב הזה לא ייפתר בכוח בשום צורה שהיא.
הוא ייפתר על ידי עוד אחד שיגיע למסקנה שהוא לא דורש או לא נותן,
ועוד אחד כזה,
ועוד אחד
ועוד אחד
ועוד אחד
ועוד אחד.
וכל אותם אנשים ישלמו את המחירים שלהם. ובהחלט אפשר להבין אנשים שלא רוצים להיות הראשונים שמחליטים את ההחלטות ומשלמים את המחירים.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
אני לא מבינה איך הפתרון לבעיה שמתוארת כאן, הוא:

לעניות דעתי הוא יותר פשוט,
שכל אחת שיש לה בת שתחליט
כאן ועכשיו,
שהיא
לעולם ועד
לא תאמלל את עצמה
את הילדים הקטנים שלה וכו' וכו'
ולא תתחייב על מה שאין לה לתת.

יש בעיה, זה ברור.
המצב הזוי, אין על זה ויכוח.
אבל מאיפה צריך להתחיל הפתרון?
מי אמר שדווקא מהורי הבנים?
מי אמר שדווקא מהורי הבנות?
אין מישהו שיותר אחראי למצב מהאחרים.
המצב הזה לא ייפתר בכוח בשום צורה שהיא.
הוא ייפתר על ידי עוד אחד שיגיע למסקנה שהוא לא דורש או לא נותן,
ועוד אחד כזה,
ועוד אחד
ועוד אחד
ועוד אחד
ועוד אחד.
וכל אותם אנשים ישלמו את המחירים שלהם. ובהחלט אפשר להבין אנשים שלא רוצים להיות הראשונים שמחליטים את ההחלטות ומשלמים את המחירים.
הבאתי קודם סיפור, אולי הוא קיצוני, נכון
על הקצין הרוסי שהיה מקבל מכסת פטורים מהצבא, והיה מחלק אותה תמורת מליון רובל לפטור, שהיה משלשל לכיסו. ההורים היו נותנים, אלא מה
המצב הזוי, אין על זה ויכוח.
אבל מאיפה צריך להתחיל הפתרון?
מי אמר שדווקא מזה שהמפקד יוותר על המליונים?
אולי שהורי הבחורים יסכימו לשלוח אותם לצבא?

גם האבא של הבחור שואל את עצמו איך הבן שלו יתפרנס וימשיך לשבת בכולל.
אי אפשר ללמוד בכולל בעפולה?
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
הבאתי קודם סיפור, אולי הוא קיצוני, נכון
על הקצין הרוסי שהיה מקבל מכסת פטורים מהצבא, והיה מחלק אותה תמורת מליון רובל לפטור, שהיה משלשל לכיסו. ההורים היו נותנים, אלא מה
המצב הזוי, אין על זה ויכוח.
אבל מאיפה צריך להתחיל הפתרון?
מי אמר שדווקא מזה שהמפקד יוותר על המליונים?
אולי שהורי הבחורים יסכימו לשלוח אותם לצבא?
הוא לא רק קיצוני, הוא לא המשל המתאים.
אבל אם את רוצה לדבר על הסיפור הזה, אין בעיה.
אם הורי הבחורים ישלחו אותם לצבא והמפקד לא ירוויח מהפטורים, הוא יוריד את המחיר עד לרמה שההורים כן מסוגלים לעמוד בה, והבעיה תיפתר. לא?
אי אפשר ללמוד בכולל בעפולה?
עיקר הבעיה בפריפריה היא מקומות עבודה (מניסיון אישי!), וכתבתי ואכתוב שוב ושוב ושוב:
משכנתא של 1500 היא לא הרבה, אבל כשאין מאיפה לשלם אותה, שוב הבעל לא יכול לשבת וללמוד.
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
מה שמצחיק פה זה שהאברך מקבל דירה וההורים משלמים מדי חודש את המשכנתא, והמעשרות שלו מגיעות להורים. לא חבל על העמלות שמתבזבזות בהעברות האלו? :confused:
חשבון סטודנט :)
וברצינות - זה דווקא נכון והגיוני בסכומים קטנים,
ההורים תומכים בסכום שנותן בסיס וסיכוי לדירה.
הזוג משלם כל החיים מעשרות ועוזר להורים לעזור לו ולאחים האחרים .
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
גם האבא של הבחור שואל את עצמו איך הבן שלו יתפרנס וימשיך לשבת בכולל.
למה התשובה שלו לעצמו היא לא "אה, פשוט מאוד, אני יוציא מהכיס (?) 800K ואקנה לו דירה"?

ולמה לכל הרוחות אפילו לי השורה הזו ^^^ נראית קנטרנית בעוד שהיא באמת ההגיונית ביותר? האב חייב ללמד את בנו תורה, לא החם וגם לא האישה.
עד כמה שהנורמות המשונות נתקעו בנו.

אה, ועוד משהו.
בא נניח שהייתה נורמה של חצי חצי. כלומר, אם החתן עדיו לגדולות, והוא צריך 800K בשביל לעזור לו לממש את הפוטנציאל, אז שני הצדדים מתחלקים בסכום.
ואם עדיו לא לגדולות ממש, אז הוא יכול להסתדר עם 200K, וגם זה - לשני הצדדים

עם יד על הלב, כמה עשרות אחוזים מההחתנים היו מוערכים לפתע בהרבה פחות משווים הנוכחי?
 
נערך לאחרונה ב:

סימן שאלה

משתמש פעיל
אם הורי הבחורים ישלחו אותם לצבא והמפקד לא ירוויח מהפטורים, הוא יוריד את המחיר עד לרמה שההורים כן מסוגלים לעמוד בה, והבעיה תיפתר. לא?
נכון. ועדיין זו לא סיבה לומר להורים לשלוח את בניהם לצבא הרוסי


עיקר הבעיה בפריפריה היא מקומות עבודה
דיברו על זה מקודם. זה בכלל לא חד משמעי, וזה משתפר כל הזמן
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
למה התשובה שלו לעצמו היא לא "אה, פשוט מאוד, אני יוציא מהכיס (?) 800K ואקנה לו דירה"?

ולמה לכל הרוחות אפילו לי השורה הזו ^^^ נראית קנטרנית בעוד שהיא באמת ההגיונית ביותר? האב חייב ללמד את בנו תורה, לא החם וגם לא האישה.
עד כמה שהנורמות המשונות נתקעו בנו.

אה, ועוד משהו.
בא נניח שהייתה נורמה של חצי חצי. כלומר, אם החתן עדיו לגדולות, והוא צריך 800K בשביל לעזור לו לממש את הפוטנציאל, אז שני הצדדים מתחלקים בסכום.
ואם עדיו לא לגדולות ממש, אז הוא יכול להסתדר עם 200K, וגם זה - לשני הצדדים

עם היד הלב, כמה עשרות אחוזים מההחתנים היו מוערכים לפתע בהרבה פחות משווים הנוכחי?
כבר פירטו בהרחבה איך הנורמות המשונות נתקעו. גם אני מסכימה שזה הזוי.
אבל אם אנחנו מסתכלים עם המבט קדימה, איך לשנות את הנורמות, אני לא רואה שום סיבה שבעולם שיכולה לגרום להורי הבחורים לדרוש פחות, אלא סיבה אחת ויחידה: שאין בחורות שמתחייבות סכומים לא הגיוניים.
ואת שוק השידוכים אני מכירה בינתיים מהצד שמתחייב ולא מהצד שדורש.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
למה התשובה שלו לעצמו היא לא "אה, פשוט מאוד, אני יוציא מהכיס (?) 800K ואקנה לו דירה"?
כי אין לו.
אבל הצעות של 800 יש לו. (על פי השותפים פה באשכול שטוענים שזה רווח אנשים שמתחייבים על סכומים כאלה)
אז שלא יהיו יותר הצעות כאלה. מש"ל.
(הפתרון חיב להיות מהורי הבנות. כי להן אין. או לכל הפחות פתרון משותף. לא יתכן להגיד לבן אדם פרטי (קרי הורה בחור שבאה הצעה טובה לפתחו) שיקריב את בנו בשביל הצבור. אולי זה מה שהוא צריך לעשות. אבל זה לא סביר שזה יקרה)
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
150 אלף הם בסיס נאה לדירה בפריפריה, ומייתרים את הדיון.
זהו בדיוק הדיון.
האם יש הגיון בלתת לזו"צ ליטאי 600K , והאם כשאותו הזו"צ יקבל 200-300K כמו החסידים אחוזי הלומדים ירדו.
האם זה בשביל התורה, או מקובלות מטופשת,
האם הכסף עוזר להם , או רק גורם להם לקנות דירה במרכז.
וכו'
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

תודה
נקרא  0  פעמים

לוח מודעות

למעלה