דרוש מידע איפה בציבור שלנו יש בית ספר למחוננות?

גילגולונת

משתמש מקצוען
ואיך הצוות מגיב?
מרוצה מהעניין?
בוודאי
הצוות מעודד ומקדם את זה
למה לא? מה הם מפסידים?
למה לחשוב מראש שהמסגרת תתנגד?
בדיוק השבוע היתה אמא שהתקשרה אלי לספר לי שהרב'ה של הבנים שלנו המליץ לה לדבר איתי כדי ששני הבנים שלנו יצאו יחד.
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
צריך לתת את הדעת גם על תלמידים שאינם מחוננים אלא רק מוכשרים יותר מהממוצע...
גם להם יש התמודדויות לא פשוטות
את רוב ההתמודדויות שיש למחוננים - יש גם להם, בעוצמה פחותה
אני לא חושבת שזה נכון
ילד מחונן זה לא סתם ילד טיפה יותר מוכשר שקולט בשניה
הראש שלו עובד אחרת לחלוטין ממוח ממוצע ואפילו ממוח של גאון
והוא צריך דברים מותאמים (הבן שלי לומד גמרא בעיון, אנגלית ואלקטרוניקה)
 

loving music

משתמש מקצוען
אני לא חושבת שזה נכון
ילד מחונן זה לא סתם ילד טיפה יותר מוכשר שקולט בשניה
הראש שלו עובד אחרת לחלוטין ממוח ממוצע ואפילו ממוח של גאון
והוא צריך דברים מותאמים (הבן שלי לומד גמרא בעיון, אנגלית ואלקטרוניקה)
לכן אף אחד לא מציע לפתוח בתי ספר למוכשרים...
ברור שזה שונה, אבל עדיין - עברתי על האשכול (אני לא מחוננת, אבל ברוב המקומות שלמדתי בהם הייתי במאיון העליון.)וןהזדהיתי עם רוב התיאורים. בצורה פחות עוצמתית ודרסטית, אבל...
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
לכן אף אחד לא מציע לפתוח בתי ספר למוכשרים...
ברור שזה שונה, אבל עדיין - עברתי על האשכול (אני לא מחוננת, אבל ברוב המקומות שלמדתי בהם הייתי במאיון העליון.)וןהזדהיתי עם רוב התיאורים. בצורה פחות עוצמתית ודרסטית, אבל...
יש בזה מן האמת
אני חושבת באופן כללי שרק הילדים החלשים זוכים לעזרה
והילדים המהירים יותר - נשארים מאחורה ומפתחים הפרעות קשב ובעיות רגשיות
אבל בית הספר לא יכול להיות עד כדי כך פרטני
ולכן הלמידה מכוונת לממוצע פחות או יותר
כשמדובר בילד מחונן - יש הרבה שיעורים ונושאים שהם פשוט מיותרים לחלוטין
 

loving music

משתמש מקצוען
ומעניין לעניין באותו עניין...
מה הממוצע של IQ? וכן מה נחשב נמוך ומה גבוה?
תודה מראש לעונים.
בויקיפדיה כתוב שהממוצע הוא 100
יש המתייגים את האוכלוסייה על פי תחומי הציונים ל-"מחוננים", "עילויים", "גאונים", או "מפגרים" ברמות שונות. חלוקה זו נובעת בעיקר מסיבות בירוקרטיות והתוקף שלה מוטל בספק. עם הזמן פוחת השימוש בחלק מקטגוריות אלה, בין השאר משיקולי תקינות פוליטית. (ויקיפדיה)

סתם בשביל לקבל פרופורציות....
THE MARKER:

19. שרון סטון, שחקנית, בת 53 > 154 IQ
בין היתר: קיבלה מלגה בגיל 15 מאוניברסיטת אדינבורו בפנסילבניה


18. פול אלן, מייסד מיקרוסופט, בן 58 > 160 IQ
בין היתר: חכם יותר מביל גייטס ב-10 נקודות IQ


17. סטיבן הוקינג, מדען, בן 69 >160 IQ
בין היתר: למד לקרוא רק בגיל 8 ונזקק להיבחן שלוש פעמים כדי להשלים את לימודיו באוקספורד


16. רוברט ביירן, שחמטאי, בן 83 > 170 IQ
בין היתר: סיקר את ענף השחמט עבור ניו יורק טיימס בשנים 1972-2006


15. ג'ודית פולגאר, שחמטאית, בת 35 > 170 IQ
בין היתר: שחקנית השחמט הטובה בהיסטוריה, הביסה את בובי פישר כשהיתה בת 15


14. אנדרו וויילס, פרופסור למתמטיקה, בן 58 < 170 IQ
בשנת 1995 היה הראשון להוכיח תיאוריה מתמטית, 358 שנה לאחר שנוסחה.


13. ג'ייקוב ברנט, סטודנט באוניברסיטת פרדו, בן 12 > 170 IQ
בין היתר: אפשר לצפות בו מדבר על תורת היחסות של אינשטיין, בסרטון הזה ביוטיוב


12. בנימין נתניהו, פוליטיקאי ישראלי, בן 62 > 180 IQ
בין היתר: השמועה אומרת כי היה הראשון לזהות את מנת המשכל הגבוהה שלו


11. בובי פישר, שחמטאי, מת בשנת 2008 בגיל 64 > 180 IQ
בין היתר: היה ידוע גם בהתנהגותו המגלומנית והאימפולסיבית ובדעותיו האנטישמיות והאנטי-אמריקאיות הקיצוניות



10. ג'ון סונונו, פוליטיקאי, בן 72, > 180 IQ
בין היתר: שימש ראש סגל הבית הלבן תחת הנשיא ג'ורג' בוש האב


9. ג'יימס וודס, שחקן, בן 64 > 180 IQ
בין היתר: החל את לימודי הקולג' בגיל 15 וקיבל מלגה מלאה מ-MIT עוד לפני שסיים תיכון


8. מרילין ווס סבאנט, סופרת, בת 64 > 186 IQ
בין היתר: ספר השיאים של גינס הגדיר אותה כאישה החכמה בעולם במשך חמש שנים רצופות בין 1985 ל-1990


7. גארי קספארוב, אלוף העולם לשעבר בשחמט, סופר ופוליטיקאי, בן 47 > 190 IQ
בין היתר: האשים את IBM במרמה כאשר הובס על ידי מחשב העל "כחול עמוק" בשנת 1997



6. פיליפ אמיגוואלי, סופר ומנהיג חברתי, בן 56 > 190 IQ
בין היתר: עזב את הלימודים בגיל 13 כדי להילחם במלחמת האזרחים בניגריה


5. כריסטפור לנגן, פועל ייצור, בן 59 > 195 IQ
בין היתר: נשר מאוניברסיטת מונטנה לאחר שהבין שהמרצים שלו לא יכולים ללמד אותו כלום


4. קים אונג-יונג, מהנדס, בן 47 > 210 IQ
בין היתר: למד לדבר בגיל ששה חודשים


3. כריסטופר היראטה, אסטרופיזיקאי, בן 29 > 225 IQ
בין היתר: החל לעבוד בנאס"א בגיל 16


2. טרנס טאו, מתמטיקאי, בן 35 > 230 IQ
בין היתר: הפך לפרופסור הצעיר ביותר ב-UCLA כשהיה בן 24


1. וויליאם סידיס, מת בשנת 1944 בגיל 46 > 275 IQ
בין היתר: החל את לימודיו בהארוורד בגיל 11, התנתק מהחברה בבגרותו
 

gyh

משתמש מקצוען
אני אמא לילד מחונן בהחלט, בשום פנים ואופן לא הייתי רוצה לנתק אותו מכלל החברה ולשים אותו בבית ספר נפרד או בכיתה נפרדת, אני אוהבת את ההתחככות התמידית שלו באוכלוסיה רגילה שמלמדת אותו להיות חלק מכולם ולהסתדר עם בני האוכלוסיה ה'נורמלית'.
מגיל שנתיים בערך (כשהעירו לי על זה במעון) אני הולכת המון להדרכת הורים (פרטנית, לא קבוצתית) שמנחים אותי איך לנהוג איתו מבחינה רגשית ואיך לעזור לו להתפתח בלי לצבור תסכולים.
ברוך ה' אני רואה תוצאות יפות, אני לא אומרת שאין לו קשיים בחברה, אבל יש לו המון כלים להתמודד(מבחינה רגשית הוא היה אפילו פחות מפותח מבני גילו והפער בין השכלי לרגשי תסכל אותו מאד) הוא מעורב בחברה באופן יפה ויש לו הרבה תחביבים שהוא מפתח, הוא אמן, אוהב לצייר וליצור, והוא נהנה מאד כששאר בני כיתתו באים להעתיק ממנו (ותמיד כשאני נפגשת עם הורים של חברים הם מציינים את זה:)) בבית אני עושה איתו יצירות בפלסטלינה, קונה לו ערכות יצירה ביהלומים וכל מיני תעסוקות של תרפיה, לצד זה הוא נהנה לקרוא ספרי ילדים וספרי קומיקס אז אני קונה לו בשפע שיהיה לו. לאחרונה הוא התחיל ללמוד אנגלית(כתחביב, הוא פשוט נהנה מזה) ואנחנו מוצאים הרבה דרכים להעסיק אותו ולגרום לו לסיפוק, פיתחנו שפה רגשית ואנחנו ממשיכים לעבוד על זה כל הזמן, וברוך ה' נראה לי שהוא ממש מרוצה וממצה את עצמו לפחות כרגע(הוא בן 5) מה יהיה בעתיד? נמשיך להתפלל לה' שיעזור לו, אנחנו לימדנו אותו שאפשר ללמוד דברים פעמיים וצריך להקשיב יפה גם אם יודעים(כי גם כשלמדו אותיות ומספרים הוא כבר ידע- הוא פשוט היה מסתכל בדף של האותיות מעביר את האצבע על האותיות ומדקלם אותם לפי הסדר וכך הוא למד אותם, כנ"ל הוא למד מספרים, דיקלם והעביר את אצבעו על מקשי הטלפון... וגם עכשיו שלומדים קריאה והוא כבר קורא הוא פשוט מקשיב וכשהמלמד נותן לו הזדמנות הוא נהנה לשתף בידיעותיו...)
אני חושבת שהרבה מהפתרון זה להשקיע בחינוך ולא להתבייש לבקש עזרה והדרכה.
בהצלחה!
 

גילגולונת

משתמש מקצוען
נראה לי שהוא ממש מרוצה וממצה את עצמו לפחות כרגע(הוא בן 5)
זה גיל שעדיין החשק ללמוד ולהתקדם לא כל כך גדול
והאפשרויות בכיתה הן יותר גדולות
כשהמסגרת מתחילה להיות קבועה ורצופה
היא מתחילה להקשות
 

gyh

משתמש מקצוען
זה גיל שעדיין החשק ללמוד ולהתקדם לא כל כך גדול
והאפשרויות בכיתה הן יותר גדולות
כשהמסגרת מתחילה להיות קבועה ורצופה
היא מתחילה להקשות
ייתכן, אבל תפילות תמיד עוזרות!
 

gyh

משתמש מקצוען
טוב, תהיי בטוחה שלא עשיתי לו מבחן!
לי עשו מבחן IQ לראשונה בגיל 12 ויצא לי 132 ברור לי שהוא יותר ממני, בסף התחתון או העליון, אני לא יודעת.
בינתיים לא ניסיתי לעשות לו מבחן IQ אבל כל מי שמכיר אותו מבין מיד שהוא מחונן...
הוא הבכור שלי, הוא התחיל להיעמד בגיל 5 חודשים, ללכת בתמיכת הקירות בגיל 7 חודשים, לדבר בגיל 8 חודשים, וללכת לבד בגיל 10 חודשים. אבל זה לא רק עניין של זריזות מוטורית, כי באותה תקופה הוא כבר ידע את שמות כל האחים והאחיות שלי ושל בעלי(13 ביחד) וגם קרא לי ולבעלי בשם ועוד מגוון של דברים שהיו זריזים באופן יוצא דופן, אני לא עשיתי שום דבר בשביל זה, אבל היו אנשים שהיו בטוחים שאני כל היום מלמדת אותו חכמות, עד שאחותו נולדה והתפתחה בקצב רגיל ונורמטיבי לחלוטין, רק אז אנשים האמינו לי שלא עשיתי כלום, זה הוא. טוב וחוץ מזה שכשבגיל שנתיים הוא ידע את מספר הטלפון שלי ושל בעלי בעל פה וגם הצליח לחייג בעצמו אז הם הבינו כבר שזה ממש לא קשור למה שאני עושה או לא עושה(הבת שלי כבר בת כמעט 4 ועד היום אין לה מושג מה מספר הטלפון שלי והיא בטח לא יודעת לשייך כל מקש בטלפון למספר שהוא מייצג) ובקיצור גם הקטנים שלי לא מתקרבים לקצב ההתפתחות שלו וההתפתחות שלהם ממש לא איטית. אני אולי טועה ומייחסת לו דברים לא נכונים, אבל אם כן אני לא היחידה שטועה בו, זה כל מי שמכיר אותו...
 

loving music

משתמש מקצוען
טוב, תהיי בטוחה שלא עשיתי לו מבחן!
לי עשו מבחן IQ לראשונה בגיל 12 ויצא לי 132 ברור לי שהוא יותר ממני, בסף התחתון או העליון, אני לא יודעת.
בינתיים לא ניסיתי לעשות לו מבחן IQ אבל כל מי שמכיר אותו מבין מיד שהוא מחונן...
הוא הבכור שלי, הוא התחיל להיעמד בגיל 5 חודשים, ללכת בתמיכת הקירות בגיל 7 חודשים, לדבר בגיל 8 חודשים, וללכת לבד בגיל 10 חודשים. אבל זה לא רק עניין של זריזות מוטורית, כי באותה תקופה הוא כבר ידע את שמות כל האחים והאחיות שלי ושל בעלי(13 ביחד) וגם קרא לי ולבעלי בשם ועוד מגוון של דברים שהיו זריזים באופן יוצא דופן, אני לא עשיתי שום דבר בשביל זה, אבל היו אנשים שהיו בטוחים שאני כל היום מלמדת אותו חכמות, עד שאחותו נולדה והתפתחה בקצב רגיל ונורמטיבי לחלוטין, רק אז אנשים האמינו לי שלא עשיתי כלום, זה הוא. טוב וחוץ מזה שכשבגיל שנתיים הוא ידע את מספר הטלפון שלי ושל בעלי בעל פה וגם הצליח לחייג בעצמו אז הם הבינו כבר שזה ממש לא קשור למה שאני עושה או לא עושה(הבת שלי כבר בת כמעט 4 ועד היום אין לה מושג מה מספר הטלפון שלי והיא בטח לא יודעת לשייך כל מקש בטלפון למספר שהוא מייצג) ובקיצור גם הקטנים שלי לא מתקרבים לקצב ההתפתחות שלו וההתפתחות שלהם ממש לא איטית. אני אולי טועה ומייחסת לו דברים לא נכונים, אבל אם כן אני לא היחידה שטועה בו, זה כל מי שמכיר אותו...
שתפו אותנו עוד
 

בבושקלה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
איפה עושים מבחן IQ? מאיזה גיל? הפניה? מחיר?
ומה גורם לכם הורים יקרים לחשוד בילדכם שהוא מחונן. אולי תשתפו כמו @gyh ויהיה בזה תועלת על הדרך...
 

מרחבים

משתמש מקצוען
ממש לא מענה מתאים,
הפער בין הרמה הרגשית לרמה השכלית קיים, ואולי לייד בנות גדולות יותר הוא אפילו בולט יותר.
הפרפקציונסטיות קיימת
ועוד הרבה, אני בטוחה שכל מי שקצת מכיר מבין על מה אני מדברת
מכירה משפחה שלמה (לא יודעת אם נכנסים תחת הגדרה של "מחוננים")
שכולם שם קפצו 2 כיתות...
 
נערך לאחרונה ב:

גילגולונת

משתמש מקצוען
איפה עושים מבחן IQ? מאיזה גיל? הפניה? מחיר?
ומה גורם לכם הורים יקרים לחשוד בילדכם שהוא מחונן. אולי תשתפו כמו @gyh ויהיה בזה תועלת על הדרך...
אצלינו האבחון נעשה כי החיידר דרש דווקא על רקע של קושי בקריאה עם ניקוד.
באבחון הפסיכו דידקטי לא נותנים ציון IQ רק תוצאה הסופית של כל האבחון.
מבחינת התפתחות שפתית הוא דווקא איחר מאוד
מבחינה חברתית- יש קושי גדול מאוד בגלל שאין תחומי עניין משותפים (מי רוצה בגיל 4 לשחק שחמט וסטרטגו?)
ומבחינה רגשית - צריך ליווי רגשי מקצועי.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ג

א מִזְמוֹר לְדָוִד בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אַבְשָׁלוֹם בְּנוֹ:ב יְהוָה מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים קָמִים עָלָי:ג רַבִּים אֹמְרִים לְנַפְשִׁי אֵין יְשׁוּעָתָה לּוֹ בֵאלֹהִים סֶלָה:ד וְאַתָּה יְהוָה מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים רֹאשִׁי:ה קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶקְרָא וַיַּעֲנֵנִי מֵהַר קָדְשׁוֹ סֶלָה:ו אֲנִי שָׁכַבְתִּי וָאִישָׁנָה הֱקִיצוֹתִי כִּי יְהוָה יִסְמְכֵנִי:ז לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי:ח קוּמָה יְהוָה הוֹשִׁיעֵנִי אֱלֹהַי כִּי הִכִּיתָ אֶת כָּל אֹיְבַי לֶחִי שִׁנֵּי רְשָׁעִים שִׁבַּרְתָּ:ט לַיהוָה הַיְשׁוּעָה עַל עַמְּךָ בִרְכָתֶךָ סֶּלָה:
נקרא  16  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה