מיקום טעמים בפונט קריאייטור הוא בשני שלבים.
1. למקם כל טעם כשלעצמו ביחס לאות.
2. והוא העיקר - למקם כל טעם ביחס לניקוד. ההגדרה נקראת MarkToMark
ואידך זיל גמור.
הדברים ידועים רבינו מורנו. דא עקא, שממה שאני ניסיתי לא בכל פונט קיים אפשר 'להתלבש' עליו ולהגדיר עוד נדבכים כמו התאמת טעמים וכו' עם MKMK, כי לפעמים ההגדרה של Mark to Base הפוכה* וגורמת לתזוזה בכל ההגדרות האחרות (הן בגלל סדר ההגדרות עצמן, שגם הוא קובע מה יחול לפני מה, והן בגלל שעושים את זה 'בכוונה' בצורה הזאת כדי שלא יוכלו לשחק, או בגלל שככה זה יוצא מVOLT (בפונט קריאייטור החדש אפשר קצת להתגבר על זה אבל זה לא מספיק)) ואז בכלל צריך להתחיל מאפס. וככל הנראה אני בכלל טועה וחסר לי ידע.
באמת אני לכשעצמי, מהניסיון הדל שלי - להוסיף גליפים, ליגטורות (כאלה שלא צריכות לקבל ניקוד), וכדו' זה 'כסף קטן' לעומת התאמה מדוייקת ונכונה של Mark to Mark. (או לפחות יש להם יותר עזרה באינטרנט, הלא כבר כמה שפות משתמשות בטעמי המקרא?...)
*לדוגמה: יש מתכנתים שנותנים הזזה לאות כלפי הניקוד (כלומר - הניקוד נשאר 0 ונעול, ורק האות זזה על ציר הX או הY), ואז אפשרי לכאורה להזיז במארק טו מארק את הטעם כלפי הניקוד, וגם לסדר את הטעם ביחס לאות, כי האות זזה כבר (למעט טעמים שנמצאים במיקום שונה, נניח בפינות האות, כמו יתיב, או גרש מוקדם וכו', שאז צריך עוגן שונה כמדומני), מבלי שזה ידחוף את כל הניקוד הצידה.
אבל יש מתכנתים אחרים שמזיזים את
הניקוד כלפי האות (או אפילו גם את הניקוד וגם את האות), ואז איך בדיוק אפשר לסדר מארק טו מארק אם הכל זז בלאו הכי? ביחס למה תעשה את זה?