כמה עמודי תוצאות קיבלת?מענין,
אולי זה משתנה לפי מקרים?
בעבר כאשר התמודדתי לתפקיד מסוים נאלצתי לעבור מבחנים של אדם מילוא, ובהחלט קיבלתי תוצאות מהמקום שבו התמודדתי.
אני כן יכולה לומר בוודאות, שמקום העבודה שנתן לי את הציון - אין סיכוי שעבר על החוק.
כמה עמודי תוצאות קיבלת?מענין,
אולי זה משתנה לפי מקרים?
בעבר כאשר התמודדתי לתפקיד מסוים נאלצתי לעבור מבחנים של אדם מילוא, ובהחלט קיבלתי תוצאות מהמקום שבו התמודדתי.
אני כן יכולה לומר בוודאות, שמקום העבודה שנתן לי את הציון - אין סיכוי שעבר על החוק.
אוקי, אז קיבלת את התוצאות לנועץ את זה בהחלט גם הסמינרים אמורים לתת (וממה שאני יודעת גם נותנים)עמוד אחד.
קיבלתי ציון על כל חלק שנבחנתי בו. לצורך הדוגמא - כישורי זמן,ציון כך וכך.
וכו'.
לצערינו הרבה מן המחוננים נפלטים מהמערכת, יוצאים לשוק העבודה / נושרים בשל כך שלא מצליחים למצוא את עצמם במערכת,יש כאן הרבה ניקיות שמספרות על הילדים המחוננים שלהם, ואני רק מתפלא להיכן נעלמו כל אותם ילדים כשהתבגרו והגיעו לישיבות גדולות...
למדתי בישיבה גדולה שנחשבת טובה, ולא זכיתי להכיר כל כך הרבה 'מחוננים' גאוניים. גם ב'כוללים' קשה לראות גאונות מופלגת.
לגבי השאלה האם כדאי להקים בית ספר למחוננים, והאם הוא יגרום ליתר קנאה ושנאה - השאלה היא כיצד אותו בית ספר מחנך. האם הוא שם את הדגש על ההישגיות, או על המידות הטובות והחברתיות.
אתם מדברים מהיכרות אישית עם הרבה מחוננים?לצערינו הרבה מן המחוננים נפלטים מהמערכת, יוצאים לשוק העבודה / נושרים בשל כך שלא מצליחים למצוא את עצמם במערכת,
הקושי של להקשיב לשיעור שמובן כבר ב5 דק' הראשונות שלו,
מבחן שאינו ממצה את הידע, ואין כל מאמץ ללמוד אליו
ושום אתגר או שפשוף מול החברותא וכדו'
אוי כמה שזה נכון. ועצוב.לא נעים לומר, אבל בציבור שלנו, פעמים רבות נערים ונערות ש'מבינים יותר טוב מכולם', נתפסים יותר כסיכון מאשר כסיכוי...
מעניין, אולי ההורים מסתכלים על זה אחרת, אבל אני מאד התרשמתי!כל ההורים כאן שמדברים על הילדים המחוננים שלהם הם כאלו שהילדים שלהם עברו אבחון ואושרו כמחוננים?
אגב, אני מכירה כמה ילדים מחוננים ++ [מאובחנים ככאלו] שהסתדרו נהדר בבתי ספר רגילים.
נם למדו להתנהג כמו שצרך בבית הספר.
לפעמים להשתעמם.
לקבל מרות למרות שקשה להם כי זה לא ברמה שלהם
והשכלה גבוהה יותר וחידודים לשכל קבלו באופן פרטי אחר הצהריים.
גם חוגים כל אחד לפי מה שמתאים לו. מוסיקה. שחמט וכיוצ"ב.
עוד אגב,
יש לי חברה, חילונית.
יש לה בת בתיכון למחוננים בירושלים.
כן, היא מקבלת מענה לצרכים הלימודיים שלה וכל מה שצריך בפן הזה.
אבל רגשית- היא לא מסתדרת בחברה רגילה. מרגישה "מעל". ואחרי שנשלחה לתיכון הזה זה הקצין מאוד.
קראתי את התגובה של @ללושקה ואני תוהה.
אבל כך שמעתי מכלי ראשון לגבי התלמידה הזו ועוד כמה כמוה בתיכון הזה. המוכר מאוד בירושלים בקרב הציבור הכללי.
ממה שהבנתי מכל ראשון זה שיש לזה בהחלט גם חסרונות
לא באה לחלוק על @ללושקה רק להביא מה שאני שמעתי ממישהי שהבת שלה בתיכון כזה.
לצערי אני מכירה יותר מאחד.אתם מדברים מהיכרות אישית עם הרבה מחוננים?
ובכיכר החתולות או בתור מלצר חתונות, הם כן מצליחים 'למצוא את עצמם'?
יתכן מאוד.מעניין, אולי ההורים מסתכלים על זה אחרת, אבל אני מאד התרשמתי!
לא מדברת על כיכר החתולות או במלצרות, אני מכירה בודדים, רובם לא ממש מוצאים את עצמם, ונעים בין עבודות לחוויות מפוקפקות, ואכן אי אפשר לקרוא לזה למצוא את עצמם.... לא חושב שזו חוויה טובה בדווקא להיות מחונן.אתם מדברים מהיכרות אישית עם הרבה מחוננים?
ובכיכר החתולות או בתור מלצר חתונות, הם כן מצליחים 'למצוא את עצמם'?
הכל תלוי מה אתה בוחר לעשות עם המתנה שקיבלת, ומי האנשים שפגשת בדרך שנתנו לך כלים(אם בכלל...)לא מדברת על כיכר החתולות או במלצרות, אני מכירה בודדים, רובם לא ממש מוצאים את עצמם, ונעים בין עבודות לחוויות מפוקפקות, ואכן אי אפשר לקרוא לזה למצוא את עצמם.... לא חושב שזו חוויה טובה בדווקא להיות מחונן.
והבעיה----האם יש אופציה לעשות משהו עם מה שקיבלת במסגרות המקובלות- (מדברת על כאלו שהיו שנים בישיבות / סמינרים /חיידרים /ביצפרים ופשוט לא היה להם מענה) או שתאלץ לשבור את המסגרת...הכל תלוי מה אתה בוחר לעשות עם המתנה שקיבלת, ומי האנשים שפגשת בדרך שנתנו לך כלים(אם בכלל...)
וזו שאלת השאלות של האשכול, ממנה הוא נוצר.והבעיה----האם יש אופציה לעשות משהו עם מה שקיבלת במסגרות המקובלות- (מדברת על כאלו שהיו שנים בישיבות / סמינרים /חיידרים /ביצפרים ופשוט לא היה להם מענה) או שתאלץ לשבור את המסגרת...
ואז תצטרך למצוא לך מקום מגורים, ומימון, וכו וכו וכו...
מכאן קצרה הדרך...
אם עלו עליו... והוא שיתף פעולה...וזו שאלת השאלות של האשכול, ממנה הוא נוצר.
פעם כשהיה ילד מחונן (ולא היו חסרים כאלה בעולם הישיבות) - גדו"י וראשי הישיבות היו מאמצים אותו אליהם.
ונאבקים לנתב את אותו אחד לאן ולמי שהוא יכול להגיע.
מסכימה כמעט עם כל מילה.ואני שואלת שאלה אחרת,
לא למה אין בית ספר למחוננים
אלא למה בית ספר הוא מוסד
שמורכב מקבוצות שהדבר היחיד שמקשר ביניהם הוא אזור תאריך הלידה?!?
לדעתי, בדור האבחונים שלנו
היינו כבר צריכים להגיע למסקנה שכל הלמידה חייבת להשתנות!
לא ייתכן שילד מחונן ילמד בשיעור חשבון יחד עם ילד שיש לו קשיים בהבנה!
אז נכון, יש הקבצות, אבל בואו נפתֵּחַ אותם.
שתהיה הקבצה להתעמלות, ללשון וכו'
ובכלל שיכניסו לימודים מעשיים בבתי הספר,
למה בחורה שמתחילה לעבוד באה עם ידע של חפיפת משולשים אבל על תלוש היא לא יודעת להסתכל??
למה זה נורמלי שבנות מתחתנות עם אפס ידע בבישול ואפייה ובכלל בניהול בית?
לא נראה לכם שהגיע הזמן לקצת (או הרבה) רפורמה בבתי הספר?
אני עדיין לא מבינה למה בית ספר אמור להיות עינוי לכל כך הרבה ילדים וילדות....
תקנו אותי אם אני טועה
או שאולי לא היה צריך לעלות? וכולם היו בגובה העיניים?אם עלו עליו... והוא שיתף פעולה...
שכחת שאת תכני הלימודים מכתיב משרד החינוך ולא המנהלות או הרבנים או לא יודע מיובכלל שיכניסו לימודים מעשיים בבתי הספר,
למה בחורה שמתחילה לעבוד באה עם ידע של חפיפת משולשים אבל על תלוש היא לא יודעת להסתכל??
למה זה נורמלי שבנות מתחתנות עם אפס ידע בבישול ואפייה ובכלל בניהול בית?
לא נראה לכם שהגיע הזמן לקצת (או הרבה) רפורמה בבתי הספר?
אני עדיין לא מבינה למה בית ספר אמור להיות עינוי לכל כך הרבה ילדים וילדות....
תקנו אותי אם אני טועה
לא נראה לי שזה מפריע למישהו.... עוד לא שמעתי בשום שידוך שביררו אם הבחורה יודעת לבצע מטלות בית... דווקא השאלות היו יותר בכיוון מה היא למדה, איך היא בלימודים וכד'שכחת שאת תכני הלימודים מכתיב משרד החינוך ולא המנהלות או הרבנים או לא יודע מי
ואת משרד החינוך לא מעניין שהבנות יצאו עקרות בית טובות אלא שיצאו קרייריסטיות וזה לא מסתדר עם בישול ואפיה וכן תפירה, על אף שזה מה שהכי נחוץ בבית יהודי שהבנות ידעו
למה בית ספר אמור ללמד ניהול בית?למה זה נורמלי שבנות מתחתנות עם אפס ידע בבישול ואפייה ובכלל בניהול בית?
לא נראה לכם שהגיע הזמן לקצת (או הרבה) רפורמה בבתי הספר?
אני עדיין לא מבינה למה בית ספר אמור להיות עינוי לכל כך הרבה ילדים וילדות....
תקנו אותי אם אני טועה
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: