אסטרטגיה ניתוח קמפיינים לבחירות

מצב
הנושא נעול.

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
סתם מענין על "תקווה חדשה", לא יודע אם זה דבר טוב או לא, אבל בניגוד למפלגות אחרות שקמו בעשור האחרון, הוא לא הביא איתו שום כוכב, למשל אלוף בצה"ל או נושא תפקיד ציבורי כלשהו מחוץ לפוליטיקה, כולם מגיעים מתוך הפוליטיקה, (וגם מתוך הליכוד...)
בעשיריה הראשונה יש אחד בלבד שלא היה ח"כ וזה מאיר יצחק הלוי ראש עירית אילת, כל ה13 מקומות (כעת רוב הסקרים) יש 9 שהיו חכי"ם ו4 שהיו במועצות מקומיות...
יש סיכוי שבכנסת ה24 היא תהיה המפלגה הכי חדשה עם הכי פחות חכי"ם חדשים... (חוץ מיהדות התורה כמובן...)
 

שלום רבב

משתמש פעיל
ונית לוי מראיינת את נתניהו. היא מזכירה לו שלא העביר תקציב, למרות שהתחייב לכך. נתניהו טוען שכן העביר תקציב ויש תקציב. הוא משקר, יונית יודעת את זה, היא מנסה להתווכח, הוא חוזר על טענתו בביטחון גדול יותר, נוקב בסכום (לא הועבר תקציב. לאחר הסכמה של כחול לבן – הוחלט ש 2021 לא תתנהל אוטומטית לפי 2019). לוי יודעת שזה שטויות, אבל היא לא רוצה לטרחן לצופים.
לא הבנתי מה תלונתו הרי כך זה עם כל מרואין בכל תוכנית (אולי קצת למרואינים מהמחנה הימני) למה דין נתניהו שונה?
היחידים שאולי קצת יותר מנקצים לכל מרואין זה קלמן ליבסקינד.
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
נחזור לניתוח..

ויהי ערב ויהי בוקר שלאחר הריאיון הנרחב אותו העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שני) ב'חדשות 12' למגישת המהדורה המרכזית יונית לו, איש חדשות 13 רביב דרוקר ניתח בבלוג שלו את הטעויות שלדעתו עשתה מגישת חדשות 12 בעת הריאיון עם נתניהו.

הבאנו עבורכם את דבריו המלאים, וכך כתב דרוקר:

יונית לוי מראיינת את נתניהו. היא מזכירה לו שלא העביר תקציב, למרות שהתחייב לכך. נתניהו טוען שכן העביר תקציב ויש תקציב. הוא משקר, יונית יודעת את זה, היא מנסה להתווכח, הוא חוזר על טענתו בביטחון גדול יותר, נוקב בסכום (לא הועבר תקציב. לאחר הסכמה של כחול לבן – הוחלט ש 2021 לא תתנהל אוטומטית לפי 2019). לוי יודעת שזה שטויות, אבל היא לא רוצה לטרחן לצופים.


בטח באוזנייה אומרים לה כבר לעבור הלאה, יש לה רשימת מכולת ענקית עם המון שאלות חשובות. נתניהו המון זמן לא התראיין שם, אז היא עוברת הלאה. היא שואלת על השיחות עם מילצ'ין. נתניהו ממלמל שדיבר איתו פעם ואיחל "חג שמח", הוא מנסה לברוח למסר על ה"תיקים התפורים". לוי מתעקשת. נתניהו אומר "פעם – פעמיים". יונית מכירה היטב את החומר. אין לה בעיה לפצוח פה בסדרת שאלות חשובה. למה אדוני צריך לאחל פעמיים "חג שמח" לעד התביעה המרכזי נגדו? האם נכון, אדוני, שהיית שותף למסע לחצים על מילצ'ין לשחרר את עורך דינו לטובתך? האם נכון שניתנה הבטחה למילצ'ין שישמרו עליו, גם לאחר שחרור עורך דינו? האם עדכנת את הפרקליטות שאתה מדבר פעמיים עם עד התביעה המרכזי נגדך בתיק 1000?

לוי לא עושה את זה. יש עוד המון שאלות, אי אפשר להתעכב. חייבים לקבל התייחסות של נתניהו לעובדה שביידן לא מתקשר, השותפות עם עבאס, איך יקים קואליציה ומה יהיה תפקידו של בן גביר.

זה קורה כל פעם מחדש. מראיינים סופר מוכשרים כמו לוי ואחרים נופלים במלכודת של נתניהו. הם מצטיידים באינסוף שאלות קשות, עושים שיעורי בית, מכינים ציטוטים. נתניהו הודף את השאלה הקשה במשפט וחצי מגומגמים, עובר מיד להתקפה על המראיין או על היריב הפוליטי או למסר שאיתו בא מהבית, החיסונים, יציאה מהקורונה, לפיד. כשאתה קורא את תמלילי החקירות של נתניהו, אתה מבין כמה זה טעות לראיין אותו כך. ברור, חקירה פלילית אינה ראיון. זה לא משרת את אותן מטרות והחוקרים לא צריכים לעניין אף אחד, אבל יש כן תכלית אחת משותפת. לחשוף את האמת וכשאתה מתעכב עם נתניהו על נושא לעומק, אתה הרבה פעמים מגלה שמתחת לשכבה הדקה של תשובות מהשרוול, ניצבים שקרים, חוסר התמצאות, תשובות מביכות.

קחו לדוגמא את השאלות על ההפרות במגזר החרדי. נתניהו ענה שהיו הפרות בכל מגזר, שבאופן כללי, הציבור החרדי היה ממושמע ורבניו קראו לציית להנחיות ולהתחסן. זה קשקוש והוא יודע את זה. יונית כיוונה את זה מאוד מדויק. הלימודים בשכבות שלמות של הציבור החרדי נמשכו חודשים בזמן שלא היו לימודים בכל שאר המגזרים. זו לא הפרה ספורדית, לא חתונה אחת או הפגנה. זו הפרה ממוסדת לאור יום, כשהמדינה עומדת חסרת אונים ולא מעזה להתערב. עוד כמה שאלות בעניין היו חושפות את זה. כבר הוכח במספרים שכמות הדו"חות שניתנה במגזר החרדי נמוכה בהרבה ממגזרים אחרים. ישנן ראיות טובות לכך שהמשטרה עשתה עסקאות עם מנהיגי קהילות חרדיות – אתם תצניעו את ההפרה, אנחנו נעלים עין.

הריאיון לא ייפגע בדבר, אם כמה נושאים חשובים לא יישאלו, בגלל ההתעכבות על נושאים ספציפיים. נתניהו מדבר הרבה כל יום ועומד להתחיל בבליץ ראיונות. אין טעם לסמן וי על כל הנושאים וכל הכותרות. זה רק משאיר את הריאיון שטוח. אני יודע. הייתי שם. עשיתי את אותה טעות, כשעוד ראיינתי אותו.
אחרי הטרחנות של דרוקר, למה לא שאלה ככה ולמה אמרה ככה, צריך להשלים את התמונה עם הכתבה הבאה. משום מה, אף אחד לא התלונן על התופעה הזו.
מרגיז: הפוליטיקאי שמטופל בתקשורת בכפפות של משי
תקשורת נגועה: כתב 'ישראל היום' יצא לבדוק את הסיקור אותו מעניקים ב'ווינט' לפוליטיקאים מסוימים וחזר עם תוצאות לא מפתיעות
תקשורת15.2.2021 | 13:28

878550d5ad76d7d25dee.jpg
אילוסטרציה צילום: unsplash
בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו עומד למשפט בעוון סיקור אוהד שנעשה או לא נעשה, ישנם פוליטיקאים שהם מעל החוק וכלי התקשורת 'מלטפים' אותם השכם והערב. אחד מהם, הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.
מי ששם לב לתופעה הוא כתב ישראל היום יהודה שלזינגר שבציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "זה שליברמן כמעט כל יום ראשון באולפן YNET, נו, מילא. אבל הפעם גם הקשבתי לרבע שעה (!!!) של הראיון ואספתי עבורכם חלק מהשאלות (או יותר נכון הרמות) שליברמן נשאל ונשארתי בלי מילים".
השאלות אותן נשאל ליברמן, הן "שאלות מלאות" המציגות כבר את התשובה לשאלה. חלק מהדוגמאות אותן הביא שלזינגר הן שאלות בסגנון: לא תשב עם החרדים, נכון? אלפי אנשים שמגיעים להלוויה של רב, מה תעשה? תשלח מג"ב? יש אכיפה דיפרנציאלית? זה נובע לדעתך בגלל זה שנתניהו משועבד לחרדים?
"ואז", כותב שלזינגר, "קטע מדהים: ליברמן: גפני ימשיך לשבת על הברז. מראיין: אם אתה שם הוא לא יישב על שום ברז כי אתה תהיה שם".
"וזה ממשיך", כותב שלזינגר. "אז אתה אומר חד משמעית, בכל מקום קואליציה שהחרדים שם אתה לא תהיה שם? העובדה שג'ו ביידן מייבש את ראש ממשלת ישראל, מה המשמעות של הדבר הזה אז אנחנו משלמים מחיר על ההתנהגות של נתניהו בחמש השנים האחרונות?
בהמשך הוא נשאל שאלות קשוחות ובעיקר אובייקטיביות במיוחד: "‏אתה מתאר סיטואציה מדינית של פונזי פוליטי, שהכל בנוי על תעתועי ראייה ומתחת הכל רקוב ומתמוטט. זה מה שאתה אומר לנו? האם אתה צד לקונספירציה שאומרת נתניהו מושך זמן כי רוצה לפתוח הכל לקראת הבחירות? הוא מושך את הזמן ונותן לאנשים להיות סגורים? אתה אומר שגם עכשיו הכל פוליטי?".
"‏עכשיו תראו", מסכם שלזינגר, "זה באמת לא אישי. יש לי ב-YNET חברים ואני חושב שיש שם עיתונאים מעולים. אבל רוח המפקד בכל הקשור לליברמן והפינוקים שלהם הוא זוכה ובכן, זה באמת מדהים"
 

M'S

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
איזה סירטון? אתה יכול לצרף קישור?

לאור ההתעלמות המכוונת של ביבי מגדעון סער,
והצבת לפיד כמועמד היחיד המתמודד מולו,

גדעון סער בפניה לביבי:

"ביבי, אתה יכול לקרוא לי גדעון, אתה יכול לקרוא לי ג', אתה יכול לקרוא לי גידי...
זה לא משנה, ב23 במרץ, אני בא להחליף אותך!".

צפה בקובץ המצורף 834267

קישור
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
פרסום ראשון: בסיעת 'יהדות התורה' נערכים בימים אלה לעצרת בחירות מרכזית בסמוך ליום הבחירות. בימים כתיקונם נערכו כמה וכמה כינוסי בחירות והמרכזי שבהם בירושלים ובבני ברק בהשתתפות רבבות ברחובה של עיר, אלא שהפעם נערכים במפלגות החרדיות לשדר את המסר של גדולי ישראל באופן שתואם את מגבלות הקורונה החלים בימים אלה וזאת בהיעדר הימצאות של מחשב, אינטרנט וכן זום בבתים.

ל'בחדרי לחרדים' נודע כי בימים אחרונים מתבשל בין סיעות דגל התורה לאגודת ישראל, כינוס משותף של מועצות גדולי התורה הליטאית והחסידית, שיתכנסו ככל הנראה בבית הכנסת 'לדרמן' בבני ברק.

במפלגה עדיין מתלבטים לגבי התאריך, האם לקיים את הכינוס לאחר חג הפורים או שמא להמתין קרוב יותר למועד הבחירות, ראש חודש ניסן, אז גם בחורי הישיבות יצאו לחופשת בין הזמנים.

הכינוס ישודר לכל רחבי הארץ בשידורי לוויין. ב'יהדות התורה' אומרים ל'כל רגע' שלא רק לריכוזים החרדים, אלא גם לישובים בדרום הרחוק, בהם אין קהילות חרדיות לגמרי.

נזכיר כי בשלוש במערכות הבחירות האחרונות אירועי בחירות מרכזיים, "נשק יום הדין" התקיימו ברחובה של עיר, בבני ברק בצומת הרחובות רבי עקיבא-השומר וכן בירושלים בצומת סנהדריה בהשתתפות אלפים כשעל במת ענק יושבים של כל גדולי הדור חסידים וליטאים.

אז סופית נזכרו שיש בחירות, ופתאום שמו לב שיש גם קורונה. והתחילו לשבור את הראש איך מתמודדים עם העובדה שהנשק העיקרי (היחיד?) של יהדות התורה הוא הכינוס הענק בערב הבחירות. אז מה עושים עכשיו?
הפיתרון? לא משהו.
מה יעזור לוין? איפה יתכנסו כולם לצפות בו?
וחלילה לחשוב שאפשרות הצפייה תהיה באמצעות הזום, זה בערך כמו שיתד יעשו שירות לקוחות בוואצפ.
יש לכם מה להמליץ להם הצעות טובות יותר? איך מתמודדים עם העובדה שאין כינוסים השנה?
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יש לכם מה להמליץ להם הצעות טובות יותר? איך מתמודדים עם העובדה שאין כינוסים השנה?
עושים כמו ההפגנה של גור בערד,
מרחק של שתי מטר בין אדם לחברו, חוסמים את כל בני ברק
ומקבלים סקירה מטורפת.
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עושים כמו ההפגנה של גור בערד,
מרחק של שתי מטר בין אדם לחברו, חוסמים את כל בני ברק
ומקבלים סקירה מטורפת.
ואז מרוויחים גם הסתה תקשורתית, מה שאמור (בעיקרון) לשרת את המפלגות החרדיות
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מי שחושב שבנט ימליך את לפיד, הוזה בהקיץ.
אין סיכוי לעולם שהוא יעז לעשות מהלך כזה.
הוא מאבד את כל הבייס שנשאר לו, אם נשאר לו.
הימניים והציונות הדתית לא יסלחו לו בחיים על זה. ואני חושב שכולם מבינים את זה, וכל הסיפור שלו שהוא מספר על כך שהוא רץ לראשות הממשלה זה בשביל להרוויח יותר במשא ומתן, ואולי אפילו להצליח להוציא רוטציה מנתניהו.
כשבנט ייצג את כל הציונות הדתית הוא כרת ברית אחים עם לפיד.
כעת הוא מייצג בעיקר חילונים אין סיבה שלא יכרות ברית עם לפיד.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
הימניים והציונות הדתית לא יסלחו לו בחיים על זה. ואני חושב שכולם מבינים את זה, וכל הסיפור שלו שהוא מספר על כך שהוא רץ לראשות הממשלה זה בשביל להרוויח יותר במשא ומתן, ואולי אפילו להצליח להוציא רוטציה מנתניהו.
הציונות הדתית תסלח.
אם זה בנט הכל נמחל.
ברית האחים נמחלה.
שריפת 4 מנדטים וריסוק מפלגת המגזר, נמחלה.
זה ממש "משהו חדש מתחיל", פשוט בכל פעם פותחים דף חדש וחלק....
אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק.
אלא גם לישובים בדרום הרחוק,
הי, הוא לא כל כך רחוק, אני שם כרגע :)
אגב, כבר בבחירות הקודמות, החבר'ה מערד יצאו והתפרסו על כל באר שבע גם באיזורים לא חרדיים בכלל....
עזרתי להם.
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
כשבנט ייצג את כל הציונות הדתית הוא כרת ברית אחים עם לפיד.
כעת הוא מייצג בעיקר חילונים אין סיבה שלא יכרות ברית עם לפיד.

הציונות הדתית תסלח.
אם זה בנט הכל נמחל.
ברית האחים נמחלה.
שריפת 4 מנדטים וריסוק מפלגת המגזר, נמחלה.
זה ממש "משהו חדש מתחיל", פשוט בכל פעם פותחים דף חדש וחלק....
אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק
ועדיין אני חושב שלהפיל את ביבי זה סדין אדום אצל כל הימניים. זה לא דומה לכריתת י"ג בריתות והשמדת קולות.
 

חכמולוג למדן

משתמש פעיל
מה שיצא (בעיקר) היום מהראיון של נפלתי בנט ליונית לוי
הוא בעצם טען שאם יהיה לו רק 10 מנדטים (כמו שיש לו עכשיו פחות או יותר בסקרים)
הוא יילך עם ביבי. ואם יהיה לו 15 מנדטים יהיה לו מספיק מנדטים בשביל להחליף את השלטון.
הוא בעצם קורץ לכל מתנגדי ביבי גם אם הם לא בדיוק ימין. שכדאי להם להצביע לו בשביל להעיף את ביבי.
 

לייב - מיתוג פרסום ויח"צ

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
מה שיצא (בעיקר) היום מהראיון של נפלתי בנט ליונית לוי
הוא בעצם טען שאם יהיה לו רק 10 מנדטים (כמו שיש לו עכשיו פחות או יותר בסקרים)
הוא יילך עם ביבי. ואם יהיה לו 15 מנדטים יהיה לו מספיק מנדטים בשביל להחליף את השלטון.
הוא בעצם קורץ לכל מתנגדי ביבי גם אם הם לא בדיוק ימין. שכדאי להם להצביע לו בשביל להעיף את ביבי.
מה שברור שהוא הולך על חבל מאוד דק.
ודי ברור שהאסטרטגיה שהוא נקט מהווה הימור אמיתי..
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
קיבלתי במייל עוד ניתוח על ראיון ביבי
צפיתי בראיון של נתניהו אצל יונית לוי, ואלה רשמיי:

1. לפני כך וכך שנים, בתום הפסד של מכבי תל-אביב בכדורסל לריאל מדריד, התייצבו משה גרטל מהערוץ הראשון וצביקה שרף, מאמן מכבי, לראיון של אחרי המשחק. ״הם בכוונתך להסיק מסקנות כתוצאה מההפסד ולהתפטר?״ שאל גרטל. ושרף השיב: ״שאני אתפטר? אתה תתפטר!״ זה היה רגע מדהים מבחינה טלוויזיונית, כי הוא שבר את הנוסחה המוסכמת: תפקיד השדר לשאול שאלות קשות ותפקיד המרואיין לעמוד כמו טטעלה ולהשיב, כאשר ברור ידו של מי בסיטואציה התקשורתית על העליונה. רק ששרף לא ציית לכללים.

אז כשהתייצב אמש נתניהו לאולפן של יונית לוי, הוא נכנס לשם עם שפת גוף ומצב תודעתי של ״אני אתפטר? אתה תתפטר!״ כלומר - נכנס לאולפן מתוך החלטה שהוא לא משתתף במשחק התפקידים של נחקר מול חוקר ונאשם מול שופטת. שאני אתגונן? שיונית לוי תתגונן.

יש רק טוויסט קטן בדימוי: נתניהו הוא המאמן המנצח. ולוי שואלת אותו שאלות כאילו שחטף על הראש. אז עומד שם נתניהו, אצל יונית לוי, אחרי ניצחון סוחף על ריאל-מדריד ונדרש להתנצל. אמה מה? לא רוצה להתנצל. שאני אתנצל? שיונית לוי תתנצל.

וזה היה רב עוצמה לצפייה. וזה ערער את יונית לוי.

2. יונית מילאה את תפקידה. היא התכוננה לראיון, והייתה בקיאה בפרטים ובעובדות, גם אם רבות היו נתונות במחלוקת בין השניים. מה כן? הפוזיציה ממנה התנהל הראיון הפכה אותו למעט הזוי: יושב ראש ממשלה, שמסביר שישראל עומדת להיות המדינה הראשונה בעולם שתחלץ מהקורונה; ומסביר שקצב ההתחסנות בה לנפש גדול פי אלפיים (!) מהמדינה הבאה ברשימה ונשאל ברצינות בתגובה מדוע סגר את שמי ישראל רק שישה ימים לאחר שאלעד שמחיוף דיווח על המוטציה הבריטית. למה הדבר דומה? לכך שמכבי תנצח בארבעים הפרש ויונית תשאל את המאמן על העבירה שחטף שחקן מחליף בדקה השלושים, כשההפרש היה כבר ארבעים. זו רמת הפער בין שפת הראיון והטון שבו, לבין הקונטקסט של המציאות. ופערים כאלה מצטלמים לא טוב. כי יש גבול גם לרמת שינוי המציאות שמיקרופון וכס מגיש מסוגלים לשאת על גבם.

אחת שואלת על נפצים, והשני משיב על טנקים ומטוסים; אחת נתפסת לסעיפים טכניים, ואחד מדבר על תמונה גדולה. ולמי שהגיע לצפות בראיון מתוך עניין וקשב, זה היה עוקץ בעין. אולי מדגדג מרוב צחוק. או גיחוך.

3. בלי למצמץ ומבלי לאבד לרגע את קור רוחו (למרות עוינות בלי מוסתרת מצד המראיינת; לצד לפחות שתי קפיצות התנשאות ושכיחת מקומה של יונית - בהן דיברה לראש הממשלה כאילו היה ח״כ זוטר ואילו היא לכל הפחות מזכירת המדינה האמריקאית) התייצב ראש הממשלה לראיון ארוך ומפורט, בעורף היריב התקשורתי (כמעט) הכי גדול שלו: חדשות 12. והעביר את כל המסרים שלו. בקלות. ובקול רם. שעה שהוא, על הדרך, הודף את כל השאלות על איבוד הכדור בדקה ה-25, כשהיה כבר שלושים הפרש.

אם הייתי טיפוס ציני הייתי אומר שיונית ניסתה להוציא את נתניהו משיווי משקלו מתוך כוונה לייצר איזו תגובה שתצטלם טוב עבורה ורע עבורו. אבל נתניהו אפילו לא התפתה לאבד קור רוח. הוא ישב שם, כמעט מחויך, והשיב לכל השאלות בידענות ובשפת גוף בטוחה. עיניו לא ברחו ושוטטו, ידיו לא התנופפו וקולו לא השתנה. הוא היה בשליטה באולפן. שפת גופו הייתה בשליטה מוחלטת, והוא נראה מי שמנהל את האירוע, ולא אורח בו. וזה קורה באולפן של יונית. בעורף האויב ממש. ועם כל דקה שחלפה, זה היה נדמה כמו קרב בין מתאגרף מיומן ומנוסה מול מתמודד שעלה מהנוער, שהמתאגרף הוותיק פשוט משתעשע בו להנאת הקהל. כמו מבוגר מול ילד. כמו דרגה שחורה מול דרגה צהובה.

4. עבור המון מפגינים ומוחים הערב אתמול היה נועד להיות מפגן משודר בצפיית שיא, שבסופו יגיע קתרזיס גדול. מצד אחד, מצד הבלפוריסטים, עולה ובאה התותחית הכי כבדה - למה שהיה אמור להיות אחד מראיונות חייה; יונית התייצבה לשידור כמו לסופרבול. אלא שתוך שתי דקות היה ברור שהמעמד מעט גדול עליה. ושנתניהו הגיע לא רק מוכן יותר מקצועית, אלא גם מוכן בהרבה מנטלית ממנה לגודל הרגע.

יונית נטלה לכל אורך הראיון הצידה. שיערה הסתיר את עיניה, וניכר שהיא ממש התקשתה לשאת את נוכחותו של ראש הממשלה באולפן. שפת הגוף שלה הייתה קצרת רוח ותוקפנית - לא אסרטיבית - והבדיחות שלה על חשבונו חזרו אליה כמו בומרנג, וגרמו לסיטואציה מעט להגחיך אותה. בגדול, זה היה מקרה קלאסי של לא כוחות. פשוט לא כוחות.

5. האירוניה, כמובן, היא שבסיכום הערב גם בקרב הבלפוריסטים יש תחושת מפח נפש. הם רצו טבח בשידור חי. הם רצו ראש ממשלה מזיע. מגמגם. הם רצו לראות נאשם שמצוי בקריסה רגשית מול התיקים ומול הזעם הציבורי - שקיים בראש שלהם ובראש של יונית לוי; במקום זה הם קיבלו את ״שאני אתפטר? אתה תתפטר!״ והם לא יודעים את נפשם מרוב תסכול. היעד להאשמות, אגב: יונית לוי. הטענה: ראיון מלטף מדי.

הא! האירוניה! יונית התייצבה לראיון הכי אגרסיבי בחייה; לראיון חייה, אולי; ועברה שיעור בשידור חי; אז על מי כועסים? על יונית. על השליח. לא אתפלא אם תתארגן תנועה להחלפתה כמגישה הלאומית (של רבע מדינה), עונש על כשלונה בבחירות. סליחה, בראיון. ככה זה בשמאל: עריפת ראשים לבניהם ובנותיהם המאכזבים היא הספורט החביב עליהם. מהיכרות עמוקה עם החבורה.

כי אם זה היה ראיון מלטף, אז החברים שם התבלבלו בין ראיון לבין חקירה בעינויים. וליבנו היודע - היו אתמול לא מעט בלפוריסטים שרצו שיונית תצרח על ראש הממשלה: ״לך! לך! לך!״ ואולי תצבע את פניה בשחור, רק כדי להרגיש שדיבררה אותם נכונה.

אבל התסכול הגדול של מחנה ״לך״ מהראיון יושב בדיוק על התסכול שלהם מאובדן האחיזה במדינה; ומסירוב הציבור להתיישר עם הנרטיב הבלפוריסטי: שוחד, מרמה, הפרת אמונים, כישלון בקורונה; כשהאמת בשטח היא שיש ארבעה הסכמי שלום, מבצע חיסונים היסטורי, מחיאות כפיים מכל פינה בעולם, וסוכריה לסיום: שת״פ אסטרטגי עם מודרנה ופייזר. כשראש הממשלה נתן את הכותרת הזאת, זה נדמה היה כמו סיכה שננעצה בבלון המסטיק הדק שמחזיק את כל המחאה הזאת ואת כל הקבוצה הזאת. פניה של יונית אמרו את הכל: פגשתי מרואיין ששולט באולפן שלי יותר ממני. תוחלף יונית לוי לאלתר! בגדעון סער. או משהו.

6. מי שמחפש כותרות, היו כמה: א. נתניהו מסמן את לפיד כיעד להסתערות בחלק האחרון של הקמפיין. ב. הוא בונה על הקול הערבי (שירה! פשוט שירה!), ועל הדרך השתחרר ממנסור עבאס. ג. הוא לא מתרגש כלל מביידן ומשוכנע שברית האינטרסים בין ישראל לארה״ב איתנה יותר מכל משחק כבוד. ד. איתמר בן-גביר לא יהיה שר בממשלתו. ה. עבר מתווה הדרכון הירוק. ו. הוזמנו מיליוני חיסונים גם עבור השנה הבאה. ז. למודרנה ופייזר יהיו סניפי ייצור ומחקר ופיתוח בישראל.

7. הראיון אתמול היה רגע טלוויזיוני גדול בגלל מה שלא היה בו: מהלומות ואלימות. יונית ניסתה. היא ממש ניסתה. אבל נתניהו סירב. הוא פשוט סירב ליפול למלכודת. והעביר מעל לראשה מסרי בחירות בזה אחר זה. שידר ביטחון רב מול התיקים. והציע הזדמנות היסטורית למצביעיו: שלטון ימין שאינו תלוי על בלימה. יונית נסתה להילחם במכונת המסרים המיומנת, אבל, באמת, זה היה מעל לכוחותיה. נתניהו היה אתמול רמה מעליה. אם לא שתיים. וזה כשהיא הגיעה לאולפן דרוכה לתת את ראיון חייה. ללמדכם כמה נתניהו מיומן וחד; וכמה, גם בשדה התקשורת, הוא מבריק יותר מיריביו. גם כשאלה מתפרנסים מתקשורת כל חייהם.

8. לבי לבי ליונית וללינץ׳ הרשתות החברתיות שהיא עוברת מאתמול בערב. יש בזה גם היבט פואטי: להביט מהצד בגולם שקם על יוצרו - במחנה ״לך״ מתחיל עכשיו במסע השמדה של מי שניסח את לשונו ותודעתו התקשורתית - ערוץ 12 ויונית לוי. זה באמת מרתק לראות את העם עולים על הארמון בזעם. מה שיפה בראיון אתמול הוא, שהוא גרם להמון בלפוריסטים לרצות להעביר את המחאה מבלפור לבית של יונית לוי. ואם זה לא ניצחון תודעתי ותקשורתי של נתניהו, אני לא יודע מה כן.

9. יש שאלות קשות לשאול את מר נתניהו. אבל כשאין אף שאלה הוגנת או עניינית, כל השאלות הקשות הופכות לפארודיה על שאלות קשות. ואז: אפקט הבומרנג שחוזר אל המראיינת. רוצים לנצח את נתניהו בתקשורת? נסו לנהל איתו ראיון הוגן. ראיון שבו הוא נשאל ברצינות על הישגיו ותוכניותיו, וגם על מחדליו וכשלונותיו. כי מותר לשאול את ראש הממשלה גם שאלות קשות ומאתגרות. אבל לא רק. ולא רק קטנוניות. ולא רק עוקצניות. כי אז הבדיחה היא על חשבון המזמין אותה. וכולם רואים. וכולם צוחקים.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ימינה, נפתלי בנט, הגיע היום (שלישי) לראיון ראשון באולפן החדש של ערוץ 7, והדף את הטענות על כך שהותיר בצד את הנושאים החשובים למחנה הלאומי כדי לעסוק בפרנסה של אזרחי ישראל.

בפתח הדברים אמר ח"כ בנט: "זו זכות גדולה להיות המרואיין הראשון שחונך את האולפן המהמם. בנימה אישית, יש בי אהבה לערוץ 7 במשך שנים. כילד, כנער, שמענו את הערוץ בבית, אמא וגם אבא.

''אני זוכר את הרגע שבו סגרו את השאלטר על הערוץ בגלל סיבות 'כאילו חוקיות', למרות שלאייבי נתן נתנו לשדר כל השנים. בשבילי זו סגירת מעגל שהיום פותחים את האולפן החדש. אני מאחל לכם המון הצלחה".

בנט השיב לטוענים כי זנח את הערכים ומתעסק רק בנושא הפרנסה. "אני חושב שזה משפט איום ונורא. מי שאומר כזה משפט יש לו עיוות ערכי נורא, כי פרנסה וארץ ישראל לא סותרים. לחם ותורה לא סותרים, ההיפך".

"אני גאה כאדם חובש כיפה סרוגה לעמוד בראש המערכה להחזרת הפרנסה למיליון ישראלים", הוסיף. "דווקא הציונות הדתית ודווקא הימין חייב לעמוד בראש המערכה לדאוג לאחינו. זו מהות הציונות הדתית יותר מאלף ואחד התנשאויות והטפות מוסר".

לדבריו, "אחרי הגירוש מגוש קטיף הציונות הדתית עשתה מעין חשבון נפש למה איבדנו את העם. אם אנחנו הפעם נתנכר לקושי העצום שקיים בעם ישראל, אז לא להתפלא שאחר כך מתנכרים להתיישבות. הא בהא תליא. אני איש ארץ ישראל, לעולם לא אמסור סנטימטר אדמה. אני איש שמאמין בתורה ובעם".


בנושא הריבונות ותיקון מערכת המשפט אמר בנט: "האנשים שעשו את השינויים הכי גדולים בהיסטוריה במדינת ישראל בתחומים האלה זה ימינה. תכנית הריבונות אני הבאתי הראשון. כשהיינו בבור תחתית אפל של שתי מדינות לשני עמים הנחתי את תכנית הריבונות. צחקו עליי והיום זה כבר נושא שדונלד טראמפ דיבר עליו ובעזרת ה' גם נעשה".

"גם הנושא המשפטי, דאגתי למנות את איילת שקד לשרת משפטים ולמנות שופטים שמרניים. מהותי במיוחד זה לדאוג לאחים ואחיות שלנו במצוקה. משה רבינו, כשהוא יוצא מהארמון של פרעה, דבר ראשון שהוא עושה זה לא דרשה אלא הוא הולך ודואג לאחיו שחוטף מכות ממצרי. זו מנהיגות בעם ישראל, לדאוג אחד לשני. ערבות הדדית. הציונות הדתית גם יודעת לעשות את ארץ ישראל וגם לדאוג לפרנסה, אני גאה בזה ולא מתנצל על זה".

ח"כ בנט לא מוכן להתחייב להמליץ רק על נתניהו אך גם לא מוכן להתחייב לא לשבת עם נתניהו. לדבריו, "הקו שגם החרדים, גם הליכוד, גם סמוטריץ' אומרים 'אנחנו אוטומטית הולכים עם ביבי', זו שגיאה קשה מאוד שגורמת לזלזול בציונות הדתית ושום טוב לא יוצא מזה".

"הרי כדי שנוכל להשפיע צריך להיות בעמדות עוצמה", אמר. "ואני חושב שאנחנו לא צריכים להסתכל על עצמינו כחגבים, אנחנו צריכים להסתכל בגדול ולהבין; הציונות הדתית מהותה הנהגה. מה למדתי בבני עקיבא? למדתי לדאוג רק פנימה? למדתי לצאת ולהיות חייל בסיירת מטכ"ל ומפקד במגלן ומנכ"ל בהייטק. ואלון דוידי, מה הוא צריך להתבייש על זה שהוא היה ראש עיר של כל שדרות ודאג לכולם?".

"אני חושב שנתניהו הוכיח שהוא לא ימין על מלא מלא", אמר בנט. "תן לי פעולה אחת שנתניהו עשה בכל 32 שנותיו בכנסת בתחום מערכת המשפט. 32 שנה, זה הרבה זמן. 32 שנה לא עשית כלום עד שהגענו ומינינו את איילת שקד לשרת משפטים על אפו וחמתו".

"אני מוקיר את נתניהו, אני לא חושב שהוא איש רע", ציין. "אני חושב שהוא עשה טוב. אחרי כל כך הרבה שנים ברור שהוא לא יעשה כלום במערכת המשפט. הוא כבר הרים ידיים על אובדן המשילות בנגב עם האירועים הנוראיים האלה. הוא הרים ידיים על מחירי הדיור. הוא הרים ידיים על ריבונות. כמה הוא דיבר על ריבונות, הוא לא החיל ריבונות על סנטימטר אדמה".


"כדי לפרוץ את הדור הבא של המנהיגות הלאומית זה אנחנו. עם כל הכבוד, כשאני מסתכל על נתניהו ועל מירי רגב ואסנת מארק וישראל כץ או מסתכל על בנט, שקד, אלון דוידי, מתן כהנא, עמיחי שיקלי - ברור שצריך היום להעביר מקל. מדינת ישראל תשרוד גם ביום אחרי נתניהו ואפילו תשגשג".

בנט תקף את התנהלות נתניהו במגיפת הקורונה. "אני חושב שהבאת חיסוני פייזר זה דבר מצוין", אמר אך הוסיף: "בזרוע השנייה שלו הוא ייבא באוטוסטרדה לתוך מדינת ישראל את כל המוטציות, בזה שהוא ומירי רגב מנעו קיום בדיקות בנתב"ג כשאנחנו זעקנו על זה. הכניסו את כל המוטציות הבריטיות והדרום אפריקאיות וזו הסיבה שהיום ילדים נפגעים כי בנגיף המקורי זה לא היה".

"אין פה ניהול", תקף. "ניהול זה לא לעשות פעם אחת טלפון, זה לנהל מערך. אני לא אומר שאנחנו המדינה הכי גרועה אבל אנחנו בין הגרועות. כל השנה כמעט היינו בסגרים, הילדים מתפוגגים ודוהים מול המסכים והוא ממשיך להגיד 'איזו הצלחה איזו הצלחה'. נכון, החיסונים זה דבר טוב, אבל זה לא יכול להיות לבד. יש פה מדינה לנהל. אנחנו ב-4 מערכות בחירות לא בגלל הקורונה אלא בגלל כישלון ניהולי".

"אני לא מבין אנשים בציונות הדתית שאומרים כל הזמן 'תודה ביבי תודה ביבי'. לא. צריך גם לומר שזהו, הגיע הזמן להחליף".


בנט נשאל אם יתמוך בהצעת חוק שתמנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, "לא, אנחנו לא משנים רטרואקטיבית את החוק. נתניהו בבית משפט, נקווה שהוא יצא נקי. אנחנו נמשיך לנהל את המדינה".

על צירוף יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר לממשלה בראשותו אמר בנט: "בן גביר יכול להיות בקואליציה. אתה זוכר שאני לא הייתי מוכן שהוא ישב איתנו בתוך המפלגה, כי יש תהום אידאולוגית פעורה בינינו על תפיסת הממלכתיות של מדינת ישראל, אבל אני אומר בצורה מאוד ברורה, כל מי שהוא בעד מדינה יהודית ודמוקרטית יוכל להשתתף אם הוא יקבל את קווי היסוד שלנו".

הוא הוסיף: "כל מי שיקבל את הקווים האלה ואתה יודע מה, מי שיקבל בכלל את התפיסה שמדינת ישראל היא ממלכה שצריך לדאוג לה בצורה אחראית גם אם יש דעות שונות - זה מקובל".

נושא דת ומדינה מהווה אחד השסעים בחברה הישראלית. "אני חושב שאנחנו צריכים לשמור על שני דברים", אמר ח"כ בנט. "אני נגד כפייה. אני חושב שזה לא מועיל לשום דבר. ביום כיפור כל עם ישראל צם או לפחות לא נוסע ברכב בלי שיש חוק. אם יהיה חוק נגד נסיעה ברכבים יהיה אוטוסטרדות ואני מבין את זה. הטבע האנושי לא רוצה כפייה".


לדבריו, "מצד שני, יש לנו מדינה יהודית שצריך לשמור על הזהות היהודית ולחזק. לכן אנחנו במתח מאוד משמעותי. כל שינוי פה חייב להיות בהדברות, בקונצנזוס. אני מאמין ביהדות מקבלת, ביהדות שמחבקת ולא ביהדות כופה ובאה בצד הזה".

האם אחרי הבחירות עוד יש סיכוי לאחדות בין מפלגת 'ימינה' למפלגת 'הציונות הדתית'? ח"כ בנט אמר: "בצלאל בחר להתפצל ולהקים את המפלגה העצמאית שלו, זו החלטה שלו. אני בסך הכל מכבד אותו. אנחנו צריכים להקים ממשלה לאומית אפקטיבית שתפסיק כל היום לריב בתוך עצמה. אנשים פה במצוקה נוראה".

"דווקא כמי שרואה את עצמו כמנהיג של כל עם ישראל ולא רק הציונות הדתית, אנחנו נדאג גם לציונות הדתית ולערכיה וגם לכל עם ישראל. זאת הציונות הדתית האמיתית. לא כזו שהיא רק פנימה. את הערכים האלה אנחנו צריכים לגלם", כך נפתלי בנט.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
מה שיצא (בעיקר) היום מהראיון של נפלתי בנט ליונית לוי
הוא בעצם טען שאם יהיה לו רק 10 מנדטים (כמו שיש לו עכשיו פחות או יותר בסקרים)
הוא יילך עם ביבי. ואם יהיה לו 15 מנדטים יהיה לו מספיק מנדטים בשביל להחליף את השלטון.
הוא בעצם קורץ לכל מתנגדי ביבי גם אם הם לא בדיוק ימין. שכדאי להם להצביע לו בשביל להעיף את ביבי.
לדעתי, הכל ימחל לבנט.
בטח שהרבה בציונות הדתית, גם במקומות של סמוטריץ, לא רוצים את נתניהו.מהיכרות אישית עם אנשים...
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
יו"ר מפלגת הציונות הדתית,

ח"כ בצלאל סמוטריץ', שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד על דרישת מפלגתו לתיקונים במערכת המשפט ועל רצונו לשמש כיו"ר וועדת חוקה ומשפט בתחילת ימי הממשלה הבאה על מנת לקדם את התיקונים הנדרשים.

"אני אדרוש את כל התיקונים של מערכת המשפט, אבקש להיות יו"ר ועדת החוקה כדי לשנות את החוקים במאה הימים הראשונים של הממשלה ולאחר מכן להתמנות לשר, שלל התיקונים הם תנאי הכרחי להקים ממשלה ציונית ערכית ויהודית", אמר סמוטריץ'.

בהמשך אמר סמוטריץ' כי הוא תומך באופן עקרוני ב'חוק צרפתי' משום שראש ממשלה צריך להיות מרוכז בניהול ענייני המדינה ולא לעסוק בענייניו האישיים והמשפטיים, אך הוסיף כי אינו יודע האם במקרה של נתניהו יתמוך בחוק כזה משום שהמשפט כבר החל.

סמוטריץ' ציין כי דעתו היא שנתניהו נרדף על ידי מערכת המשפט, "רודפים אותו סבנדרטים כפולים. מיום ליום אנחנו רואים עוד ועוד מחדלים ושערוריות וכשלים בכל הליכי החקירה שמתנהלים נגדו, כולל סוגיות תקדימיות. כל הניסיון בכלל למשטר פלילית את כל המרחב הפוליטי, בעיני זו סכנה גדולה מאוד".
 

חכמולוג למדן

משתמש פעיל
מה שברור שהוא הולך על חבל מאוד דק.
ודי ברור שהאסטרטגיה שהוא נקט מהווה הימור אמיתי..
למעשה אין לו משהו אחר לעשות (כשמתחילה הירידה בסקרים שיכולה להיות תלולה)
כי מתנגדי ביבי לא מצביעים לו כי אולי יילך עם ביבי .
תומכי ביבי לא יצביעו לו וכו'. מה שנשאר לו זה קבוצה מאוד קטנה ( שקצת לא ברור מי היא).
ולכן הוא הולך על הימור שמתנגדי ביבי יצביעו לו רק בשביל שלא יילך איתו.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  20  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה