קורונה לכל ההורים, המורים/ות, הילדים/ות והמנהלים/ות!!!

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
גילוי נאות: אני הורה ומורה.

בימים האחרונים אני שומע מכל עבר על הקושי הגדול שיש להורים עם כל הקוים של הילדים.
הבלגן שזה יוצר. הבלבול, חוסר התאום, חוסר ההבנה.
הכל נכון.
אני גם חווה את זה כהורה.
וגם כמורה.

אני שומע גם מעמיתיי המורים על הקשיים שלהם.
הם מנסים לעשות שיחות ועידה, והכל קורס.
או שהילדים נמצאים במקומות עם רעש.
או שאין קליטה.
המורים בעצמם מטופלים בדרך כלל בילדים, ותוך כדי הם אמורים גם להשאיר שיעורים, ולקיים שיחות ועידה.

בקיצור, יש פה סיוט ובלגן לשני הצדדים.

ברשותכם, אשתף אתכם במה שאני עושה כהורה וכמורה.
יש לי הרגשה שרבים הם אלו אשר יקבלו תועלת מהמידע הזה.

אתחיל כהורה.
כשהרב'ה של הבן שלי שלח אימייל עם כל התוכניות החדשות, טלפנתי אליו, ובכבוד רב ובדרך ארץ אמרתי לו שאינני מתכוון לשגע את הבן שלי להקשיב, ואינני מתכוון לשגע את אשתי שתשגע אותו, ואינני מתכוון לשגע את עצמי כדי שהוא יקשיב.
הוא יקשיב אם זה יסתדר לנו.
אם לא, אני אשמח לקבל כל ערב את החומר הנלמד, ואני או אשתי כבר נלמד איתו את זה באופן אישי.
עשיתי זאת משום שלדעתי הנזק שיש לילדי מהבלגן הזה, גדול יותר מהתועלת שאולי הוא יקבל מהשיחות ועידה והשיעורים המוקלטים.
אני מוכרח לציין שהרב'ה של בני קיבל את הדברים בהבנה לחלוטין.

נקודה חשובה להורים: אם אתם עושים זאת, תודיעו על כך לרב'ה/למורה בכבוד ובדרך ארץ. ח"ו להכנס בהם, או לקטר עליהם. אין מזה שום תועלת לבן שלכם, וד"ל.

אמשיך כמורה:
אני כרב'ה בכיתה ה' לא עושה שיחות ועידה המוניות, לא משאיר חמישה שיעורים ביום באורך של חצי שעה כל שיעור, לא דורש מההורים להשקיע כל כך הרבה ובגלל זה להשתגע בעצמם.
מה אני כן עושה?
אני משאיר שני שיעורים ביום של 10-15 דקות כל שיעור. כשרק שיעור אחד הוא שיעור חובה.
אני מעלה על הקו שלי (לא הקו של החיידר) ארבעה ילדים למשך עשר דקות ומשוחח איתם סתם על מה שקורה איתם, וגם מדבר קצת על השיעור בגמרא. כך אני מעלה את כל הכיתה לפי הסדר. מורה שיש לו בכיתה הרבה מאד ילדים, שיעשה את זה על פני יומיים.
אני שולח לאימייל של ההורים סיכומים קצת, שאלות חזרה וכד' לקראת סופ"ש.
אני עושה לילדים מבצעי שינון וחזרה על מה שהם כבר למדו בעבר. (זה לא דורש הרבה השקעה מההורים, כי הילדים כבר בענין).
ואני שולח להורים את ההספק שלי כדי שהם יוכלו בעצמם אם הם רוצים ללמוד איתם.

ואם יבוא אלי המנהל או המפקח, אבהיר את עמדתי היטב.
אם יקבל המפקח, טוב. ואם לא, אהנהן בראשי ואומר הן, אך בפועל לא אפעל אחרת מכפי שאני פועל, משום שאין ביכולתי ובמחשבתי לנהוג כפי הנחייתם.

אינני חושב שאני הורה מזניח, או מורה שרוצה לכייף.

אני חושב שאני פשוט אדם מציאותי.

אשמח לתגובות רציונליות. (אל תהפכו את האשכול לזירת התגוששות בבקשה)
 

ADHD

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
גילוי נאות: אני הורה ומורה.

בימים האחרונים אני שומע מכל עבר על הקושי הגדול שיש להורים עם כל הקוים של הילדים.
הבלגן שזה יוצר. הבלבול, חוסר התאום, חוסר ההבנה.
הכל נכון.
אני גם חווה את זה כהורה.
וגם כמורה.

אני שומע גם מעמיתיי המורים על הקשיים שלהם.
הם מנסים לעשות שיחות ועידה, והכל קורס.
או שהילדים נמצאים במקומות עם רעש.
או שאין קליטה.
המורים בעצמם מטופלים בדרך כלל בילדים, ותוך כדי הם אמורים גם להשאיר שיעורים, ולקיים שיחות ועידה.

בקיצור, יש פה סיוט ובלגן לשני הצדדים.

ברשותכם, אשתף אתכם במה שאני עושה כהורה וכמורה.
יש לי הרגשה שרבים הם אלו אשר יקבלו תועלת מהמידע הזה.

אתחיל כהורה.
כשהרב'ה של הבן שלי שלח אימייל עם כל התוכניות החדשות, טלפנתי אליו, ובכבוד רב ובדרך ארץ אמרתי לו שאינני מתכוון לשגע את הבן שלי להקשיב, ואינני מתכוון לשגע את אשתי שתשגע אותו, ואינני מתכוון לשגע את עצמי כדי שהוא יקשיב.
הוא יקשיב אם זה יסתדר לנו.
אם לא, אני אשמח לקבל כל ערב את החומר הנלמד, ואני או אשתי כבר נלמד איתו את זה באופן אישי.
עשיתי זאת משום שלדעתי הנזק שיש לילדי מהבלגן הזה, גדול יותר מהתועלת שאולי הוא יקבל מהשיחות ועידה והשיעורים המוקלטים.
אני מוכרח לציין שהרב'ה של בני קיבל את הדברים בהבנה לחלוטין.

נקודה חשובה להורים: אם אתם עושים זאת, תודיעו על כך לרב'ה/למורה בכבוד ובדרך ארץ. ח"ו להכנס בהם, או לקטר עליהם. אין מזה שום תועלת לבן שלכם, וד"ל.

אמשיך כמורה:
אני כרב'ה בכיתה ה' לא עושה שיחות ועידה המוניות, לא משאיר חמישה שיעורים ביום באורך של חצי שעה כל שיעור, לא דורש מההורים להשקיע כל כך הרבה ובגלל זה להשתגע בעצמם.
מה אני כן עושה?
אני משאיר שני שיעורים ביום של 10-15 דקות כל שיעור. כשרק שיעור אחד הוא שיעור חובה.
אני מעלה על הקו שלי (לא הקו של החיידר) ארבעה ילדים למשך עשר דקות ומשוחח איתם סתם על מה שקורה איתם, וגם מדבר קצת על השיעור בגמרא. כך אני מעלה את כל הכיתה לפי הסדר. מורה שיש לו בכיתה הרבה מאד ילדים, שיעשה את זה על פני יומיים.
אני שולח לאימייל של ההורים סיכומים קצת, שאלות חזרה וכד' לקראת סופ"ש.
אני עושה לילדים מבצעי שינון וחזרה על מה שהם כבר למדו בעבר. (זה לא דורש הרבה השקעה מההורים, כי הילדים כבר בענין).
ואני שולח להורים את ההספק שלי כדי שהם יוכלו בעצמם אם הם רוצים ללמוד איתם.

ואם יבוא אלי המנהל או המפקח, אבהיר את עמדתי היטב.
אם יקבל המפקח, טוב. ואם לא, אהנהן בראשי ואומר הן, אך בפועל לא אפעל אחרת מכפי שאני פועל, משום שאין ביכולתי ובמחשבתי לנהוג כפי הנחייתם.

אינני חושב שאני הורה מזניח, או מורה שרוצה לכייף.

אני חושב שאני פשוט אדם מציאותי.

אשמח לתגובות רציונליות. (אל תהפכו את האשכול לזירת התגוששות בבקשה)
כל מילה בסלע.
מאמץ לעצמי ולילדיי.
 

elibeli

משתמש מקצוען
תודה רבה!
אצלינו הרבה בחיידר משאיר 2 שיעורים של חצי שעה -ועידה שאפשר לשמוע אח"כ.
הגדול (9) יותר בעניין והשני (8) פחות. אני לא מלחיצה. התקשרנו לרבה'ס והגננות ועשינו על בריסטול ענק שתלוי על הקיר טבלה של זמני השיעורים ומתי הטלפון אצל כל אחד. (בנוסף יש גם ל-2 הקטנים קו עם הגננת שלאחד זה ממש חובה עם דפי משימה-גן שפתי)
אימצתי את הרעיון של לבקש מהרבה את החומר.
 

מוטיבציה 188

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
מה שחמוד, זה לקחת תופעה, להקצין אותה בטירוף, ואז לומר - אני לא ככה.
אני מכיר את המערכות, ובשום מקום נורמלי לא נדרשים למסור כ"כ הרבה שיעורים, ובוודאי לא ארוכים כל כך.
רוב המלמדים אנשים נורמליים והמנהלים והמפקחים גם כן כאלו. כולם מבינים את הסיטואציה שבה נמצאים ההורים ואף אחד לא כופה על אף אחד להקשיב לשיעורים ארוכים ולועידות מרובות משתתפים.
אין עניין להכליל ואז לומר אני לא ככה. כולנו לא ככה. זה בסדר
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
זה לא כ"כ נכון,
יש מספיק רבע'ס ש"עברו את הגיל" כלומר, אין להם ילדים קטנים בבית, ואין להם דרך להבין את המצוקה של ההורים.
הם מוסרים שיעורים עד שתש כוחם, ואני רואה את זה על הרבעס של הילדים שלי, אחד הבנים שלי אמר לי שהרבי שלו אמר שיהיו לו כל יום 3 שיעורים בני שעה.
רחמיי
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
זה לא כ"כ נכון,
יש מספיק רבע'ס ש"עברו את הגיל" כלומר, אין להם ילדים קטנים בבית, ואין להם דרך להבין את המצוקה של ההורים.
הם מוסרים שיעורים עד שתש כוחם, ואני רואה את זה על הרבעס של הילדים שלי, אחד הבנים שלי אמר לי שהרבי שלו אמר שיהיו לו כל יום 3 שיעורים בני שעה.
רחמיי
צודק.
התייחסתי לכך.
על ההורים לדבר עם הרב'ה בדרך ארץ, ולסרב לשתף פעולה בצורה מנומסת.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מה שחמוד, זה לקחת תופעה, להקצין אותה בטירוף, ואז לומר - אני לא ככה.
אני מכיר את המערכות, ובשום מקום נורמלי לא נדרשים למסור כ"כ הרבה שיעורים, ובוודאי לא ארוכים כל כך.
רוב המלמדים אנשים נורמליים והמנהלים והמפקחים גם כן כאלו. כולם מבינים את הסיטואציה שבה נמצאים ההורים ואף אחד לא כופה על אף אחד להקשיב לשיעורים ארוכים ולועידות מרובות משתתפים.
אין עניין להכליל ואז לומר אני לא ככה. כולנו לא ככה. זה בסדר
כנראה שכבודו אינו מכיר את כל המקומות הנורמליים.
בני נ"י לומד ב"מקום נורמלי". הוא בכתה ב'.
הרב'ה שלו נדרש על ידי ההנהלה להשאיר כל יום חמישה שיעורים של רבע שעה כל אחד.
פלוס משימות לבית.
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כרגע, הסידור הזה די טוב...
הוא בכל אופן "התחשב" שישנם עוד ילדים בבית שזקוקים ל-4 הטלפונים אז שעה בבוקר, שעה בצהריים ושעה בערב
הבן שלי עדיין מתרגש מהחידוש, כשיימאס לו נדבר עם הרבי שלו.
נכון לעכשיו הוא יושב מ-9:30 ולא מוכן לזוז מהכיסא...
 

no problem

משתמש מקצוען
ומה עם התקדמות בחומר הלימוד?
וילדים שאוהבים ידע?
שני שיעורים של 15 דקות? כלומר 30 דקות של הקניית ידע ליום?!

המורה צריך להעשיר את הידע של התלמיד,
התלמיד יכול לבחור אם להקשיב או לא, אבל בתור מורה-עליך להקנות את הידע הנדרש מתוקף תפקידך. באמצעים שהעמידו לרשותך.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
יפה כתבת.
זה מבחינת האנושיות.
אבל:
1. כשיש תקשורת גם במיילים - הכל נראה אחרת,
מה שלא קיים ברוב החיידרים ובבתי יעקב (הרי חייבו אותנו לחתום שאין מחשב...)
2. מקווה שאין אצלכם תקלות תקשורת בקווים. על זה סובבים הרבה מאד תלונות.
(נפילות קוים, חוסר אפשרות להתחבר וכו')
 

יוגורט

משתמש מקצוען
בדיוק זה מה שאמרתי למורה של ביתי בכיתה א, שאמורה להאזין 18 דק' לשיעור שברקע כל המשפחה צוהלת , ושיחות ממתינות וכו'
ביקשתי ממנה לומר בתחילת ההקלטה מה הנושא, התרגילים, העמודים. אני אהיה משוחררת בלי ללמוד יחד איתה ואח"כ נראה עם מה היא הסתדרה ועם מה לא.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
ומה עם התקדמות בחומר הלימוד?
ברבע שעה של השיעור אני מספיק כמעט כמו בחיידר. אין הפרעות, אין שאלות, ואין עבודות כתיבה להזכירך.
אבל בתור מורה-עליך להקנות את הידע הנדרש מתוקף תפקידך.
בתור מורה עליי לדאוג לחלק הרגשי של התלמיד לא פחות מאשר לחלר הלימודי.
הקניית ידע אינה מתירה למורה או להנהלה לבלבל ילדים, להביך אותם ולשגע את ההורים.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
1. כשיש תקשורת גם במיילים - הכל נראה אחרת,
מה שלא קיים ברוב החיידרים ובבתי יעקב (הרי חייבו אותנו לחתום שאין מחשב...)
לא חשבתי על זה.
ניתן לדעתי למצוא פתרונות, אבל אין כאן מקום להאריך.
2. מקווה שאין אצלכם תקלות תקשורת בקווים. על זה סובבים הרבה מאד תלונות.
(נפילות קוים, חוסר אפשרות להתחבר וכו')
זה נכון.
אבל אני רק מקליט בלי שיחות ועידה.
ואז הילדים יכולים להקשיב גם בשעות שהם פחות עמוסות שאז אין נפילות קוים.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
אצלינו אפילו בכיתה ב' הרבה מקריא שאלות בטלפון,
איך בדיוק חושבים שילד בכיתה ב' ואפילו בכיתה ה' יכול לרשום במחברת הקראה טלפונית?
תנסי לדבר עם המלמד.
תאמיני לי שהוא יהיה קשוב.
רק תעשי את זה בכבוד ובנימוס.
 

no problem

משתמש מקצוען
[
ברבע שעה של השיעור אני מספיק כמעט כמו בחיידר. אין הפרעות, אין שאלות, ואין עבודות כתיבה להזכירך.

בתור מורה עליי לדאוג לחלק הרגשי של התלמיד לא פחות מאשר לחלר הלימודי.
הקניית ידע אינה מתירה למורה או להנהלה לבלבל ילדים, להביך אותם ולשגע את ההורים.

ברבע שעה מספיק יום שלם?!
אם ככה, אז אני בספק אל התפקוד הרגיל שלך בחיידר. חומש, נביא, משנה, - לקרוא את הפסוקים, להסביר, בזמן הזה?
בשיעור מוקלט, צריך להעלות גם שאלות שהתלמידים היו שואלים במהלך הכיתה ולענות עליהם, כי מי שהיה שואל, לא יבין אחרת.

אם אתה דואג לחלק הרגשי, אתה יכול לומר שזה לא חובה.
אבל כדאי גם לדאוג לחלק הרגשי של אלו שאוהבים ללמוד ושחסר להם השיעורים, והם יוצאים מדעתם משעמום. והם לא מעטים.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
לא חשבתי על זה.
ניתן לדעתי למצוא פתרונות, אבל אין כאן מקום להאריך.

זה נכון.
אבל אני רק מקליט בלי שיחות ועידה.
ואז הילדים יכולים להקשיב גם בשעות שהם פחות עמוסות שאז אין נפילות קוים.
אמנם זה הפיתרון הטכני לנפילות הקווים, להקשיב בשעות שהם לא עמוסות
אבל תבינו שהשעות העמוסות, הן השעות ההגיוניות...
אתמול הצלחנו לתפוס קו רק ב18:30 בערב
הבן שלי (7) ישב להקשיב לרבה עם עיניים נעצמות
זו לא שעה ללמידה.
אז זה פיתרון טכני, אבל לא יעיל ללימוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ד

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּקָרְאִי עֲנֵנִי אֱלֹהֵי צִדְקִי בַּצָּר הִרְחַבְתָּ לִּי חָנֵּנִי וּשְׁמַע תְּפִלָּתִי:ג בְּנֵי אִישׁ עַד מֶה כְבוֹדִי לִכְלִמָּה תֶּאֱהָבוּן רִיק תְּבַקְשׁוּ כָזָב סֶלָה:ד וּדְעוּ כִּי הִפְלָה יְהוָה חָסִיד לוֹ יְהוָה יִשְׁמַע בְּקָרְאִי אֵלָיו:ה רִגְזוּ וְאַל תֶּחֱטָאוּ אִמְרוּ בִלְבַבְכֶם עַל מִשְׁכַּבְכֶם וְדֹמּוּ סֶלָה:ו זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק וּבִטְחוּ אֶל יְהוָה:ז רַבִּים אֹמְרִים מִי יַרְאֵנוּ טוֹב נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה:ח נָתַתָּה שִׂמְחָה בְלִבִּי מֵעֵת דְּגָנָם וְתִירוֹשָׁם רָבּוּ:ט בְּשָׁלוֹם יַחְדָּו אֶשְׁכְּבָה וְאִישָׁן כִּי אַתָּה יְהוָה לְבָדָד לָבֶטַח תּוֹשִׁיבֵנִי:
נקרא  17  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה