קורונה חדשות חיוביות - קורונה

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
יו"ר פורום בריאות הציבור פרופ' נדב דוידוביץ: לא צריך לדאוג מהתופעה של הדבקה חוזרת, מדובר בחולים שהיו בלי סימפטומים ונדבקו בצורה קלה מאוד"
 

ציפס קידס

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יו"ר פורום בריאות הציבור פרופ' נדב דוידוביץ: לא צריך לדאוג מהתופעה של הדבקה חוזרת, מדובר בחולים שהיו בלי סימפטומים ונדבקו בצורה קלה מאוד"
לי בסקר הסרולוגי אמרו שמי שנדבק ולא חש בתסמינים הוא עם הנוגדנים הכי חזקים...
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה: מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שימש כסנדק

מרן שר התורה החל מהבוקר ישמש שוב כסנדק בבריתות שיתקיימו במעונו לאחר תפילת שחרית כוותיקין, מדובר בהתרגשות גדולה לאחר שמאז פרוץ נגיף הקורונה הפסיק שר התורה להחזיק במנהגו זאת בשל סכנת הנגיף, כעת הבריתות יתקיימו באופן מצומצם במעונו תחת שמירה קפדנית על כללי הזהירות
1598866351080.png

לראשונה מזה חודשים ארוכים, מאז פרוץ נגיף הקורונה בשלהי חודש אדר השתתף הבוקר (שני) מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א בברית שנערכה במעונו ואף שימש לראשונה כסנדק זאת לאחר חודשים ארוכים שוויתר על המנהג זאת בשל סכנת נגיף הקורונה.
ל'חדשות JDN' נודע כי לאחר חודשים ארוכים בהם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אינו משתתף בבריתות ומשמש כסנדק זאת בשל סכנת נגיף הקורונה, הוחלט כי החל מהיום יתאפשרו קיום בריתות במעונו של מרן שר התורה במעונו שברחוב רשב"ם 23 בבני ברק.
ההגעה לברית מותנת כמובן בשמירה אדוקה על כל כללי הזהירות של בני משפחת התינוק, אך בד בבד הם לא יוכלו לגשת למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א אשר מפאת גילו הוא נזהר שבעתיים.
בשונה מבעבר, הבריתות יתקיימו החל מהיום מיד לאחר תפילת שחרית כוותיקין ולא בשעות הבוקר המאוחרות לפני תפילת מנחה כפי שנהג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א עד היום.
כידוע מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א נוהג עשרות בשנים לקבל את כיבוד ה'סנדקאות' בבריתות, ובעבר אף היה נוסע לכל מקום ברחבי הארץ בכדי לזכות במצווה זו, בשנים האחרונות הוא משמש כסנדק רק בבריתות שנערכים בבית מדרשו 'לדרמן', וכעת, הוקם מתווה מיוחד לבריתות שיתקיימו במעונו.
WhatsApp-Image-2020-08-31-at-09.56.52-750x500.jpeg
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
רוני גמזו במסיבת עיתונאים: ״יש עלייה בתחלואה אך היא לא מחייבת אותנו להיכנס לאיבוד עשתונות. העלייה בעיקר בחברה הערבית. יש גם עלייה מסוימת בחברה החרדית - בשכונות החרדיות באשדוד, טבריה ועמנואל. לעומת זאת בבני ברק וירושלים המצב די יציב״.
 

bracha

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
זה בהחלט אפשרות אני באמת די מקפיד על מסיכה,למרות שלמרבה האבסורד...היכן שאני מתגורר דווקא אלה שהקפידו על מסכה נדבקו בסוף...וגם בתחילת הקורנה לא הקפדתי מי יודע מה על מסיכה אבל הגיינת ידים תפסה אותי כבר מהתחלה אז אני נשאר בצ"ע....;)
זה ברור, כי מבחינת הקורונה, המסכה לא מגנה עליך אלא על הסובבים אותך.
אבל מבחינת אבק, ופריחה המסכה כן מגינה עליך, ולכן הייתי תולה את זה יותר במסכה.
אבל תמשיך לשטוף ידיים, זה תמיד טוב ;)
 

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יו"ר פורום בריאות הציבור פרופ' נדב דוידוביץ: לא צריך לדאוג מהתופעה של הדבקה חוזרת, מדובר בחולים שהיו בלי סימפטומים ונדבקו בצורה קלה מאוד"
לי בסקר הסרולוגי אמרו שמי שנדבק ולא חש בתסמינים הוא עם הנוגדנים הכי חזקים...
זה לא סותר.
מה שאמר הפרופ' הוא, שהנדבקים בהדבקה החוזרת היו בלי סימפטומים, ובצורה קלה מאד.
ומה שאמרו לך, זה שמי שבפעם הראשונה היה בלי תסמינים הוא עם הנוגדנים הכי חזקים (וזה אומר שקטנים עוד יותר הסיכויים שלו להדבק בשנית.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
לַיְּהוּדִ֕ים הָֽיְתָ֥ה אוֹרָ֖ה - זו תורה
הגאון ר' דוב לנדא שליט"א יצא מביתו למסור שיעור כללי בהיכל ישיבת סלובודקא
1598953419607.png


היכל ישיבת סלובדקא
1598953113822.png

1598953499814.png
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
חוקרים ברמב"ם ובטכניון מעריכים: חולי סרטן אינם נמצאים בסיכון יתר לקורונה
מחקר חדש מסוגו שנערך בישראל העלה ממצאים מפתיעים: הטיפולים האימונותרפיים בחולי סרטן מונעים כנראה מהנגיף לחולל את סערת הציטוקינים המסוכנת במחלת הקורונה
מערכת דוקטורס אונלי02.09.2020, 10:27
חולת סרטן. אילוסטרציה
שתפו
תגובות
הדפיסו
שלחו במייל
מחקר ראשון מסוגו, שבחן את ההנחה לפיה חולי סרטן מהווים קבוצת סיכון, מגלה שחולים אלה אינם נדבקים יותר מכלל האוכלוסיה ואינם סובלים מתחלואה קשה יותר. ההשערה: הטיפולים בסרטן מונעים מהנגיף לחולל את "סערת הציטוקינים" המסוכנת.

מרגע שפרצה מגיפת הקורונה פעלו הצוותים הרפואיים בעולם כולו מתוך הנחה שחולי סרטן נמצאים בקבוצת סיכון להידבקות בנגיף ולמחלה שיחולל בהם. להגדרתם של חולי סרטן כקבוצת סיכון היו השלכות מרחיקות לכת על הטיפול בהם, וזאת ללא שום ביסוס מדעי קודם. חולים נמנעו מלהגיע לטיפולים הקבועים שלהם מחשש להידבק בקורונה בבתי החולים. במדינות רבות אף יצאו הנחיות לדחיית טיפולים אונקולוגיים במצבים מסוימים.

ד"ר יובל שקד, ראש המרכז המשולב לחקר הסרטן בפקולטה לרפואה בטכניון. חולי הסרטן והאנשים הבריאים פיתחו נוגדנים בשיעורים דומים. צילום: ניצן זהר
אלא שמחקר חדש שערכו חוקרים מהמרכז הרפואי רמב"ם והטכניון בחיפה העלה ממצאים מפתיעים, לפיהם אין בסיס ממשי לשיוך הגורף של חולי הסרטן לקבוצת הסיכון הרחבה של אנשים הסובלים ממחלות רקע.
המחקר שנערך בהובלת פרופ' אירית בן אהרון, רופאה חוקרת ומנהלת המערך האונקולוגי ברמב"ם ופרופ' יובל שקד, ראש המרכז המשולב לחקר הסרטן בטכניון (R-TICC), בשיתוף ד"ר טל גושן-לגו מהמערך האונקולוגי ברמב"ם, התפרסם לאחרונה בכתב העת הבינלאומי Cancers בגיליון מיוחד העוסק בהשפעת נגיף הקורונה על חולי הסרטן.
במחקר השתתפו 271 ישראלים, מהם 164 חולי סרטן, שהגיעו למרכז הרפואי רמב"ם כדי לקבל טיפולים שוטפים במחלתם, וקבוצת ביקורת בת 107 עובדים בריאים מקרב הצוותים הרפואיים.
במסגרת המחקר, שנערך בין מארס ליוני 2020, עברו כל המשתתפים בדיקות דם בשלושה מועדים שונים, במטרה לבחון שינויים שחלו בפרופיל של המערכת החיסונית שלהם. בבדיקות נוטרו שלושה נוגדנים: IgG, IgMו-IgA, המייצגים יצירת נוגדנים בזמנים שונים בעת חשיפה לנגיף.
פרופ' אירית בן אהרון, מנהלת המערך האונקולוגי ברמב"ם. "לחולי הסרטן הגנה יחסית מפני נגיף הקורונה"
"הופתענו להיווכח שחולי הסרטן ומולם האנשים הבריאים פיתחו נוגדנים בשיעורים דומים", אמרה פרופ' בן אהרון. "2.4% מחולי הסרטן שהשתתפו במחקר ו-1.9% ממשתתפי קבוצת הביקורת הבריאים פיתחו נוגדנים לקורונה וכולם היו א-סימפטומטיים. יתר על כן, בכל תקופת המחקר לא התגלו כלל חולי קורונה סימפטומטיים בקרב אוכלוסיית המחקר ובכלל באוכלוסיית המטופלים האונקולוגיים אצלנו".
פרופ' בן אהרון ציינה כי באמצעות טכנולוגיית CyTOF מופו תאי המערכת החיסונית והתגלה שוני משמעותי בין פרופיל תאי החיסון של חולי הסרטן שהיו חיוביים לנוגדנים לקורונה לבין הפרופיל החיסוני של אנשי הצוות החיוביים.
פרופ' שקד: "ההשערה שלנו היתה שהתגובה השונה של חולי הסרטן למחלה קשורה בעובדה שהטיפול האנטי סרטני שהם מקבלים משנה את הפרופיל של המערכת החיסונית. התאים המילואידיים, שהם תאים חיוניים במערכת החיסונית, נפגעים מאוד מנגיף הקורונה.
"בכלל האוכלוסייה ובצוותים הרפואיים שהשתתפו במחקר, הנגיף מפחית את שיעור התאים המילואידיים בכ-90%. בחולי הסרטן, לעומת זאת, הוא מפחית אותם רק ב-50%. עובדה זו מקנה לחולי הסרטן הגנה יחסית".
פרופ׳ בן אהרון הוסיפה: "העובדה שפרופיל המערכת החיסונית ותפקודה משתנים בשל הטיפולים האונקולוגיים (ובייחוד טיפולים אימונותרפיים) מגבילה ככל הנראה את יכולתו של נגיף הקורונה להשרות דלקת בקרב החולים המקבלים טיפולים אלה".
החוקרים מעריכים אפוא כי זו הסיבה לכך ששיעור חולי הסרטן המפתחים מופע חמור של קורונה נמוך יחסית לאוכלוסיה.
ממצאי המחקר מניחים את היסודות למחקר המשך שינסה לקבוע האם לחלק מהטיפולים הניתנים לחולי הסרטן, ובכלל זה טיפולים אימונותרפיים, יכול להיות אפקט מגן מפני נגיף הקורונה.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
עקיבא ווייס: ‏מיד במהודרה ב׳כאן 11׳ - הקלטות גלנט במתקפה על גמזו בחמ״ל הקורנה בבני ברק: ״ערים אדומות זה פיקציה, זה המצאה שמייצרת משהו שלא קיים במציאות״.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
כ-12 מתים ביממה מקורונה בחודש האחרון, אך לא משפיע על מספר המתים הכללי

382 חולי קורונה נפטרו באוגוסט – מספר המתים החודשי הגבוה ביותר מפרוץ המגפה בישראל. בממוצע נפטרו מקורונה בחודש החולף 12 בני אדם בכל יום. מדובר בעלייה של 60% מיולי, בו נפטרו 235 חולים. למרות זאת, מספר המתים הכללי לא עלה באופן חריג


צילום: אבי גנץ (המחדש)
צילום: אבי גנץ (המחדש)
דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שיתפרסם היום (חמישי), חושף כי על אף המגפה העולמית שתקפה השנה, לא נרשמה בישראל תמותה חריגה בחודשים הללו לעומת התקופה המקבילה ב-5 השנים האחרונות. הדוח מציג ניתוח מספרי של התמותה בישראל בתקופה שבין ינואר ליולי.
בין מרץ לאפריל, 3% מהמתים בישראל מתו כתוצאה מנגיף הקורונה. בסוף יולי (שיא הגל השני בארץ) המספרים הללו עלו משמעותית ו-10% מכלל המתים מתו לאחר שנדבקו בנגיף. ובחודש האחרון אף היה ממצוע של 12 (!) מתים ביממה מקורונה, אך בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדגישים כי מספר המתים הכללי לא עלה. זאת אומרת, בישראל אין תמותה עודפת כמו במדינות שספגו קורבנות רבים מהנגיף – למשל ברזיל ופרו.
עלייה מובהקת בתמותה נרשמה בשבועות שבהם שררו בארץ גלי חום קשים כמו שהיו במאי וביולי. ככלל הנתון מתקזז עם שבועות אחרים, שבהם הייתה תמותה נמוכה מהרגיל. אמנם רבים חוששים מהחורף, אך מתברר שגם הקיץ יכול להיות קטלני ולגבות קורבנות.
 

דורש ומבקש

משתמש מקצוען
יאיר שרקי: 5 ערים חרדיות ברשימת האדומות, אבל כ80% מהעלייה בתחלואה החדשה בהן היא בישיבות, ואלו לא חדשות רעות: מדובר בדרך כלל בצעירים בריאים וא-סימפטומטיים שנמצאים במתחמים סגורים בערים אחרות, אבל נספרים בנתוני ערי המגורים שלהם כך שהן הופכות אדומות באופן מלאכותי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכט

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרַי יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב רַבַּת צְרָרוּנִי מִנְּעוּרָי גַּם לֹא יָכְלוּ לִי:ג עַל גַּבִּי חָרְשׁוּ חֹרְשִׁים הֶאֱרִיכוּ (למענותם) לְמַעֲנִיתָם:ד יְהוָה צַדִּיק קִצֵּץ עֲבוֹת רְשָׁעִים:ה יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן:ו יִהְיוּ כַּחֲצִיר גַּגּוֹת שֶׁקַּדְמַת שָׁלַף יָבֵשׁ:ז שֶׁלֹּא מִלֵּא כַפּוֹ קוֹצֵר וְחִצְנוֹ מְעַמֵּר:ח וְלֹא אָמְרוּ הָעֹבְרִים בִּרְכַּת יְהוָה אֲלֵיכֶם בֵּרַכְנוּ אֶתְכֶם בְּשֵׁם יְהוָה:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רבי שמעון - הסיפור המלא • אתגר 15

לוח מודעות

למעלה