דרוש מידע איפה בציבור שלנו יש בית ספר למחוננות?

loving music

משתמש מקצוען

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני לא חושבת שזה נכון
ילד מחונן זה לא סתם ילד טיפה יותר מוכשר שקולט בשניה
הראש שלו עובד אחרת לחלוטין ממוח ממוצע ואפילו ממוח של גאון
והוא צריך דברים מותאמים (הבן שלי לומד גמרא בעיון, אנגלית ואלקטרוניקה)
איפה הוא לומד אלקטרוניקה?
הבן שלי מכור לתחום הזה
כל היום מפרק מכשירי חשמל ובונה כל מיני עבמים עם בטריות וזה עובד לו....
אם זה בבני ברק ממש אשמח לפרטים
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
איפה הוא לומד אלקטרוניקה?
הבן שלי מכור לתחום הזה
כל היום מפרק מכשירי חשמל ובונה כל מיני עבמים עם בטריות וזה עובד לו....
אם זה בבני ברק ממש אשמח לפרטים
הוא לומד עם אדם פרטי, בחיידר, לא בבני ברק.
יוצא מהשיעור ולומד עם מישהו (גם כן מחונן....) מגוון של דברים
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הוא לומד עם אדם פרטי, בחיידר, לא בבני ברק.
יוצא מהשיעור ולומד עם מישהו (גם כן מחונן....) מגוון של דברים
עד שהתלהבתי..
שלחתי אותו לחוג שבנו שם בהרבה הרבה שלבים כל דבר והוא איבד עניין מאד מהר
המורה קלטה שהוא חכם ושלחה לו את כל הערכה הביתה והוא הרכיב לבד...
 

loving music

משתמש מקצוען
איפה הוא לומד אלקטרוניקה?
הבן שלי מכור לתחום הזה
כל היום מפרק מכשירי חשמל ובונה כל מיני עבמים עם בטריות וזה עובד לו....
לא קשור דווקא למחוננים
מכירה בחור שמגיל 5 בונה עבמים שעובדים....
והוא לא מחונן
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לא קשור דווקא למחוננים
מכירה בחור שמגיל 5 בונה עבמים שעובדים....
והוא לא מחונן
לא הסתמכתי על זה כשהגעתי למסקנה שהוא מחונן...
יש לו אבא שהוקפץ פעמיים!!והתפוח נפל ממש קרוב אני מתכננת לעשות לו אבחון סתם בשביל הרשמיות
בכל מקרה את צודקת
 

שרינה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בעלי קפץ שלוש כיתות ואני לא חושבת שהוא מחונן.
למרות שלא עבר אבחון
מחונן זה לא אדם מאוד מוכשר
זה מוח שעובד אחרת לחלוטין ממוח רגיל
לדוגמה: כדי לחשב כמה זה 189*936 הם לא צריכים לפרק את זה בכלל
כשאני שואלת אותו: איך הגעת לתשובה?
הוא עונה: מה זאת אומרת, כי ככה זה שווה.
וואו נשמע בהחלט נדיר
מעניין האבחנה
בן כמה הילד?
אני רואה אצלו בהרבה תחומים זכרון נדיר
הוא זוכר חלקים שלמים מהאינציקלופדיה כולל שנים ותאריכים
לומד בדקות דפי גמרא בעל פה
באמת מעניין אותי מה מאפיין דווקא מחונן
כי אני רואה את תחומי הענין והידע שלו(מדע אלקטרוניקה)לעומת ילדים אחרים והם שונים
 

יחשבאף

משתמש מקצוען
בתור אמא לילד מחונן אני נגד לשים במסגרות נפרדות את המחוננים!!!
הם חייבים ללמוד להתמודד גם עם אלו שלא כמוהם.
איך הם ילמדו אח כל הזמן יהיו בחברת מחוננים?
ומה יעשו אם השווער/גיס/קולגה/ילד שלהם לא יהיו מחוננים כמוהם???
הם לא ידעו איך להתמודד איתם!!!
מה שאני עושה זה לאתגר את הילד שלי אחרי הלימודים בכל מיני צורות.
 

ישר והפוך

משתמש מקצוען
לדעתי,
המענה למחוננים אינו בית הספר למחוננים, אלא תוספת תגבור למידה במסגרת הקיימת, כמהלך שבשגרה.

בדיוק כפי שיש היום מענה לילדים מתקשים שלהם ניתנת עזרה מקצועית כדבר בסיסי תוך הוצאה מהשיעורים, שיתוף פעולה מלא מצד הצוות מתוך מודעות והבנה לקושי, כך צריך להיות מענה לילדים מחוננים.
כשיתעורר ספק מצד הצוות (שאמור להיות ערני לנושא), הילד יופנה לאבחון מקצועי, ויקבל מענה תוך שיתוף פעולה מלא של מוסד הלימודים והבנה לקשייו.

כך אולי לא יווצר מצב שילד שלומד עם ילדים שגדולים ממנו בשנתיים ועדיין קולט הראשון את החומר וביתר הזמן משתעמם ומנסה להתקדם בשקט לעצמו, יקבל צעקות מהרב'ה איך הוא מעז להתקדם ו- הרגע! להיות בקצב של כולם, ולא- אל תזוז, אל תחלום, אל תשתעמם. תהיה בק-צ-ב, כמה פשוט.
 

rivkic

App.Up.Go! -פיתוח תוכנות / אתרים מורכבים / קורסים
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
D I G I T A L
@gyh - כשהבת שלי הייתה בת 5 לא פתחתי כזה אשכול...

מכירה משפחה שלמה (לא יודעת אם נכנסים תחת הגדרה של "מחוננים")
שכולם שם קפצו 2 כיתות...
גם אמא שלי קפצה 2 כיתות,
היא לא מרשה לנו בשום פנים לעשות את העוול הזה לילדים שלנו.
 

דפוס פוסטר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא יודעת אם אני מחוננת (הציונים הכי טובים בכיתה בלי לדגור על הלימודים)
לדעתי צריך להשקיע בילדים האלה כישורי חיים והתמודדות בחברה הסטנדרטית, כי זה רוב העולם. אני מנסה לעשות את זה עם בני שמזכיר לי את עצמי...
תמיד חשתי גאווה על כשרונותי, שלא צריכה כ"כ את תחומי העניין של החברות "הרדודות" שלי, עד שבגיל 11-12 תפסתי שאם לא ארד ברמה אל החברות רק אני אמשיך לסבול מבדידות, יסתכלו עלי כמו גאון שגעון, ולא כל החיים אוכל להתעסק רק עם ספרים ואנציקלופדיות.
היום בגילי "המופלג" יש לי עדיין עבודת המידות של יצירת ושמירת יחסי חברה תקינים גם עם מי שלא מעניין אותי כ"כ. אבל נראה לי (אני מקווה כך...) שאני נחשבת נורמלית.

עריכה-הוספה
הערה למורות שקוראות את זה:
גם הבנות החלקות שאף פעם לא מייצרות בעיות, צמאות ליחס אישי.
בשונה מהמקרים שתארו כאן לא הפרעתי בכיתה על אף שהבנתי ברגע הראשון את הנלמד והשתעממתי מאד בהסבר השני, השלישי וכו'. פשוט ישבתי בשקט ובחנתי את הסביבה, החלון, הביגוד של הבנות או סתם חלמתי.
בכל שנות היסודי נקראתי אל המורה בדיוק פעם אחת לשיחה אישית (שיחת נזיפה ולא התענינות בי). ולמדתי בבית ספר קטנטן עם פחות מעשרים בנות בכיתה! ולא נאבדתי בין מסה של בנות.

תזכר לטובה המורה למתמטיקה בתיכון שהיתה גאון... וכן דאגה לאתגר אותי עם חומר ברמה גבוהה יותר ממה שלמדו בהקבצה ראשונה.
 
נערך לאחרונה ב:

קרעפט

משתמש מקצוען
הרבה תלמידי חכמים עם ישראל מפסיד, בגלל חוסר ההשקעה במחוננים.
מרוב שאנו עסוקים בתזה שגם 'מי שהוא בינוני אם יתמיד יצליח'
וזה כיום אחד המסרים המרכזיים של עולם התורה (ובצדק...)
המחוננים נופלים בין הכיסאות.

כך שאם יש לכם בן כזה מחונן
אז תחשבו איך לקדם אותו
אל תבנו על הישיבה שתעשה אתו משהו...

בתורה יש כ''כ הרבה תחומים ששונים כל כך אחד מהשני.
כך שגם אחד שהוא מחונן יכול לבוא לסיפוק וביטוי
גם בלי להזדקק ללימודי חול מעניינים.
 

מעצב פנימיות

משתמש מקצוען
אולי ללמוד ממה שקורה בקצה השני של הספקטרום, מהמתקשים לסוגיהם.

ראשית, מודעות של הצוות החינוכי והניהולי לקושי האמיתי.
יצירת קבוצה או לפחות מישהי נוספת שנמצאת באותה הרמה הלימודית, והכנת תוכנית לימודית משותפת.

מתוך זה, מתן אפשרות בזמן השיעורים המגרדים ביותר לצאת לחדר כלשהו/ספריה וכדומה ושם לעסוק באותן המשימות.

בחלק מהמקרים ללכת לקלינאית תקשורת טובה שתסייע בהתמודדות החברתית. גם חיבור לקבוצה תואמת רמה ומפגשים חברתיים בתוכה, ישפרו את האינטראקציה החברתית.

לנסות פעילות התנדבותית בתחומי החוזק שיעניקו פידבק איכותי וגם ישפרו אינטליגנציה רגשית כמו לעזור בספריה שכונתית וכדומה.
לפתח מיומנויות שמורכבות מתחומי חוזק ותחומים הדרושים חיזוק, כמו שילוב של כימיה ואפיה או בישול באמצעות לימוד לעומק של התגובות הכימיות של הפרודוקטים תוך כדי ניסוי.
לחזק פעילות גופנית. המחוננים הם בדרך כלל לא האתלטים הכי טובים בקלמר.. ונוטים לשבת ממושכות.
פעילות גופנית מרוממת את מצב הרוח והיא לא דורשת כישורים חברתיים.
ותמיד להתפלל.
 

חגית קרמר

בניית אתרים ברמה בינלאומית
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
בלת"ק
אנשים נורא מתרגשים ממחוננים.
וכאן טמונה הבעיה.
ילד מחונן צריך מספיק גירויים לימודים, ענווה ומענה רגשי הולם - כי הוא תופס את העולם בצורה יותר עמוקה.

בי"ס נפרד למחוננים זו שטות מוחלטת לדעתי.
תנו לילד להביע ולחיות את היכולות שלו. זה הכל.

ולמי שתוהה,
אני מכירה מצויין מחוננים. כמו שאני מכירה אנשים עם קשיים בלמידה.
מה זה משנה מהירות התפיסה של הבנ"א? בחיים צריכים להיות נורמליים.
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
מה זה משנה מהירות התפיסה של הבנ"א? בחיים צריכים להיות נורמליים.
מסכימה.
חנה התפללה שהבן שלה יהיה איש בין אנשים
וההתלהבות מאיי קיו גבוה היא מיותרת, כל עוד לא עובדים עם הילד על EQ ועל אתגרי חברה, חשיבה ולמידה
הוא סתם עוד ילד משועמם.
 

loving music

משתמש מקצוען
גם הבנות החלקות שאף פעם לא מייצרות בעיות, צמאות ליחס אישי.
בשונה מהמקרים שתארו כאן לא הפרעתי בכיתה על אף שהבנתי ברגע הראשון את הנלמד והשתעממתי מאד בהסבר השני, השלישי וכו'. פשוט ישבתי בשקט ובחנתי את הסביבה, החלון, הביגוד של הבנות או סתם חלמתי.
בדיוק כמוך.
רק כשהתחילה הקורונה ועברנו ללמידה מרחוק, (אני עדיין תלמידה....) הבנתי פתאום איזה סיוט היה בשבילי השיעורים בכיתה
הייתי צריכה להיאבק בעצמי כדי לא להירדם גם בשיעורים שעניינו אותי מאד, וכשעברנו ללמידה מרחוק באמצעות סרטונים, גיליתי את נפלאות ההרצה
כשאני שומעת את השיעורים במהירות של פי 2 ומעלה, זה נהיה סביר, ועצם המחשבה על חזרה לשיעורים בקצב הנורמלי מצמררת אותי בכל פעם מחדש.
ולמרות זאת - אף פעם לא הפרעתי, למרות שהשתעממתי ,(כן גיליתי קצת מאפיינים של קש"ר, אבל אני הייתי היחידה ששמה לב לזה - בהישגים הלימודיים זה לא השתקף, וגם לא הפרעתי בשיעורים או משהו, חוץ מהתעסקות שזאת הייתה נקודת חיכוך קבועה עם כל מורה שלא הסכימה לזה)
ושוב - אני לא מחוננת....

עריכה : טעות - כתבתי ולא השתעממתי, התכוונתי - למרות שהשתעממתי...
 
נערך לאחרונה ב:

אמא טובה

משתמש מקצוען
לא קראתי הכל אבל בהמלצה גורפת לא הייתי מפרידה

יש לי מספר ילדים מחוננים (אי קיו באיזור 160-170)
והחיים שלהם ממש לא פשוטים. ממש.
סובלים מאד חברתית
יש להם גאפ ענק בין ההבנה האינטלקטואלית להבנה הרגשית
והם ממש סובלים מזה
בנוסף חלקם גם ADHD כך שהחבילה המחוננת לא כ"כ נוצצת
אז נכון ב"ה יש להם יכולות מדהימות שלרבים אין אבל בגדול חייהם אינם קלים
והקפצת כיתה היא ממש ממש לא פתרון
בעלי הוקפץ פעמיים וטוען שלעולם לא יעשה זאת לילדיו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה