מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
השאלה כמה ההורים מערבים את הילדים לגבי המצב הכלכלי שלהם,
לפעמים הזוגות התחתנו וכלל לא חווים את ההשפעה של זה על הבית שעזבו.
את באמת חושבת ש"ילד" שמסוגל להתחתן לא באמת יכול להבין מה עובר על ההורים שלו???
אם דבר כ"כ פשוט הוא לא מבין איך אפשר לחתן אותו???
סליחה אבל יש פה קצת זלזול באינטליגנציה של אותם "ילדים"
מה שכן גם אם הם מבינים לא תמיד קל להם לעמוד בהשלכות של לא לקחת כסף מההורים: אם זה סוג השידוכים, ההצעות האומץ לעמוד מול הצעה טובה שדורשת "רק" עוד 100000 שקל מההורים, או אחר כך בהתמודדות הכלכלית היומיומית מול חברים שקנו להם דירה יומיים אחרי הנישואים.
אבל את זה לא קל גם להורה עצמו אז מה הוא יכול לדרוש מהילד שלו???
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
כל בחורה אמורה לבדוק את עצמה. אם היא לא רוצה/מסוגלת לחיי אברכות, טוב תעשה אם תיקח בחור עובד, או כזה שמצהיר שיצא לעבוד במידת הצורך או אחרי מספר שנים מסוים.
הבעיה היא לא עצם העבודה (שלא ממש משנה אם היא עבודה תורנית או אחרת) אלא העובדה שהיום מעט מאד בחורים עובדים נמצאים ברמה רוחנית התואמת את רמתן של רוב הבחורות.

הבחורות רוצות ומוכנות לחיי תורה ויעשו את כל המאמצים ובעז"ה יהיו מסוגלות גם עם עול משכנתא של דירה זולה
אם יגיעו זמנים שלא יהיה אפשרי זה לא משהוא שאמורים לבדוק בזמן השידוך ובודאי לא להצהיר על כך
אף אחד לא מצפה שאם אין פת לחם לאכול הבחור היה אמור להצהיר על כך מראש

הרי הבסיס לדירה גם אם ניתן ברובו לעומת משכנתא למי שלא לקח מההורים כמעט זה לפעמים קטן מההבדל בין משכורת של אישה לרעותה אז איך אפשר לדעת את כל זה מראש???

ולעניות דעתי יש הבדל משמעותי במי שיוצא לעבוד בעבודה תורנית למי שיוצא לעבודה רגילה

לא הוגן לבוא לבחורות יראות שמים צדיקות צנועות ושואפות אמיתיות ולהגיד להם אם ההורים שלכם לא נותנים לכם מאות אלפי שקלים תקחו מראש בחור שמצהיר שייצא לעבוד (אין בכלל מה להשוות בחור כזה ברמה רוחנית)
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נשמע חילוני מידי
"כשנגמור צבא לימודים ויהיה לנו מקצוע ביד...."
"דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה ואח"כ יקנה בית דירה ואחר כך ישא אשה שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה,
אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואח"כ אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה,
וכן הוא אומר בקללות אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו."

רמב"ם (דעות, פרק ה, הלכה יא)
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אם את חושבת שבחורה בריאה והוריה אמורים להתפשר על המון דברים כדי לזכות לבן תורה אמיתי, אני מניחה שבן תורה אמיתי יודה להורי הכלה על מה שיתנו לו, ויסתדר עם זה. (סביר להניח שגם כך הוא יאכל יותר מפת במלח, ויישן על מיטה ולא על הארץ)

צודקת לגמרי.
במציאות זה כמעט לא קיים.

בואי לבקר בשכונות ירושלים ותראי שזו ההתנהלות הכי סטנדרטית היום.
לקבל כ800 להוסיף עוד כ800 ולהתגורר במרכז.

מי אחראי להתנהלות הזו?
ברוב עד כל המקרים זה לא קשור לבחור והוריו.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
זה נשמע מתוך דבריך שהציבור החסידי והספרדי הם
אנשים סוג ב או ג
ורק הלטאים הם כולם א א
חס וחלילה זו לא היתה הכוונה
הכוונה הייתה שבתוך הציבור הליטאי, התופעה מצויה אצל המשפחות האיכותיות,
משפחות בני תורה באמת,
אנשים שבכל דבר אחר חושבים רק על השני
ולכן אי אפשר להבין איך בנושא הזה כאילו ירד להם איזה מסך מול העינים
והם לא רואים מה הדרישות שלהם גורמות
 

חיוך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
UX UI
D I G I T A L
את באמת חושבת ש"ילד" שמסוגל להתחתן לא באמת יכול להבין מה עובר על ההורים שלו???
אם דבר כ"כ פשוט הוא לא מבין איך אפשר לחתן אותו???
סליחה אבל יש פה קצת זלזול באינטליגנציה של אותם "ילדים"
מה שכן גם אם הם מבינים לא תמיד קל להם לעמוד בהשלכות של לא לקחת כסף מההורים: אם זה סוג השידוכים, ההצעות האומץ לעמוד מול הצעה טובה שדורשת "רק" עוד 100000 שקל מההורים, או אחר כך בהתמודדות הכלכלית היומיומית מול חברים שקנו להם דירה יומיים אחרי הנישואים.
אבל את זה לא קל גם להורה עצמו אז מה הוא יכול לדרוש מהילד שלו???
לא מדברת על מליון.
גם 200 - 250 K כפול מס' הילדים זה סכום עצום.

זה לא קשור רק ל"לא להבין מה עובר"
התחייבו עבורו לפני שהתחילו "לעבור"
ההבדל בין להבין / לשמוע, ללחוות באופן יומיומי הוא הבדל עצום.
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
"דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחילה ואח"כ יקנה בית דירה ואחר כך ישא אשה שנאמר מי האיש אשר נטע כרם ולא חללו מי האיש אשר בנה בית חדש ולא חנכו מי האיש אשר ארש אשה ולא לקחה,
אבל הטפשין מתחילין לישא אשה ואח"כ אם תמצא ידו יקנה בית ואחר כך בסוף ימיו יחזור לבקש אומנות או יתפרנס מן הצדקה,
וכן הוא אומר בקללות אשה תארש בית תבנה כרם תטע כלומר יהיו מעשיך הפוכין כדי שלא תצליח את דרכיך ובברכה הוא אומר ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו."

רמב"ם (דעות, פרק ה, הלכה יא)
אומנם אני חושב שהרמב"ם היה מתהפך בקברו אם היה יודע שלוקחים את דבריו על הסדר הנכון בשביל הבעל לקיים את חיובו לפרנס את משפחתו, לסדר הנכון בשביל האישה לקיים את חיובה החברתי עכ"פ לפרנס את בעלה ? :eek: ?
 
נערך לאחרונה ב:

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
הבחורות רוצות ומוכנות לחיי תורה ויעשו את כל המאמצים ובעז"ה יהיו מסוגלות גם עם עול משכנתא של דירה זולה
אם יגיעו זמנים שלא יהיה אפשרי זה לא משהוא שאמורים לבדוק בזמן השידוך ובודאי לא להצהיר על כך
אף אחד לא מצפה שאם אין פת לחם לאכול הבחור היה אמור להצהיר על כך מראש

הרי הבסיס לדירה גם אם ניתן ברובו לעומת משכנתא למי שלא לקח מההורים כמעט זה לפעמים קטן מההבדל בין משכורת של אישה לרעותה אז איך אפשר לדעת את כל זה מראש???

ולעניות דעתי יש הבדל משמעותי במי שיוצא לעבוד בעבודה תורנית למי שיוצא לעבודה רגילה
צודקת שאין טעם להצהיר הצהרות בומבסטיות מראש, אבל כשבודקים התאמה אפשר בהחלט לגשש גם בכיוון הזה. ואם בחורה (יראת שמים צדיקה וצנועה) מעדיפה, נניח, להיות אמא במשרה מלאה כשיהיו לה כמה ילדים, אני לא חושבת שזה מוריד משהו מצדיקותה.
מותר לומר את זה.
ה' יכל לברוא עולם שבו אין צורך בעבודה, עולם שבו כולם יהיו פנויים להגות בתורה בכל שעות היממה.
הוא גם עשה את זה בדור המדבר.
אם הוא בחר להנהיג את העולם בצורה שבה כדי לדאוג ליישובו של עולם אנשים צריכים גם לעבוד, ובתורה הוא מחייב כל אדם (גם עובד) לשאת אשה, כנראה שגם אנשים עובדים ראויים לבוא בקהל....
השאיפה לחיי אברכות היא שאיפה נפלאה כשהיא באה ממקום פנימי ואמיתי, לא כשהיא באה כשטאנץ חברתי מחייב.
לא הוגן לבוא לבחורות יראות שמים צדיקות צנועות ושואפות אמיתיות ולהגיד להם אם ההורים שלכם לא נותנים לכם מאות אלפי שקלים תקחו מראש בחור שמצהיר שייצא לעבוד (אין בכלל מה להשוות בחור כזה ברמה רוחנית)
לא הוגן להגיד להן להתפשר על שום דבר.
וגם אין סיבה.
הן יקבלו הזיווג שנקבע להן.
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
לא מדברת על מליון.
גם 200 - 250 K כפול מס' הילדים זה סכום עצום.

זה לא קשור רק ל"לא להבין מה עובר"
התחייבו עבורו לפני שהתחילו "לעבור"
ההבדל בין להבין / לשמוע, ללחוות באופן יומיומי הוא הבדל עצום.
אולי הניסוח של המשפט לא היה נכון
אני מדברת גם על 50000 ראשונים זה לא משנה הסכום
בתור בחורה בעצמה קשה לי לחשוב שההורים שלי התגלגלו עם חובות לא משנה על איזה סכום!!!!!!!!!!!!!!!
אבל זה לא סותר שלהיות בין הבודדים (לפחות בסביבה) שלא מתחייבים על סכום מסוים גובה מחיר כבד שהרבה הורים וגם בחורים ובחורות לא תמיד יכולים לעמוד בו
אין לי עניין לחזור על עצמי, את יכולה לראות תגובות קודמות
 
נערך לאחרונה ב:

reish

משתמש מקצוען
צודקת שאין טעם להצהיר הצהרות בומבסטיות מראש, אבל כשבודקים התאמה אפשר בהחלט לגשש גם בכיוון הזה. ואם בחורה (יראת שמים צדיקה וצנועה) מעדיפה, נניח, להיות אמא במשרה מלאה כשיהיו לה כמה ילדים, אני לא חושבת שזה מוריד משהו מצדיקותה.
וגם אם היא רוצה ליהנות משתי משכורות כדי לגדל משפחה ברוכת ילדים בלי להיכנס לחובות על כל טיפול שיניים או קניית מצות. גם זה לא מוריד מצדיקותה (בעיני. אפשר לחלוק עלי)
הבעיה היא זו:
בחור שמצהיר שייצא לעבוד (אין בכלל מה להשוות בחור כזה ברמה רוחנית)
 

יהלומים

פתרונות תעסוקה יצירתיים
מנוי פרימיום
אם יחתנו את הבנות שנתיים אחרי סיום הסמינר, הן יכולות לאגור מספיק כסף להון ראשוני לדירה בפריפריה
אז אולי עדיף לחתן אותן 10 שנים אחרי הסמינר
יצליחו לצבור הון לדירה ולהתבסס כלכלית.......
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הבחורות רוצות ומוכנות לחיי תורה ויעשו את כל המאמצים ובעז"ה יהיו מסוגלות גם עם עול משכנתא של דירה זולה

אולי תסכימי לגלות לנו מה טווח הגיל שלך? האם עברת את ה-30, ויש לך 3-4 ילדים ומעלה?
 

שרה מגן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אם יחתנו את הבנות שנתיים אחרי סיום הסמינר, הן יכולות לאגור מספיק כסף להון ראשוני לדירה בפריפריה
אם יסכימו הבחורות/בחורים ללכת, וההורים לשלוח ולדרבן להתגורר בפריפריות יהיה אפשר כבר עכשיו להוריד את הסכום הבסיסי לשליש מהמקובל לפחות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה