לא הבנתימישהו בטוח יודע את הציון שלך....נסי להתקשר לתיל.
בעיקרון אם עשית במוסד לימודים - הם קיבלו את הציון.
אפשר לקבל את הציון גם במספרים?
אני קיבלתי רק ציונים במילים
אם כן איך אפשר?
לא הבנתימישהו בטוח יודע את הציון שלך....נסי להתקשר לתיל.
בעיקרון אם עשית במוסד לימודים - הם קיבלו את הציון.
כל אחד קיבל כשרונות בתחום אחר, זה לא סותר וזה מאד הגיוני, יש מי שחזק בכתיבה, ומי שבדקדוק, ויש גם את החזקים בחשבון זה לא אומר שהם יהיו חזקים בהכל...סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
בול!אני ממליצה למחוננות ללמוד מוזיקה ברמה מאתגרת.
זה נותן המון אתגרי חשיבה ותעסוקה וגם כיף- הופעות וכו'.
זה תלוי באיזה מוסד את עושה את זה, כל מוסד מזמין מבחן תיל לפי הצרכים שלו ואיפה שאני למדתי כל מקצוע קיבל מבחן שונה שאופן הציינון בו שונה, כך שגם הציון המספרי לא אומר הרבה, השאלה היא ביחס, יש מוסדות שלא אומרים לך את הציון(כך היה לי כשלמדתי באונו, הציון הוא רק עבר או לא עבר ולא אומרים כמה)עשיתי לפני כחודש מבחן תיל ואין ציונים!
הממוצע שלי יצא מעל לממוצע. מה זה אומר?
השתנהמהיכרות, הסמינר הוא לבנות שאוהבות לשבת ולחרוש על הלימודים, ממש לא ספציפי למחוננות. יכול להיות כל סמינר עם לחץ לימודי. אין שוני מדרכי שרה ללוסטיג, חוץ מיזה שבלוסטיג עושים בגרויות חרדיות ושם הבגרות היא ממ"ד. (נכון ללפני 3 שנים, לא שמעתי שהשתנה).
טמפל גרנדיןנפגשתם אם ASD ומחוננים?
מענין אותי לשמוע
פגשת אותה?טמפל גרנדין
ג'ייק בארנטנפגשתם אם ASD ומחוננים?
מענין אותי לשמוע
זה הולך הפוך, לאנשים על הרצף יש יותר נטיה לגאונותפגשת אותה?
השאלה שלי בעצם היתה
האם נראה לכם שלמחוננים יש יותר נטיה להיות ASD
או שזה לא קשור
זה לא יושב על אותו מקום במוח.סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
אני מכירה מחונן שעד שהגיע לגיל של ישיבה כבר לא למד בישיבה.למדתי בישיבה גדולה שנחשבת טובה, ולא זכיתי להכיר כל כך הרבה 'מחוננים' גאוניים. גם ב'כוללים' קשה לראות גאונות מופלגת.
לא נעים לומר אבל..יש כאן הרבה ניקיות שמספרות על הילדים המחוננים שלהם, ואני רק מתפלא להיכן נעלמו כל אותם ילדים כשהתבגרו והגיעו לישיבות גדולות...
למדתי בישיבה גדולה שנחשבת טובה, ולא זכיתי להכיר כל כך הרבה 'מחוננים' גאוניים. גם ב'כוללים' קשה לראות גאונות מופלגת.
לגבי השאלה האם כדאי להקים בית ספר למחוננים, והאם הוא יגרום ליתר קנאה ושנאה - השאלה היא כיצד אותו בית ספר מחנך. האם הוא שם את הדגש על ההישגיות, או על המידות הטובות והחברתיות.
כמה כאלו יש?אני מכירה מחונן שעד שהגיע לגיל של ישיבה כבר לא למד בישיבה.
אולי זה קשור בבעיית המסגרת.
ישנם ילדים רבים על הרצף בעלי IQ גבוה מאד!!זה הולך הפוך, לאנשים על הרצף יש יותר נטיה לגאונות
אם אני לא טועה.
אבל בוודאי שיש קשר הדוק ביניהם
ובלי קשר לASD אני חושבת שרוב המחוננים סובלים מבעיות תקשורת שאינן על הרצף
ומפערים רגשיים וחברתיים
עצוב5. כריסטפור לנגן, פועל ייצור, בן 59 > 195 IQ
בין היתר: נשר מאוניברסיטת מונטנה לאחר שהבין שהמרצים שלו לא יכולים ללמד אותו כלום
זה נקרא הרחבה.הצעה למי שיש לו אומץ ומורים או מורות שמשתפים פעולה.
שנה אחת אחרי שהרבה של הבן שלי הבין שאין לו מה לעשות בכיתה כי הוא ברמה הרבה יותר גבוהה מכל הכיתה, הוא היה נותן לו משימות בזמן שהסביר את החומר לשאר הכיתה:
להכין טבלאות זיכום על החומר
תרשימי זרימה
נתן לו דפי עבודה ברמה גבוהה יותר.
כיוון אותו להסתכל על מפרש נוסף שמעמיק יותר.
עד היום אני מאוד מעריכה את הרבה הזה כי לא כולם מוכנים לשתף פעולה עם זה, זה דורש עבודה.
אבל כמו שמתייחסים אחרת לילד עם קשיי למידה היחס צריך להיות שונה מול ילדים מחוננים.
באבחון IQ זה מחולק למיומנויות, הבנה מילולית, היסק תפיסתי, מהירות עיבוד, זכרון עובד.סתם שאלה שעלתה לי כתוצאה מהאשכול אבל לא בקשר ישיר יש לי ילד שהייתי מכנה אותו הכי פחות חכם מבין ילדי והם גם לא גאונים ולא מתקרבים לשם.
אבל פתאום בחשבון הוא פותר תרגילים ככה בשלוף הרבה יותר מהר מהבן שגדול ממנו בשנתיים איך זה מסתדר?
האם יש כאלה שבהבנה יכולים להיות חלשים ובחשבון מעולים. הרי זה על אותו רעיון
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: