קורונה למה בני ברק עיר אדומה?

מצב
הנושא נעול.

ks

משתמש מקצוען
במקרה יש לי קרובים בביתר. שמעתי מהם הרבה.
מעדיפה לא לפתוח את הנושא, כי הוא כאוב למדי, ולא מהצד שהצגת. והקרובים המדוברים יחד עם עוד רבים שם שסבלו בגלל אחרים - הצדיקו את מה שקרה בגדול. אולי לא בכל פרט.
להיפך. זו התוצאה של איבוד האמון. בסגר הראשון לא היו כאלו שסבלו בגלל אחרים אלא בגלל חוסר ההיגיון בהחלטות. ההמשך ידוע ומצער ביותר.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
להיפך. זו התוצאה של איבוד האמון. בסגר הראשון לא היו כאלו שסבלו בגלל אחרים אלא בגלל חוסר ההיגיון בהחלטות. ההמשך ידוע ומצער ביותר.
לטענתי, איבוד האמון הראשון היה יותר בגלל כתבים ואנשי ציבור זועקים, ופחות בגלל אפליה אמיתית, כפי שפרטתי את משנתי למעלה...
היו טעויות בטיפול במגיפה, והיו גם החלטות לא הגיוניות או מנותקות מבחינת היישום בשטח. כפי שקורה בכל דבר חדש שלא מכירים, וגם לא חושבים מספיק. לא מדברת על זה.
מדברת על זעקת האפליה הגדולה, שמוססה כל אמון.
אנשים באמת האמינו , וחלקם עד עכשיו - שאין ולא היו יותר חולים אצלנו.
 
נערך לאחרונה ב:

pwmp

משתמש מקצוען
אגב, לכל אלה שכותבים על הניסים שהיו בחתונה מסוימת לאחרונה שהתפרסמה מאוד.
סיפר לי מישהו מבפנים שעין כרם מלאה באנשים טובים משם. לצערינו הרב.
אז כל מי שמסיק מסקנות על הנ"ל שידע שלצערינו יש לזה השלכות קשות.
וד' ישלח רפואה שלמה לכל חולי עמ"י.
הוא בטח סיפר גם שראה את האדמור בביה"ח יום אחרי החתונה, לא?
זה היה מפורסם הרי בכל התקשורת! אז זה חייב להיות אמיתי...
ואת לא חייבת להאמין בניסים, וגם יכולה לבחור לא לראות אותם.. חבל.
ושאלה אחת כנה - שמעת פעם על המושג אמונת צדיקים???
יש לנו רבנים ואנחנו מקבלים את מה שהם אומרים - גם אם אנחנו לא מבינים.
גם אם יורה לך על שמאל שהוא ימין, מי אנחנו שנדבר??
הרב קנייבסקי אמר לא לבצע בדיקות לבחורים בישיבות - מי אנחנו שנגיד אם זה טוב או לא?
קטונתי מלהבין איך אנשים יר"ש מרשים לעצמם לדבר נגד רבנים ואדמורים (ואח"כ מתפלאים על החילונים שמדברים נגד רבנים ה' ישמור!
 

ks

משתמש מקצוען
לטענתי, איבוד האמון הראשון היה יותר בגלל כתבים ואנשי ציבור זועקים, ופחות בגלל אפליה אמיתית, כפי שפרטתי את משנתי למעלה...
היו טעויות בטיפול במגיפה, והיו גם החלטות לא הגיוניות או מנותקות מבחינת היישום בשטח. כפי שקורה בכל דבר חדש שלא מכירים, וגם לא חושבים מספיק. לא מדברת על זה.
מדברת על זעקת האפליה הגדולה, שמוססה כל אמון. והיא בחלקה הגדול - לא היתה מוצדקת, וגרמה לנזקים בלתי הפיכים.
מזכירה לך שברגע הראשון כפי שבעצמך כתבת היינו כולנו בעד ההנחיות. ליצמן הראשון שסגר את השמיים וחטף על כך לא מעט, והיה בעד הסגר בב"ב.
הזעקות על אפליה הגיעו על רקע אפליה אמיתית. גם אם לא כולן היו נכונות וגם אם כולן היו מיותרות - הן לא יצרו את האפליה, ולדעתי את ההשלכות הקשות אנחנו נראה למשך שנים רבות קדימה. הנזקים הם לא בעקבות הזעקה אלא בעקבות האפליה. התוצאה הזניחה של הזעקה היא שכעת משה"ב טוען עדיין לאחידות ושקיפות, ששוב - לא הוכחה.
 

pwmp

משתמש מקצוען
יום יבוא והאמת תצוף על פני השטח, זכה טהורה וצלולה.
האמת כבר צפה אבל לא כולם מצליחים לראות,
יש כאלה שיקח להם שנים
ויש כאלה שלא ירצו לראות גם אם תביאי להם אלפי הוכחות!!
יש כאלה שיסתכלו בראיה מצומצמת ויראו רק חלקים שהם רוצים לראות
ויש כאלה שיסתכלו בראיה רחבה יותר
בכל אופן נס שיש לנו רבנים וצדיקים שהראיה שלהם רחבה ורואים דברים שאנחנו לא יכולים לראות.
וימים יגידו..
 

secret

משתמש סופר מקצוען
האמת כבר צפה אבל לא כולם מצליחים לראות,
יש כאלה שיקח להם שנים
ויש כאלה שלא ירצו לראות גם אם תביאי להם אלפי הוכחות!!
יש כאלה שיסתכלו בראיה מצומצמת ויראו רק חלקים שהם רוצים לראות
ויש כאלה שיסתכלו בראיה רחבה יותר
בכל אופן נס שיש לנו רבנים וצדיקים שהראיה שלהם רחבה ורואים דברים שאנחנו לא יכולים לראות.
וימים יגידו..
אנחנו חיים בכזה דור מבולבל ושבור ואף אחד מאיתנו לא יודע כלום.
אנשים מחזיקים בכוחות איתנים בחבל ונופלים ושוב קמים,
וכולם בסדר וכולם צדיקים.
וכל אחד ילך לפי הוראת רבו, זה התפקיד שלנו עכשיו.
 

M6255

משתמש פעיל
יש לנו רבנים ואנחנו מקבלים את מה שהם אומרים - גם אם אנחנו לא מבינים.
גם אם יורה לך על שמאל שהוא ימין, מי אנחנו שנדבר??
הרב קנייבסקי אמר לא לבצע בדיקות לבחורים בישיבות - מי אנחנו שנגיד אם זה טוב או לא?

תעשו כדברי הרבנים שליט"א שאתם נשמעים להם, אבל
א. לבדוק שזו באמת דעתם של הרבנים
ב. לא להזיק אחרים שלא סבורים כמותכם בכלל.
ג. להפסיק להביא ראיות שאנחנו לא שמרנו ולא קרה לנו כלום כי אם תפתחו את זה יביאו לכם ראיות אחרות.

בנוגע להוראת הרב קניבסקי זה לא נוגע בכלל לנושא שמירת ההוראות וכתבתי כבר
א. שמדובר בפנימיתיים שיוצאים מהמתחם רק אחרי כחודש

ב. אפשר שיעשו להם בדיקות לפני שיוצאים
ג. ד"ר שלוסברג ממשרד הבריאות טוען שמשרד הבריאות לא ביקש מראשי הישיבות לבצע בדיקות מאורגנות, וזו הייתה שאלה של ראשי הישיבות לעשות מעבר למה שנדרש
 

pwmp

משתמש מקצוען
אנחנו חיים בכזה דור מבולבל ושבור ואף אחד מאיתנו לא יודע כלום.
אנשים מחזיקים בכוחות איתנים בחבל ונופלים ושוב קמים,
וכולם בסדר וכולם צדיקים.
וכל אחד ילך לפי הוראת רבו, זה התפקיד שלנו עכשיו.
נכון מאוד!
והלוואי ויתנו לכל אחד ללכת לפי הוראת רבו בלי להתקיף ולנסות לכפות על השני את הוראת רבו.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הזעקות על אפליה הגיעו על רקע אפליה אמיתית.
אנחנו מסתובבים במעגלים.
בעיניי אפליה אמיתית היא כאשר יש נתוני תחלואה שווים בכל הערים - והוראות מחמירות רק לחלק מהערים.
מכיוון שאצלנו היו יותר חולים - התבקשו הוראות מחמירות יותר כדי לעצור את ההתפשטות.
לכן זה לא נקרא בעיניי אפליה.

מי שחושב שאפליה פירושה הוראות מחמירות יותר - ולא משנה בכלל מה הרקע והסיבה להן - אין לי מה לומר לו.
רק זה - שבכל תחומי החיים האחרים - לא חיים ככה, ובצדק.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אחרי הסגר המוחלט בניסן, זה ב-ד-י-ו-ק מה שעשו.
החליטו על הגבלות סבירות.
הציבור לא ציית להם.
אז זה לא עבד.
לא בגלל שלא הסבירו. הסבירו מאוד יפה וברור (גם אם לא היה תקציב פרסום מספיק שמן לעיתונים המפלגתיים)
מי שרצה להבין, הבין.
מי שהתחכם, לא הבין. ולכן זה נראה כמו שזה נראה.
וסתם ככה לא מבינה את הנטיה הישראלית, כולל הציבור שלנו להתנהג כאילו הקורונה בשליטתה הבלעדית של הממשלה ולהתעלם לחלוטין ממרכיב הבחירה האישית האם להיזהר אם לאו.
וזה משיק לכל תחום הרצון (שלא לומר הדרישה) שגוף אחר ייקח את האחריות על מעשי.
חתונות נחגגות ברוב עם, המסעדות מלאות, אנשים עולים לאוטובוס בלי מסיכה, בין הזמנים היה פה ולא בדיוק בשגרת קורונה. חגגנו? נשלם את המחיר.
אנשים רוצים להתנהג כאילו אין מגיפה מבלי לשלם על כך מחירים.
כן. ההתנהגות של משרד הבריאות תמוהה. הקריטריונים לא ברורים ואין תיאום בין המערכות.
אבל האם ידינו נקיות? האם כולנו שמרנו בקפדנות על ההוראות? האם אין להתנהגות שלנו מקום במשוואה?
(ולמי שתוהה היינו כמעט חודש שלם מהחופש בבידוד למרות זהירות ושמירה קפדנית ככה שיש לי יותר ממושג לגבי המחירים).
 

ks

משתמש מקצוען
כנראה שנישאר בלי הסכמה.
אני סבורה שברור שהיו ויש אצלנו יותר חולים.
ואת סבורה שאי אפשר לדעת את זה.
ברור שהיו ויש אצלנו יותר חולים. מדברת על זמנים שבהם בערים חילוניות היו נתונים מפורסמים זהים או גרועים מערים חרדיות שהושמו בסגר והן נותרו משוחררות. זה הכל.
זו ראשית האפליה וזה והמשך התנהלות דומה הגורמים לחוסר אמון במערכת ולמשבר שאנחנו נמצאים בו כיום.

וכמובן, העדר הפתרונות. לסגור אנשים בבתים, לסגור מוסדות לימוד ולגרום אנשים רבים כל כך פגיעה בפרנסה בעוד שהסכנה נדמית רחוקה יחסית מההפחדות הראשונות, לעומת הפגיעה המיידית - אינם מוסיפים מוטיבציה.
 
נערך לאחרונה ב:

secret

משתמש סופר מקצוען
כנראה שנישאר בלי הסכמה.
אני סבורה שברור שהיו ויש אצלנו יותר חולים.
ואת סבורה שאי אפשר לדעת את זה.
אין קשר בין שני הציטוטים שהבאת.

וזה כמובן בסדר שנישאר בלי הסכמה.
ואגב אני מאוד מעריכה באופן כללי את החשיבה העמוקה והנכונה שלך.
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
ברור שהיו ויש אצלנו יותר חולים. מדברת על זמנים שבהם בערים חילוניות היו נתונים מפורסמים זהים או גרועים מערים חרדיות שהושמו בסגר והן נותרו משוחררות. זה הכל.
זו ראשית האפליה וזה והמשך התנהלות דומה הגורמים לחוסר אמון במערכת ולמשבר שאנחנו נמצאים בו כיום.
מצטערת. לא זוכרת שהיה דבר כזה.
רק לגבי אלעד - לא הצלחתי לברר אז נתונים מלאים, ולכן אין לי עמדה בנושא.
גם אם במקרה שלהם היתה אפליה, וזה מקומם בהחלט, עדיין מקרה אחד הוא מקרה אחד.
מה עוד, שזעקות האפליה התחילו הרבה לפני המקרה הזה.

ולגבי רעננה - היתה התפרצות בתיכון מסוים - ולכן למשך כיומיים היתה קפיצה של חולים ושוב ירד. באותם יומיים היו שם מספרים גבוהים יותר, אבל עוד לא החמירו עם אף עיר לפי נתונים של יומיים! אלא מחכים הרבה יותר, ורואים עלייה לפחות שבועית.
בפרט כשידוע מוקד ההתפרצות. ובפרט שהנתונים שלה היו חוץ מההתפרצות המקומית והקצרה הזו - מצוינים! כלומר נמוכים למדי!

הוא שטענתי. כשכתב בעיתון מסוים הביא לדוגמא את רעננה כמשל לאפליה, הוא גילה בורות בצורה של ההחלטות, וגרם לנזק גדול ומיותר!
וזה עוד יחסית טעות נסלחת לעומת פעמים אחרות, שאפילו יומיים לא היתה קפיצה! פשוט היו אצלנו נתונים גבוהים יותר. בצורה מאוד ברורה.

הוא שכתבתי: זאב, זאב, ואין זאב.
 
נערך לאחרונה ב:

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
מצטערת. לא זוכרת שהיה דבר כזה.
רק לגבי אלעד - לא הצלחתי לברר אז נתונים מלאים, ולכן אין לי עמדה בנושא.

ולגבי רעננה - היתה התפרצות בתיכון מסוים - ולכן למשך כיומיים היתה קפיצה של חולים ושוב ירד. באותם יומיים היה שם מספרים גבוהים יותר, אבל עוד לא החמירו עם אף עיר לפי נתונים של יומיים! בפרט כשידוע מוקד ההתפרצות.
אלא מחכים הרבה יותר, ורואים עלייה לפחות שבועית.

הוא שטענתי. כשכתב הביא לדוגמא את רעננה כמשל לאפליה, הוא גילה בורות בצורה של ההחלטות, וגרם לנזק גדול ומיותר.
וזה עוד יחסית טעות נסלחת לעומת פעמים אחרות, שאפילו יומיים לא היתה קפיצה! פשוט היו אצלנו נתונים גבוהים יותר.

הוא שכתבתי: זאב, זאב, ואין זאב.
יש כאן הנחת יסוד בעייתית שנובעת מיח"צ או בורות.

עיר שנתוני התחלואה שלו גבוהים עד שנצרך סגר, לא אמור להגיע לסגר בגלל שמשווים אותו לערים אחרות.
אם מבחינה אפידמיולוגית המצב מצריך סגר אז צריך לסגור.

בגל הראשון עשו סגר על טלז סטון, כשהיו שמה כמה חולים, לא עשו את הסגר בגלל שבעפולה או במטולה היו פחות חולים מטלז סטון.

מאז עברו הרבה מים בירקון ויש כאן שינוי כיוון בגלל שיש איבוד עשתונות וחיפוש אשמים.

במתווה העכשווי, אם מדינת ישראל הייתה עיר אחת לא היה צריך סגר עם כל נתון תחלואה, כי אין ערים אחרות בשביל להשוות...

כולנו יודעים שמודיעין עילית מצבה לא יותר טוב מאשר שאר כל הערים החרדיות,
אם בני ברק צריכה סגר מבחינה אפידמיולוגית, גם מודיעין עילית באותו מקום
איך שהוא ברובוט הרמזורי ובהשוואות בין הערים, מודיעין עילית השתחלה לכתום
לא מחפשים למגר את המגיפה, אלא לעשות השוואות ולחפש אשמים

תוכנית הרמזור עיקרו בא להשוואות עם ערים אחרות, אולי יתמזל מזלינו ויהיו ערים ערביות שהתחלואה שלהם תהיה גבוהה יותר מהערים החרדיות ואז לא יהיה סגר על הערים החרדיות כי מצבנו יותר טוב...
 
נערך לאחרונה ב:

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
וראי זה פלא, כיצד ההגיון שהעלית מתהפך בנוגע לבני הישיבות.
יסגרו הישיבות ויפוצו בני הישיבות אל הבתים וידביקו אלפים. ולא ישארו סגורים וידביקו מקסימום את חבריהם הצעירים.

ברוך השם ששינו כיוון, ופיקוד העורף באמת לא סוגר את הישיבות, אלא שומר את דלתיהן שהבחורים לא יצאו החוצה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה