תודה על התגובה!
התובנות פוגעות באמינות?
אשמח באמת לשמוע דעתך ודעת אחרים, כי ניסיתי להיצמד להלך מחשבה של ילד כל העת. רוצה לדעת אם זה לא מעושה.
תספרי לו
הקטע הבא צועק: "אני סובל"
למה עשיתי רעש? כבר אמרתי לכם שאני לא זוכר. אבל לנחש, אני יכול. כי זה לא פעם ראשונה שאני עושה רעש. עם הידיים, או הלשון או העט או הכיסא, וגם ברגליים.
אולי היה לי משעמם, אולי רציתי לשמוע עוד קולות חוץ מהקול של הרב'ה אולי הייתי כבר רעב, וכשמזיזים ת'רגליים לא מרגישים כלכך את הבטן. גם עכשיו זה עובד לי.
כשכתבתי לא עובר, התכוונתי, שבימינו יש מודעות להפרעות התנהגות שונות, ובאופן תקין מורה אמור להיות מדווח ומודע למצבו של הילד - ולהתנהל בהתאם.
ואם בסוף השנה הוא עדיין מתייחס אליו כסתם אל מפריען סדרתי, משהו התפספס פה השנה.
פעם היו "סוחבים" ילדים משנה לשנה, היום סיפור כואב כזה, נשלח לאיבחון ועזרה.
המורה התנהל כאילו מדובר כאן בילד נורמטיבי. וזה לא.
אני לא אוהבת לאבחן מסיפור אחד, ובודאי שלא על גבי אתר. אבל הילד סובל וזקוק לאיבחון וטיפול, תוך עידכון הצוות החינוכי במצבו ובדרכי הטיפול.
התעלמות היא פגיעה בילד וגם בצוות החינוכי, שנוקט בשיטות סטנדרטיות בדרך כלל, אלא אם כן מדווח על מקרה חריג.
הסיפור הזה צובט לי את הלב. יותר בגלל חוסר האונים של הילד מול עצמו. ופחות מן הצד של המלמד, כי מתוארת כאן תמונת מצב בו המלמד הזהיר לפחות 3 פעמים!!!
לא הצלחתי להבין מה באמת מצפים ממחנך במצב כזה. חוץ מלהעניש ולדווח להורים שהילד זועק לעזרה.