נא לא לייצר משנ"ב חדש.לא ברור שאת כל הבגדים, בעיקר מה שצריכים לשבת
אצלנו הבית מקי ומצוחצח כבר מחצות היום..וכן מותר לנקות את הבית
מלשון המ''ב (תקנ''ח ה') נראה שהתיר ביום ו' לפני חצות,לפי המשנה ברורה אפשר לכבס כבר בסיום הצום (ז"א עכשיו ) מכיון שט' באב יוצא ביום חמישי בערב.
מניחה שהמידע הזה יעזור לכם.
מלשון המ''ב (תקנ''ח ה') נראה שהתיר ביום ו' לפני חצות,
בהגהות אבן ישראל להגרי''י פישר זצ''ל על המ''ב כתב שה''ה מליל ו'.
מעניין שגם אני בדקתי ולא היה נראה.נא לא לייצר משנ"ב חדש.
אם החלטתם שכן, נא לרשום מס' יצרן....
אשמח להבין איך היה מובן ככה?מלשון המ''ב (תקנ''ח ה') נראה שהתיר ביום ו' לפני חצות,
בהגהות אבן ישראל להגרי''י פישר זצ''ל על המ''ב כתב שה''ה מליל ו'.
אני התשרת לקו 'שונה הלכות" , זהו קו ש24 שעות יש רבנים שעוניםלפי המשנה ברורה אפשר לכבס כבר בסיום הצום (ז"א עכשיו ) מכיון שט' באב יוצא ביום חמישי בערב.
מניחה שהמידע הזה יעזור לכם.
התיר לצורך השבתמלשון המ''ב (תקנ''ח ה') נראה שהתיר ביום ו' לפני חצות,
בהגהות אבן ישראל להגרי''י פישר זצ''ל על המ''ב כתב שה''ה מליל ו'.
צאת הכוכבים זה סיום הצוםאני התשרת לקו 'שונה הלכות" , זהו קו ש24 שעות יש רבנים שעונים
והרב אמר לי שמותר רק מהיום בלילה!!!
(ז"א מצאת הכוכבים)
אז איך זה מסתדר?????
מצויין. אז למה נראה לך שהיה משמע שרק מהבוקר? המשנ"ב לא הגביל...
זכותו של הגרש"ז אוירבך לחלוק על המשנ"ב.שמותר רק כיבוס לצורך השבת
אדרבה יש לי ראיה שכוונתו גם ללילה (אבל אכמ''ל, כמובן), בכל אופן, מכך שהגרי''י טרח לציין שה''ה בלילה, משמע שניתן להבין אחרת.מצויין. אז למה נראה לך שהיה משמע שרק מהבוקר? המשנ"ב לא הגביל...
מזכיר לי את הקודמת שכתבה שזה רק בגדי שבת, וכל האלו מייצרים הלכות והגבלות על המשקל...
לא היה שום אזכור במה שכתבתי שמותר רק מהבוקרזכותו של הגרש"ז אוירבך לחלוק על המשנ"ב.
אך זה עדיין לא אומר שהמשנ"ב התכוון רק להבוקר. ברור שהתכוון גם מהלילה.
זכותו של הגרש"ז אוירבך לחלוק על המשנ"ב.
אך זה עדיין לא אומר שהמשנ"ב התכוון רק להבוקר. ברור שהתכוון גם מהלילה.
תעיינו בהערה שם הגרש"ז מדבר גם על הנושא של הבוקר או הלילה ומדייק בדברי המשנ"באדרבה יש לי ראיה שכוונתו גם ללילה (אבל אכמ''ל, כמובן), בכל אופן, מכך שהגרי''י טרח לציין שה''ה בלילה, משמע שניתן להבין אחרת.
התיר לצורך השבת
השאלה היא אם אפשר לכבס גם לא לצורך השבת
ובשמירת שבת כהלכתה ח"ב פרק מב הערה טז בשם הגרש"ז
שמותר רק כיבוס לצורך השבת
גם זה מי אמר שיש היתר רק לבגדי שבת?לא היה שום אזכור במה שכתבתי שמותר רק מהבוקר
כתבתי רק לענין אילו בגדים מותרים בכיבוס
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
7.05
כ"ט ניסן
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
מלחמה מבעד לעדשה
עם אילן לורנצי
שיתוף מטלטל ומיוחד על צילומים בזמן מלחמה ותיעודים יותאי דופן זווית יוצאת דופן מתוך עזה והעוטף ועד הצפון
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלא
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד יְהוָה לֹא גָבַהּ לִבִּי וְלֹא רָמוּ עֵינַי וְלֹא הִלַּכְתִּי בִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי:ב אִם לֹא שִׁוִּיתִי וְדוֹמַמְתִּי נַפְשִׁי כְּגָמֻל עֲלֵי אִמּוֹ כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי:ג יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: