קורונה קורונה עניני בלבד!!!

מצב
הנושא נעול.

אני וביתי

משתמש מקצוען
זה גם יכול לעודד אנשים להבדק ולעצור שרשראות הדבקה
אני חושש שזה יעודד אנשים גם להידבק וזה יותר חמור מי שנבדק ימשיך להיבדק מי שלא לא מגיע לו כזה פרס גדול.
הצעה חלופית שלי מי שנבדק עד לתאריך הצעת החוק ויצא חיובי יכול לצאת ככה זה פותר את בעית ההידבקות האם יקרה לא.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
תגובה חריפה של ביה"ח הדסה לפרסום של הדס שטייף: "כמה נמוך עוד המדיה, ובעיקר החברתית המזוהה עם כתבים ידועים יכולה לרדת נמוך. הדס שטייף פרסמה ממש היום ידיעה שיקרית כאילו ומציעים למשפחות נפטרים לאשר שסיבת המוות היא קורונה תמורת תשלום, כאשר בית החולים מקבל על כל נפטר כסף מהמדינה. שיקרי, נמוך ומבזה את מי שאפילו מעלה זאת על הכתב! תתביישי לך הדס שטייף! (יאיר קראוס).
כמו שנאמר תכה הדס את הדסה :rolleyes::rolleyes:
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בקרוב גם באידיש: טכנולוגיה חדשה שמתריעה על אי עטיית מסכה
צילום: שימי שקרקה​
בקרוב גם באידיש: טכנולוגיה חדשה שמתריעה על אי עטיית מסכה
טכנולוגיה חדשה ומתקדמת המוצבת בכניסה למקומות ציבוריים והומי אדם, יודעת לזהות ולהתריע מפני אי עטיית מסיכה על הפנים כנדרש – בקרוב גם בכניסה לבתי הכנסת?
תדמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: אתם נכנסים לבית הכנסת הגדול בשכונה נגיד בשעה 07:00 בבוקר ומבקשים להספיק את המנין שזה עתה עומד להתחיל ותוך כדי שהמסיכה שמוטה על אוזנכם, נשמע לפתע קול מאיים במבואות בית הכנסת, "עצור! נא לעטות מיידית מסיכה".

מסתבר כי התרחיש שזה עתה הצגנו כבר קיים למעשה בפועל ומוכיח את עצמו בשורה של מקומות ציבוריים כגון מגדלי משרדים וכדו' בהם מבקרים מאות ואולי אלפי אנשים ביום, כאשר המוצר החדשני שזה עתה הצגנו את יכולותיו, הנו מכשיר טכנולוגי מתקדם שבעזרת שילוב של מספר טכנולוגיות, מזהה באופן אוטומטי כל אדם שחולף על פני המכשיר 'ואינו עוטה על פניו מסיכה כנדרש ו'מעיר' לו על כך.

מסתבר, שאם חשבתם לעצמכם שתעטו את המסיכה רק על הפה ותשאירו את האף חשוף וגלוי שהמכשיר יוותר לכם, טעיתם ובענק. מדובר במכשיר מתקדם כל כך שבעזרת שילוב של כמה טכנולוגיות יידע לזהות מרחוק גם את האף החשוף שלכם וגם כאן תשמעו את התקליט הבא: "עצור! נא לעטות מיידית מסיכה".

"מדובר למעשה בפיתוח ייחודי ובלעדי שלנו… שנועד לתת מענה לתרחישים בהם אנשים מגיעים למקום ציבורי, ופשוט שכחו ביציאה מהרכב לעטות בחזרה את המסכה על הפנים. אומר ל'בחזית' יובל לבנת מנכ"ל "מסקאלרט" והבעלים של "לבנת מחשבים" מזה כ 30 שנה.

"צריך להבין שהשומר העומד בכניסה או בלובי של כל מבנה ציבורי, לא הוצב בעמדה אותה הוא מאייש, כדי לוודא שהעוברים ושבים יעטו על פניהם מסיכה כנדרש. הוא הוצב בשער הכניסה עוד הרבה לפני הקורונה בשל סיבות אחרות ומגוונות והייעוד החדש שלהם לעקוב אחר כאלו שאינן חובשים מסיכה, מהווה בעבורם הכבדה ונטל שבמקרים רבים עלול להיות על חשבון העבודה השגרתית שלהם", מוסיף לבנת שמגלה, כי "זה היה במכלול השיקולים של אחד הלקוחות שלנו שרכש מספר מכשירים אותם העמיד בכניסה למגדלי המשרדים שלו"

לשאלת 'בחזית' מסביר לבנת את הלוגיקה שמאחורי הטכנולוגיה הייחודית והבלעדית ל"מסקאלרט" שלפי הערכות מומחים צפויה לכבוש את השוק: "הטכנולוגיה שלפנינו, קיימת בנושא של איתור מסכות מבחינה גרפית ועומדת בדרך כלל לבקרה מול אנשים שמביטים במסך בנושא של איתור מסכות. הפיתוח לא נעשה למטרות אוטומטיות כתגובה חיצונית כאשר התגובה החיצונית יכולה להיות מסך או השמעת קול וכדומה. כעיקרון מדובר בשילוב של מספר טכנולוגיות מוכרות ששולבו ביחד".

אתה צופה שהמכשיר יכבוש את השוק ויהפוך לחובה בכניסה למקומות ציבוריים?

"אנחנו עדיין בתחילת התהליך, הטכנולוגיה שלנו כבר מופיעה ומוכיחה את עצמה במספר מקומות כאשר במקביל אנחנו במגעים מול משרדי ממשלה וממשל (כגון משטרת ישראל ועוד) שמתעניינים בטכנולוגיה הייחודית שלנו ובוחנים שילוב של אמצעים נוספים בהתאמה".

מה המשוב שאתה מקבל מהציבור ביחס לייעוד של המכשיר, האם אתה מתרשם שהיחס אל הקורונה בציבור הוא כאל משהו שתכף יחלוף או היחס כלפיו הוא אל משהו שכאן כדי להישאר?

"יש אנשים שמתייחסים אמנם אל המוצר שאנו מבקשים להציע בביטול או כאל קוריוז אך כולם נפעמים ממנו משעה שהוא עומד לנגד עיניהם והם עומדים עליו מקרוב, משעה שההתרשמות היא באמצעות מראה עיניים היחס אליו משתנה מהקצה אל הקצה וההתעניינות לא רק מתחילה אלא מתגברת.

האם הפיתוח מכיל פונקציות נוספות חוץ מלהעיר או לצעוק על אנשים בגלל אי חבישת מסיכה?

"אכן, המכשיר קיים בשני דגמים. יש את הדגם היקר ויש את הזול יותר. קיימת אפשרות לשנות את הקול במכשיר לכזה שיהיה ידידותי ונעים ויותר מסביר פנים ולהפך, ניתן גם לדאוג שהמכשיר יתריע מפני אי חבישת מסיכה בטון תקיף וסמכותי יותר".

"אפתיע אותך, ניתן להשמיע התראות באמצעות המכשיר גם ביידיש. ובכלל, ניתן לשלב התראות בהתאמה לכל סוגי האוכלוסייה, אם כי חשוב לי להדגיש כי המכשיר מיועד לקהל חובשי מסכות בלבד. אם יש מישהו שחובש מסיכה ושכח, קורה שאנשים שוכחים, המכשיר מיועד בדיוק לדברים הללו".

"אגב, כתוצאה מהמשוב שקיבלנו מהציבור עד עכשיו החלטנו להתמקד כרגע יותר בפיתוח המכשיר הזול יותר שהוא יותר צר בהיקפו, אמנם מעט איטי מהדגם החזק יותר, אך התוצאה היא אותה תוצאה".
 

פסגות

משתמש מקצוען
הדס שטייף חושפת: הסיפורים מאחורי המספרים של נגיף הקורונה
בדוברות 'הדסה' תקפו היום את עיתונאית גל"צ הדס שטייף על חשיפתה כי בית חולים מסוים הציע למשפחה של נפטר שיסכימו להצהיר שסיבת הפטירה היא קורונה. בשיחה עמנו אומרת שטייף כי "הכל אמת, ואני עומדת מאחורי הפרסומים שדיווחתי עליהם"
בריאות / קורונה22.10.2020 | 20:48

73448a1b53ca67593280.jpg


מתנדבי זק"א בפעולה צילום: רועי אלימה, פלאש 90

כתב הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף עוררה היום (חמישי) סערה רבה כשצייצה "כמה באמת מתים מקורונה: אנשים באמצע הדרך מספרים את האמת: בעלת בית קפה "הגיס שלי היה חולה מאוד ונפטר בבית החולים בירושלים. קראו לאלמנתו. בקשו ממנה לחתום שהוא מת מקורונה, תמורת 70 אלף שקלים. למה? כי הם מקבלים 220 אלף ש"ח מהמדינה על כל חולה שמת מקורונה. האלמנה סרבה. יש המסכימים".

שטייף מחקה את הציוץ לאחר מתקפה שספגה על כך שמדובר בסיפור שקרי. בית החולים 'הדסה' קפץ והגיב ללא ששטייף תזכיר כי מדובר בהם "כמה נמוך עוד המדיה, ובעיקר החברתית המזוהה עם כתבים ידועים יכולה לרדת נמוך. הדס שטייף פרסמה ממש היום ידיעה שיקרית כאילו ומציעים למשפחות נפטרים לאשר שסיבת המוות היא קורונה תמורת תשלום, כאשר בית החולים מקבל על כל נפטר כסף מהמדינה. שיקרי, נמוך ומבזה את מי שאפילו מעלה זאת על הכתב! תתביישי לך הדס שטייף!" תקפו ב'הדסה'.

בתגובה כתבה שטייף: "בית חולים הדסה מחליט לפרסם הודעת תגובה לציוץ שלי. משום מה החליט בית החולים שמדובר בו, ומהר להוציא דיבתי רעה. שתראה לי דוברת בית חולים הדסה, איפה מוזכר שם בית החולים בציוץ???איפה שמעה ממני את הטענה הזאת??? שתתכבד ותפרסם. אם לא שתמהר להתנצל על התגובה שלה".

עוד הוסיפה שטייף "לכל הנשמות "הטובות" בהמשך לציוץ שנמחק. נמחק מסיבות שלא אפרט. אומר כך. צייצתי במפורש שכך סיפרה לי האישה בבית הקפה. סיפרה על גיסתה האלמנה . ציטתי מדוייק מה אמרה. עד שעמד לידי ושמע מילה במילה היה המום. בשל הציפורניים שנשלפו, חזרתי לקחת מהאישה את עדותה. בנתיים קיבלתי עדות נוספת דומה".

העדות הדומה הנוספת שמביא שטייף מזעזעת לא פחות "טובה חורש, ביתו של אבנר יצחקוב ז"ל, מספרת ליניר קוזין על אביה "הוא היה חולה המון שנים והבקשה שלו לכל אורך הדרך הייתה 'אל תשאירו אותי לבד'" אבנר יצחקוב ז"ל, בן 72, אושפז במחלקת קורונה באסף הרופא - למרות שנעשו לו 3 בדיקות קורונה שיצאו שליליות + בדיקת נוגדנים שיצאה שלילית. משפחתו דרשה להעביר אותו מחלקה, ביה"ח סירב. מת לבסוף מדום לב, אך ביה"ח קבע כי סיבת מותו היא קורונה. בדיקה ראשונית שבוצעה ליצחקוב כשהגיע לחדר המיון הייתה חיובית. אך עם זאת, לאחר 3 בדיקות + בדיקת נוגדנים שהראתה בבירור שלא חלה מעולם בקורונה - ביה"ח סירב להעבירו מחלקה".

מהמרכז הרפואי שמיר - אסף הרופא מסרו בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה תוך שנעשו כל המאמצים להילחם על חייו של המטופל. הנפטר סבל ממחלת הקורונה הן בבדיקה החיובית שהגיע והן בתמונה הקלינית על פי הנחיות משרד הבריאות, ברגע שחולה נמצא חיובי והוא במצב קשה הוא מוגדר כחולה קורונה ואין יכולת להעבירו למחלקות אחרות, גם אם הגיעו תוצאות שונות לאורך האשפוז".

מאוחר יותר הוסיפה שטייף וצייצה "בהמשך לסערה סביב פרסום ציוץ שלי, התמלאו הרשתות החברתיות בתגובה מכפישה נגדי לכאורה מדוברות בית חולים הדסה. הכפשה הגובלת בלשון הרע...על בסיסה צהלו גורמים רבים חורשי רעתי, וציצו לכל דורש את התגובה.... תגובה שהיא פייק ומעולם לא יצאה מבית חולים הדסה או בכלל.... שאלוהים ישמור".

בשיחה עמנו - הדס שטייף נחרצת ואומרת כי "הכל אמת, ואני עומדת מאחורי הפרסומים שדיווחתי עליהם, אני משוחחת עם האנשים מאחורי המספרים והם מספרים את הסיפור האמיתי".
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
- למרות שנעשו לו 3 בדיקות קורונה שיצאו שליליות + בדיקת נוגדנים שיצאה שלילית. משפחתו דרשה להעביר אותו מחלקה, ביה"ח סירב. מת לבסוף מדום לב, אך ביה"ח קבע כי סיבת מותו היא קורונה. בדיקה ראשונית שבוצעה ליצחקוב כשהגיע לחדר המיון הייתה חיובית
ככה מוכרים שקרים לציבור מי שלא קורא בדקדוק הכל מבין שסתם תפרו חולה קורונה אפילו שלא היה לו כלום. שקרנים. וסופו מוכיח על תחילתו עורבא פרח.
תמיד התקשורת אומרת שמצביעי ביבי הם מנשקי קמיעות יענו קונים כל דבר עכשיו אני רואה שהתקשורת קונה סיפורים מדומיינים שאיזה גיסה של הבית קפה אמרה :)
 

מפולפל

משתמש פעיל
ככה מוכרים שקרים לציבור מי שלא קורא בדקדוק הכל מבין שסתם תפרו חולה קורונה אפילו שלא היה לו כלום. שקרנים. וסופו מוכיח על תחילתו עורבא פרח.
תמיד התקשורת אומרת שמצביעי ביבי הם מנשקי קמיעות יענו קונים כל דבר עכשיו אני רואה שהתקשורת קונה סיפורים מדומיינים שאיזה גיסה של הבית קפה אמרה :)
אוי לנו מרוקדי המה יפית תמשיכו להאמין למשרד הבריאות במקום לעסקני הבריאות החרדיים כדוגמת חנניה צ'ולק ועוד
הדסה לא היתה מגיבה לסיפור מפוברק אם לא שהם חוששים מהסיפורים האמיתיים שעוד יחשפו
כדוגמת סאיב עריקאת שאושפז על חשבון חולים אחרים שהוצאו מהמחלקה לטובת מחבל מהרשות
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
6 נפטרים בבני ברק לכל 10,000 תושבים
הממוצע הארצי הוא 2.3 נפטרים מקורונה לכל 10,000 בני אדם.

מטה ההסברה למגזר החרדי במשרד הבריאות מפרסם הבוקר (שישי) נתונים מהם עולה שבבני ברק ישנם שישה בני אדם שנפטרו מקורונה לכל 10,000 תושבים.
הממוצע הארצי הוא 2.3 נפטרים מקורונה לכל 10,000 בני אדם.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לאחר הקורונה: הריאות משתקמות מהר מן הצפוי
רופאים טוענים כי בניגוד לדעה הרווחת, הריאות משתקמות מהר מן הצפוי לאחר שנגיף הקורונה תקף אותן
בריאות / קורונה22.10.2020 | 23:26

be1e93477a2dc79fa55b.jpg


אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מחקר שנערך על חולים בקורונה, במסגרתו המחלימים עברו צילום ריאות בפרקי זמן שונים לאחר שהחלימו מהנגיף ותוצאת הבדיקה שלהם הייתה שלילית, הראה כי הריאות מפעילות מנגנון ריפוי עצמי מהיר יחסית והן מתאוששות מהר מן הצפוי, מהר יותר ממחלות אחרות של דרכי הנשימה.

המחקר שפורסם ב'ניו יורק טיימס' מפתיע בשל העובדה כי הנגיף מתאפיין בתופעות לוואי שמשפיעות בעיקר על דרכי הנשימה. מחלימים רבים אף טוענים כי גם תקופה ארוכה לאחר שהחלימו, עדיין הם סובלים מקוצר נשימה והם 'תופסים נשימה' במדרגות. אך המחקר כאמור קובע כי תופעות הלוואי נמשכות אמנם, אבל פחות זמן מאשר במחלות ריאה אחרות, ובכל מקרה הריאות מחלימות ושבות לתפקוד הקודם.

מחקר אחד שנערך בצרפת עקב אחרי 19 חולים שנזקקו לשיקום נשימתי, במכון שיקום. הוא העלה כי רוב החולים קשה הצליחו להשתקם. גם באוסטריה נצפו תוצאות דומות, כאשר 86 חולים שאושפזו זמן ארוך בבית חולים, הועברו לשיקום ארוך, חלקם עדיין השתעלו וסבלו מקוצר נשימה. גם כשנשלחו הביתה הם צוידו בהוראות לתרגילי התעמלות שיקלו על הנשימה, והנה, כשהם חזרו לבדיקות לאחר מספר שבועות, נערך להם צילום ריאות שהראה תמונת מצב משופרת. כלומר, הליך הריפוי נמשך עוד ועוד.

רופא בבית החולים ג'ון הופקינס הסביר כי לריאות יש מנגנון לריפוי עצמי. "יש בריאות תאים מיוחדים שנועדו לרפא את הריאות" הסביר. "התעמלות ותרגילי נשימה יכולים לעזור לריאות להתרפא, וככל שמתחילים יותר מוקדם, ההתאוששות יותר מהירה. אך עדיין לא ברור איזה סוג תרפיה הכי יעיל עבור חולי קורונה".

המעניין הוא שדווקא במקרה של תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS) שנגרמת מוירוסים אחרים, השתקמות יכולה לקחת שנה, בעוד מקורונה הריאות מחלימות מהר יותר.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
ביתר עילית רק 3 נדבקו ביממה
בעקבות הסגר נתוני התחלואה בירידה דרסטית בכלל אזורי הארץ, בתוכם העיר ביתר עילית שהייתה עד לפני כשבוע עיר אדומה והיום נמצאת עם 3 חולים חדשים בלבד • נתוני החולים החדשים ב-20 הערים המובילות • נתונים נוספים של מספר המאומתים בכל הערים, מספר החולים הפעילים ומספר התושבים
בריאות / קורונה23.10.2020 | 11:41

caa8f0c361c18eb44d38.jpg


בדיקת קורונה בישיבת פוניבז' צילום: שוקי לרר

בעקבות הסגר הממושך שהוטל על ערי ישראל והגבלות נוספות שהוטלו על הערים החרדיות, נתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר (שישי) מציגים ירידה דרסטית בתחלואה בכלל הערים בישראל. העיר ביתר עילית למשל, עומדת היום עם 3 חולים מאומתים בלבד ונמצאת עם חולה פעיל אחד לכל 250 תושבים.

נתון נוסף ומשמח, ע"פ נתוני משרד הבריאות נוספו 895 חולים חדשים בלבד ביממה האחרונה, כאשר מתוכם רק 90 מאומתים מהערים החרדיות, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, רכסים ובית שמש, שהיו "ערים אדומות" והיום עם מספר מאומתים נמוך במיוחד.

רשימת החולים החדשים בערים, המתפרסמת מידי יום:

ירושלים
עם 92 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 384 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

בני ברק עם 48 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 181 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

אשדוד עם 21 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 400 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

פתח תקווה עם 21 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 625 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

נתניה עם 20 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 500 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

מודיעין עלית עם 18 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 169 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

תל אביב עם 17 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 625 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

בית שמש עם 17 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 434 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

באר שבע עם 15 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 588 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

רמת גן עם 7 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 909 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

אשקלון עם 5 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 555 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

צפת עם 4 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 416 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

טבריה עם 4 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 555 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

ביתר עלית עם 3 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 250 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

חיפה עם 3 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 1000 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

אלעד עם 3 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 208 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

ראש העין עם 1 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 370 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

נתיבות עם 1 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 400 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

רכסים עם 1 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 250 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

עמנואל עם 0 חולים חדשים ביממה האחרונה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בממוצע על כל 526 תושבים בעיר, נמצא חולה אחד.

6db8f711ecaad7ab1992.jpg
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
1603631377182.png


 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
צפה בקובץ המצורף 749246

זה אשכול ענייני ולכן אני רוצה לתת לפסק הזו כותרת עניינית יותר:
הרב זילברשטיין בפסק: אין להזמין משטרה אלא לבטל את המניין
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
"למה חבישת מסיכה אמורה להפריע לעולם הרוחני?"



למה חבישת מסיכה אמורה להפריע לעולם הרוחני?
[TR]
[TD]
צילום: מתוך סרטון הסברה של משרד הבריאות למגזר החרדי​
"למה חבישת מסיכה אמורה להפריע לעולם הרוחני?"
פרופ' יקיר קאופמן הרופא החרדי במשרד הבריאות, בראיון נוקב ל'בחזית' נגד הגורמים שהפכו את המסכה לאויב רוחני ומסביר את עמדת משרד הבריאות
[/TD]
[/TR]
ההסתה המשתוללת נגד האוכלוסיה החרדית מאז פרוץ הקורונה לא זכורה מזה שנים. התיוג של החרדים עם הנגיף המסתורי שמאיים על שלום העולם, מזכיר לרבים ימים אפלים בהיסטוריה, אם כי יהיו גם מי שיחלקו על עולם ההשוואות והתיאורים.

הטענות לאפליה סלקטיבית מצד גורמי האכיפה לצד 'התאמת' מדדי התחלואה בערים החרדיות על ידי משרד הבריאות באופן מגמתי, במטרה להותיר אוכלוסייה בעלת פוטנציאל נגיפי נפיץ זה בסגר עוד מספר ימים כדי ללכת על 'בטוח' הביאו למשבר אמון חסר תקדים בין החרדים למדינה.

בניסיון להתחקות אחר תחילתו של המשבר ובמטרה להבין כיצד מתנהלים הדברים ביקש 'בחזית' לשוחח עם הרופא החרדי במשרד הבריאות ד"ר יקיר קאופמן שבשיחה גלויה ונוקבת נאות להתייחס לענייני השעה מנקודת מבט חרדית ומקצועית.

אנחנו עדים לירידה מרשימה בתחלואה, האם ניתן לקבוע כי הסגר של חגי תשרי הוא הגורם לנתונים אלו או שמא מדינת ישראל הגיעה לנקודת מיצוי?

לא הגענו לאף מיצוי, זה לא הכיוון לצערי הרב. ברור שהסגר הוא הגורם להורדת התחלואה, אנחנו גם רואים מה קורה עכשיו באירופה עם הגל השני.

הזכרת את התחלואה באירופה, האם באירופה יש חרדים? אנחנו רואים את הגל השני מתפרץ בכל העולם ללא קשר לחרדים

תראה, בכל העולם פרץ גל ראשון והוטלו בעקבותיו הגבלות על הציבור. הוכח שכשאתה פותח מהר מדי זה משחק עדין, לכן כל פתיחה והורדה מההגבלות חייבות שתעשנה בצורה מבוקרת ומדורגת ולבדוק אחרי כל תחנה שתהיה בת שבועיים לפחות כדי לראות את ההשפעה שלה. הרי לוקח שבועיים עד ששינוי מסוים בא לידי ביטוי כעלייה בתחלואה, ומכאן נדרשת הזהירות.

לכן עם כל הצער שבדבר, ברור שכל התקהלות כרגע תביא לעלייה בתחלואה, זה לא אומר שצריך להפסיק את כל הפעילויות, אבל חזרה של ההתקהלויות – מבחינת אפידמיולוגית ומבחינת תורת המגפות חייבות שייעשו בהדרגה ולא בבת אחת.

הדבר כולל גם את החינוך בתלמודי התורה ובעולם הישיבות, עלינו להבין שאנחנו כחרדים לא חסינים מפני הדבר הזה.

חסינות עדר, כן או לא?

אני ער לשיח הזה ברחוב החרדי ואני חייב לומר שלא הגענו לחסינות עדר ויותר מזה, יש בכלל שאלה האם קיים דבר כזה שנקרא חיסון עדר, אנחנו רואים לדוגמה שבשפעת אין חיסון עדר שכן מי שחלה בשפעת יכול לחלות אפילו באותה עונה באותה שפעת.

אנחנו לא בחיסון עדר, בפרט שאנו שומעים יותר ויותר על אנשים שנדבקים בנגיף בפעם השניה.

אז אולי זה וירוס אחר, או זן אחר של אותו וירוס. הווירוסים הללו צריך להבין מאוד מתוחכמים, הקב"ה נותן בהם את התחכום הזה ועלינו להיות חכמים, לנהוג בזהירות יתירה ולשמור על הכללים וב"ה הצלחנו גם בערים החרדיות להוריד את התחלואה, בגלל שמוסדות החינוך היו סגורים, אבל חשוב לדעת ושאף אחד לא ישלה את עצמו, אנחנו עדיין במצב קרוב של לחזור בחזרה לצבע האדום.

עלינו לעשות עוד הרבה מאמצים שיורידו את התחלואה למצב שממנו כבר לא תעלה חשש להתפרצות נוספת. אנחנו בוודאי לא יכולים לשבת על זרי הדפנה.

חרדים ומסכות ומה שבניהם

בשיחה עם 'בחזית' מביע ד"ר קאופמן כאב ודאגה מהעובדה שרבים במגזר נוטים לזלזל בחבישת מסיכה. "אני לא מבין למה לחבוש מסכה אמורה להפריע לעולם הרוחני? כחרדי אני לומד תורה עם אנשים כשאני עוטה מסיכה, אני לא רואה הבדל בלימוד התורה שלי אם אני עם מסכה או בלי. אין לי מושג למה צריך לא ללכת עם מסכה. אפשר גם ללמוד תורה וגם לשמור על הכללים זה לא או זה או זה".

כרופא חרדי נתקלת בגילויי שנאה ואיבה שמופנים אליך בשל חזותך החיצונית?

בוודאי. כולנו נתקלים בזה. בניגוד לאחרים לא הייתי קורא לזה אנטישמיות, משרד הבריאות לא נגד אף מגזר. המשרד מאוד מוטרד משיעורי התחלואה ואי אפשר להתעלם מזה שאחוזי התחלואה במגזר שלנו גבוהות בגלל שלל סיבות אובייקטיביות, כגון משפחות ברוכות ילדים, צפיפות, הקהילתיות שלנו ורמה סוציו אקונומית נמוכה יחסית, אבל התחלואה גבוהה יחסית.

זה אומר שעלינו להיזהר שבעתיים. חשוב לדעת, משרד הבריאות לא נגד החרדים אבל הוא מודאג משיעור התחלואה הגבוהה יחסית בחברה החרדית.

בשבועות האחרונים התפרסמו דיווחים נרחבים על כאלו שמעדיפים להימנע מאשפוז בבית החולים ומעדיפים להסתייע בארגונים פרטיים, מהי עמדתך בענין?

מדובר בנושא מורכב. באופן עקרוני אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא בעד משהו פיראטי, מה גם יש היום רופאי משפחה שעוזרים גם בזה כשפונים אליהם.

החשש של הציבור הוא מפני העומס המוטל על כתפי הרופאים העלול חלילה לבוא על חשבון היקרים להם.

בשנים האחרונות יש במשרד הבריאות מגמה לתת יותר ויותר דגש על רפואה בקהילה. אני חושב שהקורונה בהחלט מדגישה את הצורך של ההדגש הזה ביתר שאת. אני חושב שזה הכיוון שאנחנו הולכים. יש יותר ויותר יוזמות לחזק את רפואת הקהילה גם בקורונה וגם בכלל וזה מגמה מאוד חיובית.

אני חושב שמערכת בריאות ורפואה אמיתית צריכה קודם כל להתבסס על מה שנקרא רפואה רשמית או רפואת משפחה שיש בה מרכיב חשוב של מניעה. גם מניעה ראשונית של לפני התפתחות של מחלה וגם מניעה שניונית – בה גם לאחר שאדם חלה ניתן לתקן את אורח החיים שלו.

וכאן ברצוני להדגיש כי הבריאות שלנו היא בידנו ותלויה אך בנו.

מה חשוב שהציבור יידע?

בסיום השיחה מבקש ד"ר קאופמן להעביר לציבור שורה של הנחיות בעיקר למען העשרת הידע הכללי שבוודאי הציבור פחות מודע אליהם ויעמדו לתועלת:

חללים סגורים - אם מדברים על חתונות פיראטיות ובכלל, חשוב לדעת שישיבה בחללים סגורים זה דבר מסוכן ועוד יותר מסוכן זו אכילה משותפת בחללים סגורים. מכך חייבים להימנע בכל מחיר.

בא נגיד שבשטח פתוח הסיכון בהידבקות יורד פי (המשמעות היא שבחלל סגור הסיכוי לחלות בנגיף גבוה פי 10) שכן הווירוס הזה נשאר זמן קצר באוויר וככל שהאוורור גדול יותר יש פחות סיכוי להדבקה.

מסכה לאחר החלמה
- כאשר שני אנשים המשוחחים בניהם עוטים מסיכה, הסיכוי להידבק נמוך ב 95%. מדובר בנתון מאוד משמעותי.

גם מי שהחלים חייב לחבוש מסכה. שכן אין לנו את האמצעים לדעת מתי ובאיזה שלב המערכת החיסונית של מי שכבר אובחן כחיובי לנגיף והחלים, חוזרת לקדמותה, אדם כזה לדוגמה יכול לחלות בשפעת ואז זה יהיה מסוכן בשבילו.

דבר נוסף: מחקרים מצאו שיש קשר בין עוצמת המחלה אצל בני אדם לעוצמת החשיפה שלהם בשעה שהנגיף דבק בהם.

אם הוא נחשף ברגע הראשון לעומס גדול של וירוסים נראה שגם המחלה תהיה אצלו יותר קשה. אבל אם הוא חבש מסיכה

נוגדנים - אין לנו עדיין מספיק מידע בנושא הזה. אנחנו לא יודעים כמה זמן מחזיקים הנוגדנים בגוף ומעניקים הגנה וחיסון מפני הידבקות נוספת. בקיצור.. גם אם מישהו כבר החלים הוא עדיין צריך לחבוש מסכה, שכן גם אם הוא לא יחלה והנגיף נמצא אצלו בלוע ויתעטש, זה עלול כן להידבק במישהו שכן יחלה חלילה.

לסיום: יש הערכה עוד כמה זמן הנגיף ימשיך לשגע את העולם?

אין תשובה לשאלה הזאת. ההערכה בקרב גורמי הרפואה בעולם כי אם לא יימצא חיסון או תרופה בהקדם הרי שלפחות עוד שנה העולם יצטרך להתמודד עם זה.
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
מדאיג: חולי קורונה נפטרו בגלל מחדלי בתי החולים
תחקיר חדש חושף עדויות מצמררות מבתי החולים על הזנחת חולי קורונה וטיפול לקוי שהביא למותם • ד"ר סורוקסקי: "ב־25 שנות עבודתי בטיפול נמרץ לא נתקלתי בטעויות כאלה"
בעוד הלך הרוח ברחוב החרדי בשאלת אשפוז חולי קורונה במצב קשה בבתי החולים שנוי במחלוקת, ומתאפיין כוויכוח פנים מגזרי, מתברר כי החשדנות החרדית הופכת בהדרגה לנחלת הציבור הכללי.

רק ביממה האחרונה היתה זו כתבת גל"צ הדס שטייף שפרסמה עדויות קשות ממיטות האשפוז בבית החולים 'הדסה', שתכליתן 'הצלת חיים' ושחרור חולה מבית החולים תמורת בצע כסף.

מטעם בית החולים כמובן הכחישו את ההאשמות ולא חסכו מביטויים קשים נגד הכתבת שפרסמה את הדברים, אלא שהיא בתגובה לכך טענה כי עם פרסום הידיעה המקוממת והמרעישה הגיעו לידיה עדויות דומות התומכות בטענה הכללית כי ישנם גורמים בבתי חולים שבתמורה להעברת מזומנים מיד ליד היו מוכנים לעשות למען המטופל הרבה יותר.

הבוקר היה זה העיתון 'ישראל היום' שחשף כי חלק מחולי הקורונה המונשמים נפטרו לא בגלל מחלתם אלא בגלל טעויות קשות, "מחדלים חמורים וכשלים מתמשכים שנעשו על ידי אחים ואחיות לא מיומנים ולא מנוסים בטיפול בחולים קשה ומונשמים במחלקת הקורונה המיוחדת בבית החולים".

על פי הדיווח, מדובר בבית החולים וולפסון בחולון, שם אירעו מקרים קשים מאוד שעלו בתחקיר פנימי שערך בית החולים באשר לחולי מחלקת הקורונה שנפטרו וזכה לכינוי "מסקנות ולקחים". את העבודה הפנימית ריכז ד"ר אריה סורוקסקי, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען

כאן: שבוע לפתיחת גני הילדים: 332 ילדים נמצאו חיוביים לקורונה, 56 גני ילדים נסגרו בשל התחלואה.
 

היונה לבנה

משתמש מקצוען
ירון אברהם ב׳ערוץ 12׳: מסתמן: מראשון הבא פתיחת חנויות ועסקים קטנים כשהתנאי עד 5 איש בכל עסק. ייפתחו גם מספרות, מכוני יופי וקוסמטיקה. וכן שיעורי נהיגה ואימוני ספורט.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה