בזכות הקורונה קיבלנו קצת הגיון - חתונות נורמאליות, עדותו של בעל גמ"ח

שמיר

משתמש צעיר
אילו היה מחותן נוחת היום מהמאדים ויש לפניו 2 מודלי חתונות, במה הוא היה בוחר?
לכאורה באפשרות השניה.
טעות!
אילולא בעיות ספציפיות, חד משמעי היה בוחר באפשרות של החתונות הנהוגות כיום, אך מה לעשות שאליה (ואני מדגיש 'אליה') וקוץ בה - שמתלווה הפן הפיננסי.
אך דבר ברור לכולם שכל המתווים והמודלים המומלצים, הינם בדיעבד, ובאו בכדי לתקן/לחפות על קושי מסויים.
ודבר ברור שאילו היה בא אלינו מאן דהו ומציע לממן את החתונות, לא היינו אומרים לו שאנו מעדיפים חתונה על פי המודלים המוצעים לעיל מכיוון 'שכך נשמח יותר' .
ע"כ נמצאת למד שלא המודלים הנ"ל הינם מתכון לשמחה אלא הינם פלסטרים לעצבות שנילוות אל השמחה.
אך ודאי שהחתן דנן ישמח יותר אם כל שלל חביריו ישתתפו בשמחתו.
ובוודאי שכל כלה תשמח בחברותיה/שכינותיה/אחייניה וכו' ישתתפו בהרכב מלא בשמחתה.
וכנ"ל אמור גם לגבי המחותנים!
וכשאתה שואל אותי -
מה 'באמת' מבטא שמחה? אורחים רבים או שמחה בסעודה ובריקודים?
התשובה היא ודאי שהשילוב של שניהם וכמו שאתה מבין שלא ניתן לשמוח בחתונה במשפחה גרעינית בלבד, ודאי שכל אורח שנשלחה אליו הזמנה הוא מוסיף עוד לשמחה, ולא הייתי מגזים אם הייתי אומר שחסרונם של חלק מהם אף יגרום לעצבות משהו בליבו של החתן/המחותן.

וע"כ האם המתווה הוא מודל, ודאי שלא!
האם הוא כורח המציאות, אולי? לא בטוח..
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ודבר ברור שאילו היה בא אלינו מאן דהו ומציע לממן את החתונות, לא היינו אומרים לו שאנו מעדיפים חתונה על פי המודלים המוצעים לעיל מכיוון 'שכך נשמח יותר' .
וזאת על סמך מה?
האם שמחות תמיד נחוגו כך? בריבוי אורחים כל כך גדול? בחוסר פניוּת של המחותנים?
אבי שיחי' חיתן כבר כמה וכמה ילדים, בכל החתונות הוא אכל בקושי כביצה, כדי לצאת ידי חובה. הוא לא היה פנוי אפילו לדקה או שתיים.
זה לא אומר שהוא לא היה מאושר ביותר. רק שייתכן שבסגנון אחר הוא היה מוצא יותר מקום להביע את שמחתו.

אם נתמקד, הויכוח בינינו איזו חתונה משמחת יותר, רחבה ומתפזרת, או קטנה וממוקדת.
כנראה שלא נגיע לעמק השווה, ובדיוק לכן אף נורמה לא תבוא על חשבון רעותה, כדי לאפשר מקום לכמה סוגי שמחות.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
ובכן, תשאלו. באובייקטיביות. תתכוננו להפתעות.

כמי ששאל כמה חתנים וכלות על תוכנית החתונות המדוברת - הופתעתי לשמוע תמיכה עקרונית בכפוף ל-אם כולם יעשו כך.

איך אמר לי חתן, אני מצטט: "מבחינתי, יש עודף אורחים. אני צריך את החברים שלי מהישיבה, ואת החברים הקרובים של אבא שלי. אני לא צריך את כל מי שמכיר את המשפחה שלנו. לא צריך ולא רוצה שכל הבני דודים יגיעו. רק אלו שאנו בקשר". סוף ציטוט.

כששאלתי אותם מה דעתכם על אולם קטן, חלקם הססו "איך אפשר לרקוד?" שאלו. לאחר מחשבה גם הם הסכימו שבהתחשב בפיחות המוזמנים וקיפול השולחנות - זה לא יהווה בעיה.

אכן, יש גם כאלו שמתנגדים בתוקף לתוכנית.
אלו יצטרכו באמת להמשיך במתכונת הקיימת.
שאלתי, לא כלה אחת ולא שתיים
דיברתי עם כלות שהתחתנו בקורונה
אולי יש חתנים בודדים שזה מה שהם רוצים
בכל הקמפיינים שמעתי על הרבה חתנים וכלות כאלו
אבל במציאות, כל הכלות שדיברתי איתן על זה ממש לא התחברו לזה ואלו שזה נכפה עליהם לא הפסיקו לבכות על זה.

מי שזה מתאים לו, לבריאות...
שיפסיק להסתכל מה אחרים עושים ויעשה את מה שהוא אוהב.
 

שמיר

משתמש צעיר
איך אמר לי חתן, אני מצטט: "מבחינתי, יש עודף אורחים. אני צריך את החברים שלי מהישיבה, ואת החברים הקרובים של אבא שלי. אני לא צריך את כל מי שמכיר את המשפחה שלנו. לא צריך ולא רוצה שכל הבני דודים יגיעו. רק אלו שאנו בקשר". סוף ציטוט.
ישמעו אוזניך מה שכתבו אצבעותיך.
החתן די לו בקב חביריו, ואין לו צורך בשלל מכרי משפחתו.
ואילו חמיו סגי לו במשפחתו על כרעיה וקרבה, ללא כל חברי החתן.
ואילו לכלה חשובים אחייניה/חברותיה/שכינותיה, ומיותרים לה משפחתה המורחבת.
מה שאין כן אמה, שלא תתחיל חתונה לבתה, בלי אחיה ואחיותיה על צאצאיהם ועולליהם.
והמחותן שהוזיל מאונו והונו, מה ישמח אותו אם לא חברי הקהילה/הבית כנסת/הכוילל/השכונה.
מה שהביא לכלל המוזמנים הנוכחיים.
מה שאומר שבכל מתווה שתביא, הינך פונה למישהו מבין המשלמים, קרי אב/אם/מחותן/מחותנת, ואומר להם אנא היפרדו מהרגליכם ומשמחתכם, בכדי להגיע לשמחה.
האין זה מגוחך?
לבקש מהאב לוותר על שמחתו בשמחתו, בכדי להגיע לשמחה?
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
דיברתי עם כלות שהתחתנו בקורונה
אולי יש חתנים בודדים שזה מה שהם רוצים
אינו ראיה.
הכלות שהתחתנו בקורונה - זה נכפה עליהם.
ברור שיהיו כאלו שיגידו שזה היה לא נורא, וכאלו שיגידו - נורא. כי זה לא בנורמה.

אני מדבר על חתנים וכלות שחתונתם בחודשים הקרובים עד שנה.
בתיאוריה, היתה תמיכה עקרונית. אם זה לא יהיה עלוב.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ישמעו אוזניך מה שכתבו אצבעותיך.
החתן די לו בקב חביריו, ואין לו צורך בשלל מכרי משפחתו.
ואילו חמיו סגי לו במשפחתו על כרעיה וקרבה, ללא כל חברי החתן.
ואילו לכלה חשובים אחייניה/חברותיה/שכינותיה, ומיותרים לה משפחתה המורחבת.
מה שאין כן אמה, שלא תתחיל חתונה לבתה, בלי אחיה ואחיותיה על צאצאיהם ועולליהם.
והמחותן שהוזיל מאונו והונו, מה ישמח אותו אם לא חברי הקהילה/הבית כנסת/הכוילל/השכונה.
מה שהביא לכלל המוזמנים הנוכחיים.
מה שאומר שבכל מתווה שתביא, הינך פונה למישהו מבין המשלמים, קרי אב/אם/מחותן/מחותנת, ואומר להם אנא היפרדו מהרגליכם ומשמחתכם, בכדי להגיע לשמחה.
האין זה מגוחך?
לבקש מהאב לוותר על שמחתו בשמחתו, בכדי להגיע לשמחה?
פרה פרה.
דיברתם על מה רוצים החתן והכלה. הרבה רוצים רק את החברים והחברות שלהם. כמובן - אין להם צורך שישתתפו בסעודה.

המחותנים מעוניינים בקרובים באמת ובחברים קרובים באמת.
לאדם רגיל אין מעגל ידידים קרובים גדול כל כך.
מי שבא לאחל מז"ט לא נחוץ בד"כ למחותן. לאחל מז"ט ניתן גם בטלפון. מאידך, מי שבא לרקוד ולשמוח - כן נחוץ.
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אינו ראיה.
הכלות שהתחתנו בקורונה - זה נכפה עליהם.
ברור שיהיו כאלו שיגידו שזה היה לא נורא, וכאלו שיגידו - נורא. כי זה לא בנורמה.

אני מדבר על חתנים וכלות שחתונתם בחודשים הקרובים עד שנה.
בתיאוריה, היתה תמיכה עקרונית. אם זה לא יהיה עלוב.
אולי לא הדגשתי את זה, דיברתי גם על כלות שלא התחתנו בקורונה
עוד לא שמעתי על אחת שרוצה כזאת חתונה (ודיברתי עם די הרבה...)

וחוץ מזה, כל הקמפיין הזה התחיל כי אמרו שהחתונות בקורונה היו מספיק שמחות וצריך לאמץ את זה
וזה לא נכון!!
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
פרה פרה.
דיברתם על מה רוצים החתן והכלה. הרבה רוצים רק את החברים והחברות שלהם. כמובן - אין להם צורך שישתתפו בסעודה.

המחותנים מעוניינים בקרובים באמת ובחברים קרובים באמת.
לאדם רגיל אין מעגל ידידים קרובים גדול כל כך.
מי שבא לאחל מז"ט לא נחוץ בד"כ למחותן. לאחל מז"ט ניתן גם בטלפון. מאידך, מי שבא לרקוד ולשמוח - כן נחוץ.
תכל'ס
על מי לוותר בחתונה?
 

שמיר

משתמש צעיר
לאדם רגיל אין מעגל ידידים קרובים גדול כל כך.
אמת!
אך כפי שהסברתי שתהליך אסיפת המוזמנים נעשה ע"י שלל 'המחותנים' שכוללים את החתן/הכלה/אבי החתן/אבי הכלה/אם החתן/אם הכלה/אחי החתן/אחי הכלה, אחיות וכן הלאה מה שיוצר מעגל נרחב.
ולטענתך,
מי שבא לאחל מז"ט לא נחוץ בד"כ למחותן. לאחל מז"ט ניתן גם בטלפון. מאידך, מי שבא לרקוד ולשמוח - כן נחוץ.
הוא לא הגיע אם הוא לא קיבל הזמנה, ואם הוא באמת רק שמע וקפץ להגיד מזל"ט, הוא לא יתיישב על מנה.
כך שלא על היהודי הנ"ל אנו מדברים.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
הוא לא הגיע אם הוא לא קיבל הזמנה, ואם הוא באמת רק שמע וקפץ להגיד מזל"ט, הוא לא יתיישב על מנה.
כך שלא על היהודי הנ"ל אנו מדברים.
אם הינך עוקב אחר תהליך חלוקת ההזמנות - אתה יודע לבד כמה מופרך זה.
אנחנו לא מדברים דווקא על המנות. (הסעודה במתווה מוגדרת ל200 איש בלבד)
מדברים גם עצם ההשתתפות. שיפחיתו עומס על האולם הקטן.

המוזמנים החשובים של
'המחותנים' שכוללים את החתן/הכלה/אבי החתן/אבי הכלה/אם החתן/אם הכלה/
לא עוברים את כמות האורחים הרצויה.

המוזמנים של
אחי החתן/אחי הכלה, אחיות וכן הלאה
מיותרים בעליל והורסים את השמחה.
 

שמיר

משתמש צעיר
אם הינך עוקב אחר תהליך חלוקת ההזמנות - אתה יודע לבד כמה מופרך זה.
אם הוא קיבל הזמנה משמע הוא חשוב לאי מי מבין המשלמים.
ואם תאמר לא לשלוח לו הזמנה אז אני חוזר על טענתי
הינך פונה למישהו מבין המשלמים, קרי אב/אם/מחותן/מחותנת, ואומר להם אנא היפרדו מהרגליכם ומשמחתכם, בכדי להגיע לשמחה.
האין זה מגוחך?
לבקש מהאב לוותר על שמחתו בשמחתו, בכדי להגיע לשמחה?
 

m a r g a l i t

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
אנחנו לא מדברים דווקא על המנות.
מדברים גם עצם ההשתתפות. שיפחיתו עומס על האולם הקטן.
זה עוד יותר מגוחך...
כמה כאלו כבר יש?
כמה מקום הם תופסים?
הם גם ככה הולכים אחרי רגע.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אם הוא קיבל הזמנה משמע הוא חשוב לאי מי מבין המשלמים.
ואם תאמר לא לשלוח לו הזמנה אז אני חוזר על טענתי
למה צריך הזמנות?
מי צריך את זה?
האם החבר מהכולל לא יגיע לחתונה בלי הזמנה?

אם לא מספיק קרוב כדי שיגיע בלי הזמנה - ייתכן שהוא צריך להגיע.

אלא אם כן ההזמנה משמשת רק לתזכורת. לא נורא, יש היום מספיק אמצעים אחרים לתזכורת.
 

שמיר

משתמש צעיר

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא זה מה שיהפוך את הקערה על פיה ויגרום למערכת לעמוד על הרגליים..
(200 עד 500 ש"ח)
אתם מערבבים כל הזמן בין העלות הכספית לשינוי סגנון השמחה.
לא צריך הזמנות שמביאות אורחים מיותרים.
לא צריך הזמנות כי זה כאב ראש לא מועיל.
 

ספרא וסייפא

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אבל זה החברים שלו, הם קיבלו ממנו את ההזמנות, מי יאחל לו מזל טוב? חברי החתן?
הם לא החברים שלו. הם לא!
אין לו כל כך הרבה חברים.
הם כאלו שהוא מכיר. שהוא אומר להם בוקר טוב. זהו.

הם קיבלו הזמנות כי בזמנו כשהם חיתנו הם גם שלחו לו.

הוא לא צריך כל כך הרבה איחולי מז"ט באירוע החתונה. מי שרוצה יתקשר בשבועיים שלפני ואחרי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה