דרוש מידע איפה בציבור שלנו יש בית ספר למחוננות?

רמזור

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מישהו בטוח יודע את הציון שלך....נסי להתקשר לתיל.
בעיקרון אם עשית במוסד לימודים - הם קיבלו את הציון.
לא הבנתי
אפשר לקבל את הציון גם במספרים?
אני קיבלתי רק ציונים במילים
אם כן איך אפשר?
 

ברכת מרום

משתמש מקצוען
סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
 

gyh

משתמש מקצוען
סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
כל אחד קיבל כשרונות בתחום אחר, זה לא סותר וזה מאד הגיוני, יש מי שחזק בכתיבה, ומי שבדקדוק, ויש גם את החזקים בחשבון זה לא אומר שהם יהיו חזקים בהכל...
 

טל Multimedia

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אני ממליצה למחוננות ללמוד מוזיקה ברמה מאתגרת.
זה נותן המון אתגרי חשיבה ותעסוקה וגם כיף- הופעות וכו'.
בול!
פסנתר, חליל צד, צ'לו. ויש עוד הרבה כלים, ב"ה.
לימוד התווים, ביצוע מורכב וכו', מפתח מאוד!
 

gyh

משתמש מקצוען
עשיתי לפני כחודש מבחן תיל ואין ציונים!
הממוצע שלי יצא מעל לממוצע. מה זה אומר?
זה תלוי באיזה מוסד את עושה את זה, כל מוסד מזמין מבחן תיל לפי הצרכים שלו ואיפה שאני למדתי כל מקצוע קיבל מבחן שונה שאופן הציינון בו שונה, כך שגם הציון המספרי לא אומר הרבה, השאלה היא ביחס, יש מוסדות שלא אומרים לך את הציון(כך היה לי כשלמדתי באונו, הציון הוא רק עבר או לא עבר ולא אומרים כמה)
 

לילי 1

משתמש מקצוען
מהיכרות, הסמינר הוא לבנות שאוהבות לשבת ולחרוש על הלימודים, ממש לא ספציפי למחוננות. יכול להיות כל סמינר עם לחץ לימודי. אין שוני מדרכי שרה ללוסטיג, חוץ מיזה שבלוסטיג עושים בגרויות חרדיות ושם הבגרות היא ממ"ד. (נכון ללפני 3 שנים, לא שמעתי שהשתנה).
השתנה
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
פגשת אותה?:rolleyes:
השאלה שלי בעצם היתה
האם נראה לכם שלמחוננים יש יותר נטיה להיות ASD
או שזה לא קשור
זה הולך הפוך, לאנשים על הרצף יש יותר נטיה לגאונות
אם אני לא טועה.
אבל בוודאי שיש קשר הדוק ביניהם
ובלי קשר לASD אני חושבת שרוב המחוננים סובלים מבעיות תקשורת שאינן על הרצף
ומפערים רגשיים וחברתיים
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש כאן הרבה ניקיות שמספרות על הילדים המחוננים שלהם, ואני רק מתפלא להיכן נעלמו כל אותם ילדים כשהתבגרו והגיעו לישיבות גדולות...
למדתי בישיבה גדולה שנחשבת טובה, ולא זכיתי להכיר כל כך הרבה 'מחוננים' גאוניים. גם ב'כוללים' קשה לראות גאונות מופלגת.

לגבי השאלה האם כדאי להקים בית ספר למחוננים, והאם הוא יגרום ליתר קנאה ושנאה - השאלה היא כיצד אותו בית ספר מחנך. האם הוא שם את הדגש על ההישגיות, או על המידות הטובות והחברתיות.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
זה לא יושב על אותו מקום במוח.

ישנם הרבה ילדים ונערים שלומדים במסגרות חנ''מ כי בתחום הלימודים הם מתקשים מאד אבל ברמה הפרקטית של החיים הם הרבה פעמים הרבה מעבר לממוצע אפילו.

המוח הכ''כ מיוחד שהקב''ה נתן לנו, הוא הרבה יותר מורכב ומחולק ממה שאפשר לדמיין.
 

שפריצרית

משתמש מקצוען
למדתי בישיבה גדולה שנחשבת טובה, ולא זכיתי להכיר כל כך הרבה 'מחוננים' גאוניים. גם ב'כוללים' קשה לראות גאונות מופלגת.
אני מכירה מחונן שעד שהגיע לגיל של ישיבה כבר לא למד בישיבה.
אולי זה קשור בבעיית המסגרת.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש כאן הרבה ניקיות שמספרות על הילדים המחוננים שלהם, ואני רק מתפלא להיכן נעלמו כל אותם ילדים כשהתבגרו והגיעו לישיבות גדולות...
למדתי בישיבה גדולה שנחשבת טובה, ולא זכיתי להכיר כל כך הרבה 'מחוננים' גאוניים. גם ב'כוללים' קשה לראות גאונות מופלגת.

לגבי השאלה האם כדאי להקים בית ספר למחוננים, והאם הוא יגרום ליתר קנאה ושנאה - השאלה היא כיצד אותו בית ספר מחנך. האם הוא שם את הדגש על ההישגיות, או על המידות הטובות והחברתיות.
לא נעים לומר אבל..
אני עובדת כבר מס' שנים בתחום החינוך, ואני יכולה לומר בוודאות שרוב ההורים שהציגו את ילדם כמחונן, במבחן אחד על אחד זה לא בדיוק יצא בכיוון לשם...
הקב''ה בחסדיו הרבים יצר בנו אהבה מיוחדת ללא גבולות ותנאי לילדינו. ולכן עבור כל הורה הילד שלו הכי מושלם והכי חכם והכי הכי הכי. וזה הכי לגיטימי לחלוטין. ומתבקש ביותר!
רק לפעמים כשיוצאים בהגדרות חורצות כ''כ צריך לחשוב רגע האם זה באמת ככה?

אין לי מושג לגבי כל הניקים כאן, יתכן ואכן מדובר בילדים מחוננים בע''ה, רק נתתי כיון חשיבה ממה שאני ראיתי ורואה במסגרת תפקידי.
בהצלחה רבה!
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אני מכירה מחונן שעד שהגיע לגיל של ישיבה כבר לא למד בישיבה.
אולי זה קשור בבעיית המסגרת.
כמה כאלו יש?
ומדובר בישיבה עם מאות רבות של בחורים.

לא נעים לומר, אבל בציבור שלנו, פעמים רבות נערים ונערות ש'מבינים יותר טוב מכולם', נתפסים יותר כסיכון מאשר כסיכוי...
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זה הולך הפוך, לאנשים על הרצף יש יותר נטיה לגאונות
אם אני לא טועה.
אבל בוודאי שיש קשר הדוק ביניהם
ובלי קשר לASD אני חושבת שרוב המחוננים סובלים מבעיות תקשורת שאינן על הרצף
ומפערים רגשיים וחברתיים
ישנם ילדים רבים על הרצף בעלי IQ גבוה מאד!!
יצא לי להכיר כמה כאלו, מתוך כיתה של 7 ילדים 4 היו עם IQ בסיבות ה 130 +

דווקא שם זה קיים המון ולא כ''כ נדיר.
 

חנה פכמן

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
הצעה למי שיש לו אומץ ומורים או מורות שמשתפים פעולה.
שנה אחת אחרי שהרבה של הבן שלי הבין שאין לו מה לעשות בכיתה כי הוא ברמה הרבה יותר גבוהה מכל הכיתה, הוא היה נותן לו משימות בזמן שהסביר את החומר לשאר הכיתה:
להכין טבלאות זיכום על החומר
תרשימי זרימה
נתן לו דפי עבודה ברמה גבוהה יותר.
כיוון אותו להסתכל על מפרש נוסף שמעמיק יותר.
עד היום אני מאוד מעריכה את הרבה הזה כי לא כולם מוכנים לשתף פעולה עם זה, זה דורש עבודה.
אבל כמו שמתייחסים אחרת לילד עם קשיי למידה היחס צריך להיות שונה מול ילדים מחוננים.
זה נקרא הרחבה.
ומהמם שהוא עשה את זה.
מאתגר אותו, הולם את היכולות שלו ומונע תסכול, וכל זה בתוך קבוצת השוים.
אבל אין בציבור שלנו כמעט בתי ספר שידרשו מהמורים לפעול ככה.

(זה בעייתי שילד מחונן לא צריך להתאמץ במשך שנים.
אחר כך כשהוא ירצה ללמוד משהו שהוא צריך להתאמץ ואין לו את המיומנות, זה ממש מפתח תסכול ושובר דימוי עצמי)
 

חנה פכמן

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
באבחון IQ זה מחולק למיומנויות, הבנה מילולית, היסק תפיסתי, מהירות עיבוד, זכרון עובד.
ואז יש ציון משוקלל.
יכול להיות פערים ובתחום מסויים להיות הרבה מעל הנורמה והשאר פחות. זה לא ''ייחשב'' למחונן, אבל זו חוזקה שטוב להיות מודעים אליה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה