קורונה לכל ההורים, המורים/ות, הילדים/ות והמנהלים/ות!!!

יערי

משתמש מקצוען
כל הנושא של למידה מרחוק במגזר החרדי עומד כעת במבחן המעשי הראשון שלו,
לאף אחד אין פתרונות קסם, וכל אחד מנסה בדרכו שלו ובטוח שזו הדרך הנכונה ביותר,
מה שברור זה שמנהלי המוסדות צריכים להיות עם ראש פתוח וקשוב, ולשנות את המתכונת תוך כדי תנועה לאחר שמיעת משוב מההורים ולא להינעל על המודל שהם קבעו.
לפני כמה ימים מישהו כאן הציע רעיון של חלוקת דיסקים, וברשותו ארחיב אותו קצת יותר, במקום להסתמך על הרשת שקורסת (ואני לא מדבר על מערכות הלמידה, אלא שבכל שעות היום יש עומס עצום על רשתות התקשורת שבקושי שורדות את זה, וזה עוד לפני תחילת הזמן בישיבות), למה שלא יקליטו מראש שיעורים למשך שבוע לדוגמה, ויהיה ניתן או לקבל את השיעורים ע"ג דיסק (לאלו שיש להם עדיין אפשרות שמיעה בזה), או להעלות את זה כקבצי שמע לאתר יעודי, וכל אחד יבוא ויוריד את הקבצים עם הנגן, אפשר להשתמש לצורך זה בעמדות של קול הלשון, או שכל רשות מקומית תקים עמדות כאלו בכל שכונה.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
אז אני בספק אל התפקוד הרגיל שלך בחיידר.
אז תודה לה' שילדיך או אחייניך, או קרוביך אינם נמצאים בכיתתי, אלא הם מולעטים לשמחתך בהמון חומר, וההספק שלהם מרשים מאד.
איזה מזל יש לך.
 

הוא היה אומר

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
הבן שלי (7) ישב להקשיב לרבה עם עיניים נעצמות
באמת בלתי אפשרי.
הרשי לי להציע פתרון שהצעתי לאחד ההורים בכיתתי.
תעירי אותו בשבע וחצי בבוקר.
הקוים אז פנויים לגמרי.
 

משה גל

משתמש מקצוען
גילוי נאות: אני הורה ומורה.

בימים האחרונים אני שומע מכל עבר על הקושי הגדול שיש להורים עם כל הקוים של הילדים.
הבלגן שזה יוצר. הבלבול, חוסר התאום, חוסר ההבנה.
הכל נכון.
אני גם חווה את זה כהורה.
וגם כמורה.

אני שומע גם מעמיתיי המורים על הקשיים שלהם.
הם מנסים לעשות שיחות ועידה, והכל קורס.
או שהילדים נמצאים במקומות עם רעש.
או שאין קליטה.
המורים בעצמם מטופלים בדרך כלל בילדים, ותוך כדי הם אמורים גם להשאיר שיעורים, ולקיים שיחות ועידה.

בקיצור, יש פה סיוט ובלגן לשני הצדדים.

ברשותכם, אשתף אתכם במה שאני עושה כהורה וכמורה.
יש לי הרגשה שרבים הם אלו אשר יקבלו תועלת מהמידע הזה.

אתחיל כהורה.
כשהרב'ה של הבן שלי שלח אימייל עם כל התוכניות החדשות, טלפנתי אליו, ובכבוד רב ובדרך ארץ אמרתי לו שאינני מתכוון לשגע את הבן שלי להקשיב, ואינני מתכוון לשגע את אשתי שתשגע אותו, ואינני מתכוון לשגע את עצמי כדי שהוא יקשיב.
הוא יקשיב אם זה יסתדר לנו.
אם לא, אני אשמח לקבל כל ערב את החומר הנלמד, ואני או אשתי כבר נלמד איתו את זה באופן אישי.
עשיתי זאת משום שלדעתי הנזק שיש לילדי מהבלגן הזה, גדול יותר מהתועלת שאולי הוא יקבל מהשיחות ועידה והשיעורים המוקלטים.
אני מוכרח לציין שהרב'ה של בני קיבל את הדברים בהבנה לחלוטין.

נקודה חשובה להורים: אם אתם עושים זאת, תודיעו על כך לרב'ה/למורה בכבוד ובדרך ארץ. ח"ו להכנס בהם, או לקטר עליהם. אין מזה שום תועלת לבן שלכם, וד"ל.

אמשיך כמורה:
אני כרב'ה בכיתה ה' לא עושה שיחות ועידה המוניות, לא משאיר חמישה שיעורים ביום באורך של חצי שעה כל שיעור, לא דורש מההורים להשקיע כל כך הרבה ובגלל זה להשתגע בעצמם.
מה אני כן עושה?
אני משאיר שני שיעורים ביום של 10-15 דקות כל שיעור. כשרק שיעור אחד הוא שיעור חובה.
אני מעלה על הקו שלי (לא הקו של החיידר) ארבעה ילדים למשך עשר דקות ומשוחח איתם סתם על מה שקורה איתם, וגם מדבר קצת על השיעור בגמרא. כך אני מעלה את כל הכיתה לפי הסדר. מורה שיש לו בכיתה הרבה מאד ילדים, שיעשה את זה על פני יומיים.
אני שולח לאימייל של ההורים סיכומים קצת, שאלות חזרה וכד' לקראת סופ"ש.
אני עושה לילדים מבצעי שינון וחזרה על מה שהם כבר למדו בעבר. (זה לא דורש הרבה השקעה מההורים, כי הילדים כבר בענין).
ואני שולח להורים את ההספק שלי כדי שהם יוכלו בעצמם אם הם רוצים ללמוד איתם.

ואם יבוא אלי המנהל או המפקח, אבהיר את עמדתי היטב.
אם יקבל המפקח, טוב. ואם לא, אהנהן בראשי ואומר הן, אך בפועל לא אפעל אחרת מכפי שאני פועל, משום שאין ביכולתי ובמחשבתי לנהוג כפי הנחייתם.

אינני חושב שאני הורה מזניח, או מורה שרוצה לכייף.

אני חושב שאני פשוט אדם מציאותי.

אשמח לתגובות רציונליות. (אל תהפכו את האשכול לזירת התגוששות בבקשה)
איש טוב ויקר
 

שושנית100

משתמש מקצוען
באמת בלתי אפשרי.
הרשי לי להציע פתרון שהצעתי לאחד ההורים בכיתתי.
תעירי אותו בשבע וחצי בבוקר.
הקוים אז פנויים לגמרי.
גם חווינו נפילות קוים.

ושוב, אנו מפסידים מזה המון תעסוקה אם הילד יגמור את הלימוד היומי בשעה 08:00...
ובד"כ הוא גם רוצה ללמוד אחרי תפילה וטעימה קלה
אז נעיר אותו ב06:30... ונישאר עם יום ארוך לתעסוקה....
ככה לפחות אפשר להעיר קצת יותר מאוחר, ב08:00-08:30 ואז להתחיל את היום...
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הסיפור של המערכות הקורסות, לא פשוט.
לשם הדוגמא, הרבי של בן ה-5 אמר שלשום שמחר בבוקר ב-9:30 (כלומר אתמול) הוא עושה וועידה לכל הכיתה לתפילת שחרית, מה שקרה, זה שחדר הוועידה התחלק ל-2 והבן שלי היה ב"כיתה" השניה ולא שמע את הרבי והיה נורא מאוכזב.
הבת שלי ניסתה כל היום להתקשר, כל חצי שעה-שעה ניסינו 3 פע' ברצף, וקיבלנו את התשובה הלקונית ש"כל הקוים תפוסים אנא נסו מאוחר יותר" ב-5:30 בערב היא כבר ממש בכתה בכי תמרורים שכולם כבר הקשיבו ורק היא לא, ואיזה חוצפניות הילדות שמקשיבות לכל השיעורים של כל המורות בכל הכיתות (האמת-צודקת, ויש כאלו) והיא לא יכולה, בסוף הצלחנו לתפוס סופסוף את הקו, אבל היא כבר היתה חסרת ריכוז, עייפה ורעבה, זו השעה שאנחנו מתחילים ארוחת ערב, והיא רק פזלה כל הזמן לפלפל הממולא והשניצל, ואמרה לי כל הזמן כשהמורה מנסה להרביץ בה חוכמה "אמא, הריח של הפלפל נורא נעים והשניצל נורא מגרה" פשוט ריחמתי עליה.
אבל הייתי נוקשה, היא חייבת ללמוד ולסיים.
אוף
 

דיתי חן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אבל הייתי נוקשה, היא חייבת ללמוד ולסיים.
אוף
שחררי...
הלמידה הזאת לא יעילה,
חבל על הסבל.
אם היא מצליחה להקשיב בכייף - בסדר.
אם לא -
שתדבר אולי עם חברה חרוצה
שתסכם לה מה חדש בשתי מילים...

המורות יודעות שכל העניין כאן הוא תעסוקה והשבעת רצון משרד החינוך.
לא באמת תולים בלמידה הזאת תקווה מיותרת:)
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הבעיה היא שהיא החרוצה...
אולי בלגניסטית לא קטנה, אבל חכמה אש, תופסת כל חומר בשניה, והמורה מאריכה בהסברים איטיים, היא כל הזמן אומרת לי-אמא, תדלגי (כיתה א')
אבל נראה לי שגם חינוך לסבלנות-חשוב מאוד, לא כך?
מה היא עושה בכיתה? גם אומרת למורה-תזדרזי, הבנתי כבר?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
גילוי נאות: אני הורה ומורה.

בימים האחרונים אני שומע מכל עבר על הקושי הגדול שיש להורים עם כל הקוים של הילדים.
הבלגן שזה יוצר. הבלבול, חוסר התאום, חוסר ההבנה.
הכל נכון.
אני גם חווה את זה כהורה.
וגם כמורה.

אני שומע גם מעמיתיי המורים על הקשיים שלהם.
הם מנסים לעשות שיחות ועידה, והכל קורס.
או שהילדים נמצאים במקומות עם רעש.
או שאין קליטה.
המורים בעצמם מטופלים בדרך כלל בילדים, ותוך כדי הם אמורים גם להשאיר שיעורים, ולקיים שיחות ועידה.

בקיצור, יש פה סיוט ובלגן לשני הצדדים.

ברשותכם, אשתף אתכם במה שאני עושה כהורה וכמורה.
יש לי הרגשה שרבים הם אלו אשר יקבלו תועלת מהמידע הזה.

אתחיל כהורה.
כשהרב'ה של הבן שלי שלח אימייל עם כל התוכניות החדשות, טלפנתי אליו, ובכבוד רב ובדרך ארץ אמרתי לו שאינני מתכוון לשגע את הבן שלי להקשיב, ואינני מתכוון לשגע את אשתי שתשגע אותו, ואינני מתכוון לשגע את עצמי כדי שהוא יקשיב.
הוא יקשיב אם זה יסתדר לנו.
אם לא, אני אשמח לקבל כל ערב את החומר הנלמד, ואני או אשתי כבר נלמד איתו את זה באופן אישי.
עשיתי זאת משום שלדעתי הנזק שיש לילדי מהבלגן הזה, גדול יותר מהתועלת שאולי הוא יקבל מהשיחות ועידה והשיעורים המוקלטים.
אני מוכרח לציין שהרב'ה של בני קיבל את הדברים בהבנה לחלוטין.

נקודה חשובה להורים: אם אתם עושים זאת, תודיעו על כך לרב'ה/למורה בכבוד ובדרך ארץ. ח"ו להכנס בהם, או לקטר עליהם. אין מזה שום תועלת לבן שלכם, וד"ל.

אמשיך כמורה:
אני כרב'ה בכיתה ה' לא עושה שיחות ועידה המוניות, לא משאיר חמישה שיעורים ביום באורך של חצי שעה כל שיעור, לא דורש מההורים להשקיע כל כך הרבה ובגלל זה להשתגע בעצמם.
מה אני כן עושה?
אני משאיר שני שיעורים ביום של 10-15 דקות כל שיעור. כשרק שיעור אחד הוא שיעור חובה.
אני מעלה על הקו שלי (לא הקו של החיידר) ארבעה ילדים למשך עשר דקות ומשוחח איתם סתם על מה שקורה איתם, וגם מדבר קצת על השיעור בגמרא. כך אני מעלה את כל הכיתה לפי הסדר. מורה שיש לו בכיתה הרבה מאד ילדים, שיעשה את זה על פני יומיים.
אני שולח לאימייל של ההורים סיכומים קצת, שאלות חזרה וכד' לקראת סופ"ש.
אני עושה לילדים מבצעי שינון וחזרה על מה שהם כבר למדו בעבר. (זה לא דורש הרבה השקעה מההורים, כי הילדים כבר בענין).
ואני שולח להורים את ההספק שלי כדי שהם יוכלו בעצמם אם הם רוצים ללמוד איתם.

ואם יבוא אלי המנהל או המפקח, אבהיר את עמדתי היטב.
אם יקבל המפקח, טוב. ואם לא, אהנהן בראשי ואומר הן, אך בפועל לא אפעל אחרת מכפי שאני פועל, משום שאין ביכולתי ובמחשבתי לנהוג כפי הנחייתם.

אינני חושב שאני הורה מזניח, או מורה שרוצה לכייף.

אני חושב שאני פשוט אדם מציאותי.

אשמח לתגובות רציונליות. (אל תהפכו את האשכול לזירת התגוששות בבקשה)
מקסים.
באמת פוסט מחובר למציאות.
הלוואי שהיו שולחים גם אצלנו את החומר לאימייל.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הסיפור של המערכות הקורסות, לא פשוט.
לשם הדוגמא, הרבי של בן ה-5 אמר שלשום שמחר בבוקר ב-9:30 (כלומר אתמול) הוא עושה וועידה לכל הכיתה לתפילת שחרית, מה שקרה, זה שחדר הוועידה התחלק ל-2 והבן שלי היה ב"כיתה" השניה ולא שמע את הרבי והיה נורא מאוכזב.
הבת שלי ניסתה כל היום להתקשר, כל חצי שעה-שעה ניסינו 3 פע' ברצף, וקיבלנו את התשובה הלקונית ש"כל הקוים תפוסים אנא נסו מאוחר יותר" ב-5:30 בערב היא כבר ממש בכתה בכי תמרורים שכולם כבר הקשיבו ורק היא לא, ואיזה חוצפניות הילדות שמקשיבות לכל השיעורים של כל המורות בכל הכיתות (האמת-צודקת, ויש כאלו) והיא לא יכולה, בסוף הצלחנו לתפוס סופסוף את הקו, אבל היא כבר היתה חסרת ריכוז, עייפה ורעבה, זו השעה שאנחנו מתחילים ארוחת ערב, והיא רק פזלה כל הזמן לפלפל הממולא והשניצל, ואמרה לי כל הזמן כשהמורה מנסה להרביץ בה חוכמה "אמא, הריח של הפלפל נורא נעים והשניצל נורא מגרה" פשוט ריחמתי עליה.
אבל הייתי נוקשה, היא חייבת ללמוד ולסיים.
אוף
מותר לשאול מה גרם לך להיות נוקשה?
אני באמת שואלת בכנות כדי להבין את התפיסה.
ואם לא ילך אז מה?
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
הבעיה היא שהיא החרוצה...
אולי בלגניסטית לא קטנה, אבל חכמה אש, תופסת כל חומר בשניה, והמורה מאריכה בהסברים איטיים, היא כל הזמן אומרת לי-אמא, תדלגי (כיתה א')
אבל נראה לי שגם חינוך לסבלנות-חשוב מאוד, לא כך?
מה היא עושה בכיתה? גם אומרת למורה-תזדרזי, הבנתי כבר?
אה, מצאתי את התשובה.
עזבי, בכיתה זה עוד עובר איכשהו (זוכרת מעצמי), אבל להכריח אותה בבית זה סיוט כפול ומכופל.
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
גם אני כרב'ה מצטרף לכל מילה שכתב ידידי הר' @הוא היה אומר אצלנו ב"ה המנהל לא מכריח כלום והוא מחובר למציאות, לפני פסח מסרנו שיעורים מוקלטים של 20 דקות אחד במשנה ואחד בחומש ועוד סיפור מעניין אף אחד לא חייב את הילדים לשמוע, אחרי פסח ניסינו פעמיים עם שיחת ועידה שכמובן קרס, ולעת עתה עד שנקנה מערכת המיוחדת לת"ת שלנו, שלא תקרוס (תוך יום יומיים) אנחנו חזרנו לשיעורים המוקלטים, שולחים עבודות דפי קשר וכדו' במייל להורים, ומידי יום אני מתקשר לכמה וכמה ילדים לדרוש בשלומם מדבר עם כל ילד כמה דקות, וב"ה רובם מקשיבים לשיעורים, בסופי שבוע אני מוסיף הקלטה של שאלות טרוויה על הנלמד נושא פרסים, וכן עוד כהנה וכהנה לעודד את לימוד הילדים שבשעה קשה זו זה כלל לא פשוט ללמוד, וכמובן כל ילד שלא הבין משהו יכול תמיד להתקשר אלי לשאול, וכבר היו שאלות וזה ממש נחמד לדבר עם ילדים בלימוד בטלפון הם מרגישים בעננים, ובפרט שבשיעור המוקלט שאח"כ אני ראשית פותח בנתינת הכבוד לתלמיד החשוב שהתקשר ושאל שאלה מצויינת וכן הלאה, הכל לעודד בזמן קשה זה.....
שיפורים תמיד יש מה לשפר, טענות תמיד יהיה מהורים מסויימים, וב"ה יש גם הבנות ופידבקים...
בברכה שלא תצא תקלה מתחת ידינו
 

horseman

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מצוין שהרמת את הכפפה לנושא החשוב הזה!!!!!!
[התלוצץ אחד ואמר "למידה מרחוק" שאין "רחוק ממנה ללמידה........"]
כי ההנהלה מנסה לשדר עסקים כרגיל במשפטים "התחלת זמן קיץ" "שיעורים כסדרם" "זכות שהיא חובה" "מבחנים" וכו'
בתכלס' זה לא המצב, לפחות אצל חלק מהילדים, למשל כשולמדים פרק עם רצף כמו ארבע אבות וכדו' ויחזרו עוד חודש נניח וכי הרב'ה יכול להמשיך כסדרם דף ד' כאילו הכל כרגיל הרי זה לא יעבוד!
אולי פשרה טובה כמו שהועלת למעלה זה להקשיב לנושא השיעור וללמוד את זה לבד עם הבן כך גם שומרים על הרצף הלימודי וגם לומדים עם הבן שזה אחד מההזדמנויות המיוחדות של התקופה הזו.
 

הני מושקוביץ

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
סליחה על הסטת האשכול, אבל מענין לענין באותו ענין :(

איך קוראים לבן הגמל והנאקה?
 

ADHD

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אני מכיר את המערכות, ובשום מקום נורמלי לא נדרשים למסור כ"כ הרבה שיעורים, ובוודאי לא ארוכים כל כך
תלוש מהמציאות.
כל המלכרי"ם מחייבים למסור כמה שיעורים ביום, לתת משימות, להרים טלפון ולראות אם הם ביעדים, וחלק מהמוסדות אף מחייבים לנהל יומן.
המקומות היחידים שמתגמשים זה במוסדות פטור.
 

ADHD

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
גם חווינו נפילות קוים.

ושוב, אנו מפסידים מזה המון תעסוקה אם הילד יגמור את הלימוד היומי בשעה 08:00...
ובד"כ הוא גם רוצה ללמוד אחרי תפילה וטעימה קלה
אז נעיר אותו ב06:30... ונישאר עם יום ארוך לתעסוקה....
ככה לפחות אפשר להעיר קצת יותר מאוחר, ב08:00-08:30 ואז להתחיל את היום...
אוי לי מיוצרי אוי לי מיצרי.
מבין את הבעיה.
אולי תרגילי אותו שבימי קורונה הכל קקצת שונה, וישנים צהריים או משהו כזה.
תשחקי עם השעות שלו.
אבל אני לא מקנא בך.
לי ברוך ה'' יש רק בנות בגילאי בית ספר.
הרבה יותר קל עם כל זה.
אבל הבנים.... בזכות הבל פיהם העולם קיים.
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
בתור מורה נדרשתי להקליט 5 שיעורים של עשר דקות. (לפי מערכת של הכיתות).
כרגע, לפי הבנתי, א"א לשמוע את השיעור (הקו קרס מזמן) וכן, א"א להקליט (רוב המורות לא הקליטו בסופו של דבר)....
לגבי התלמידות- בעיני הלמידה מיועדת לבנות שמטפסות כבר על הקירות ומשוועות למעט ידע, תעסוקה ואתגר...
לא הייתי אומרת שזה מה ששיעורים מקוטעים מעין אלו מספקים, אבל אני לא מצפה מכל התלמידות
להקשיב בהאזנה מלאה ולבצע את ההוראות.
אם התנאים היו מאפשרים- כן הייתי דורשת.
אבל אין תנאים- מה יש לדרוש מהתלמידים?
 

קקאו

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
מאוד מאוד לא פסדר, מצד הנהלת בית הספר של ביתי אשר דורשים מילדה בכיתה ג!!!! לשמוע כל יום 9 שיעורים לפי המערכת, ולמלא בחוברת מיוחדת, כשהקו נופל כל הזמן, ושכשהיא בלחץ של "המורה לא תכעס עלי", איך אפשר לדרוש מילדה בת עוד מעט 9 כזה מעמסה אדירה, עם קו שלא פועל נורמלי???
 

שמחהלה

משתמש פעיל
אפשר להשתמש לצורך זה בעמדות של קול הלשון, או שכל רשות מקומית תקים עמדות כאלו בכל שכונה.
האמת שבעבר באחת המלחמות בדרום או בצפון היה שלוחה בקול הלשון לשיעורים של תלמודי תורה שלא יכלו אז ללמד,
אבל זה לא היה כמות של תלמודי תורה כמו שיש היום, שזה תלמודי תורה מכל הארץ, מה שיוצר עומס אדיר על הקווים,
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  13  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה